Skocz do zawartości

Dodatkowe światło STOP shad - nie działa. Pomocy.


JAREK-XJR

Rekomendowane odpowiedzi

No i pogoda pozwolila na pomiar i suchy powrot z dzialki.
Na przewodzie masowym 0,6 V; nA pradowym, po wcisnieciu hamulca 3,2V, czyli tyle ile wynikalo z wczesniejszych pomiarow.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy przypadek... koniecznie daj znac co się udało zdiagnozować.

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazlem wyjasnienia czy to normalne, ze zarowki zjadaja 3,2V, ale okazalo sie, ze jak silnik osiagnie swoje 1000-1100 obr/min, to swiatlo STOP dodatkowe zapala sie jak nalezy.
Wielki dzieki dla pafcia za pomoc.

Wysłane z mojego HTC Desire 830 dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, w jednym z pierwszych postow byla mowa o sprawdzeniu czy dziala przy odpalonym silniku :)

Grunt, że jest ok. 

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wrażliwe te led na spadki napięć i to cała zagwozdka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może sprawdz jeszcze jak ma sie czesc instalacji odpowiedzialna za ladowanie? Może jakis bypass od reglera do akumulatora poprawi jeszcze sytuacje?

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się doszukiwał jedna różnicy w poborze prądów przez LED i żarówki żarowe. Wcześniej Konrad proponował, aby zasilić LED przez przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnienie dot. bypasa: Czasami w starszych motkach z wysłużoną instalacją robi się dodatkowe połączenie pomiędzy wyjściem + regulatora i + akumulatora, co poprawia napięcie ładowania, bo pomija się spadki napięć na przewodach i złączkach po drodze. Nie pamiętam jak to jest w XJRce,  czy jest tam układ alternatora ze wzbudzeniem, czy typowo motocyklowe rozwiązanie z regulatorem oddającym nadmiar na ciepło, ale to bez znaczenia w gruncie rzeczy, bo przetestować mozna dla świętego spokoju czy taki bypas cos zmieni, czy nie. To operacja na minute roboty i przytknięcie kawałka przewodu do dwóch miejsc w instalacji ;)

Roman - Z tym przekaźnikiem to trochę zabawy, żeby to zmotać - nie wiem czy warto. Prąd pobierany przez LEDy mozna zmierzyc, żarówki wiadomo ile ciągną, bo na pozycję jest 5W włókno, ale nie szukałbym tu dziury w całym. Od lat w roznych kufrach są dodatkowe swiatła STOP i dzialaja po podlaczeniu na wprost, wiec moim zdaniem nie ma co rzeźbić przekaźnika, skoro test pokazał, że działa po rozgrzaniu silnika.

Sprawdziłbym, czy przypadkiem po podlaczeniu chwilowo bypasu nie bedzie dzialalo prawidlowo rowniez na zimnym silniku, i jesli tak, to dołożyłbym tylko ten dodatkowy kabelek poprawiajacy ladowanie i zapomnial o temacie.

Edytowane przez KLOSZ (wyświetl historię edycji)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac jak wrocisz, to sprawdzimy. Napisz mi jeszcze tylko, ktory to rocznik tego Twojego fortepianu? ;)

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociągnięcie przewodu niewiele zmieniło . ciekawostką jest że po podłączeniu przed wyl stop Ledy działają ok a po wyl już nie ,dodatkowo jak spinamy wyl stop na krótko też jest źle. Teoszeczkę poprawiło pociągnięcie osobnego przewodu od wyl stop do led ale dyła to zmiana ledwozauqażalna  więc odpuściliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiscie ciekawe. Widzę, że potestowaliście już możliwe skróty, więc temat przebadany dokumentnie. 

Pozostaje uznać, że dodatkowy stop działa po rozgrzaniu się maszyny, albo przy wyższych obrotach i tyle... :D Widocznie Chińczyk, który robił te LEDy dobrał rezystancję ograniczającą  tak, że poruszamy się w okolicy wartości granicznej i nie za wiele się tu zdziała.

EDIT: Paweł - dla pewności dopytam - rozumiem, że sprawdziliście też poprowadzenie dodatkowego przewodu między alternatorem a akumulatorem, oraz między minusem akumulatora i obudową alternatora? Tak?

Edytowane przez KLOSZ (wyświetl historię edycji)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze ew. to mozna obmacać - moze pomoże, albo poszukać innej lampki LED ;)

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trzeba by to pewnie bardziej gruntownie przeanalizować opierając się o schemat instalacji i układ połączeń tych żarówek LED. W skrajnym przypadku zrób sterowanie przekaźnikiem z oryginalnego stopu i przekaźnikiem włączaj dodatkowy stop. To nie prom kosmiczny, to coś prostego i musi działać ;)

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...