Jump to content

Brak Chłodzenia Hornet


Mariooo
 Share

Recommended Posts

Cześć wszystkim...

 

Wczorajszego wieczora wybrałem się na wędrówkę po okolicy, zbliżając się już do domu, zauważyłem ze wskaźnik temperatury wskazuje wysoką temperaturę. jest to naked wiec powietrze go chłodziło i tak na spokojnie dojechałem, ale po wjechaniu na parking usłyszałem tylko bulgotanie w układzie chłodzenia.

 

Nie załączył się wiatrak, poprzednimi razy( w gorące dni po korkach) kiedy dojeżdżałem na miejsce jeszcze po zgaszeniu wiatrak chłodził, teraz ani na odpalonym ani na zgaszonym nic...

 

Płyn w układzie się zagotował, zdjąłem kanapę i zobaczyłem ze w zbiorniczku wyrównawczym jest coś co nie przypomina płynu chłodniczego, był spieniony i miał kolor taki kremowy.

 

Teraz moje pytanie.

 

Układ zapewne do czyszczenia, i płyn do wymiany bo wyglądał mało korzystnie, tak?

Ale co z wiatrakiem, czy to termostat, czy sam wiatrak?

 

polecicie kogoś kto może mi z tym pomóc? Mieszkam przy franciszkańskiej dobrze żeby na "warsztat" było blisko....

 

Dziękuję z góry za pomoc

Edited by Mariooo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Czołem!

Od strony elektrycznej podpowiem Ci co nastepuje:

Możesz sam stwierdzic, czy wiatrak jest sprawny. Wystarczy, ze rozlaczysz jego wtyczke i podlaczysz do silnika wentylatora zasilanie wprost z aku i juz bedziesz wiedzial :smile:

Drugia mozliwosc, to zdjac przewod, ktory jest podlaczony do termostatu (o ile mnie pamiec nie myli, to jest tylko jeden), przytknac go do masy i sprawdzic czy wiatrak ruszy - diagnoza jest dosc prosta. Powinienes sobie z tym poradzic.

 

Jesli natomiast masz wstret do dotykania kabelkow i elektryki, to pisz do mnie na priv i cos wspolnie poradzimy :smile:

 

Aha mozesz jeszcze zrobic tak, ze po podlaczeniu tego przewodzika od termokontaktu do maszy możesz po prosztu zmierzyć miernikiem na kostce, ktora idzie do wentylatora, czy pojawia sie tam napiecie. To prostsza metoda niz kombinowanie z podlaczeniem silnika wiatraka do aku :smile:, o ile oczywiscie masz pod reka jakis miernik i nie zawahasz sie go uzyc ;)

 

W sprawach mechaniki sie nie wypowiem, bo to nie moja dziedzina ;)

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Cześć wszystkim...

 

 zobaczyłem ze w zbiorniczku wyrównawczym jest coś co nie przypomina płynu chłodniczego, był spieniony i miał kolor taki kremowy.

 

 

Z tego co napisałeś wynika, że na samym wiatraku niestety się nie skończy - płyn nawet po przegrzaniu i zagotowaniu nie powinien zmienić swojego koloru i konsystencji -  wygląda to niestety na przedostanie się oleju do układu chłodzenia. Mówiąc krótko możliwe, że puściła uszczelka pod głowicą.

Sprawdź czy olej w silniku jest klarowny czy tez masz "masełko".

Link to comment
Share on other sites

Z tego co napisałeś wynika, że na samym wiatraku niestety się nie skończy - płyn nawet po przegrzaniu i zagotowaniu nie powinien zmienić swojego koloru i konsystencji -  wygląda to niestety na przedostanie się oleju do układu chłodzenia. Mówiąc krótko możliwe, że puściła uszczelka pod głowicą.

Sprawdź czy olej w silniku jest klarowny czy tez masz "masełko".

Wczoraj nie mogłem odkręcić wlewu oleju na gorącym silniku, bo chciałem to  sprawdzić odrazu, dziś jak wyjdę z pracy to odrazu tam pędzę. Ale jeszcze mam nadzieje ze może duża temperatura wypłukała jakiś syf z chłodnicy lub całego układu... dlatego może się spienił....

 

 

Czołem!

Od strony elektrycznej podpowiem Ci co nastepuje:

Możesz sam stwierdzic, czy wiatrak jest sprawny. Wystarczy, ze rozlaczysz jego wtyczke i podlaczysz do silnika wentylatora zasilanie wprost z aku i juz bedziesz wiedzial :smile:

Drugia mozliwosc, to zdjac przewod, ktory jest podlaczony do termostatu (o ile mnie pamiec nie myli, to jest tylko jeden), przytknac go do masy i sprawdzic czy wiatrak ruszy - diagnoza jest dosc prosta. Powinienes sobie z tym poradzic.

 

Jesli natomiast masz wstret do dotykania kabelkow i elektryki, to pisz do mnie na priv i cos wspolnie poradzimy :smile:

 

Aha mozesz jeszcze zrobic tak, ze po podlaczeniu tego przewodzika od termokontaktu do maszy możesz po prosztu zmierzyć miernikiem na kostce, ktora idzie do wentylatora, czy pojawia sie tam napiecie. To prostsza metoda niz kombinowanie z podlaczeniem silnika wiatraka do aku :smile:, o ile oczywiscie masz pod reka jakis miernik i nie zawahasz sie go uzyc ;)

 

W sprawach mechaniki sie nie wypowiem, bo to nie moja dziedzina ;)

Dzięki za te rady też się do nich zastosuje, no chyba ze okaże się ze to ta uszczelka to wtedy nie będę się już dotykał tylko będę szukał warsztatu, i dodatkowej pracy, żeby pokryć koszty... ehhh

Link to comment
Share on other sites

No wiec zaraz po pracy byłem sprawdzić olej... Olej czysty przeźroczysty, natomiast chłodnica i zbiornik pełne Cappuccino...  Możliwe ze cisnienie z silnika wywaliło do układu chłodzenia ale nie zaciągneło do silnika, w kazdym razie, to ze to uszczelka to już chyba pewniak...

 

Teraz tylko pozostało mi znaleźć warsztat, i modlić się żeby po remoncie zostało mi jeszcze na paliwo....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Żeby nie zakładać nowego tematu, podłaczymy sie pod temacik ;) Moja Kobieta ma problem z wiatrakiem w Hornecie CB 600 z roku 2003.
Pogrzebaliśmy ostatnio przy wiatraku i podłączony na krótko działa.
Kupiliśmy nowy czujnik i po zamontowaniu nadal nie kręci się wiatrak przy bardzo rozgrzanym silniku.
Natomiast po założeniu nowego czujnika do mojego Horneta działa bez zarzutu (wiatrak się kręci) icon_rolleyes.gif
Co może być jeszcze przyczyną niezałączającego się wiatraka? Kostka czy coś innego?
Nie bardzo kminie na jakiej zasadzie działa wiatrak ;D
Z góry dziękujemy za porady, mamy nadzieje ze któraś będzie owocna :biggrin:

 

Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik masz jednopinowy, tak? O ile dobrze pamiętam. Zdejmij przewód i dotkinij nim do masy, działa? jak nie to szukaj po kablach, a najlepiej zacznij od bezpiecznika.

Link to comment
Share on other sites

Tak jest. Zrób test jak Ci Michał napisał powyżej. Jak nie działa to sprawdzaj po kolei:

 

1 - czy bezpiecznik jest cały (o ile pamietam, bezpiecznik A o wartości 10A) ?

2 - czy na tym bezpieczniku, po przekreceniu stacyjki pojawia sie napiecie (+)?

3 - czy po wlaczeniu stacyjki pojawia sie na jednym z przewodow dochodzacych do wiatraka + ?

4 - czy jest polaczenie miedzy wspomnianym bezpiecznikiem, a kostką wiatraka?

5 - czy na drugim przewodzie (tym, ktory przychodzi do wiatraka od termokontaktu) po rozgrzaniu silnika pojawia sie -?

 

Jesli to wszystko sprawdzisz, to nie ma sily - musi dzialac :smile:

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik masz jednopinowy, tak? O ile dobrze pamiętam. Zdejmij przewód i dotkinij nim do masy, działa? jak nie to szukaj po kablach, a najlepiej zacznij od bezpiecznika.

 

Po dotknięciu przewodu do masy wiatrak działa.

 

Tak jest. Zrób test jak Ci Michał napisał powyżej. Jak nie działa to sprawdzaj po kolei:

 

1 - czy bezpiecznik jest cały (o ile pamietam, bezpiecznik A o wartości 10A) ?

2 - czy na tym bezpieczniku, po przekreceniu stacyjki pojawia sie napiecie (+)?

3 - czy po wlaczeniu stacyjki pojawia sie na jednym z przewodow dochodzacych do wiatraka + ?

4 - czy jest polaczenie miedzy wspomnianym bezpiecznikiem, a kostką wiatraka?

5 - czy na drugim przewodzie (tym, ktory przychodzi do wiatraka od termokontaktu) po rozgrzaniu silnika pojawia sie -?

 

Jesli to wszystko sprawdzisz, to nie ma sily - musi dzialac :smile:

 

Bezpieczniki są całe. A czy dochodzi prąd plusowy do wiatraka to chyba dochodzi bo wiatrak się kręci jak wyżej wspominałem podpięty do masy na krótko.

Co do mierzenia prądu, napęcia, rezystencji itd to nie mam miernika i za bardzo doświadczenia z elektryką.

Edited by łukaszk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Skoro po dotknieciu przewodem od czujnika do masy wiatrak startuje, to musi byc winny albo sam czujnik, albo brak masy na elemencie, w ktory ten czujnik jest wkrecony, czyli na chłodnicy. Jak to czesto bywa w motocyklach, węszę tu problem z masą. Sprawdź czy dotkniecie tym przewodem, ktory zdejmiesz z czujnika do samego czujnika (gdzieś do jego metalowej obudowy) powoduje start wiatraka. Skoro nie masz miernika, to moze masz próbówkę, albo zwykłą żarówkę z dwoma przewodami. Jeśli tak, to dotknij jednym przewodem do plusa akumulatora, a drugim do metalowej części chłodnicy i zobacz czy żarówka się zaświeci. Jeśli nie, to potwierdzi to podjerzenie o utracie masy na chłodnicy.

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Skoro po dotknieciu przewodem od czujnika do masy wiatrak startuje, to musi byc winny albo sam czujnik

czujnik działa bo sprawdzałem w swoim hornecie :smile:

 

albo brak masy na elemencie, w ktory ten czujnik jest wkrecony, czyli na chłodnicy. Jak to czesto bywa w motocyklach, węszę tu problem z masą
a wiesz nie pomyślałem w sumie o tym że chłodnica może nie mieć masy , zobaczymy na dniach i pokombinujemy z masą chłodnicy :smile:
Link to comment
Share on other sites

Chlodnice przewaznie sa zawieszane w gumach amortyzujacych dlatego masę do nich podkręca sie osobnym przewodem. Czasem ten przewód pęknie, czasem się odkręci, a czasem jakis dłubacz składając motocykl zapomni tego przykręcić i zaczyna sie poszukiwanie winnego kabelka ;)

Link to comment
Share on other sites

I faktycznie miałeś rację brak masy na chłodnicy , po podłączniu kabelkiem osobnej masy na chłodnice rozwiązało problem niewłaczajacego się wiatraka , teraz pytanie czy bawic się w w szukanie uszkodzonego kabla czy poprostu piścic osobną masę a tamtym kablem w kostce się nie przejmować ;) podłaczałem później kabelkiem od masy do kosty i nic :/ brak reakcji wiatraka

Link to comment
Share on other sites

Od dwuprzewodowej kostki, która podłączony jest silnik wentylatora powinien iśc jeden przewód zakończony oczkiem, które jest podkręcone (o ile dobrze pamietam) pod śrubę mocującą wiatrak do chłodnicy. To tam jest to fabryczne podłączenie masy na chłodnicę. Zobacz czy gdzieś nie wypatrzysz tego oczka i czy jest przykręcone, bo może sie tylko poluzowało, albo ktoś kto ściągał chłodnice go nie przykręcił. A jak nie przeszkadza Ci dodatkowy kabelek to zmasuj sobie tę chłodnice osobno i po sprawie. Wszystko zależy czy chcesz mieć "jak w oryginale", czy też jakkolwiek, aby tylko działało ;) Z elektrycznego punktu widzenia to obojętne. Jeśli uważasz, że byłem pomocny to skrobnij dobre słowo w wątku z mojej sygnaturki :smile:

 

Powodzenia!

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...