piterbike Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) Witam, ma ktoś może jakiś schemat czy pomysł jak podłączyć prawidłowo lewą lampę do obwodu świateł mijania? Lewa to światło długie ale żarówka ma dwa włókna i po połączeniu dodatkowym przewodem mam dwie świecące lampy. Problem w tym, że po włączeniu "długich" trochę się to grzeje jak działają dwa włókna i przepalają się żarówki. Więc dodatkowy wyłącznik na dorobionym przewodzie odłącza włókno świateł mijania i dopiero wtedy jest ok. Włączam "długie" to muszę wyłączyć lewą lampę mijania, wyłączam długie to muszę pstryknąć włącznik żeby świeciło się mijania. Beznadzieja. Może ktoś ma jakiś plan jak to podłączyć żeby samo gasło mijania jak włączam długie i odwrotnie. Pozdrawiam. Edytowane 6 Czerwca 2015 przez piterbike (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bulba Opublikowano 6 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Chwila chwila. Ale w oryginale, na dlugich zdaje sie swieci tylko wlokno od dlugich. Krotkie nie jest wogole uzywane. Jezeli tak, to o ile sie nie myle nawet odblysnik nie jest przystosowany do krotkich. Jak to wyglada na scianie jak zapalisz krotkie w lewej lampie ? 0 Cytuj "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe, ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Nie mylisz się, lewy odbłyśnik nie jest przystosowany do mijania. Już byli chętni u mnie na takie przeróbki. Edytowane 7 Czerwca 2015 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterbike Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Odbłyśnik kieruje rozproszone światło poniżej lini świateł mijania, nie ma wyraźnej krawędzi ale i tak świeci bardziej w dół niż do przodu. Jak się jedzie w ciemności to doświetla obszar przed kołem co w sumie bardzo nie pomaga ale oświetlenie jest jakby "pełniejsze" jest trochę jaśniej. W sumie chodzi o to, że jakoś lepiej wyglądają dwie świecące lampy. Edytowane 7 Czerwca 2015 przez piterbike (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thebestof78 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 ja mam tak przerobione światła w fzs600 ale już go z takimi kupiłam więc nie znam metody 0 Cytuj Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterbike Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 ja mam tak przerobione światła w fzs600 ale już go z takimi kupiłam więc nie znam metody Widać jakieś dodatkowe przewody? Jak zapalasz długie to gaśnie w żarówce włókno od mijania? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thebestof78 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Widać jakieś dodatkowe przewody? Jak zapalasz długie to gaśnie w żarówce włókno od mijania? zadajesz trudne pytania ale jak dziś znajdę chwile to sprawdzę 0 Cytuj Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterbike Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 zadajesz trudne pytania ale jak dziś znajdę chwile to sprawdzę Ciekawe czy jest fabryczna wersja z dwoma świcącymi lampami? Mój egzemplarz jest z polskiego salonu czyli prawa lampa mijania, lewa drogowe. Zastanawiam się czy w innych krajach może być inaczej? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) Może być w każdym kraju tak że dwie lampy będą działały jednocześnie. Kwestia tylko tego że Yamaha tak sobie w tym przypadku wymyśliła że jedna lampa będzie światłem mijania druga drogowym. Dochodzą tutaj też (w sumie głównie) możliwości prądnicy i jej wydajność na świecenie non stop dwiema żarówkami, stąd takie rozwiązanie w większości motocykli. Jak bardzo chcesz i na swoją odpowiedzialność możesz sobie zrobić prosty układzik na przekaźniku z dwoma stykami, spoczynkowo zwartym i rozwartym, tylko że takim rozwiązanie obciążasz mocno oryginalną instalację i możesz ją nawet stopić/spalić. Wypadało by pociągnąć kilka dodatkowych przewodów z aku plus jakiś bezpiecznik. Ogólnie dziwnym jest że jak działają Ci dwa żarniki w jednej żarówce to sie przepala, często spotyka się takie rozwiązanie w żarówkach H4 że żarnik drogowych jest włączony jednocześnie z żarnikiem mijania w oryginalnych instalacjach i nic się nie przepala. Edytowane 9 Czerwca 2015 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thebestof78 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) będziemy za chwilę wymieniać u mnie żarówki to ci zrobię zdjęcia i będziesz widział co i jak nie wiem czy to widziałeś? http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=6951&sid=979e8b8af4856630cae43ced5c647284 Edytowane 9 Czerwca 2015 przez Thebestof78 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterbike Opublikowano 9 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2015 (edytowane) Dzięki, niedostatecznie przyłożyłem się do poszukiwań bo tego nie widziałem Muszę kiedyś wieczorkiem trochę moje cudo "rozgrzebać" i porównać czy mogę zgodnie z tym opisem u siebie to zrobić. Za podesłanie tak obszernego materiału czuję się zobowiązany i stawiam przysłowiowe piwo. Czy to będzie faktycznie piwo czy też kawa czy cokolwiek innego, zgadzam się i trzymaj mnie za słowo Dzięki i pozdrawiam. Edytowane 9 Czerwca 2015 przez piterbike (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit71 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) http://motocykle-lodz.pl/user/3415-klosz/ kolega Ci dopomoże,robił przeróbkę w moim FZS 600. Edytowane 10 Czerwca 2015 przez Pit71 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj "Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterbike Opublikowano 10 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Dzięki, instalacja elektryczna w FZ6 chyba nie jest wyraźnie inna niż w FZS? Mam nadzieję, że uda się to ogarnąć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magellan Opublikowano 3 Października 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2015 Nie wiem czy taka przeróbka ma sens. Trzeba chyba dobrze policzyć czy nie zwiększysz sumarycznego poboru prądu ponad możliwości "elektrowni" bo może się to skończyć wykończeniem akumulatora. Po prostu nie będzie się ładował. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolf Opublikowano 31 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2016 Ja przerobiłem sobie w ubiegłym sezonie oświetlenie i jak na razie akumulator żyje i ma się dobrze. W przewód wpiąłem przełącznik tak żeby móc odłączyć lewy reflektor przed badaniem technicznym, bo niestety diagnosta powiedział że pomimo nie oślepiania innych nie podbił by mi kolejnego badania gdybym przyjechał z zapalonymi dwoma światłami. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magellan Opublikowano 2 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Poczekaj trochę na efekty. Aku nie pada tak od razu Ale tak na marginesie, liczyłeś sumaryczny pobór prądu i wiesz, że nie ma sprawy? U mojego znajomego w fazerze 600 elektrownia się nie wyrobiła i po sezonie nowy aku poszedł się .... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trafic Opublikowano 12 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Krótki filmik jak przerobić światła: 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Poczekaj trochę na efekty. Aku nie pada tak od razu Ale tak na marginesie, liczyłeś sumaryczny pobór prądu i wiesz, że nie ma sprawy? U mojego znajomego w fazerze 600 elektrownia się nie wyrobiła i po sezonie nowy aku poszedł się .... Przede wszystkim to by może warto sprawdzić napięcie ładowania po włączeniu wszystkiego po przeróbce (do czego to wystarczy prosty multimetr) a nie czekać spokojnie na destrukcję baterii. Zawsze można trochę prądu zaoszczędzić wstawiając ledy w tylne pozycje. FZ6 patrząc na szybko masz H7 na mijania i w drugiej lampie H4, w której jedno włókno użytkowane jest na drogowe + w5w na postojówkę. Pomijając już homologację i przystosowanie tej lampy z H4 do użytkowania jako światło mijania to opcję są 2. 1. Bardziej prądożerna, czyli po włączeniu drogowych pali się wszystko H7 + H4 oba włókna i w5w (tu by należało sprawdzić czy napięcie ładowania nie spada dość znacznie 13,8V to absolutne minimum w zakresie średnich obrotów) 2. Przy włączeniu mijania zapala się włókno w H4 od świateł mijania w drugiej lampie a przy uruchomieniu drogowych ono gaśnie. Do przeróbki zalecam użyć przekaźników, żeby nie zasmażyć styków w przełączniku. Opcja 1: 1 przekaźnik 12V zasilanie cewki przekaźnika pobieramy z lampy z H7 a po przekaźniku zasilamy z akumulatora włókno od H4 w drugiej lampie. Przy bezpośrednim podłączeniu do aku, obowiązkowo wstaw bezpiecznik. Opcja 2: Dokładasz dodatkowy przekaźnik do opcji 1 o jednym styk zwierno rozwiernym. Napięcie zasilania cewki trzeba wziąć z przewodu od świateł drogowych a po tym przekaźniku przepuszczasz plus od zasilania cewki przekaźnika z opcji pierwszej po przez styki zwarte w spoczynku. Teraz w momencie zapalenia się świateł drogowych będzie gasło to drugie włókno w H4. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 16 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 (edytowane) Tak jak pisali poprzednicy powyżej - jesli przerabiac, to wylacznie z osobnym torem pradowym przez przekaźnik, a plus od pierwotnej lampy mijania wykorzystac wylacznie do sterowania przekaznikiem. Dokladajac w torze sterowania wylacznik uzyskujemy mozliwosc decydowania czy chcemy jezdzic na jednym czy na dwoch lampach mijania (w dzien moze wystarczyc jedna, a nocą jak jest nam za ciemno to mozemy sobie doswiecic drugi reflektor) I takie rozwiązanie jest najfajniejsze pod wzgledem sztuki elektrycznej. Unikamy przeciazania przewodow oryginalnej instalacji motocykla. Pozostaje sprawdzic tylko bilans energetyczny calosci, tak jak pisali poprzednicy. Roznego rodzaju patenty z mostkowaniem miedzy lampami koncza sie czesto efektami typu "zanik prądu z lądu" i swąd palonej izolacji na przewodach. Kilka razy mialem okazje wymieniac spalone fragmenty instalacji po takich patentach i zapewniam, ze to nic przyjemnego, ani szybkiego w zrobieniu, wiec lepiej tego uniknac robiac takie podlaczenia zgodnie ze sztuką, a nie "na sztukę" Trochę więcej z tym roboty, to fakt, ale przynajmniej jeździmy spokojnie nie martwiąc się, że nasz patent "na ślinę" moze nas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie 500 km od domu. Edytowane 16 Marca 2016 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 16 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Sorry za offtop, ale tak poprzedni właściciel mojego moto podłączył sobie "grzane mańki". To tak ku przestrodze 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 17 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Typowy przykład montażu "na ślinę". A później są wątki typu "mam za niskie napięcie ładowania, co robić?", "zniknęły prądy, poradźcie!", "zapadła ciemność - brak świateł", "zgasł i jest martwy, co robić?!", "poczułem swąd spod plastików, co to może być?" itd. itd. Dlatego jeśli cokolwiek robi się z instalacją w motku, to warto się przyłożyć i zrobić to porządnie, a nie jak w przykładzie powyżej. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 17 Marca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) U pd wyglądało to na przykład tak, że na początku to była jedna stopiona ze soba pecyna kabli i zgrzanych ze soba izolacji i zabawa polegała na wymianie fragmentu kilku przewodów wiązki, bo się stopiły ze soba do kupy. Dodatkowo po grzbiecie dostały kable od lampy z tyłu i od alternatora. Edytowane 21 Września 2020 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.