Skocz do zawartości

Fz6 Przeróbka Świateł. Jak Podłączyć Lewą Lampę Żeby Też Świeciła Jako Światło Mijania.


piterbike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ma ktoś może jakiś schemat czy pomysł jak podłączyć prawidłowo lewą lampę do obwodu świateł mijania? Lewa to światło długie ale żarówka ma dwa włókna i po połączeniu dodatkowym przewodem mam dwie świecące lampy. Problem w tym, że po włączeniu "długich" trochę się to grzeje jak działają dwa włókna i przepalają się żarówki. Więc dodatkowy wyłącznik na dorobionym przewodzie odłącza włókno świateł mijania i dopiero wtedy jest ok. Włączam "długie" to muszę wyłączyć lewą lampę mijania, wyłączam długie to muszę pstryknąć włącznik żeby świeciło się mijania. Beznadzieja.

Może ktoś ma jakiś plan jak to podłączyć żeby samo gasło mijania jak włączam długie i odwrotnie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez piterbike (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila chwila.

Ale w oryginale, na dlugich zdaje sie swieci tylko wlokno od dlugich. Krotkie nie jest wogole uzywane.

Jezeli tak, to o ile sie nie myle nawet odblysnik nie jest przystosowany do krotkich.

Jak to wyglada na scianie jak zapalisz krotkie w lewej lampie ?

"Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się, lewy odbłyśnik nie jest przystosowany do mijania. Już byli chętni u mnie na takie przeróbki.

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbłyśnik kieruje rozproszone światło poniżej lini świateł mijania, nie ma wyraźnej krawędzi ale i tak świeci bardziej w dół niż do przodu. Jak się jedzie w ciemności to doświetla obszar przed kołem co w sumie bardzo nie pomaga ale oświetlenie jest jakby "pełniejsze" jest trochę jaśniej. W sumie chodzi o to, że jakoś lepiej wyglądają dwie świecące lampy.

Edytowane przez piterbike (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak przerobione światła w fzs600 

 

ale już go z takimi kupiłam więc nie znam metody

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tak przerobione światła w fzs600 

 

ale już go z takimi kupiłam więc nie znam metody

Widać jakieś dodatkowe przewody? Jak zapalasz długie to gaśnie w żarówce włókno od mijania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać jakieś dodatkowe przewody? Jak zapalasz długie to gaśnie w żarówce włókno od mijania?

 

 

zadajesz trudne pytania :P

 

ale jak dziś znajdę chwile to sprawdzę

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zadajesz trudne pytania :P

 

ale jak dziś znajdę chwile to sprawdzę

Ciekawe czy jest fabryczna wersja z dwoma świcącymi lampami? Mój egzemplarz jest z polskiego salonu czyli prawa lampa mijania, lewa drogowe. Zastanawiam się czy w innych krajach może być inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być w każdym kraju tak że dwie lampy będą działały jednocześnie. Kwestia tylko tego że Yamaha tak sobie w tym przypadku wymyśliła że jedna lampa będzie światłem mijania druga drogowym.

 

Dochodzą tutaj też (w sumie głównie) możliwości prądnicy i jej wydajność na świecenie non stop dwiema żarówkami, stąd takie rozwiązanie w większości motocykli.

 

Jak bardzo chcesz i na swoją odpowiedzialność możesz sobie zrobić prosty układzik na przekaźniku z dwoma stykami, spoczynkowo zwartym i rozwartym, tylko że takim rozwiązanie obciążasz mocno oryginalną instalację i możesz ją nawet stopić/spalić. Wypadało by pociągnąć kilka dodatkowych przewodów z aku plus jakiś bezpiecznik.

 

Ogólnie dziwnym jest że jak działają Ci dwa żarniki w jednej żarówce to sie przepala, często spotyka się takie rozwiązanie w żarówkach H4 że żarnik drogowych jest włączony jednocześnie z żarnikiem mijania w oryginalnych instalacjach i nic się nie przepala.

Edytowane przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji)

Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane...  :P   SUPERMOTO LDZ
       Inspekcja Rowów Przydrożnych   :riding:                                                                          https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziemy za chwilę wymieniać u mnie żarówki to ci zrobię zdjęcia i będziesz widział co i jak

 

nie wiem czy to widziałeś?

 

http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=6951&sid=979e8b8af4856630cae43ced5c647284

Edytowane przez Thebestof78 (wyświetl historię edycji)

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, niedostatecznie przyłożyłem się do poszukiwań bo tego nie widziałem :smile:

Muszę kiedyś wieczorkiem trochę moje cudo "rozgrzebać" i porównać czy mogę zgodnie z tym opisem u siebie to zrobić. Za podesłanie tak obszernego materiału czuję się zobowiązany i stawiam przysłowiowe piwo. Czy to będzie faktycznie piwo czy też kawa czy cokolwiek innego, zgadzam się i trzymaj mnie za słowo ;)

Dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez piterbike (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://motocykle-lodz.pl/user/3415-klosz/

kolega Ci dopomoże,robił przeróbkę w moim FZS 600.

Edytowane przez Pit71 (wyświetl historię edycji)

"Lepszy głópiec wendrujący po świecie od mendrca, który siedzi w domu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie wiem czy taka przeróbka ma sens. Trzeba chyba dobrze policzyć czy nie zwiększysz sumarycznego poboru prądu ponad możliwości "elektrowni" bo może się to skończyć wykończeniem akumulatora. Po prostu nie będzie się ładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja przerobiłem sobie w ubiegłym sezonie oświetlenie i jak na razie akumulator żyje i ma się dobrze. W przewód wpiąłem przełącznik tak żeby móc odłączyć lewy reflektor przed badaniem technicznym, bo niestety diagnosta powiedział że pomimo nie oślepiania innych nie podbił by mi kolejnego badania gdybym przyjechał z zapalonymi dwoma światłami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj trochę na efekty. Aku nie pada tak od razu  :smile: Ale tak na marginesie, liczyłeś sumaryczny pobór prądu i wiesz, że nie ma sprawy? U mojego znajomego w fazerze 600 elektrownia się nie wyrobiła i po sezonie nowy aku poszedł  się ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Poczekaj trochę na efekty. Aku nie pada tak od razu  :smile: Ale tak na marginesie, liczyłeś sumaryczny pobór prądu i wiesz, że nie ma sprawy? U mojego znajomego w fazerze 600 elektrownia się nie wyrobiła i po sezonie nowy aku poszedł  się ....

 Przede wszystkim to by może warto sprawdzić napięcie ładowania po włączeniu wszystkiego po przeróbce (do czego to wystarczy prosty multimetr) a nie czekać spokojnie na destrukcję baterii. Zawsze można trochę prądu zaoszczędzić wstawiając ledy w tylne pozycje. FZ6 patrząc na szybko masz H7 na mijania i w drugiej lampie H4, w której jedno włókno użytkowane jest na drogowe + w5w na postojówkę. Pomijając już homologację i przystosowanie tej lampy z H4 do użytkowania jako światło mijania to opcję są 2. 

1. Bardziej prądożerna, czyli po włączeniu drogowych pali się wszystko H7 + H4 oba włókna i w5w (tu by należało sprawdzić czy napięcie ładowania nie spada dość znacznie 13,8V to absolutne minimum w zakresie średnich obrotów)

2. Przy włączeniu mijania zapala się włókno w H4 od świateł mijania w drugiej lampie a przy uruchomieniu drogowych ono gaśnie.

 

Do przeróbki zalecam użyć przekaźników, żeby nie zasmażyć styków w przełączniku.

 

Opcja 1:

1 przekaźnik 12V zasilanie cewki przekaźnika pobieramy z lampy z H7 a po przekaźniku zasilamy z akumulatora włókno od H4 w drugiej lampie. Przy bezpośrednim podłączeniu do aku, obowiązkowo wstaw bezpiecznik.

 

Opcja 2:

Dokładasz dodatkowy przekaźnik do opcji 1 o jednym styk zwierno rozwiernym. Napięcie zasilania cewki trzeba wziąć z przewodu od świateł drogowych a po tym przekaźniku przepuszczasz plus od zasilania cewki przekaźnika z opcji pierwszej po przez styki zwarte w spoczynku. Teraz w momencie zapalenia się świateł drogowych będzie gasło to drugie włókno w H4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisali poprzednicy powyżej - jesli przerabiac, to wylacznie z osobnym torem pradowym przez przekaźnik, a plus od pierwotnej lampy mijania wykorzystac wylacznie do sterowania przekaznikiem. Dokladajac w torze sterowania wylacznik uzyskujemy mozliwosc decydowania czy chcemy jezdzic na jednym czy na dwoch lampach mijania (w dzien moze wystarczyc jedna, a nocą jak jest nam za ciemno to mozemy sobie doswiecic drugi reflektor) I takie rozwiązanie jest najfajniejsze pod wzgledem sztuki elektrycznej. Unikamy przeciazania przewodow oryginalnej instalacji motocykla. Pozostaje sprawdzic tylko bilans energetyczny calosci, tak jak pisali poprzednicy.

Roznego rodzaju patenty z mostkowaniem miedzy lampami koncza sie czesto efektami typu "zanik prądu z lądu" i swąd palonej izolacji na przewodach. Kilka razy mialem okazje wymieniac spalone fragmenty instalacji po takich patentach i zapewniam, ze to nic przyjemnego, ani szybkiego w zrobieniu, wiec lepiej tego uniknac robiac takie podlaczenia zgodnie ze sztuką, a nie "na sztukę" ;)

Trochę więcej z tym roboty, to fakt, ale przynajmniej jeździmy spokojnie nie martwiąc się, że nasz patent "na ślinę" moze nas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie 500 km od domu.

Edytowane przez KLOSZ (wyświetl historię edycji)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy przykład montażu "na ślinę". A później są wątki typu "mam za niskie napięcie ładowania, co robić?", "zniknęły prądy, poradźcie!", "zapadła ciemność - brak świateł", "zgasł i jest martwy, co robić?!", "poczułem swąd spod plastików, co to może być?" itd. itd.  Dlatego jeśli  cokolwiek robi się z instalacją w motku, to warto się przyłożyć i zrobić to porządnie, a nie jak w przykładzie powyżej.

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U pd wyglądało to na przykład tak, że na początku to była jedna stopiona ze soba pecyna kabli i zgrzanych ze soba izolacji i zabawa polegała na wymianie fragmentu kilku przewodów wiązki, bo się stopiły ze soba do kupy. Dodatkowo po grzbiecie dostały kable od lampy z tyłu i od alternatora.

 

msg-591-0-34245400-1413915699.jpg

msg-591-0-69263800-1413915713.jpg

post-591-0-56089200-1414313164.jpg

 

Edytowane przez KLOSZ (wyświetl historię edycji)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...