rafik13 Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 Witam wszystkich!Dziś rano po kilku dniowym postoju podchodzę do swojej f4, ssanie i odpala od pierwszego no to do roboty! ale po pracy, ssanie i dopiero odpala za trzecim razem i to po odkręceniu manetki, na mieście korki zagrzała się włączył się wentylator i obroty zaczeły co jakiś czas spadać do 1tyś,po zgaszeniu swiateł lekko podskakiwały i wentylator jak by szybciej się kręcił a regulatora nie dało się dotknąć ,po godzinie poszedłem zobaczyć jak odpali i to samo dopiero po odkręceniu manetki załapał.Na wyłączonym moto aku ma 12.4V na odpalonym 13.8V przy większych obrotach max 14.5V.Dodam że poprzedni właściciel wymienił regulator dodatkowo zamontował go na zewnątrz pod ogonem i nie wiem czy to dobry pomysł.Proszę o jakieś rady co to może być 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rooland Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 Wartości ładowania masz dobre... a że go zainstalował na zewnątrz to lepiej, bardziej się chłodzi...chyba że dostaje jakąś woda z opony... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik13 Posted May 20, 2015 Author Report Share Posted May 20, 2015 W deszcz jeszcze nie jeździłem, wymontowałem go i potraktowałem kontakt sprejem wtyczki ale nic to nie dało, martwi mnie to odpalanie, może świece bo nie wiem kiedy były wymieniane,gaźniki,zawory zrobione 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 (edited) Sprawdz najpierw jakosc polaczen masy reglera i minusa akumulatora do masy motka. Nastepnie naladuj aku na full, odlacz ladowarke, odczekaj kilka godzin i bez wlaczania stacyjki sprawdz jakie masz napiecie na akumulatorze. Potem odpal motka i znow sprawdz napiecie na akumulatorze na wolnych obrotach. Jak sie motek rozgrzeje, to podkrec go do 4-5 tysiecy i zmierz znow napiecie na akumulatorze. Zamelduj jakie masz wyniki. Moze po prostu akumulator Ci pada? Padajacy akumulator moze dawac takie objawy jak opisales. Po sprawdzeniu aku dopiero zabieralbym sie za weryfikacje samego reglera i alternatora. Edited May 20, 2015 by KLOSZ (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik13 Posted May 20, 2015 Author Report Share Posted May 20, 2015 Aku koleś w zeszłym sezonie zmieniał ale nigdy pewności nie ma,pomiary robiłem na wyłączonym moto tak godzine po jeździe(pierwszy post ) tak jak piszesz sprawdzę masy poczyszczę styki przy okazji poznamy się bliżej z hanką 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted May 20, 2015 Report Share Posted May 20, 2015 Czytalem Twoj pierwszy post i rozumiem, ze godzinę po jeździe, ale wazne jest, aby punktem wyjscia do pomiarow bylo naladowanie akumulatora ładowarką do pelna. Czyli najpierw przez dobe albo dwie poladuj akumulator ładowarka do akumulatorów motocyklowych, odlacz ladowarke i dopiero wtedy zabieraj sie za pomiary aku. Inaczej trudno jest znalezc odniesienie dla uzyskanych wynikow pomiarow, dlatego istotne jest, zeby przed kontrola ukladu ladowania albo stanu akumulatora najpierw go porzadnie naladowac. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomahouk Posted May 21, 2015 Report Share Posted May 21, 2015 Napisz do Greg Sin Key jest na forum miał te same jazdy i objawy co występują u ciebie wymiana alternatora ,modułu nie pomogła patent jaki został zastosowany to zwiększenie obrotów do 2 tys i jakoś daje radę. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik13 Posted May 21, 2015 Author Report Share Posted May 21, 2015 Właśnie wczoraj jak mi obroty spadały do 1tyś podkręciłem na 1,5tyś i pracowała równo,ale za mało czasu miałem żeby to dokładnie sprawdzić,niestety dopiero w przyszłym tygodniu będę mógł przy niej podłubać 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raq Posted May 21, 2015 Report Share Posted May 21, 2015 Ja bym sprawdził filtr powietrza, jak nie pomoże to czyszczenie regulacja i synchro gaźników. Ewentualnie regulacja zaworów. No chyba że to wszystko jest sprawne i było niedawno robione. A nie tankowałeś ostatnio na jakieś lewej stacji paliwa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafik13 Posted May 21, 2015 Author Report Share Posted May 21, 2015 Było robione zaraz po zakupie rozrząd zawory i gaźniki 100km nawet nie zrobiłem, paliwo orlen 98 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czupryn Posted May 21, 2015 Report Share Posted May 21, 2015 Mam teraz drugą honde i w obydwu występował problem z ładowaniem itp w 900rr wystarczyło że odciąłem kostkę przy regulatorze i założyłem nowe złączki oraz wyczyścilem wszystkie inne styki. Problem zginął. W hornecie przewody przy regulatorze stopily się i musiałem wymienić razem z regulatorem który spalił się przy okazji. Tak że na samym początku proponuję przejrzeć styki, zrobić pomiary z obciążeniem i bez. Posłuchaj rad kolegi KLOSZ, on dobrze mówi i nie jednemu już pomógł na naszym forum. Pozdro 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.