Jump to content

Gdzie tankujecie ?


Suchy-wolk
 Share

Recommended Posts

Ja tankuję na Orlenie. Polecam stację w Pabianicach przy ul. Rzgowskiej (DK nr 71). Stacja była przebudowana w tym roku, także paliwko na pewno dobrej jakości (osobiście się jeszcze nie naciąłem).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Witam wszystkich serdecznie. :smile:

Widze że temat dosyć dawno nie był poruszany, wiec postanowiłem go troche odświeżyć. Powodem tego jest fakt, iż w tym sezenie już kilka razy odwiedzałem stacje benzynowe i spotkała mnie niemiła niespodzianka. Zawsze tankuje na stacji shell gojawiczyńskiej/dąbrowskiego jednak ostatnio coś mnie podkusiło(może cena) i zatankowałem na carrefour przy przybyszewskiego. Nie zróbcie tego co ja! Odradzam tą stacje. Moto nie chce jechac! Może troche przesadziłem z tym że nie chce jechać :smile: ale spadek mocy jest tak duży że mnie to aż denerwuje. Czuje naprawde dużą różnice. Oczywiście na shell leje zwykłą 95 nie jakieś vpower czy cos w tym stylu. Ciekawi mnie gdzie Wy tankujecie i czy mieliście podobną sytuacje.

Link to comment
Share on other sites

Ja raczej nad Orlen staram sie wybierać stacje Bliska, które są nieco tańsze niż oryginalny Orlen. Jeden właściciel to chyba jedno paliwo. Czy się mylę?

Do wszystkich stacji w Polsce paliwo tak naprawdę pochodzi z jednego źródła, tylko wyjątkowe odmiany - jak np. zimowy Statoil - płynie do nas zza granicy :smile: Oczywiście różnice pewne są, bo dodatki itp., ale dużej różnicy to nie robi ;)

 

Ogromną za to różnicę robi chrzczenie paliwa, a to już chleb powszedni. Polecam poczytać raporty NIK.

Link to comment
Share on other sites

Chrzczenie swoja droga ale rafinerii w Polsce jest chyba z 6 a watpie zeby wszystkie ciagnely paliwo z jednego zrodla.

 

A roznice odczulem naprawde spora. A moze te dodatki robia taka roznice?

Edited by Fresh (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Też mam złe doświadczenia z 'marketowymi' stacjami (wszystkimi) - moto chodziło odczuwalnie gorzej na ich paliwie.

Link to comment
Share on other sites

ja mam od lat upatrzony Orlen pod M1. Jakiś czas temu wymieniali zbiorniki pod ziemią więc widać, że nie oszczędzają no i nigdy (odpukać) nie miałem problemów po tankowaniu tam. 

...You can be better than that..

       ╭〔︶︵︶〕

Link to comment
Share on other sites

Ja tankuje najczęściej na Lotosie na Przybyszewskiego, bo mam blisko i zwykle po drodze, plus są np wieszaki na kask w łazience oraz zacząłem zbierać punkty co trochę mnie trzyma przy tej stacji ;) . W trasie jak brakuje paliwa by wrócić, to leje na dowolnej, byle tylko sieciówka, a nie jakieś małe stacje no-namy.

Z autem w dieslu tak samo, zwykle na tym samym Lotosie, innych stacji praktycznie nie odwiedzam, bo bak duży, a spalanie dość małe :biggrin:

Edited by floyd (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Diesla tankuje zawsze na carrefour na przybyszewskiego i nigdy problemu nie bylo. Benzyne do moto na shell gojawiczynskiej dabrowskiego ale ostatnio zatankowalem benzyne na tym carrefour i zle to wspominam.

Dziekuje wszystkim za pomoc i sugestie. :smile:

LWG!!!

Link to comment
Share on other sites

Auto Statoil na Wyszyńskiego lub Lotos w Sieradzu; moto Lotos na końcu Retkinii lub Lotos w Sieradzu 

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value."
-- Albert Einstein

Link to comment
Share on other sites

Najczęściej 123 na Aleksandrowskiej, czasami na lotosie za Brzezinami, Orlen na Szczecińskiej po remoncie był tańszy teraz tankuje u nich ... powietrze. Ròżnicy między nimi w jakości nie ma. Różnice w cenie dzisiejszej diesla w tej samej kolejności to 4,87; 4,87 (po rabatach); na dzisieszej trasie 4,99-5,15

Link to comment
Share on other sites

Ja zalewam aż mi miło 98' na Tesco na moim ukochanym Widzewie :dance: . Nie dość ze paliwko cacy to cena naprawdę widocznie odczuwalna. Osobiście polecam 

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

orlen rokiciny polecam jak lecicie nad zalew czyste paliwo 2-3 lata temu byly wymieniane zbiorniki

orlen pioy.tryb ul.lodzka odradzam, jak wczesniej koledzy pisali odradzam andrespol

Link to comment
Share on other sites

Ja tankuję na Orlenie (najczęściej ten przy rondzie Sybiraków bo mam najbliżej) i ogólnie staram się trzymać tej marki ze względu na punkty - raz na ruski rok wpadnie jakaś czołówka albo inszy gadżet :P

Natomiast co do stacji tescowych to jak pracowałem na pasażu w Tesco na Widzewskiej to tam zbiorniki były uzupełniane z cystern BP, także myślę że można w miarę spokojnie zakładać że w Tesco to samo co na BP (w końcu obie firmy brytyjskie). Aczkolwiek głowy nie daję bo mogły się różne rzeczy podziać odkąd rezydowałem w tamtej okolicy dłużej.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z przyzwyczajenia Orlen, bo kartę paliwową do firmowych aut mam w Orlenie.
Ale tak naprawdę nie ma to większego znaczenia, byleby sieciowa i nie na uboczu.
Dlaczego nie ma większego znaczenia? Bo i tak wszyscy w Łodzi i okolicy biorą w Naftobazy Koluszki. Do tego stopnia że kierowca z Nijman Zeetank podjeżdża na Shell z zapiętą beczką Shell o 9:00 a o 14:30 na BP z beczką BP. Ten sam kierowca tylko naczepy zmienia. Duże uproszczenie, jednego dnia by się z czasem nie wyrobił ale faktem jest że zarówno do Shell jak i do BP wozi jedna firma - wiem, bo pracowałem w Shell i miałem nawet taka komiczną sytuację że koleś z zapiętą beczką BP tankował ciągnik u nas na Shell :biggrin: dodatki powodujące super-hiper-turbo-kosmiczne właściwości paliwa dodawane są już na stacji, przy zlewie do dołu. No, za wyjątkiem 99+ bo ta jest import z rafinerii w Schwedt.
A dlaczego sieciowa? Bo zbiorniki są monitorowane przez centralę sieci, sprzedaż również i jest naprawdę bardzo mocno ograniczona możliwość jakiejkolwiek ingerencji w to ile i czego trafia do dołu. To centrala zamawia dostawę i stacja nawet nie wie kiedy przyjedzie dostawa. Podjeżdża beczka, robisz raport z petrowendu który leci prosto do centrali, po zlewie kolejny - wszystko: ilość w dołach, ilość zlana, % wody, włącznie z temperaturami produktu. Komputerek liczy o ile obniżyła się temperatura tego co wlano do dołów a co za tym idzie, o ile zmniejszyła się tego objętość. W Naftobazie wydano X litrów produktu o temp Y, zlano do zbiornika stacji gdzie było XX litrów o temp YY. Komputer liczy ile powinieneś mieć w dołach a ile pokazują sondy. Na dostawie 3000l eurosuper95 brak (różnica na minus) na poziomie 80-140l jest normą i nikogo nie dziwi. Ciężko coś ukręcić, naprawdę.
Dlaczego nie na uboczu? Paliwo wraz z upływem czasu w dole traci "świeżość", po prostu się starzeje. Zbiorniki na wszystkich stacjach są zbliżone pojemnością. Większy przemiał = częstsze dostawy = "świeższe" paliwo = lepsza (stabilniejsza) jakość.
Jedyne co robi różnicę to stosowanie dodatków paliwowych, które po pierwsze pomagają utrzymać silnik w czystości a dwa że stabilizują paliwo.
Uff, się rozpisałem :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Co do rozszerzalności cieplnej cieczy, pamiętam "pasące" się  na lublinku cysterny w ciepłe dni. Kierowcy to byli goście z baaardzo grubymi portfelami.

Live slow!!!
 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Omijajcie Orlen szerokim łukiem.

Dopuszczalna dawka bio dodatków to 4-5 % na litrze a Orlen ma 7-8%, o szkodliwości w/w dodatków jest wiele artykułów min. ten napisany przez magazyn Ścigacz:

http://www.scigacz.pl/Etanol,niszczy,silniki,wojna,o,biokomponenty,w,paliwie,23224.html 

 

"benzyny z etanolem rzeczywiście uszkadzają silniki. Jak się to dzieje?

Na dwa zasadnicze sposoby. Etanol wypacza optymalny stosunek paliwa do powietrza (do komory spalania dociera więcej tlenu w stosunku do ilości węglowodorów), co skutkuje podwyższoną temperaturą procesu spalania paliwa w silniku. Ta podwyższona temperatura uszkadza czujniki, przyspiesza zużycie części roboczych silnika, zabija katalizatory.

Po drugie etanol bardzo źle działa na układy paliwowe - uszkadza gumowe przewody, niszczy membrany, elementy z plastiku, silikonu, filtry, wtryskiwacze, źle działa także na same zbiorniki paliwa prowadząc do korozji w ich wnętrzu..."

Osobiście polecam Shell, Statoil i BP.

Link to comment
Share on other sites

Skąd to wiesz ?

Z bajek :smile:

Kolega wyżej dobrze pisze 99 % paliwa PB sprzedawanego w Łodzi jest z naftobazy Koluszki .

Nie wiem 70 % paliw w Polsce to Orlen?

25% Lotos ?

5% import własny firm paliwowych.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tez mi się tak wydaje. Od zawsze leje na Orlenie, do wszystkich moich pojazdów. I jeszcze nigdy nie było z tym problemu.

" The helmet hides feelings that cannot be understood " - A. Senna

Link to comment
Share on other sites

ja jak tylko mogę tankuje szczególnie auto na lukoil, komputer od razu pokazuje spalanie niższe o ok 1,5-2 litrów niż na innych stacjach

Link to comment
Share on other sites

Panowie 99% wałków na paliwie robią właściciele stacji paliw i to od nich zależy głównie jakość sprzedawanego paliwa :smile:

I wiele razy pisałem " NIE ZALEŻY TO OD MARKI JAKA WISI NA STACJI "  tylko od człowieka ,franczyznobiorcy de facto właściciela 

Czasem zaobserwujcie z przodu piękna stacja standard EU  a z tyłu za murem stoi beczka na Starze 200 

 

Kosmaty chwali lukoil  ok.

w Łodzi ? Kto się wypowie na temat lukoil-a w Piotrkowie ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...