Jump to content

(Elektryka) H3 Led?


Cumulus
 Share

Recommended Posts

Zbyt niska wydajność ładowania akumulatora,

zmusza mnie do wymiany oświetlenia przedniego

z żarówek halogenowych na ledy. 

 

Potrzebuję kupić 2 żaróweczki led H3.

(Wie ktoś gdzie w Łodzi można je nabyć???)

 

Które z nich (w rzeczywistości) dają względnie najlepsze światło,

przy jednoczesnym minimalnym poborze prądu???

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

A moze lepiej poprawic ladowanie? Masz tak duzo odbiornikow, ze Ci sie altek nie wyrabia?

Cos mi sie wydaje, ze pakowanie LEDów do swiatel mijania zamiast halogenow to moze byc slaby pomysl (chyba, że myślisz o jakimś oświetleniu dodatkowym w lightbarach albo coś w tym guście). Szczegolnie, ze ta chińszczyzna LEDowa róznie sie sprawuje i często powoduje problemy typu zwarcia, wysiada z nienacka itd. a do tego na ogół świeci gorzej niz normalny halogen. Przemyśl to jeszcze. Może poszukaj oszczędności energii gdzie indziej, a nie w lampie z przodu?

 

Niestety źródła zaopatrzenia w Łodzi nie podpowiem.

 

 

Z czego masz silnik w tej maszynie, że ma takiego słabego altka?

 

 

// O! Złotno! Moje okolice :smile:  //

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Na Pomorskiej blisko Ronda Solidarności jest sklep oferujący takie żarówki, ale od razu dowiesz się, że są przeznaczone tylko do lamp z soczewkami, a bez soczewek świecą gorzej niż najsłabsze zwykłe żarówki...

Do tego LED-y są bardziej wrażliwe na wilgoć i wstrząsy.

Zastosowanie ich w tym przypadku, w światłach mijania może nie być dobrym rozwiązaniem, ale może ktoś ma inne doświadczenia i coś Ci jeszcze podpowie :smile:  

Edited by cekal (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

A moze lepiej poprawic ladowanie? Masz tak duzo odbiornikow, ze Ci sie altek nie wyrabia?

 

Jedynie podstawowe światełka :sad2:

Wcześniej testowałem lampę na żarówce BA20D.

Zarówno 35 watowa jak i 25 watowa zabiera mi za dużo prądu

i mam wynikający z tego problem z elektrycznym rozrusznikiem.

 

Dlatego muszę oledować na maksa moją iskierkę

z nastawieniem na 2 żaróweczki typu H3 LED świecące jednocześnie.

 

Będę testował, ale wydaje mi się, że 2 ledy dadzą więcej światła niż jedno ledwo żarzące się włókno.

 

Cos mi sie wydaje, ze pakowanie LEDów do swiatel mijania zamiast halogenow to moze byc slaby pomysl (chyba, że myślisz o jakimś oświetleniu dodatkowym w lightbarach albo coś w tym guście). Szczegolnie, ze ta chińszczyzna LEDowa róznie sie sprawuje i często powoduje problemy typu zwarcia, wysiada z nienacka itd. a do tego na ogół świeci gorzej niz normalny halogen. Przemyśl to jeszcze. Może poszukaj oszczędności energii gdzie indziej, a nie w lampie z przodu?

 

 

Niestety źródła zaopatrzenia w Łodzi nie podpowiem.

 

 

Z czego masz silnik w tej maszynie, że ma takiego słabego altka?

 

Od quada LONCIN ATV 110

Czwarty akumulator (od skutera) już testuję :sad2:

 

 

// O! Złotno! Moje okolice :smile:  //

 

Podjadę dzisiaj pod samolot :smile:

Edited by Cumulus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

a do tego na ogół świeci gorzej niz normalny halogen. Przemyśl to jeszcze. Może poszukaj oszczędności energii gdzie indziej, a nie w lampie z przodu?

Fachowiec dobrze prawi.

 

 

a bez soczewek świecą gorzej niż najsłabsze zwykłe żarówki...

Kupuj od razu z noktowizorem.Testowałem w zeszłym roku,tylko jeden wieczór...nie kupuj,poszukaj przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

A masz jakies dane elektryczne od tego cuda? Chodzi o to jakiej mocy ma toto pradnice. Mam jakis wiring diagram od tego quada, ale niestety nie ma tam danych technicznych. Widac tylko, ze jest tam jednofazowa pradnica.

 

Z reguly takie male pojemnosci maja lampy wyposazone w zarowki 35W a nie 55W jak normalnie i byc moze stad masz luke w bilansie energetycznym.

Jak widze na schemacie to lampa  i modul zaplonowy sa glownymi i jedynymi ciaglymi odbiornikami zasilania w tym silniku. Czy regulator masz oryginalny i sprawny? Bo moze problemem jest niedoladowanie przez uklad ladowania?

 

ptak czy psiak, w Twojej sytuacji rzeczywiscie LEDy moga byc lekarstwem, skoro obecnie halogen Ci swieci jakby mial obciete pół knota ;) i nie widzisz mozliwosci znalezienia brakujacych watów w zasilaniu.

 

 

Ktory samolot masz na mysli?

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

A masz jakies dane elektryczne od tego cuda? Chodzi o to jakiej mocy ma toto pradnice. Mam jakis wiring diagram od tego quada, ale niestety nie ma tam danych technicznych. Widac tylko, ze jest tam jednofazowa pradnica.

 

Prądnica na pewno do bani, do już drugi silniczek i to samo.

Elektrykę też w między czasie całą wymieniałem. 

 

Z reguly takie male pojemnosci maja lampy wyposazone w zarowki 35W a nie 55W jak normalnie i byc moze stad masz luke w bilansie energetycznym.

Jak widze na schemacie to lampa  i modul zaplonowy sa glownymi i jedynymi ciaglymi odbiornikami zasilania w tym silniku.

 

Czy regulator masz oryginalny i sprawny? Bo moze problemem jest niedoladowanie przez uklad ladowania?

 

Tu sobie głowy nie dam uciąć ;)

 

ptak czy psiak, w Twojej sytuacji rzeczywiscie LEDy moga byc lekarstwem, skoro obecnie halogen Ci swieci jakby mial obciete pół knota ;) i nie widzisz mozliwosci znalezienia brakujacych watów w zasilaniu.

 

 

Ktory samolot masz na mysli?

 

Jeżeli chodzi o samoloty, to z regóły na EUROSTARze EVECTORa latam. Sporadycznie dosiadam AEROPRAKTa i SKYLEADERa.

Ma madzieję, że w przyszłym roku uda mi się HUMMELBIRDa w Czechach zamówić,

ale moja rodzinka strasznie się stawia i protestuje  :sad2: 

 

Jednym słowem "Małe jest piękne"

 

 

 

Edited by Cumulus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

To moze zamiast inwestowac pewnie ze stowke w dwie zarowki ledowe H3 lepiej zainwestuj w naprawe ukladu ladowania? Przwiniecie takiej pradniczki pewnie bedzie kosztowalo tyle co te zarowki :smile:

 

Chyba, ze piszac "pradnica na pewno do bani" masz na mysli, ze jest sprawna, ale slaba?

 

 

A wracajac do samolotu - to chodzilo mi raczej o to przy ktorym samolocie te spotkania, gdzie masz dzis podjechac byc moze :smile:

Samolot na Politechniki? Bo myslalem, ze jest na Złotnie jakis samolot, o ktorym nie wiem :smile:

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Samolot na Politechniki? Bo myslalem, ze jest na Złotnie jakis samolot, o ktorym nie wiem :smile:

No to już wiesz czym lata kolega :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nie czym tylko po czym. Wogle to mółby sie podzielić

Link to comment
Share on other sites

Wogle to mółby sie podzielić

 

A co byś chciał dostać??

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

ale od razu dowiesz się, że są przeznaczone tylko do lamp z soczewkami, a bez soczewek świecą gorzej niż najsłabsze zwykłe żarówki... Do tego LED-y są bardziej wrażliwe na wilgoć i wstrząsy.

Alajaja,Ledy do soczewek i w dodatku mniej odporne na wstrząsy?Chyba sprzedawca tak tak opowiadał hehe.

Co do tematu,Podleć do mnie to zobaczysz jak jest to u mnie.6xled,Nie China,jestem zadowolony,Homologacja?zapomnij(nie oślepia)A jesli chcesz leda z homo to około 900zł(normalny)

Link to comment
Share on other sites

To moze zamiast inwestowac pewnie ze stowke w dwie zarowki ledowe H3 lepiej zainwestuj w naprawe ukladu ladowania? Przwiniecie takiej pradniczki pewnie bedzie kosztowalo tyle co te zarowki :smile:

 

Chyba, ze piszac "pradnica na pewno do bani" masz na mysli, ze jest sprawna, ale slaba?

 

 

Układ ładowania jest sprawny, tyle że mało wydajny przy ustawieniu silnika na postoju na 100 obr./min

(Zaniżone obroty = słabe ładowanie = Za to song silniczka to... miodzio)

 

Aktualnie podczas jazdy w dzień rezygnuję z przedniego oświetlenia,

pozostawiając jedynie kierunkowskazy i światła tylne.

Wydajnośc ladowania = OK,

ale ktoś się w końcu tego czepi.

 

Led ciągnie  3,8 A. Zdublowane zjedzą ok  7,5 A.

Tu szukam rozwiązania tematu.

Wiem, że na ledach mocy halogena nie uzyskam,

ale ja walczę o to by mi światlo z braku prądu w nocy nie gasło.

Co do tematu,Podleć do mnie to zobaczysz jak jest to u mnie.6xled,Nie China,jestem zadowolony

 

Gdzie kopowałeś i jakiej firmy?

Link to comment
Share on other sites

...

Led ciągnie  3,8 A. Zdublowane zjedzą ok  7,5 A.

Tu szukam rozwiązania tematu.

 

 

No to jesli jeden LED ciagnie 3,8A, a dwa maja Ci ciagnac 7,5A (co odpowiada żarówce 90W) to znaczy, ze beda ciagnely wiecej pradu niz 55 Watowa zarowka H3 (55W/12V = 4,58A) - czyli zamienisz skorke na wyprawke i bedziesz mial jeszcze wieksze obciazenie.  Chyba, ze cos z tym 3,8A pomieszałeś? Upewnij sie, zebys sobie nie zaszkodzil...

Link to comment
Share on other sites

No to jesli jeden LED ciagnie 3,8A, a dwa maja Ci ciagnac 7,5A (co odpowiada żarówce 90W) to znaczy, ze beda ciagnely wiecej pradu niz 55 Watowa zarowka H3 (55W/12V = 4,58A) - czyli zamienisz skorke na wyprawke i bedziesz mial jeszcze wieksze obciazenie.  Chyba, ze cos z tym 3,8A pomieszałeś? Upewnij sie, zebys sobie nie zaszkodzil...

 

Taaa... pomieszałem :wacko: Zamiast Watów Ampery wpisałem. Ale nieważne.

Ostatecznie H3 w LED dostałem na ul. Wrocławskiej 2 (Made in china 35 zł. szt.)

 

I po zainstalowaniu pojawił się problem.

U mnie LED nie zaświeci jak nie zmienię begunowości.

Nie mam pojęcia dlaczego jest u mnie odwrotnie :angry:

I jak to poprawić skoro H3 ma masę z obudowy i tylko jeden kabelek? 

Nie mam miernika by to sprawdzić, nie ogarniam tego :f*ck:

Jak zamienię na siłe biegunowość to na raz 2 żarówki w lampie zaświecą,

a przy pierwszym deszczu (nawet jak lampę odizoluję) to i tak zwarcie będzie.

 

Jejku. Ile zachodu by jedną żaróweczkę wymienić.

Bez elektryka z miernikiem chyba się nie ogarnę. :sad2:

Edited by Cumulus (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Znaczyloby to, ze masz instalacje z plusem na masie? (sa i takie przypadki, choc byloby to co najmniej dziwne w tym chinskim motorku. Przeczyloby to tez schematowi instalacji od Loncina 110, ktory mam w manualu do tego ATVa) Albo moze masz po prostu cos namieszane w polaczeniach zasilania reflektora? Trzebaby sprawdzic z miernikiem w garsci co tam sie dzieje. Instalacje robiles sam, czy ktos Ci ja robil? Czy wiazki sa oryginalne od tego silnika, czy byla robiona łata całości?

 

Jesli chcialbys, to moge na to zerknac w jakiejs wolnej chwili. Jakby co, to miernik mam, odrozniam prąd od napiecia i wyglada na to, ze jestesmy po tej samej stronie Łodzi ;)

 

Jak chcesz sie dogadać, to pisz wiadomość przez komunikator i sie jakos umowimy.

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 Instalacje robiles sam, czy ktos Ci ja robil? Czy wiazki sa oryginalne od tego silnika, czy byla robiona łata całości?

 

Instalacja była dokupiona pod ten silnik,

i zakładana przez elektryka.

Miejscami kable ledwo sięgają,

w innych miejscach są za długie. 

Zamiast od razu porządnie zrobić

to są w kupę zawinięte. :sad2:

 

Jak trzeba coś wymienić lub podłączyć,

to i elektrykę ogarniam, ale jak się cosik zamieszało,

to i elektryk z doświadczeniem będzie musiał pogłówkować :hehe:

 

Tak na prawdę to najlepiej by było od początku pod wymiar instalacje zrobić :sad2:

a nie na chińskiej bazować.

 

Plany zawsze dobre, a praktyka "szybko, łatwo i najlepiej tanio"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...