Jump to content

Problem Z Odpalaniem Hondy Cbr 1000F Sc24


kyku81
 Share

Recommended Posts

witam
Posiadam cbr 1000f sc24  zakupioną okolo rok temu od tego czasu jest więcej u mechaników niż na trasie .Od samego początku były problemy z odpalaniem i szybko padającym akumulatorem wiec go wymieniłem ale to nie rozwiązało problemu . Pojechałem do mechanika (po drodze dwa razy zgasł ledwie odpalił a za trzecim już nie odpalił dopchałem go ) zleciłem regulację gażników i zaworów koszt 400zł i pomogło na jakieś dwa tygodnie potem znowu to samo więc inny mechanik..... kazałem mu nie ruszać zaworów tylko sprawdzić gażniki (po poprzedniku ) regulator napięcia, świece, przewody ..... sprawdził także zawory i wszystko podobno ok gaźniki jeszcze raz przeczyścił (membrany czy coś ) (regulator do wymiany ale nie wymieniłem ) koszt 230 zł pomogło na 2-3 tygodnie dodam że od momentu odebrania tak z pierwszego jak i drugiego warsztatu przejechałem sie może ze kilka razy . W tym roku chciałem go naprawić po raz ostatni znalazłem taniego mechanika(tzn miał być tani ale nie był)  wymieniliśmy gażniki i łancuszek napinacza (po wymianie łancuszka napinacz mniej grzechotał podobno wrócił do zakresu pracy) koszt 500 zł plus czesci 500 zł i znowu dwa tygodnie i już nie chce odpalać dwa razy się przejechałem tak mi wyszedł zakup  taniego motocykla mam ochotę go spalić ...macie jakieś pomysły co może być przyczyną bo ja już kasy na niego nie mam ochoty wykładać  a juz napewno nie u mechanikow
dodam że:
1. akumulatorem świeżo po podłądowaniu próbowałem wczoraj  odpalić ale nici ...czuć niestety zapach benzyny przy próbie rozruchu
2. myślałem że to może świece ale czemu zawsze po wyjeżdzie od mechaników dobrze się sprawują a potem nagle lipa
3. nigdy nie zauważyłem białego nalotu od spodu korka wlewu oleju ani białego dymu co było oznaką oszkodzonej uszelki pod głowicą ( nie obserwowalem czy nie ubywa mi płynu chłodniczego)
4 po zakupie olej był wymieniany bo stary był podobno wymieszany z paliwem chyba w wyniku rozlegulowanych zaworow o ile dobrze pamiętam  tak zdaje sie powiedział piewrszy mechanik filtru oleju kazał na razie nie wymieniać

Link to comment
Share on other sites

 

 

regulator do wymiany ale nie wymieniłem

jeśli mówisz że regulator napięcia padł a Ty go nie chcesz wymienić to się nie dziw że takie jajca

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź ładowanie na pracującym silniku powinno wynosić ok 14 V. Jeżeli tak jest regulator jest sprawny. Czekamy na wyniki

Link to comment
Share on other sites

regulator padł ale akumalator przed ostatnim rozruchem ładowałem na maksa i nie odpalił kręcił ładnie ..kręcił prawie wszedł na obroty ..prawie.... i dalej  kreciłem i nic nie wydaje mi się żeby była to głownie wina regulatora (mechanik sprawdzał przy mnie i przy dobrym odkręceniu manetki było o ile pamiętam prawie 13,8 v  wiem że to  za mało) jak wspomniałem akumulator naladowalem

Link to comment
Share on other sites

Padniety regulator moze Ci robic niepelne zwarcie na akumulatorze i nawet jak wlozysz w pelni naladowany aku, to uszkodzony regulator moze Ci zabierac prad w takim stopniu, ze nie wystarczy Ci go na rozruch. Generalnie mam wrazenie, ze instalacja jest do przejrzenia i sprawdzenia. Ewentualnie sprawdz jeszcze jak bedzie przy probie odpalenia z akumulatora samochodowego (podepnij sie kablami pod aku z samochodu i zobacz czy odpali.

Wpakowales kawal kasy i nie jestem pewny czy bylo to potrzebne, bo wyglada na szeroka wymiane wielu rzeczy (czy rzeczywiscie byly uwalone?).

 

Pytanie pomocnicze: czy ktos z mechaniorow sprawdzal polaczenia i prawidlowosc dzialania ukladu zaplonowego? Moze tu masz problem?

A moze padl Ci kill switch przy kierownicy i powoduje, ze silnik nie startuje? Jest troche rzeczy jeszcze do posprawdzania od strony elektrycznej jesli mechanicy przejrzeli Ci dokladnie sprzeta pod wzgledem mechanicznym.

Link to comment
Share on other sites

Masz rację można by przejrzeć instalację elektryczną ale mnie najbardziej zastanawia czemu zawsze jak wyjadę od mechanika który grzebał coś przy gażnikach odpala normalnie przez jakiś czas  i nie ma takich problemów .Wydaję mi się że może jak postoi przez tydzien to może gażnik się zalewa to jedyne co mi przychodzi do głowy no i oby to nie było przez uszelke pod głowicą bo to juz bedzie koniec ..może pownieniem jakos osuszyć te gażniki i wtedy sprawdzić czy to jest możliwe ?


żaden z mechaników nie sprawdzał poprawności działania układu zapłonowego

 

Padniety regulator moze Ci robic niepelne zwarcie na akumulatorze i nawet jak wlozysz w pelni naladowany aku, to uszkodzony regulator moze Ci zabierac prad w takim stopniu, ze nie wystarczy Ci go na rozruch. Generalnie mam wrazenie, ze instalacja jest do przejrzenia i sprawdzenia. Ewentualnie sprawdz jeszcze jak bedzie przy probie odpalenia z akumulatora samochodowego (podepnij sie kablami pod aku z samochodu i zobacz czy odpali.

Wpakowales kawal kasy i nie jestem pewny czy bylo to potrzebne, bo wyglada na szeroka wymiane wielu rzeczy (czy rzeczywiscie byly uwalone?).

 

Pytanie pomocnicze: czy ktos z mechaniorow sprawdzal polaczenia i prawidlowosc dzialania ukladu zaplonowego? Moze tu masz problem?

A moze padl Ci kill switch przy kierownicy i powoduje, ze silnik nie startuje? Jest troche rzeczy jeszcze do posprawdzania od strony elektrycznej jesli mechanicy przejrzeli Ci dokladnie sprzeta pod wzgledem mechanicznym.

Link to comment
Share on other sites

uwalony regulator może narobić więcej szkód niż Ci się wydaje, wszelkie komputery, moduły itp mogą się zjarać, no i jak pisał poprzednik przez to może nie odpalać, no ale to już Twoja sprawa. Ładowanie 13,8 trochę niskie ale może być spowodowane słabą masą. Sprawdź dobrze ten regulator, "alternator", i elektrykę czy gdzieś nie ma zwarcia bo wymienisz jeszcze pół moto i nadal będzie d*pa

Link to comment
Share on other sites

Niestety podejrzewam, ze do sprawy trzeba podejsc metodycznie i sprawdzac wszystko po kolei. Uszczelki pod glowica bym raczej nie winil za taki stan rzeczy.

Schemat w garsc i sprawdz, albo daj komus do sprawdzenia elektryke. Czasami regulator potrafi dziwne rzeczy robic (np. na zimno byc sprawnym, a po rozgrzaniu przestawac dzialac i robic zwarcie - albo wrecz odwrotnie). Od tego bym zaczal. Jak cala elektryka bedzie przejrzana i zweryfikowana, dopiero wtedy wrocilbym do poszukiwan przyczyn mechanicznych.

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...