Arpe Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Cześć, wczoraj po naciśnięciu "PASS", tego od mignięcia długimi, maszyna padła o odpaleniu nie a mowy, objaw taki jakby akku był martwy, kontrolki ledwo żarzą przeciściłem klemy na wszelki wypadek i podłaczyłem do samochodu żeby odpalić i podładować działa, ale tylko podłaczony do samochodu, po odpięcu przewodów pracuje nierówno, kontroli przygasają, obrotomierz skacze po skali, czyli ogólnie system głupieje tak jaby nie miał prądu, alternator padł ? jakieś łącze się usmażyło ? potrzebny pomysł co jeszcze mogę na szybko sprawdzić, albo od razu serwis problem, że sprzęt jest poza Łodzą, na terenie ogródków działkowych w Kaletniku (k. Koluszek), czyli naprawa na miejscu, albo usługa z lawetą 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elfeti Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 ja tak miałem w Kawie jak aku zupełnie padł... odpalał na kablach, kontrolki ledwo świeciły i gasł... nowe aku rozwiązało sprawę... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 rozumiem ze miernikiem aku nie mierzyłeś? trzeba sprawdzić czy aku się naładuje, jeśli nie to pewnie winny akumulator, bo jeśli da się naładować to sugerowało by regulator, ale może być również coś głębiej :/ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luki Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Jaki masz rocznik? Sprawdź wszystkie kostki, szczególnie te za chłodnicą pod bakiem (musisz zdemontować chłodnicę). Porozczepiaj je i sprawdź czy któraś się nie sfajczyła. Ale zacznij od aku. Może być też regulator... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arpe Posted May 26, 2014 Author Report Share Posted May 26, 2014 Dzięki za odzew rocznik '99 mierzyłem, ma 12V, ale bez obciążenia, co wydaje się mało, później już nie sprawdzałem po podłączeniu obstawiałem coś innego niż aku, bo padło nagle i po odpaleniu nie działa bez zewnętrznego źródła, tak jakby alternator nie podawał 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thebestof78 Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 (edited) 12 V to chyba brak ładowania, powinno być 14 Edited May 26, 2014 by Thebestof78 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 (edited) Jak akumulator dostal zwarcia (a dzieje sie to tak: dziala, jest wszystko ok, cud miód, po czym nagle PSTRYK! i nie ma aku) to bedziesz mial wlasnie takie efekty jak opisujesz, wiec zanim zaczniesz demontowac chlodnice, odkrecac kola i robic takie rozne cuda postaraj sie o jakis aku na podmianke, naladuj go do pelna, podepnij do motocykla, odpal i sprawdz napiecie na klemach na pracujacym silniku. Dopiero pozniej wglebiaj sie dalej w temat, jesli z ladowaniem bedzie cos nie tak, bo poki co wyglada to na klasyczny pad akumulatora. Jesli okaze sie, ze po wymianie aku motocykl dziala jak trzeba, to proponuje tylko przejrzec instalacje odpowiedzialna za uklad ladowania - ot tak profilaktycznie i dla swietego spokoju. I pamietaj, ze nie nalezy odlaczac aku przy pracujacym silniku, ani zbyt dlugo meczyc motocykla z padnietym akumulatorem, bo mozesz w ten sposob zabić regulator i narazic sie na wiekszy wydatek niz sam akumulator. Jesli potrzebowalbys pomocy w powyzszej kwestii to pisz na priv - chetnie cos podpowiem jesli bedzie potrzeba. Edited May 26, 2014 by KLOSZ (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pęku Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Witaj. Myslę podobnie jak poprzednicy. Winny powinien być akumulator, ja również po zimie mam na aku. 12,8 moze 13 i czasem nie chce zagadać, a kontrolki słabo swiecą i jest ogółem lichy. Zacznij sprawdzać od podstawowych rzeczy, a potem bedziesz się martwić. Tylko jak już kupisz nowy aku. to pamietaj o ładowaniu w okresie zimowym czyli jak dbasz tak masz. Pozdrawiam. LwG 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arpe Posted May 29, 2014 Author Report Share Posted May 29, 2014 akumulator z 12,5 spadał do zera podczas zasilania wentylatora od karty graficznej prostownikj na nim nie drgnął, szmelc, nowy kupiony, moto już w domu dziękuję wszystkim za pomoc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Sprawdź sobie jeszcze układ ładowania, żeby sie nie okazalo, ze za chwile ten nowy tez bedzie szmelc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.