Jump to content

Regulator,akumulator F4


master611
 Share

Recommended Posts

master611
Witam,
wczoraj odpalilem cbr po 2-3dniach stania,zapalila,zrobilem moze z 10km podjechalem na stacje,chce zapalic i sru...aku zdechniety; odpalilem na popych,pojezdzilem troche i pozniej juz zapalala normalnie; ladowanie na wolnych obrotach(1300) 12.5V,na wyzszych ponad 14V.
Jak mozna by sprawdzic czy to regulator juz daje sie we znaki? Co do akumulatora,nie jest nowy,jak go raz podlaczylem pod prostownik na noc no cebra bardzo zwawo krecila,teraz na pewno slabiej ale zapala...gdzie by tu szukac problemu,bo nie chce jak cos na prozno wywalac kasy na aku,i czy duzo jest problemow z zalozeniem regulatora od thundercata,po podobno jest to mozliwe i nie jest on awaryjny?
Link to comment
Share on other sites

12,5 to brak ladowania.

Nie powinno tak byc nawet na wolnych obrotach.

Link to comment
Share on other sites

master611

no to co moze byc przyczyna tego ze wolnych ladowanie jest takie?

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

zalozeniem regulatora od thundercata,po podobno jest to mozliwe i nie jest on awaryjny?
Akurat mniej awaryjny hehe

Ładowanie zmierz a jak?było tyle razy na Forum że pisać się niechce

Link to comment
Share on other sites

master611

Akurat mniej awaryjny heheŁadowanie zmierz a jak?było tyle razy na Forum że pisać się niechce

przeciez pisalem jak jest z ladowaniem. . .

 

 

a zakladal ktos ducati energia do f4? zdaje on egzamin?potrzeba jakis przerobek?

Link to comment
Share on other sites

panowie nie mam juz sily...podmienilem regulator od znajomego i jest to samo...wyjalem aku i jedna cela tylko byla zakryta elektrolitem,dolalem wody,podladowalem i ladowanie bylo juz ok,pojezdzilem dluzej i po zgaszeniu motocykl ani drgnie zeby zapalil,tylko slychac przekaznik jak tryka od rozrusznika...jezeli aku bedzie juz do wywalenia to moze on powodowac ze motocykl bedzie mial problemy z wejsciem na obroty po rozgrzaniu? nie wiem juz gdzie szukac przyczyny...

btw...przed chwila odpalalem moto i o dziwo rozrusznik zakrecil...chwile pochodzil i tez zapalil...juz sam nie wiem co to moze byc...

Edited by master611 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, od jakiegoś czasu zastanawiam się czy mam problem z akumulatorem czy też z regulatorem, moja SV gaźnikowiec, ma ładowanie na wolnych obrotach 14,2V, a przy 6000 obrotów, 13,86V, teoretycznie powinien się naładować akumulator, jak myślicie?. 

Link to comment
Share on other sites

fatcartman

miałem dokładnie to samo z moją CBR. Byłem na 99% przekonany że elektryka (albo immo, albo regler albo inny ciort) a okazało się że aku było padnięte mimo braku typowych objawów. Po wymianie aku jak ręką odjął. Kup dobry akumulator (Oryginalna Yuasa, Varta, Bosch) a następnie sprawdź regler (wartości ładowania masz w serwisówce). Ogólnie padnięty regulator daje najczęściej zbyt duże napięcie jak wkręcasz na obroty. Jak jest dobry to trzyma max dopuszczalne napięcie ładowania niezależnie od obrotów.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki fatcartman, upewniłeś mnie w przekonaniu, jutro zamówię Yuasa, mam gościa który w cenie 212 zł mi załatwi.  

Link to comment
Share on other sites

fatcartman

to było bardziej @master611 ale u Ciebie też może być to samo ;) Na SVkach się nie znam, może 13,8V im styka na 6000rpm i regler tak odcina. Sprawdź w serwisówce najlepiej. Jeżeli nie ma problemów z paleniem, elektryką, aku nie pada to po co się zastanawiać. Dla zdrowotności pamiętaj że dobrze jest czasami podładować akumulator ładowarką nawet jeżeli mamy w moto ładowanie całkiem dobre, przedłuża to życie akumulatora zarówno motocyklowego jak i samochodowego :smile: no i czyste klemy to podstawa , a wiele osób o tym zapomina.

Link to comment
Share on other sites

Cześc a mierzyłeś alternator - mój przypadek na zimnym silniku prawidłowe , na ciepłym przy 5000 obr/min prawidłowe. Przy wyższych (blisko max) brak wskazań. Przyczyną było zwarcie między zwojami- wtedy albo nowy alternator lub przewinięcie. I jeszcze w między czasie problem z regulatorem napięcia więc ciężko było znaleźć przyczynę braku ładowania, działo się to przy max rozgrzanym silniku i wysokich obrotach. Posprawdzaj jeszcze wszystkie połączenia elektryczne (przeczyść posmaruj podociskaj). 

Link to comment
Share on other sites

a jak samemu sprawdzic alternator? da sie majac miernik elektroniczny?

Link to comment
Share on other sites

da sie ale musisz wypiać regulator napiecia i w serwisowce masz podane wartosci na poszczegolnych cewkach

a mozesz napisac jak dokladnie to zrobic? jak ustawic miernik i wgl?

Link to comment
Share on other sites

a mozesz napisac jak dokladnie to zrobic? jak ustawic miernik i wgl?

Najpierw sprawdzasz rezystancje uzwojeń. Ustawiasz miernik na rezystancje do 1 Ohma i mierzysz na kostce od alternatora przewody( każdy z każdym) o ile pamiętam wartości powinny być od 0.4 do 1Ohma. Póxniej ustawiasz na mierniku napięcie zmienne i mierzysz między każdym przewodem a masą. Tutaj nie pamiętam ale powinien dawać około 60V przy 5 tyś.

Link to comment
Share on other sites

jutro odbieram nowe aku...zobacze co z tego wyjdzie,mam nadzieje ze bedzie ok...

Link to comment
Share on other sites

AndrzejCBR

Ja latam na regulatorze DUCATI ENERGIA aku boscha i caly przrglada instalacji i nie ma ze boli wolne wyskokie obraoty ladowanie 14,5-14,8 jak teamt znam od podszewki i poprostu nie chce juz tutaj tego klepac. Chesz to moj numer masz w profiliu zadzwon to podpowiem. By nie urazic forumowiczow bo zakonczeniu Twoich zamagac napiszesz recenzje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Najpierw sprawdzasz rezystancje uzwojeń. Ustawiasz miernik na rezystancje do 1 Ohma i mierzysz na kostce od alternatora przewody( każdy z każdym) o ile pamiętam wartości powinny być od 0.4 do 1Ohma. Póxniej ustawiasz na mierniku napięcie zmienne i mierzysz między każdym przewodem a masą. Tutaj nie pamiętam ale powinien dawać około 60V przy 5 tyś.

 

Czy aby na pewno zawsze tak to sie robi? :>

Kiełek doczytaj i popraw, albo jak nie jestes pewny to nie pisz, bo zamet w glowach czytaczy wprowadzasz. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...