Arecki_ELW Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Po tygodniowym postoju na dzień dobry nie kręci rozrusznik, sprawdzałem włącznik jest OK podejrzewam przekaźnik, ale to później, problem jest natury oświetleniowej, gdzieś jest chyba zwarcie (tak podejrzewam) przy przełączniku świateł w pozycji 0 i odpalonym silniku świecą się głównie tylne kierunki i pozycja po włączeniu pozycji pozycja przód/tył i kierunki przód/tył jak przełączę na mijania to z opóźnieniem załapuje, oświetlenie zegara świeci jakby jaśniej, zastanawiam się czy to regulator padł, czy może jednak coś innego, chyba czeka mnie wyprawa do jakiegoś elektryka najprawdopodobniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 29 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Wiesz jak jest nie da się zdalnie zdiagnozować wiązki kabli i nikt ci nie powie "tnij zielony" . Musisz zrobić takie oględziny i popatrzeć czy nie widać gdzieś miejsc przetarcia izolacji przewodów, czy klemy akumulatora są nie zaśniedziałe i dobrze przykręcone (słaba masa), czy gdzieś (obwody drukowane, elektronika) wody się nie napompowało, ewentualnie sprawdzić czy kierunki, światła mają dobrze podłączoną masę w sensie nic nie skorodowało. Często utrata połączenia do masy powoduje, że prąd zaczyn płynąć innymi obwodami i w rezultacie robi się choinka. Jeśli motor stał pod chmurką to spróbuj go gdzieś w cieple zostawić na dwie doby, jeśli się poprawi to znaczy, że musisz poszukać odsłoniętych podśniedziałych przewodów. Możesz wziąć kawałek przewodu i podłączyć jeden koniec do masy a drugi do obwodu świateł gdzie powinna być masa (czasem nie podłącz do plusa żarówki bo zrobisz zwarcie, użyj miernika) jeśli to pomoże to znaczy, że w tym obwodzie jest problem. No to napisałem co wiedziałem, ale zanim zaczniesz rozłączać kabelki to może jednak podjedź do elektryka, bo potem on się będzie wku***wiał kto tu taki sajgon zrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 29 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Pierdzipęd stoi w pomieszczeniu, wilgoć tam jakaś jest, ale to nie to co pod chmurką, jak wstanę to biorę się za niego z miernikiem, może coś wymyślę, a jak nie to niestety czeka go wizyta u magika.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 30 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Sprawdź Masę ew.masy potem kabelki kostki,Ponieważ temat naprawy elektryki na odległość to słaby pomysł.Sprawdzałeś już coś? http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Dzisiaj trochę usiadlem do tematu, ale nic nie wymyśliłem, będę musiał ogarnąć garaż, zdjąć większość plastików i sprawdzić każdą wiązkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Na poczatek, zanim zaczniesz cokolwiek mierzyc naladuj na full akumulator i upewnij sie czy nie padl. Sprawdz prawidlowosc podlaczenia regulatora. W kolejnych krokach sprawdzenie ladowania, przelacznika swiatel/kierunkow i polaczen wiazek dotyczacych oswietlenia i przyczyna musi sie znalezc - to nie prom kosmiczny, tylko prosta instalacja motocyklowa. Takie rzeczy czasem dosc dlugo zajmuja zanim znajdzie sie przyczyne, ale na ogol jak juz sie ona znajdzie to jest banalna Powodzenia w poszukiwaniach! Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Ładowanie jest bo sprawdzałem, aku nie jest w najgorszym stanie, powinien przynajmniej próbować zakręcić rozrusznikiem, a tu zero reakcji, nie słychać nawet przekaźnika, więc przyczyna jest w innym miejscu według mnie, może gdzieś coś się rozpięło/przerwało, jak ogarnę miejsce warsztatowe, to wezmę się za sprawdzanie każdego połączenia, jak to nic nie da, to trzeba będzie sprawdzić przewody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Dziś kolejne podejście, zakręciłem rozrusznikiem zawierając przekaźnik, nadal jest choinka Ładowanie jestWolne obroty Odkręcona manetka, nie do końcaChyba brak mi cierpliwości... Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Arecki_ELW (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Jeśli miernik pokazuje dobrze to ładowanie masz za wysokie i mogło coś "Ubić" http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Na wolnych obrotach jest tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza7 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Ten miernik jest do śmieci jak dla mnie, nie warto takim mierzyć bo tylko mąci w głowie :/ regulator nie ma znaczenia w przypadku zawarcia. To nie jest jakieś rocket science w moto są proste obwody elektryczne składające się z kabli, przełącznika, bezpiecznika i żarówki. Masz po prostu gdzieś zwarcie i trzeba je zlokalizować. 90% usterek to przetarte kable, brak mas lub zgnita wiązka. Zacznij od kupna lepszego miernika potem kolejno idziesz po kablach od żarówek i analizujesz którędy płynie prąd. I tak aż do skutku, jeżeli nikt tam nie grzebał i popodpinał czegoś źle to musi się udać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Elektryka jest dziewicza, niestety naprawa będzie musiała poczekać, bo na koncie panuje próżnia i nie dam rady kupić lepszego miernika, a tym bardziej odstawić do elektryka... Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez Arecki_ELW (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 W takim razie musisz się dostać do kostek łączeniowych kierunków i tylnej lamy. Odkręć tylną lampę i sprawdź jak tam wyglądają połączenia. Po prostu musisz to sprawdzić organoleptycznie, zobaczyć wypiąć i ocenić czy nie jest skorodowane. Miernik faktycznie nie jest rewelacyjny ale do zgrubnych pomiarów wystarczy. Podłącz go do zacisków jakiejś sprawnej bateryjki i sprawdź cy wskazuje poprawnie 1,5 V (bat. AA) lub jakaś 9V. Jeśli jest sprawny to faktycznie masz za wysokie napięcie i akumulator lub elektronika mogła zostać uszkodzona. Odłącz akumulator i sprawdź jakie ma napięcie na zaciskach (zakładając, że sprawdziłeś miernik) jeśli jest ~12-13 V to jest ok ale jeśli jest 15 to został przeładowany co oznacza, że musisz zadbać o obwód regulacji ładowania, a potem sprawdzać dalej (może podmień akumulator jeśli masz taką możliwość). Możesz też wykręcać poszczególne żarówki sprawdzając poprawność działania reszty jeśli coś się zmieni to będzie już jakiś trop. Napisałeś, że oświetlenie zegara świeci jaśniej być może przez obwód tej żarówki płynie wymuszony prąd skorodowanego obwodu. A tak w ogóle to co to właściwie za sprzęt może uda się znaleźć jakiś schemat to będzie można coś analizować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 (edytowane) Na wolnych obrotach jest tak Czyli do d*py,Za wysokie.Pożycz od kogoś miernik lepszy i zobacz,chociaż ten twój Jesli ma baterię oki i kable to pokazuje "W miarę"(Nie każdy do skutera kupi miernik za 250 zł,Prawda?)Dobrze.I zaraz zacznie się temat "Jaki miernik najlepszy" Tym co masz też się da tylko go jakoś skontroluj np w aucie. Wczoraj przykład u kolegi w quadzie wolne obroty 8volt Na połowie obrotów 5 volt Odpalał na kable tylko i nie było ładowania Przyczyna Skorodowane oczko na aku(klema) I mi kopara opadła-dlaczego 8 oraz 5 volt w takiej sytuacji?Dziwne ale nie o tym mowa,Już naprawione. U ciebie chyba MASY brakuje-czyli sprawdź Tzw. Punkty masowe Edytowane 12 Kwietnia 2014 przez SOBOL (wyświetl historię edycji) http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 A tak w ogóle to co to właściwie za sprzęt może uda się znaleźć jakiś schemat to będzie można coś analizować ? MOTOBI Żbik 50cc 4T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIT Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Udało mi się znaleźć coś takiego : według autora to schemat uniwersalny do wielu tego typu sprzętów. Teraz nie mam czasu nad ty usiąść ale może ktoś Ci na tej podstawie coś podpowie. Jutro na to zerknę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 według autora to schemat uniwersalny do wielu tego typu sprzętów. :biggrin: :biggrin: http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Ładowanie masz przewalone jak nic. Nie wyobrazam sobie co za chłamowaty musialby to byc miernik, zeby miec przeklamanie na poziomie kilku voltow na zakresie 20V. Sprawdz najpierw podlaczenie masy do regulatora i jego pozostale polaczenia z instalacja (czyt. podlaczenie z pradnicy i podlaczenie plusa do aku). Testowo mozesz wykonac sobie podlaczenie na skroty + i masy miedzy reglerem i akumulatorem przewodami i sprawdz co sie wtedy bedzie dzialo na klemach akumulatora. Jesli przy takim ukladzie bedzie lepiej, to musisz poszukac zwarc w instalacji, albo jakiejs zagubionej masy. Nie wiem jaki dokladnie jest uklad polaczen w tym Żbiku, bo niekoniecznie musi byc taki jak na tym "uniwersalnym" schemacie powyzej . problemow moze byc kilka. Poczawszy od ukladu ladowania, a skonczywszy na awarii przerywacza od kierunkow. Tak czy siak masz niezdrowy poziom napiecia w ukladzie i pewnie dlatego jasniej swieca Ci zegary (za wysokie napiecie na zarowkach) . Jak troche tak poswieca, to popala Ci sie zarowki i bedziesz mial ciemniej Trzebaby pomacac pacjenta osobiscie i wtedy pewnie problem udaloby sie jakos rozwiklac... Edytowane 28 Kwietnia 2014 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 (edytowane) Będzie teraz kilka dni wolnych, to może w końcu uda mi się namierzyć źródło problemu...Jeśli oczywiście wystarczy mi cierpliwości.... Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez Arecki_ELW (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Siedze, kombinuję i na razie lipa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 (edytowane) Na wolnych obrotach...Podkręcone obroty... Taki stan jest po zrobieniu dodatkowej masy na obudowę regulatora napięcia... Edytowane 30 Kwietnia 2014 przez Arecki_ELW (wyświetl historię edycji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Oddaj jakiemuś specjaliście, niech popatrzy i albo naprawi albo tylko wyceni naprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Jak znajdę resztkę chęci to poskładam go i niestety poczeka na naprawę, bo finansowo nie dam teraz rady... Ten weekend dobije mnie psychicznie przez to uziemienie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 3 Maja 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Już jest lepiej z tego co widzę http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki_ELW Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Lepiej to będzie jak wróci wszystko do normy, możliwe że zerknie na to jakiś elektryk... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi