Skocz do zawartości

Jazda W Grupie - Pytania Świeżaka


Thebestof78

Rekomendowane odpowiedzi

Jako świeżak motocyklowy mam pytanie o zasady jazdy w grupie. Jeździłam wcześniej z Wami ale jako plecak a w ostatni weekend w grupie 4 motocykli spokojnym tempem 80-100 km.

Dla mnie o wiele fajniej niż samej bo weselej zwłaszcza na postojach i mam nadzieję że będzie jeszcze niejedna okazja w grupie pojeździć.

 

No ale jest jedno ale rodzące kilka pytań: jak jeździć, na co zwracać uwagę w grupie tak aby nie zrobić krzywdy sobie ani motocyklistom obok. Że mam uważać i patrzeć w lusterka to wiem. Czy są jakieś konkretne zasady jazdy w grupie? Na co Wy zwracacie szczególną uwagę żeby jazda była dla wszystkich przyjemna i bezpieczna.

 

Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi :smile:

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co by dużo nie pisać, ciekawe informacje (łącznie ze znakami - te lubię najbardziej, jak w nurkowaniu, niestety nie wszyscy się stosują i wiedzą co dany znak oznacza) możesz znaleźć tutaj:

http://forum.motostodola.pl/topic546.html

 

i np. tutaj:

http://www.grupa-poludnie.info/phpBB3/viewtopic.php?f=84&t=10501

 

i niestety jak to zawsze w grupie (zazwyczaj tej większej), znajdzie się ktoś, kto nie bardzo potrafi się dostosować, i takich omijać szerokim łukiem ;)

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 :>
http://sites.google.com/site/jaquzie/
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda w grupie..

Generalnie są chyba 2 opcje

a ) Jeżeli czujesz się na siłach

b ) Jeżeli nie czujesz się na siłach

 

Ad a ) Jeżeli jeździsz od niedawna to polecam trzymanie się na końcu (ominie Cie ciągłe zerkanie w lustro czy jakiś mistrzu nie wpadnie na pomysł i nie wyprzedzi Cie na grubość lakieru). Jeżeli już jedziesz jako ostatnia i masz przed sobą jakieś moto warto trzymać dystans (subiektywnie bezpieczny). Jeżeli masz przed sobą osobę, która coś qma z jazdy to warto trzymać jej tor jazdy oczywiście dostosowując prędkość do swoich umiejętności. Jasne, że warto też "widzieć" światło stopu motonga z przodu i być wyczulonym na to.

 

Ad b ) Jeżeli dojdziesz do wniosku że latanie z tyłu jest dla lamerów i zapragniesz poszaleć w czołówce peletonu to podstawowe sprawy: trzymaj się konkretnego miejsca na jezdni (jeżeli jest tłok), używaj kierunkowskazów przy manewrach, nie wyprzedzaj na styk nie zajeżdżaj i na litość Boską nie hamuj w zakrętach bo osoba jadąca za Tobą może się zdziwić. Warto też obserwować to co się dzieje daleko z przodu i w miarę możliwości motocykle z tyłu ale to chyba standard.

 

To z grubsza chyba podstawa, oczywiście że można się rozpisywać i elaborat też spłodzić ale nie o to chyba chodzi, najważniejsza praktyka i obycie bo czytanie nic nie da.. doświadczenie może przyjdzie z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od tego tez jak grupa jezdzie(duża,mała,szybka,wolna) generalnie chodzi o to zeby sie nie nie wyprzedzać nawzajem tylko trzymac kolejność i wbrew pozorom ostatni nieraz musi dużo mocniej krecić manetką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze dodam od siebie, na to co jest ważne, a widziałam, że mało kto zwraca na to uwagę: kiedy jedziemy większą grupą i ktoś się deklaruje blokować skrzyżowania/wyjazdy itp., to kiedy wszyscy już przejadą, a ta osoba już jedzie na końcu i zamyka kawalkadę - pozwólmy jej szybko i bezpiecznie wrócić na początek (by mogła blokować następne), tzn. zjeżdżajmy troszkę do prawej, by zrobić tej osobie miejsce podczas wyprzedzania i żeby nie musiała jechać przeciwległym pasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze dodam od siebie, na to co jest ważne, a widziałam, że mało kto zwraca na to uwagę: kiedy jedziemy większą grupą i ktoś się deklaruje blokować skrzyżowania/wyjazdy itp., to kiedy wszyscy już przejadą, a ta osoba już jedzie na końcu i zamyka kawalkadę - pozwólmy jej szybko i bezpiecznie wrócić na początek (by mogła blokować następne), tzn. zjeżdżajmy troszkę do prawej, by zrobić tej osobie miejsce podczas wyprzedzania i żeby nie musiała jechać przeciwległym pasem...

 

Na ostatnim duzym zlocie, mowilem zeby wszyscy tak robili. Niestety ciezko bylo to niektorym zrozumiec... I trzeba bylo cisnac lewym pasem, czasem spychajac samochody jadace z naprzeciwka. A wystarczyloby jechac prawa strona i zrobic miejsce dla blokujacych.

 

Jesli chodzi o jazde w grupie, denerwuje mnie jak ktos wyprzedza pojazd a nastepnie zwalnia, zamiast leciec dalej robiac mniejsce dla nastepnych maszyn. Ciezko za kims takim jechac, bo czasem nie ma gdzie sie schowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od tego tez jak grupa jezdzie(duża,mała,szybka,wolna) generalnie chodzi o to zeby sie nie nie wyprzedzać nawzajem tylko trzymac kolejność i wbrew pozorom ostatni nieraz musi dużo mocniej krecić manetką.

Dokładnie :smile: Ja zgadzam się z opinią niektórych specjalistów od techniki jazdy, że najwolniejsza osoba powinna jechać jako pierwsza i nadawać tempo, które jest dla niej odpowiednie. Natomiast zauważyłem, że jak "świeżak" jedzie ostatni to dochodzi często do sytuacji kiedy się go "gubi" ponieważ nie daje rady nadążyć. Ewentualnie taka osoba zniechęca się bo musi jechać szybciej niż ma na to ochotę aby utrzymać tempo grupy.

 

Taki przypadek miałem ostatnio jak pojechałem z kolegą i jego znajomymi (nie znałem ich i nie wiedziałem jak jeżdżą), którzy chyba zapomnieli, że jeden z ich kolegów jest początkującym. Jechał na GS500 i wypadałoby trochę spokojnie jechać. Wyruszyliśmy z Widzewa, pod CZMP chłopak już był wkurwiony bo nie dawał rady a kilka km dalej odłączył się i zawrócił...

 

Generalnie dużo zależy od osób w grupie z którymi się jedzie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz przed sobą osobę, która coś qma z jazdy to warto trzymać jej tor jazdy oczywiście dostosowując prędkość do swoich umiejętności. Jasne, że warto też "widzieć" światło stopu motonga z przodu i być wyczulonym na to.

 

Wydaje mi się (może się mylę) ale chyba powinno się jeździć na przemian.. Jeden motocyklista po prawej a jeden po lewej stronie pasa... Po pierwsze masz dłuższą drogę hamowania jakby co, możesz ominąć motocyklistę przed tobą jeśli masz słabsze hamulce niż on no i oczywiście widzisz światło hamowania nie tylko tego przed tobą ale też i jego poprzednika (więc masz więcej czasu na reakcję)...

pozdrawiam
Micek

-----------
Yamaha Virago XV 750 ' 1993
----------------------
Nice to Be Important, But More Important to Be Nice
MOTOCYKLE-ZGIERZ.PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się (może się mylę) ale chyba powinno się jeździć na przemian..

Tor jazdy a jazda na zakładkę to dwie różne sprawy a chociaż z tego powodu, kiedy zbliżasz się do winkla osoba z przodu (doświadczona) teoretycznie obiera właściwy tor "pokonania" tego zakrętu, ta z tyłu nie wysila się na obranie prawidłowego, zwyczajnie leci tym samym dostosowując prędkość do umiejętności.

Jazda na zakładkę... oczywiście, że tak ale to chyba jasna rzecz. Nie posądzam niedoświadczoną osobę, że leci koło w koło za poprzednikiem (czy to auto czy motocykl)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wskazówki, animacje tez pooglądałam :smile:

Kocham motocykle, pytałam tatusia czy mnie na moto czasem nie robił, mówi że nie bo niewygodnie czyli widać jak wie to co najmniej raz próbował ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze ważna sprawa łuki i zakręty by pokonywać je swoim torem jazdy a nie ścinać , ostatni lub ostatnie motocykle w grupie powinny być szybkie a kierowcy spore umiejętności bo np w razie awarii jakiegos motocykla z końcówki ( jeśłi nie wszyscy patrzą w lusterka ) szybko podjedzie do przodu i da znać by grupa zatrzymała się , w grupie jeździ się nie raz szybko i ciasno pamiętajmy za tem że najpierw włączamy kierunkowskaz potem patrzymy w lusterka i później wykonujemy manewr

You don' t know the power of the dark side

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na forum tez taki temat juz byl TUTAJ

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...