Jump to content

Zasady bezpiecznej jazdy w grupie


x10d
 Share

Recommended Posts

Kiedyś widziałem to w wersji w j.angielskim - teraz wiele łatwiej mi to czytać :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Qrcze, ten ostatni z 10 skrzyżowaniami i zostawaniem na rogu nawet fajny,jak przyjdą takie czasy, że zbierze się z 10 moto, to możemy poćwiczyć...i mam nadzieję że nie będę miał wtedy długiej brody i wnuczków na kolanach ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.sunsethog...roupRiding.html

 

 

KIERUJĄCY KOLUMNĄ

 

1.Przed startem ustal z innymi motocyklistami kolejność w kolumnie oraz średnią prędkość przelotową.

Motocykle słabsze lub motocykliści o mniejszych zdolnościach powinni jechać zaraz za kierującym.

 

2.Pamiętaj, że jadący z tyłu a zwłaszcza na końcu muszą często pędzić o 30-40% szybciej od Ciebie.

 

3.Jeśli planujesz postój, zmianę pasa, wcześniej zacznij manewr spowolniania kolumny tak, aby przy zjeździe wszyscy wiedzieli o manewrze.

 

4.Pamiętaj, że zatrzymując kolumnę musisz za sobą zabezpieczyć miejsce dla kilku lub kilkunastu motocykli.

 

5.Rób postoje, co ok. 100-150 km a na co drugim zaplanuj tankowanie.

 

 

MOTOCYKLIŚCI W KOLUMNIE:

1.Przed startem ustal z innymi motocyklistami kolejność w kolumnie.

Motocykle słabsze lub motocykliści o mniejszych zdolnościach powinni jechać zaraz za kierującym.

 

2.Staraj się nie zmieniać podczas jazdy kolejności. Mimo, że wydaje Ci się, że możesz wykonać manewr szybciej lub lepiej od kolegi z przodu daj mu szansę i nie wyprzedzaj go.

 

3.Zachowaj bezpieczną odległość od poprzedzającego Cię motocyklisty. Odległość powinna być zawsze na tyle duża, że w sytuacji awaryjnego hamowania nie wjedziesz koledze w zadek. Zawsze jedź w takiej odległości od poprzedzającego cię motocykla, aby miał on swobodę manewru i nie stresował się, że w nagłej zmianie kierunku ruchu zajedzie Ci drogę. Motocyklista w kolumnie powinien mieć pewność, że jadący z tyłu nie zajadą mu drogi a wręcz przeciwnie zabezpieczą tyły kolumny.

 

4.W miarę możliwości jedź w kolumnie na zasadzie zygzaka. Oznacza to, że nie jedziesz na linii poprzedzającego Cię motocykla lecza na linii motocykla jeszcze kolejnego. Pozwala to na lepszą widoczność drogi i na zachowanie większego bezpieczeństwa jazdy.

 

5.Zawsze tankuj wtedy jak tankuje grupa. Wspólny odcinek jazdy będzie wtedy dłuższy.

 

6.Jeśli chcesz się zatrzymać z jakiegoś pilnego powodu wyprzedź ostrożnie kolumnę, zmień prowadzącego i zjedź w odpowiednie miejsce. Nie zatrzymuj się bez poinformowania kolegów o takim zamiarze.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Temat świetny ale jak dla mnie opis ma wady ;POpcja z blokowaniem skrzyżowania nie bardzo mi się podoba ;).Znaczy jak to wypad w 50 osób i nie mieścimy się na światłach to blokujemy by reszta przejechała ?? jak dla mnie masakra dopuszczalna jedynie na terrorze ;PPoza tym jak taką ekipą będziemy lecieć trasą to prędkość przelotowa oczywiście musiałaby być na tyle dużo by nikt nas nie mógł wyprzedzićbo takiej kolumny nie da się na raz wyprzedzić. Jak prędkość będzie za niska to puszki zaczynają się wpier... jak mogą bo mają nas dość a ponieważ w tekście jestinformacja o tym że z prędkością nie można przesadzać pojawia sie problem.Jak dla mnie należałoby się podzielić na mniejsze grupy by dało się nas wyprzedzić w rozsądny sposób.Dodatkowo brakuje mi informacji o tym że takie wycieczki należy przygotować. Wydrukować mapki (lub rozdać w wersji elektronicznej) by każdy wiedział gdzie ma jechać.Miejsca postojów powinny byc ustalone wcześniej z uwzględnieniem wielkości grupy. Wszyscy powinni być przygotowani do jazdy by nie okazało się po 10km ze dwie osoby muszą siku a kolejne trzy zatankować itp.Przydałby się też opis sposobu parkowania taką watahą bo na parkingach też często jest wolna amerykanka :)I jak zawsze polecam Ostatni (chyba ostatni, nie chce mi się iść po książkę) rozdział Motocyklisty doskonałego

Link to comment
Share on other sites

ridrick zgodnie z przepisami liczba motocykli w kolumnie nie może przekraczać 10, a odległość między kolumnami nie może być mniejsza niż 500 m, więc puszki mają miejsce żeby wyprzedzać, a nie wciskać się w środek kolumny, co chyba jest też zabronione.
Link to comment
Share on other sites

5.Rób postoje, co ok. 100-150 km a na co drugim zaplanuj tankowanie.

100 to chyba max w tym przedziale, nie wiem ile motocykli może tankować co 300km mając 16-20 litrowe baki i spalając ok 8 litrów...Jest generalnie kilka fajnych pomysłów, ale np samo wyprzedzanie mnie śmieszy :biggrin:. Wiadomo, że wyprzedzamy wszyscy razem albo co najmnjiej po kilku jak tylko jest miejsce więc filmik dla anemicznego motocyklisty chyba.Brakuje mi też jazdy środkowym pasem i jazdy kolumną między 2 pasami w przypadku 3 i więcej pasów. Tam też jest kilka zasad, które warto by wspomnieć.
Link to comment
Share on other sites

A ja się osobiście męczę jadąc taką watachą i nie czerpię z takiej jazdy większej przyjemności :PA bardzo nie lubie jak wyprzedzają mnie puszki, kiedy jadę moto :P

Link to comment
Share on other sites

A ja się osobiście męczę jadąc taką watachą i nie czerpię z takiej jazdy większej przyjemności :PA bardzo nie lubie jak wyprzedzają mnie puszki, kiedy jadę moto :P

A kto to lubi:>?
Link to comment
Share on other sites

Mówisz bardzo dobrze - nie jeźdźmy poboczami tylko wbijajmy się centralnie w fotografa co nagle zmienia pas na wasz , trafna uwaga - drugim razem cię pociągnę ze sobą kapitanie ślimaku :riding: Przecież sam dobrze wiesz że gdybym miał pas wolny to nie za***rdalałbym poboczem-lubię hardcor ale bez przesady

Link to comment
Share on other sites

Panowie było mineło ;) ja też co prawda podpadłem siwutkowi za co przepraszałem i przeproszę jeszcze raz :smile: co do artykułu to naprawdę warto przeczytać i zapamiętać, stosujmy go w realu a nie zdaży się ( oby ) w przyszłości nic podobnego :smile:

Link to comment
Share on other sites

Panowie było mineło ;) ja też co prawda podpadłem siwutkowi za co przepraszałem i przeproszę jeszcze raz :smile: co do artykułu to naprawdę warto przeczytać i zapamiętać, stosujmy go w realu a nie zdaży się ( oby ) w przyszłości nic podobnego :smile:

ty nie podpadłeś - miejsce zrobiłeś, późno bo późno ale zawsze - hehe, a są tacy co to 2 pasów im mało i jeszcze uważają że ktoś inny coś spieprzył :biggrin:
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...