Jump to content

Jakie lejecie paliwo?


Suchy-wolk
 Share

Recommended Posts

Interesuje mnie wasze zdanie nt. odpowiedniego paliwa. Silniki benzynowe zazwyczaj najczęściej łykają PB95 i tak robiłem dotychczas, natomiast np. w książce serwisowej Emila piszą, aby lał PB98. Wydaje mi się, że u mnie taką informację też wyczytałem w internecie, ale pewności nie mam (bo nie mogę tego znaleźć). Jak teraz się do tego dostosować? Jakieś są poważne argumenty, które by odróżniały PB95 i PB98? Mówi się, że to "tylko" ilość oktanów, ale w wyszukiwarce Google wyczytałem, iż lanie PB98 jest odpowiedniejsze, ponieważ czyści bardziej silnik i wtrysk paliwa Dołączona grafika

 

Uświadomcie mnie w tym, co mam najlepiej nalewać do baku :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Suchy-wolk

    5

  • Tomi

    5

  • nocnymar29

    5

  • Toschie

    5

W manualu masz podane zawsze jaka najnizsza ilosc oktan powinna zawierac benzyna. Ja leje 95, bo minimalna w moim GSXF mam 91oktan.

Jesli w manualu u Emila jest PB98, to nie powinien lac PB95, bo widocznie jego slinik potrzebuje wiekszej ilosci oktan niz 95 :>

 

 

Tak poza tym - tutaj przykladowo mozna sobie poczytac, jak ktos ma ochote: LINK

Link to comment
Share on other sites

http://www.scigacz.pl/Benzyna,a,osiagi,lepsza,E95,czy,E98,16094.htmlRóżnica jest niewielka, więc leje paliwo ze stacji, która jest najbliżej. Oczywiście zawsze wybieram 95 (do tej pory nie posiadałem pojazdu, który by wymagał 98). A jeśli chodzi o konkretną stację to lubię BP (choć mają drogie paliwo), czasem NESTE, Orlen. A niedługo stacja TESCO (po zakupach w sklepie dostałem rabat 15gr taniej na litrze :P).
Link to comment
Share on other sites

Szukałem przed wyjazdem w książce serwisowej co piszą o paliwie, ale nie mogłem znaleźć Dołączona grafika Zalałem cały bak PB98 co prawda, ale jeżeli doczytam się, że mogę lać śmiało PB95 to nie widzę sensu PB98 i wyższych.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno pb98 czy tam pb100(shell chyba ma takie cuś) nie zwiększy mocy silnika kiedyś był test na ściagacz.pl gdzie sprawdzali to na hamowni. Są głosy że moto mniej pali na pb98, ale wg mnie ciężko to sprawdzić w ruchu ulicznym, bo na spalanie ma wpływ masa czynników (nawet jak założymy sobie do testów spokojna jazdę po tej samej trasie) jak - warunki na drodze, wiatr, nawierzchnia itd.Ale jeżeli silnik jest przystosowany do paliwa minimum 98 oktanów to trzeba lać takie, natomiast mało prawdopodobne jest to, żeby Twoja yamaha wymagała takiego paliwa. Co do czyszczenia (akurat u Ciebie nie wtrysk a gaźniki;]) to też to słyszałem, ale tak czy siak trzeba co jakiś czas gaźniki przeczyścić i wyregulować. Wg mnie ważniejsze jest to żeby tankować dobre paliwo, niż to czy tankować 95 czy 98...Kwestia tylko jak rozpoznać to dobre paliwo.

Link to comment
Share on other sites

Szukałem przed wyjazdem w książce serwisowej co piszą o paliwie, ale nie mogłem znaleźć Dołączona grafika Zalałem cały bak PB98 co prawda, ale jeżeli doczytam się, że mogę lać śmiało PB95 to nie widzę sensu PB98 i wyższych.

 

Twoj rowniez ma wymagana ilosc oktan 91
Link to comment
Share on other sites

Różnica między PB98 a PB95 jest praktycznie nie zauważalna. Motocykl może minimalnie mniej palić paliwa 98 niż 95 ale tak jak powiedział kolega wyżej, jest to praktycznie niezauważalne w ruchu miejskim. Proponowałbym Ci zalewać motóra 95 a od czasu do czasu (np. raz w miesiącu jeżeli dużo jeździsz) zalać jakieś paliwo klasy premium żeby oczyścić silnik (zawory, tłoki itp.) Rzekłem :P

Link to comment
Share on other sites

Żeby była jakaś różnica na paliwie 95 i 98 to by trzeba było stworzyć osobne mapy do tych paliw. Wtedy być może doszłoby parę koników. Ale to by kosztowało.Więc cytując słowa z reklamy: 'skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?' :riding:

Link to comment
Share on other sites

Oglądałem tzw. moto-staty i 95% użytkowników Yamahy Thundercat zalewa PB95, także też przy tym zostaje :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

ostatnio na ścigacz.pl był artykuł o tym! Niestety wychodzę właśnie z domu, ale jak wrócę to wieczorem postaram się wkleić link:PJa osobiście staram się tankować na BP i Shellu zwykłą 95, a od święta zalewam V-power racing, czy jakoś tam - ta najdroższa bo ma właściwości czyszczące. Wypada 1-2razy w roku zalać nią moto moim zdaniem; ) Szerokim łukiem omijam Statoila, Orlen, stacje hipermarketowe i Lukoila. Te pierwsze to z własnego przekonania, hipermarketowe z wiadomych względów a lukolia dlatego że nie lubię wspierać ruskiej gospodarki :P:)Jeszcze Neste jest fajna, ale niestety pod korek ze względu na automaty płatnicze się nigdy nie naleje :sad2:

Link to comment
Share on other sites

Ten link już podałem ;)A na NESTE da się zatankować pod korek. Trzeba jedynie wklepać, że się chce zatankować np za 100zł. Wlewasz pod korek (np za 85zł), kasę pobierają za to co zatankowałeś, a nie za to co wklepałeś na początku. Parę razy tak robiłem, problemu nie było.
Link to comment
Share on other sites

A na NESTE da się zatankować pod korek. Trzeba jedynie wklepać, że się chce zatankować np za 100zł. Wlewasz pod korek (np za 85zł), kasę pobierają za to co zatankowałeś, a nie za to co wklepałeś na początku. Parę razy tak robiłem, problemu nie było.

Dzieki, tego nie wiedzialem, a na pewno sie przyda Dołączona grafika
Link to comment
Share on other sites

FAQ Neste - Link: http://neste.pl/default.asp?path=14391,14543,16095,16113,16214

 

11. Jaka kwota zostanie pobrana z konta, gdy kwota transakcji jest niższa od kwoty tankowania/ dlaczego z konta jest pobrana kwota tankowania / dlaczego z konta są pobrane obie kwoty deklarowania i tankowania?

 

Przy transakcjach z użyciem karty płatniczej na stacjach Neste A24 na koncie klienta blokowana jest kwota zadeklarowana wstępnie przez klienta na poczet płatności za zatankowane paliwo.

 

W przypadku, gdy kwota tankowania jest niższa, niż kwota zadeklarowana, konto klienta obciążane jest wyłącznie kwotą za zatankowane paliwo, a kwota deklarowana jest odblokowywana przez bank zgodnie z procedurami banku.

 

Rozliczenie transakcji powinno nastąpić w ciągu kilku dni roboczych od daty dokonania transakcji. Wszelkie niezgodności w rozliczeniu transakcji po upływie kilku dni roboczych powinny być niezwłocznie zgłoszone przez klienta w banku.

Link to comment
Share on other sites

Ja w ramach podziękowania Orlenowi za akcję "niech zyja motocykliści" chciałem zacząć u nich tankować, ale sobie odpuściłem jak zobaczyłem że mają drożej niż bp i shell, do tego raz zablokowali mi dystrybutor, choć grzecznie zdjąłem kask. Musiałem iść do nich i poprosić o odblokowanie...Może mieli jakąś awarię czy coś, może się zagapili, ale fakt faktem jest drogo.Stacje hipermarketowe - nie tankuje, chociaż się zastanawiam. Taniej a i słyszałem, że nie ma co się bać o paliwo, bo sklepom nie zależy na dużym zysku z stacji (stąd ceny), dla nich to wabik, żeby klient zostawił kasę w sklepie. Druga kwestia- wszystkie stacje (także tych zagranicznych koncernów jak bp) biorą paliwo z orlenu lub lotosu. I jakość paliwa zależy raczej od zarządcy stacji, czy nie chrzci paliwa, a nie od konkretnego koncernu. Ostatnio tankowałem na Lukoilu i wszystko ładnie gra. Z kolei po tankowaniu na shellu w okolicach Radomska moto jakoś dziwnie dużo mi spaliło. Nie ma reguł, niestety. Teraz się zastanawiam nad wyrobieniem sobie karty przedpłatnej czy jak to się tam nazywa, na Neste, rozumiem, że Ty Tomek masz właśnie taką kartę?

Link to comment
Share on other sites

Teraz się zastanawiam nad wyrobieniem sobie karty przedpłatnej czy jak to się tam nazywa, na Neste, rozumiem, że Ty Tomek masz właśnie taką kartę?

Miałem taką założyć, żeby mi faktury przysyłali, ale stwierdziłem, że to trochę bez sensu. Z resztą niezbyt często na tych stacjach tankuję, troszkę się boję jakości tego paliwa. Przyzwyczaiłem się do BP (zwłaszcza jak tankuję auto, a przy okazji zbieram punkty za tankowanie na karcie Payback)
Link to comment
Share on other sites

Ja w ramach podziękowania Orlenowi za akcję "niech zyja motocykliści" chciałem zacząć u nich tankować, ale sobie odpuściłem jak zobaczyłem że mają drożej niż bp i shell, do tego raz zablokowali mi dystrybutor, choć grzecznie zdjąłem kask. Musiałem iść do nich i poprosić o odblokowanie...Może mieli jakąś awarię czy coś, może się zagapili, ale fakt faktem jest drogo.Stacje hipermarketowe - nie tankuje, chociaż się zastanawiam. Taniej a i słyszałem, że nie ma co się bać o paliwo, bo sklepom nie zależy na dużym zysku z stacji (stąd ceny), dla nich to wabik, żeby klient zostawił kasę w sklepie. Druga kwestia- wszystkie stacje (także tych zagranicznych koncernów jak bp) biorą paliwo z orlenu lub lotosu. I jakość paliwa zależy raczej od zarządcy stacji, czy nie chrzci paliwa, a nie od konkretnego koncernu. Ostatnio tankowałem na Lukoilu i wszystko ładnie gra. Z kolei po tankowaniu na shellu w okolicach Radomska moto jakoś dziwnie dużo mi spaliło. Nie ma reguł, niestety. Teraz się zastanawiam nad wyrobieniem sobie karty przedpłatnej czy jak to się tam nazywa, na Neste, rozumiem, że Ty Tomek masz właśnie taką kartę?

Na pewno w tym watku chciales pisac? :biggrin: Bo caly post bardziej pasuje TUTAJ , a ani slowa na temat samego paliwa nie napisales :DPrzy okazji: Suchy, moze polacz moze oba tematy, bo sie zaczynaja przeplatac ;)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeśli chodzi o paliwo moim zdaniem i tak nie wiemy co lejemy do baków i ile ma to oktan, woziłem paliwo więc jakość paliwa jest różna i mieszana z różnymi specyfikami, a wątpię że jest paliwo wzbogacone o specyfik czyszczący silnik zwykły marketing i wyciąganie kasy. a wiadomo że benzynka 98 jest lepsza od 95.oby na tych stacjach co tankujemy była jak najlepsza benzyna i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ ja się na temacie zupełnie nie znam pytałam w moim warsztacie co ja mam właściwie wlać do baku i usłyszałam że 95 bo przy 98 krócej pożyją gaźniki albo zawory.... (Nie pamiętam już dokładnie :sad2: ) W każdym razie podobno 98 jest za mocna. Tylko nie wiem czy to dotyczy wszystkich motocykli czy tylko mojej Małej. Ja też mam w instrukcji żeby lać 91 :smile:

Link to comment
Share on other sites

to pomyśl co by było gdybyś nalała V-power Racing :P W teorii zdaje się że ponad 100 oktanów. Oczywiście żarcik, nie przejmuj się i zalewaj...

 

mimo wszystko mam trochę zdanie jak Cayenne - i tak nie wiemy tak naprawdę co lejemy do baków ;/

Link to comment
Share on other sites

znajomy miał Yamahe Virago, lał PB98, aż motocykl przestał reagować, chodził nie równo, nie palił. Mechanik powiedział, że za dobre paliwo i silnik się notorycznie przegrzewał.

Link to comment
Share on other sites

Myślę że od jednorazowego zalania nic by się nie stało. Ale po co kusić los? Leję 95 i mam szczerą nadzieję że to jest 95 a nie jakieś... no ;p

Link to comment
Share on other sites

Jakiś większych różnic nie dostrzegłem, ale może faktycznie na PB98 silnik nie chodził równomiernie. Natomiast na PB95 mi gorzej odpala na zimnym silniku - bez kitu Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

aż się wierzyć nie chce że takie zmiany negatywne po zalaniu, w teorii lepszym paliwem : O ;/ Ja już lałem pare razy V-powera i latał jak głupi... Żadnych trudności mi nie robił przy żadnej benzynie, dziwne ;/

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • Create New...