kamilTsn Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Witam koledzy i koleżanki Jestem na wczasach i mam dziwny problem z elektryka w honda cbf 1000A. Szczegóły: Napięcie na altrnatorze reaguje na dodanie gazu od 15 do 60V. Opór na każdej parze cewek 0.5 oma zgodnie z serwisowka. Napiecie za regaluratorem ok 15v przy odlaczonym aku od regulatora. Na wtyczce do regulatora jest napiecie z aku 12.5v czyli kable cale w tym miejscu. Po podłączeniu całości prad ładowania na wysokich obrotach max do 12.6v Odlaczylem jeszcze bezpieczniki od ukladow typu abs swiatla wiatrak etc zeby sprawdzic czy gdzieś nie ucieka prad. Nic nie pomoglo dalej okolo 12.6. Co jest nie tak? Czy to regulator nie daje rady pod obciążeniem? ? Pozdrawiam 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2019 Wyglada na uszkodzenie regulatora. Na marginesie, nie nalezy odlaczac akumulatora od regulatora podczas pracy silnika, bo mozna tym sposobem zabic w krotkim czasie regulator. W tym przypadku pokusilbym sie jeszcze o sprawdzenie napiecia z alternatora pod obciazeniem (test mozna zrbic podlaczajac do wyprowadzen alternatora 3 zwykle zarowki 60w, takie na 230v) i jesli beda swiecily rowno to wymienilbym regulator. Oczywiscie zakladam, ze wszystkie polaczenia sa ok i nie ma zadnych zaśniedzeń czy przypalonych kostek na drodze miedzy akumulatorem, alternatorem i regulatorem. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2019 W końcu udało mi sie na spokojnie jeszcze raz po powrócie sprawdzić wszystko. Okazuje sie ze napiecie z alternatora jest niewłaściwe na jednej z par. Co ciekawe na zimnym silniku bylo wszystko ok. Dopiero jak sie zagrzał to napiecie spadło do 4v. I tutaj się pojawia pytanie czy jestto możliwe że coś sie tam dzieje pod wpływem temperatury czy raczej jakis kabel może gdzieś sie topi? No ijeszcze jedbo pytanko. Jeśli to stojan padł to jaka może być tego przyczyna? Dodam że dokładnie trzy lata temu wymieniłem stojan bo sie upalily uzwojenia.... Czytałem że to byla wada fabryczna w tym moto ale żeby drugi też padł ito już po trzech latach? Moze powinienem wymienić regulator tez? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 3 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 A na jaki stojan wymieniałeś? Nówke sztuke od Hondy, jakiś zamiennik, czy dawałeś do przewinięcia ten spalony? Niestety te stojany w CBFkach są słabe i jeśli założyłeś oryginał, to mógł się znów po prostu przyjarać. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 4 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Dzieki @KLOSZ za aktywność! Stary wymienilem na nowy ale czy oryginal to chyba nie. No niestety podobno te stojany nawet honda wymieniala bo wadliwe byly. Dzis rozebralem moto i stojan znowu upalony... Podejrzewam ze cos nie tak z przewodami bo od razu przy wyjsciu sie upalily uzwojenia. Znowu musze kupic nowy. Pytanie tylko czy oryginalny czy nie?? Oraz czy regulator tez moze na wszelki wypadek wymienic??? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Nowego bym nie kupowal, przynajmniej nie w oryginale. Mysle, ze najlepsza opcja byłoby dac ten spalony do przewinięcia. Sa ludzie, ktorzy sie tym zajmuja i nawijaja nieco grubszym drutem, zeby uzyskac nieco mocniejsze uzwojenie. Moze pojsc ta droga? Przewinac, sprawdzic regulator i polaczenia i...smigac dalej 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 5 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Może i tak zrobię. A znacie może kogoś kto by się tego podjął ? Bo dzwoniłem już do kilku w Łodzi i stojanami od motocykli się nie zajmują :D BTW. Nikt tutaj więcej nie jeździ CBF 1000 06-10 ? Taki popularne moto a że wada fabryczna to musiał już dawno paść :P 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marci1N Opublikowano 5 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Osobiście się korzystałem ale na vfr forum polecają firmę Gywer bo ten model też trapi problem alternatorów. Można ich znaleźć na allegro https://allegro.pl/oferta/alternator-honda-varadero-vfr-800-v-tec-cbf-1000-8449654022?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 6 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Września 2019 (edytowane) O Gyverze tez slyszalem dobre opinie. Jeszcze ew. tutaj możesz sprobować: http://www.cyklo-motorelektryk.pl/ http://www.elserwis.info.pl/kontakt.html http://elektronika-motocyklowa.pl/honda.html Zapytaj tylko zanim cos zlecisz, czy robili do CBF1000 i jeśli tylko zachwieje im się głos, to szukaj dalej, bo ważne żeby mieli juz rozkminione statory dokładnie z tego modelu. Są takie motki jak na przykład CBF100 czy GSX-r 750, gdzie trzeba miec troche wiedzy na temat tego jak nalezy nawinąć uzwojenie, żeby działało prawidłowo. Edytowane 6 Września 2019 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 23 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Sprawa wyjasniona :) Dzięki wielkie za całą pomoc !! Skorzystałem z usług firmy Gyver. Bardzo polecam, Facet rzeczowy i pomocny. Niestety musiałem zakupić całość ponieważ chińczyków nie przewija (nic dziwnego ). Teraz tylko pytanie jeszcze jedno mam :D Ładowanie mam ksiązkowe 14V, na gazie 14.3V . Tylko martwi mnie sprawa gdy załącza się wentylator. Na neutralu mam 12.9 -13 . Na gazie rosnie do 13.9 MAX Czy wentylator bierze aż tyle prądu ?? Jest może ktoś w stanie podać swoje wartości z wntylatorem ?? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 23 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Jest dobrze, tak ma być. Wentylator ciągnie dużo prądu, a 12,9 to nadal dobre napięcie przy pełnym obciążeniu. Jeździć, nie marudzić :D 1 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilTsn Opublikowano 23 Września 2019 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.