spowiednik Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 (edited) Cześć! Bardzo serdecznie proszę o pomoc w postaci informacji o możliwości dodania dodatkowego przycisku , który pozwoli zamknąć/otworzyć obwód świateł pozycyjnych w moim Kawasaki ZRX. Standardowo przełącznik świateł u mnie wygląda tak : Oczywiście przełączając raz w lewo z kropki na światła zapala się pozycja. Wbijając przycisk o jedno oczko dalej w lewo zapalają się światła mijania. Pytanie : czy jeśli dołożył bym taki przycisk jak na zdjęciu poniżej tak aby odciął mi obwód zapalania świateł pozycyjnych to miałoby to ręce i nogi? Chciałbym móc wyłączyć/włączyć same światła pozycyjne, w taki sposób, aby dalej mogły działać światła mijania. Czy jeśli dołożę ten przycisk, to czy nie stanie się tak, że będzie on wyłączał również światła mijania ? Czy oryginalny przycisk odcina dopływ prądu na plusie czy na masie? Niestety nie potrafię za dobrze czytać schematów, dlatego załączam pdfa ze schematem dla bardziej ogarniętych. Czy takie rozwiązanie ogólnie może być w jakiś sposób szkodliwe dla osprzętu elektrycznego? Kawasaki ZRX 1100 Manual EN-312-317.pdf PS. Oczywiście, mogę pozycję również odciąć już na samej wiązce przy lampie, ale myślę, że przycisk przy manetce byłby bardziej poręczny i dobrze by wyglądał. Ten niebieski przycisk wkleiłem na szybko - mam podobny czarny , tylko muszę sprawdzić jeszcze parametry. Edited June 11, 2018 by spowiednik (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 (edited) Czesc. Nie bardzo rozumiem po co Ci taki ficzer, ale ok - kazdy moze sobie chciec zrobic jak mu dusza zapragnie. Jesli dobrze zrozumialem, to: - masz w tej chwili trójpozycyjny wylacznik swiatel z pozycjami: OFF, pozycja, pozycja + mijania - chcesz miec mozliwosc, zeby w trzeciej pozycji wylacznika, zamiast pozycja + mijania, były same światła mijania Od strony technicznej, to jak wyłączysz przy manetce pozycje, to bedzie Ci gaslo rowniez swiatlo pozycyjne z tylu, a chyba o to Ci nie chodzi? Jesli chcesz gasic tylko zarowke pozycyjna w przedniej lampie, to niestety pozostaje tylko wciecie sie z wylacznikiem w przewod idacy do przedniej zarowki, bo wylaczenie przy przelaczniku zgasi Ci takze swiatlo z tylu i zegary. Chyba, że o to Ci chodzi, to wtedy nie ma problemu. P.S.1 zapomniałem odpowiedzieć na kolejne Twoje pytanie. Stacyjka i wylacznik swiatel kluczuje plusa, minus jest doprowadzony do lamp na stałe porzewodem czarnym z żółtym paskiem. Plus do światła pozycyjnego dochodzi przewodem czerwonym (zgodnie ze schematem dla wersji europejskiej z załączonej przez Ciebie serwisówki). P.S.2 - odcięcie pozycji przy przełączniku przy prawej manetce, oprócz zgaszenia pozycji z przodu i z tyłu spowoduje wyłączenie podświetlenia zegarów. Edited June 11, 2018 by KLOSZ (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slavo-s Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 A co na to diagnosta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 Jak podjedziesz do diagnosty z włączonymi pozycjami, to nic... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spowiednik Posted June 11, 2018 Author Report Share Posted June 11, 2018 KLOSZ, bardzo dziękuję za odpowiedź. Mądrego to i miło poczytać :D . Jestem już tak zmęczony, że zapomniałem o tym, że przecież z tą pozycją idzie w parze pozycja tył oraz podświetlenie. Wszystko jasne, wyłącznik zrobię na wiązce. A o co chodzi? Chodzi o to, że przerabiam tego ZRXa, i oryginalnie wyglądał tak : Teraz po przeróbkach wygląda tak jak poniżej. Jak widać dołożyłem szperacze. Zobaczymy, czy tak zostawie na stałe. Jednym się podoba innym nie - mnie się podoba. Myślę, że jak zmienię kierunki na cieńsze i przezroczyste lub przydymiane, to będzie dużo lepiej. Teraz, szperacze mają dwa światła - obręcz ledową tak jak widać tutaj : Na oddzielnym przycisku zrobiłem włączanie drugiej opcji szperaczy - ledów w środku szperaczy : Obręcze ledowe szperaczy póki co dałem na przycisku pozycji... czyli praktycznie cały czas mam włączone okrągłe ledy. A chciałbym mieć opcje, żeby również je móc wyłączyć czyli wyłączać oddzielnie okręgi ledowe, i oddzielnie ledy w środku. Ale faktycznie nie pomyślełm, że jak odetnę pozycję na przycisku to stracę tył i podświetlenie. Dlatego zrobię ten przycisk na wiązce. Jeszcze mocno się zastanawiam, czy po prostu nie wrzucić przycisku 3 stopniowego na te szperacze i nie zamknąć tematu w taki sposób. Póki co mam taki przycisk ( pierwsze zdjęcie ), a może zmieniłbym na ten ze zdjęcia nr dwa lub 3 : 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spowiednik Posted June 11, 2018 Author Report Share Posted June 11, 2018 Najfajniejszy byłby taki : https://pl.aliexpress.com/item/12V-Motorcycle-Handlebar-Switches-7-8-ON-OFF-ON-Headlight-Fog-Brake-Light-Switch-For-Sport/32819283044.html?spm=a2g17.10010108.1000014.11.50763cc8fJZBu3&scm=1007.13338.98644.000000000000000&scm_id=1007.13338.98644.000000000000000&scm-url=1007.13338.98644.000000000000000&pvid=bc9cce26-0afb-4cd3-906e-fdc566c08536&_t=pvid%3Abc9cce26-0afb-4cd3-906e-fdc566c08536%2Cscm-url%3A1007.13338.98644.000000000000000 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 (edited) No kosmicznie wyglądają te światełka. Ale rzeczywiście najlepiej byłoby je odseparowac od oryginalnych obwodów świateł i zrobić osobne zasilanie, tak żebyś mógł po pierwsze sobie włączać w tych dodatkowych lampach co tam sobie aktualnie zażyczysz, a po drugie, żebys nie dokładał obciążenia do oryginalnych kabli w instalacji motka. LEDy ledami, ale one też swoje ciągną to raz, a dwa - jeśli cos Ci kucnie w tych super ledowych światełkach, to wywali Ci całe zasilanie, ktore wisi na jednym bezpieczniku i mozesz w srodku nocy zostac bez swiatel. Moim zdaniem lepiej byłoby zostawic reflektor główny na oryginalnej instalacji, a te szperacze zrobic na osobnych obwodach, ale to tylko moje zdanie Zrobilbym tak: zasilanie do dodatkowych lampek zrobilbym przez przekaźnik, ktory bylby sterowany zasilaniem glownej lampy, czyli mialbys opcje taka, ze jak wlaczasz centralne swiatlo, to wraz z nim zasiweca Ci sie to co sobie wlaczysz osobnymi wlacznikami w bocznych, a jednoczesnie mialbys te boczne na osobnym bezpieczniku, na osobnych kablach iz osobnymi dwoma wylacznikami, ktorymi moglbys sobie napstrykać co ma sie swiecic, a co nie. Tak na marginesie: jakąś homologacje te lampy (centralna i boczne) mają? Od razu napiszę, że tylko z ciekawości pytam, bo to nie moj cyrk i nie moje małpy Edited June 11, 2018 by KLOSZ (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrzejM Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 1 godzinę temu, KLOSZ napisał: No kosmicznie wyglądają te światełka. Ale rzeczywiście najlepiej byłoby je odseparowac od oryginalnych obwodów świateł i zrobić osobne zasilanie, tak żebyś mógł po pierwsze sobie włączać w tych dodatkowych lampach co tam sobie aktualnie zażyczysz, a po drugie, żebys nie dokładał obciążenia do oryginalnych kabli w instalacji motka. LEDy ledami, ale one też swoje ciągną to raz, a dwa - jeśli cos Ci kucnie w tych super ledowych światełkach, to wywali Ci całe zasilanie, ktore wisi na jednym bezpieczniku i mozesz w srodku nocy zostac bez swiatel. Moim zdaniem lepiej byłoby zostawic reflektor główny na oryginalnej instalacji, a te szperacze zrobic na osobnych obwodach, ale to tylko moje zdanie Zrobilbym tak: zasilanie do dodatkowych lampek zrobilbym przez przekaźnik, ktory bylby sterowany zasilaniem glownej lampy, czyli mialbys opcje taka, ze jak wlaczasz centralne swiatlo, to wraz z nim zasiweca Ci sie to co sobie wlaczysz osobnymi wlacznikami w bocznych, a jednoczesnie mialbys te boczne na osobnym bezpieczniku, na osobnych kablach iz osobnymi dwoma wylacznikami, ktorymi moglbys sobie napstrykać co ma sie swiecic, a co nie. Tak na marginesie: jakąś homologacje te lampy (centralna i boczne) mają? Od razu napiszę, że tylko z ciekawości pytam, bo to nie moj cyrk i nie moje małpy słusznie prawisz, oddzielny obwód to bezpieczniejsze rozwiązanie i na dobrą sprawę łatwiejsze do wykonania. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spowiednik Posted June 11, 2018 Author Report Share Posted June 11, 2018 Khem, jak widzisz wiązka już pociągnięta, zapeszlowana. :D Tak też zrobię, czyli dam na oddzielnej wiązce, tylko przycisk muszę zakupić i właśnie szukam. Co się tyczy przekaźnika - mam zakupiony, ale jeszcze się waham czy montować, chociaż wiem, że będę klął, jak zapomne wyłączyć świateł :D Więc chyba jednak zamontuję. Bezpiecznik już wisi na tej nowej wiązce. Co się tyczy homologacji - papieru nie mam więc odpowiem - nie mają. Na szybie wybite DOT SAE E. Są to podróbki J.W. Speakera. Powiedziałbym, że jest to praktycznie identyczna kopia. Na początku kierowałem się tym filmikiem przy zakupie - https://www.youtube.com/watch?v=5O_UverFd-g . Cóż, miałem już możliwość porównania z oryginałem w rzeczywistości - jestem zadowolony z zakupu. Lampy są wykonane mega porządnie, dobre odlewy, zabezpieczenia waterproof, porządne kable, niezłe końcówki. Kwestia moim zdaniem to dobrze ustawić, tak aby nie świeciły w oczy. Jak będę w garażu to zrobię zdjęcie jak to wygląda na ścianie - naprawdę wyraźna linia, górna odcięcia światła, wyglądająca niemalże tak dobrze jak w porządnych japońskich ksenonach samochodowych. Temat tych i innych świateł przerabiałem przez pół roku i uważam, że wybrałem chyba najlepsze rozwiązanie. Mogłem kupić niewiele drożej adaptacyjne światła ( takie same z wyglądu), ale stwierdziłem, że trochę boję się tego, iż w chińczyku padnie adaptacja i będzie po zabawie. Dlatego kupiłem te - czyli mają migacze w tych bocznych ledach. A co do szperaczy - mam zamiar ich używać jedynie w ciężkich warunkach. Jestem osobą mocno zwracającą uwagę na bezpieczeństwo i na to, aby nie być uciążliwym użytkownikiem dla jadących z naprzeciwka. Uważam, że te lampy są dużo bardziej precyzyjne i mniej uciążliwe dla użytkowników drogi niż większość lamp halogenowych. A jak do końca złożę, to możemy się spyknąć na zlocie - ocenisz sam :D. A poza tym browarek Ci się należy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KLOSZ Posted June 11, 2018 Report Share Posted June 11, 2018 Z przekaźnika nie rezygnuj, tylko daj go ze sterowaniem z pozycji. Nie bedziesz musial pamietac i unikniesz niespodzianek. Bezpiecznik - bardzo dobrze. Rozumiem, że dales go na plusi, przy samym akumulatorze? Mozna powiedziec - gud dżob! Chętnie zobaczę efekt końcowy. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spowiednik Posted June 12, 2018 Author Report Share Posted June 12, 2018 9 godzin temu, KLOSZ napisał: Z przekaźnika nie rezygnuj, tylko daj go ze sterowaniem z pozycji. Nie bedziesz musial pamietac i unikniesz niespodzianek. Bezpiecznik - bardzo dobrze. Rozumiem, że dales go na plusi, przy samym akumulatorze? Mozna powiedziec - gud dżob! Chętnie zobaczę efekt końcowy. Tak. Tak. Tenks. Czekam. jeszcze na oplot i klamki więc pod koniec miesiąca najpóźniej wyjedzie Interceptor 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.