Jump to content

Suzuki DR 650 RSE- kierunkowskazy


arko0426
 Share

Recommended Posts

Witam. Pacjent Suzuki DR 650 RSE 93r. Problem mam z kierunkami, a mianowicie przy włączaniu kierunkowskazów zapala się kierunek , następnie święci caly czas (przez chwilę świeci slabiej) I dopiero po kilku sekundach zaczyna normalnie mrugac. Jeżeli tak dłużej pochodzi to pozniej  za każdym razem mruga, wystarczy nie używać go  i po paru minutach objaw od nowa. Zauważyłem że po przejechaniu 100 km problem w miarę ustepowal  ( praktycznie za każdym razem było Ok) - jednak jak moto postalo  kilka minutach zgaszone to od nowa . Ktos mial podobny problem ?

Link to comment
Share on other sites

Siema.

Wygląda na jakieś zwarcie lub zbyt mały prąd. Moje problemy z kierunkami rozwiązał kolega KLOSZ z tego forum. Polecam. Profesjonalnie i kompleksowo podchodzi do problemów. Skontaktuj się z nim przez forum, na pewno się odezwie. Ja przy tej okazji, jeszcze raz - dzięki KLOSZ'u 👍

Link to comment
Share on other sites

wymień przerywacz. jeżeli nie jest elektroniczny to zużył się element bimetalowy w środku i musi się chwilę nagrzać, jak złapie temp to pracuje normalnie.

 

Link to comment
Share on other sites

Czołem!

Dzięki Nervus za dobre słowo :) A co do tematu wątku, to zanim pobiegniesz po nowy przerywacz, proponuję nastepującą kolejność zdarzeń:

Na początek posprawdzaj wszystkie połączenia (klemy aku, podłączenie masy i kostki związane z instalacją odpowiedzialną za kierunkowskazy). Sprawdź i ew. wyczyść też styki w przełączniku kierunków na kierownicy (bo jeśli tam sie zasyfiło i zaśniedziało, to będzie tam spadek napięcia i w związku z tym za mało pradu będzie dochodziło do przerywacza),

Jak to nie pomoże, to w następnej kolejności bierz pod lupę przerywacz. Możesz go spróbować podłączyć na krótko + do akumulatora, a wyjście bezpośrednio pod kierunkowskazy i zobaczyć jak wtedy się zachowają kierunkowskazy. Jeśli nadal będzie niemrawo pracował, to wtedy go po prostu wymień.

To nie prom kosmiczny, więc musi działac ;)

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dzieki za podpowiedzi.  Jestem z KLOSZEM na lacznosci , więc jeżeli nie uda się samemu to skorzystam z polecenia ;)

Link to comment
Share on other sites

spowiednik
23 godziny temu, KLOSZ napisał:

Czołem!

Dzięki Nervus za dobre słowo :) A co do tematu wątku, to zanim pobiegniesz po nowy przerywacz, proponuję nastepującą kolejność zdarzeń:

Na początek posprawdzaj wszystkie połączenia (klemy aku, podłączenie masy i kostki związane z instalacją odpowiedzialną za kierunkowskazy). Sprawdź i ew. wyczyść też styki w przełączniku kierunków na kierownicy (bo jeśli tam sie zasyfiło i zaśniedziało, to będzie tam spadek napięcia i w związku z tym za mało pradu będzie dochodziło do przerywacza), 

Jak to nie pomoże, to w następnej kolejności bierz pod lupę przerywacz. Możesz go spróbować podłączyć na krótko + do akumulatora, a wyjście bezpośrednio pod kierunkowskazy i zobaczyć jak wtedy się zachowają kierunkowskazy. Jeśli nadal będzie niemrawo pracował, to wtedy go po prostu wymień.

To nie prom kosmiczny, więc musi działac ;)

Dodam tylko, że styki czyści się najlpeiej sprayem kontakt, szczególnie wtyczki i delikatne elementy, natomiast twardsze elementy szczoteczką drucianą, gąbką ścierną, delikatnym papierkiem ściernym, a po oczyszczeniu warto zabezpieczyć sprayem do zabezpieczenia styków.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...