Kamil1344 Opublikowano 3 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Witam Serdecznie!!! Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich użytkowników tego portalu z tego względu że jest to mój pierwszy post a jednocześnie temat. Problem dotyczy yamahy xj 600 z 2001 roku. Otoz wracałem jakoś 2 miesiące temu 60km do domu. Odpaliłem motocykl normalnie i do samego końca go nie gasilem. Po powrocie do domu zostawiłem go na około 2,3 tygodnie. Po określonym czasie poszedłem włożyłem zadowolony kluczyk przekrecilem zapłon nacisnalem starter i mu mojemu zdziwieniu nie chciał odpalić. Ani beee ani meee ani kukuryku. Odpaliłem na pych - myślałem że problem sam zniknie. Męczyłem się tak jakiś czas i wymieniłem rozrusznik. - na marne. Problem został . Znajomy powiedział mi że przekaźnik - również go zmieniłem I problem wciąż pozostał. Nie mam już siły do tego motocykla. Co może być przyczyną ? Przycisk od startera odpada ponieważ kontrolka od oleju zapala się i gaśnie. Dodam jeszcze że gdy otworzyłem przednią lampę to przestały mi działać światła postojowe Ale po rozkręceniu całego motocykla udało mi się dojść do dwóch kabli i je połączyć by ponownie yamahy tylnia rozbłysła podczas ciemnej nocy.. Proszę o poradę. A i jeszcze jak to powinno być dokładnie podłączone. Ma ktoś jakiś schemat ? Dziękuję i pozdrawiam! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leniuchmichał Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Może banał ale w jakim stanie jest akumulator ??. Miałem podobnie jak padł mi regulator napięcia i przregotował Aku Co do książek to Google xjta jest tak popularna że spojojnie znajdziesz 0 Cytuj SSN Szybko Spranie Niebezpiecznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Sprawdź czujnik przy dźwigni sprzęgła. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Tak jak kolega napisał - przyczyną może być czujnik przy dźwigni sprzęgła, może się zaciął czujnik przy podpórce bocznej, w XJ900 div. którą jeździłem pod siedzeniem był czujnik przeciążeniowy - rozłączał np podczas przewrotki motocykla czy gwałtownego uderzenia w przeszkodę, pewnie w 600tce też taki jest. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Dokładnie. Schemat i po kabelkach sprawdzić. Miałem to samo w Kawasaki. Razłączał się czujnik przy dźwigni sprzęgła i rozrusznik nie reagował. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Sprawdz tez jakosc polaczen masy z aku i motocyklem. Generalnie, tak jak Koledzy powyzej napisali. Schemat przed oczy, miernik w garsc i trzeba przegwizdac wszystkie polaczenia zwiazane z ukladem rozruchu. Duzo tego nie ma, wiec w godzinke, dwie powinienes znalezc winnego. Przy okazji, z uwagi na wiek maszyny posprawdzaj inne newralgiczne punkty instalacji zwiazane z ukladem ladowania i zaplonowym, to warto zrobic tak przy okazji jak juz bedziesz mial instalacje odkrytą. A tak na marginesie, nie bardzo rozumiem powiazanie kontrolki oleju z diagnozą przycisku startera. Rozumiem, ze jak wlaczasz stacyjjke, to kontrolka oleju sie zapala, a jak naciskasz starter, to mimo braku pracy rozrusznika, kontrolka gasnie? To moze swiadczyc o braku pradu w instalacji. Napisz o tym cos wiecej? Edytowane 4 Lutego 2018 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Hej , Akumulator jest w świetnej kondycji. Puściłem sobie obecnie na krótko kabel od rozrusznika bezpośrednio pod siedzenie i gdy chce odpalić to stykam do akumulatora. Nie wiem czy czujnik ma tu jakiekolwiek znaczenie ponieważ wydaje mi się że jest odpiety (lub coś tam namieszane ) Bo motocykl kręcił bez zapłonu na biegu lub ze sprzeglem albo bez. Kontrolka od oleju zapala się gdy wcisne starter i gaśnie gdy go puszczę ( a czasem pali się cały czas Ale wydaje mi się że to przez czujnik oleju) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Rozumiem. Rzeczywiscie wyglada na to, ze jest jakas zmota w instalacji i cos sie rozsypalo. A jak naciskasz przycisk startera, to slychac cykniecie przekaznika rozrusznika, czy nic sie nie dzieje? Sprawdź jeszcze prawidłowośc podłączenia + i - do przekaźnika rozrusznika (sterowanie), bo może masz zamienione bieguny, wtedy też rozrusznik nie bedzie startowal, bo elektromagnes bedzie wytwarzal pole w przeciwna strone. Nie wiem jaki przekaźnik zastosowałeś, ale jesli jest to jakis zamiennik, to bywa roznie i czasem trzeba w kostce piny przekladac. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Właśnie tak sobie myślę.. Nic sie nie dzieje. Zero reakcji. Przy przekaźniku rozrusznika są dwa + wpięte . Od rozrusznika i aku. Oryginalny używany sprawny . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jak klikam ten przycisk od zapłonu to słychać pstryk . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 o tak to wygląda jak na tym zdjęciu . Jeden ten czarny od przekaźnika idzie do rozrusznika (Jest plusowy) A ten czerwony od akumulatora 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 (edytowane) Skoro bylo cos motane w instalacji, to dla swietego spokoju sprawdz biegunowosc i zrob test wkretakiem albo jakims kluczem plaskim polegajacy na wlaczeniu stacyjki i zwarciu kluczem tych dwoch duzych srub na przekazniku rozrusznika (tych pod gumowymi kapturkami, ktore mocuja ten gruby czerwony i czarny przewod). Rozrusznik powinien zagadac tak samo jak przy Twoim patencie z dodatkowym przewodem + do akulumatora. Jesli tak sie nie stanie, to trzeba szukac dalej w w glownym torze pradowym miedzy + aku - przekaznikiem rozrusznika i samym rozrusznikiem. A jesli po zwarciu kluczem zagada, to sprawdzasz jeszcze raz sterowanie przekaznikiem rozrusznika, i jesli jest ok, to moze znaczyc, ze ten uzywany przekaznik, ktory kupiles jest uwalony. Edytowane 4 Lutego 2018 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Gada bo już to sprawdzałem. Na wcześniejszym też gadał. Niemożliwe bo na pewno są sprawne . 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Musi byc gdzies blad skoro nie gada. To nie jest prom kosmiczny, tylko prosty uklad, wiec jesli wszystko jest sprawne i prawidlowo polaczone, to łaski nie robi i musi gadac. Jesli mowisz, ze wszystko jest ok, a i tak nie dziala, to mamy tu jakąś hydrozagadkę Posprawdzaj jeszcze raz podłączenia masy do ramy, do wiązki z instalacja i do silnika. Może tu jest jakis spadek napięcia i przekaźnik rozrusznika dostaje za mało prądu, żeby skutecznie zewrzeć styki robocze. Ewentualnie weź dwa przewody + i -, podłącz do klem akumulatora i spróbuj na krótko zasterowac przekaźnikiem rozrusznika. Robieś taki test? 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Czyli nie ma prądu. Slrawdź bezpiecznik IGN i na przekaźniku rozrusznika powinien być bezpiecznik główny. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Przekaźnik "cyka" po wciśnięciu startera? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 No napisal przeciez, że cyka. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 To jak "cyka" zostaje do sprawdzenia główny prądowy do rozrysznika i masa. Musi działać. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 4 minuty temu, KLOSZ napisał: No napisal przeciez, że cyka. Ok. Spokojnie. Dostaję powiadomienia i czytam tylko ostatnie posty😊 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Jeżeli po wciśnięciu startera masz napięcie na tym czarnym grubym przewodzie z przekaźnika. To już tylko rozrusznik został do sprawdzenia. Weź gruby przewód i podłącz na krótko plus z aku do rozrusznika. Jak zagada to sprawdź kabel i połączenia. Jak nie to sprawdź masę. Może luźna. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Zaraz zaraz przekaznik nie cyka po wciśnięciu startera !!! Cyka coś po włączeniu zapłonu (ten czerwony pstryczek po prawej stronie) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slavo-s Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 1.bezpieczniki jak napisałem 2. Czujniki stopka, dźwignia sprzęgła 3. Przekaźnik I w końcu znajdziesz😈 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Bezpieczniki to na samym początku sprawdziłem;/ Sprawdzę to ... ale mówię że kręcił bez względu na to ( bez zapłonu, na biegu , bez wcisnietego stopu, Z.) Przekaźnik sprawny 😂😂 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1344 Opublikowano 4 Lutego 2018 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 Wydaje mi się że będę musiał rozpruć całą instalację i sprawdzać kabel po kabelku... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2018 58 minut temu, Kamil1344 napisał: Jak klikam ten przycisk od zapłonu to słychać pstryk . Zakładałem, że cyka, skoro tak napisałeś, a to Ci cyka w samym przycisku... Rozpruć jak rozpruć...wystarczy poodpinać wtyczki tu i ówdzie i przedzwonić połączenia miernikiem. Sprawdź czy masz na przewodzie sterującym przekaźnikiem rozrusznika masę. Na drugim powinien sie pojawiać + po wciśnięciu przycisku startera, to podpowie Ci, gdzie szukać problemu. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.