Jump to content

Yamaha XJ 600 - Problem rozrusznik błagam help


Kamil1344
 Share

Recommended Posts

Witam Serdecznie!!!

Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich użytkowników tego portalu z tego względu że jest to mój pierwszy post a jednocześnie temat.

Problem dotyczy yamahy xj 600 z 2001 roku.

Otoz wracałem jakoś 2 miesiące temu 60km do domu.

Odpaliłem motocykl normalnie i do samego końca go nie gasilem.

Po powrocie do domu zostawiłem go na około 2,3 tygodnie.

Po określonym czasie poszedłem włożyłem zadowolony kluczyk przekrecilem zapłon nacisnalem starter i mu mojemu zdziwieniu nie chciał odpalić. 

Ani beee ani meee ani kukuryku.

Odpaliłem na pych - myślałem że problem sam zniknie.

Męczyłem się tak jakiś czas i wymieniłem rozrusznik. - na marne.

Problem został .

Znajomy powiedział mi że przekaźnik - również go zmieniłem I problem wciąż pozostał.

Nie mam już siły do tego motocykla.

Co może być przyczyną ?

Przycisk od startera odpada ponieważ kontrolka od oleju zapala się i gaśnie.

Dodam jeszcze że gdy otworzyłem przednią lampę to przestały mi działać światła postojowe Ale po rozkręceniu całego motocykla udało mi się dojść do dwóch kabli i je połączyć by ponownie yamahy tylnia rozbłysła podczas ciemnej nocy..

Proszę o poradę.

A i jeszcze jak to powinno być dokładnie podłączone.

Ma ktoś jakiś schemat ?

Dziękuję i pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

leniuchmichał

Może banał ale w jakim stanie jest akumulator ??.  

Miałem podobnie jak padł mi regulator napięcia i przregotował Aku

Co do książek to Google :smile: xjta jest tak popularna że spojojnie znajdziesz :smile:

 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak kolega napisał - przyczyną może być czujnik przy dźwigni sprzęgła, może się zaciął czujnik przy podpórce bocznej, w XJ900 div. którą jeździłem pod siedzeniem był czujnik przeciążeniowy - rozłączał np podczas przewrotki motocykla czy gwałtownego uderzenia w przeszkodę, pewnie w 600tce też taki jest.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie. Schemat i po kabelkach sprawdzić. Miałem to samo w Kawasaki. Razłączał się czujnik przy dźwigni sprzęgła i rozrusznik nie reagował.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdz tez jakosc polaczen masy z aku i motocyklem.

Generalnie, tak jak Koledzy powyzej napisali. Schemat przed oczy, miernik w garsc i trzeba przegwizdac wszystkie polaczenia zwiazane z ukladem rozruchu. Duzo tego nie ma, wiec w godzinke, dwie powinienes znalezc winnego. Przy okazji, z uwagi na wiek maszyny posprawdzaj inne newralgiczne punkty instalacji zwiazane z ukladem ladowania i zaplonowym, to warto zrobic tak przy okazji jak juz bedziesz mial instalacje odkrytą.

 

A tak na marginesie,  nie bardzo rozumiem powiazanie kontrolki oleju z diagnozą przycisku startera. Rozumiem, ze jak wlaczasz stacyjjke, to kontrolka oleju sie zapala, a jak naciskasz starter, to mimo braku pracy rozrusznika, kontrolka gasnie? To moze swiadczyc o braku pradu w instalacji. Napisz o tym  cos wiecej?

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej ,

Akumulator jest w świetnej kondycji.

Puściłem sobie obecnie na krótko kabel od rozrusznika bezpośrednio pod siedzenie i gdy chce odpalić to stykam do akumulatora. 

Nie wiem czy czujnik ma tu jakiekolwiek znaczenie ponieważ wydaje mi się że jest odpiety (lub coś tam namieszane ) Bo motocykl kręcił bez zapłonu na biegu lub ze sprzeglem albo bez.

 

Kontrolka od oleju zapala się gdy wcisne starter i gaśnie gdy go puszczę ( a czasem pali się cały czas Ale wydaje mi się że to przez czujnik oleju)

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem.

Rzeczywiscie wyglada na to, ze jest jakas zmota w instalacji i cos sie rozsypalo. A jak naciskasz przycisk startera, to slychac cykniecie przekaznika rozrusznika, czy nic sie nie dzieje? Sprawdź jeszcze prawidłowośc podłączenia + i - do przekaźnika rozrusznika (sterowanie), bo może masz zamienione bieguny, wtedy też rozrusznik nie bedzie startowal, bo elektromagnes bedzie wytwarzal pole w przeciwna strone. Nie wiem jaki przekaźnik zastosowałeś, ale jesli jest to jakis zamiennik, to bywa roznie i czasem trzeba w kostce piny przekladac.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie tak sobie myślę..

Nic sie nie dzieje. 

Zero reakcji.

Przy przekaźniku rozrusznika są dwa + wpięte .

Od rozrusznika i aku. 

Oryginalny używany sprawny .

Link to comment
Share on other sites

Skoro bylo cos motane w instalacji, to dla swietego spokoju sprawdz biegunowosc i zrob test wkretakiem albo jakims kluczem plaskim polegajacy na wlaczeniu stacyjki i zwarciu kluczem tych dwoch duzych srub na przekazniku rozrusznika (tych pod gumowymi kapturkami, ktore mocuja ten gruby czerwony i czarny przewod). Rozrusznik powinien zagadac tak samo jak przy Twoim patencie z dodatkowym przewodem + do akulumatora. Jesli tak sie nie stanie, to trzeba szukac dalej w w glownym torze pradowym miedzy + aku - przekaznikiem rozrusznika i samym rozrusznikiem.

 

A jesli po zwarciu kluczem zagada, to sprawdzasz jeszcze raz sterowanie przekaznikiem rozrusznika, i jesli jest ok, to moze znaczyc, ze ten uzywany przekaznik, ktory kupiles jest uwalony.

 

Edited by KLOSZ (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Musi byc gdzies blad skoro nie gada. To nie jest prom kosmiczny, tylko prosty uklad, wiec jesli wszystko jest sprawne i prawidlowo polaczone, to łaski nie robi i musi gadac. Jesli mowisz, ze wszystko jest ok, a i tak nie dziala, to mamy tu jakąś hydrozagadkę ;)

Posprawdzaj jeszcze raz podłączenia masy do ramy, do wiązki z instalacja i do silnika. Może tu jest jakis spadek napięcia i przekaźnik rozrusznika dostaje za mało prądu, żeby skutecznie zewrzeć styki robocze. Ewentualnie weź dwa przewody + i -, podłącz do klem akumulatora i spróbuj na krótko zasterowac przekaźnikiem rozrusznika. Robieś taki test?

Link to comment
Share on other sites

Czyli nie ma prądu. Slrawdź bezpiecznik IGN i na przekaźniku rozrusznika powinien być bezpiecznik główny.

Link to comment
Share on other sites

To jak "cyka" zostaje do sprawdzenia główny prądowy do rozrysznika i masa. Musi działać. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, KLOSZ napisał:

No napisal przeciez, że cyka.

 

Ok. Spokojnie. Dostaję powiadomienia i czytam tylko ostatnie posty😊

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli po wciśnięciu startera masz napięcie na tym czarnym grubym przewodzie z przekaźnika. To już tylko rozrusznik został do sprawdzenia. Weź gruby przewód i podłącz na krótko plus z aku do rozrusznika. Jak zagada to sprawdź kabel i połączenia. Jak nie to sprawdź masę. Może luźna.

Link to comment
Share on other sites

1.bezpieczniki jak napisałem

2. Czujniki stopka, dźwignia sprzęgła

3. Przekaźnik

I w końcu znajdziesz😈

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki to na samym początku sprawdziłem;/

Sprawdzę to ... ale mówię że kręcił bez względu na to ( bez zapłonu, na biegu , bez wcisnietego stopu, Z.)

Przekaźnik sprawny 😂😂

Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Kamil1344 napisał:

Jak klikam ten przycisk od zapłonu to słychać pstryk .

Zakładałem, że cyka, skoro tak napisałeś, a to Ci cyka w samym przycisku... :biggrin:

Rozpruć jak rozpruć...wystarczy poodpinać wtyczki tu i ówdzie i przedzwonić połączenia miernikiem. Sprawdź czy masz na przewodzie sterującym przekaźnikiem rozrusznika masę. Na drugim powinien sie pojawiać + po wciśnięciu przycisku startera, to podpowie Ci, gdzie szukać problemu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...