A04 Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 https://m.imgur.com/a/68i0S 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 10 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Michał, Marcin pisal juz, ze ma 8 cewek, że magneto było w komplecie z silnikiem. Dodatkowo Marcin pisal, ze ani zolty, ani rozowy przewod nie maja polaczenia z masa, wiec gdzie jest drugi koniec cewki, z ktorej na swiatla jest zrobiony odczep? Widac na zdjeciu statora, ze żółty i różowy to dwa konce uzwojenia ladowania. A tak nieco z boku, czy jesli motek byl odpalany z kopki, z podlaczonym regulatorem, ale bez akumulatora, to nie zwalil sie przypadkiem od tego regulator? Czytam sobie ten watek caly jeszcze raz od poczatku i cos mi sie widzi, ze wrozymy z fusow, bo zbyt wiele tu sprzecznych informacji. Edytowane 10 Maja 2017 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 10 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 KLOSZ, jeżeli jest tak jak mówisz to jest stator z niezmasowanymi cewkami. Tak czy inaczej pomiędzy żółtym a różowym powinno być napięcie. I od tego trzeba zacząć, jak tam nic nie ma albo jest jakaś farsa typu 3v to to nie zadziała. Jak już to kolega ustali to później można rozważać czy regulator żyje czy też nie. A to, że kierunki trąbki działają to nie ma nic w tym dziwnego bo one przecież zasilane są z akumulatora. Moduł jest jest też zasilany z AC z dedykowanej do tego cewki, dlatego moto pali. Pytałem o ilość cewek, bo zastosowanie np. koła z 4 magnesami od statora z dwoma cewkami do statora z 6cioma cewkami powoduje to, że na odczepie ładowania jest jakieś 7v. Podsumowując pomierzyć co jest pomiędzy żółtym a różowym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 10 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) Jasne jak Słońce to co piszesz i ze wszystkim sie zgadzam. Zwrocilem tylko uwage, ze odpowiedzi na niektore Twoje pytania padly juz we wczesniejszej czesci tego chaotycznego wątku. Niby fizyka wszedzie taka sama, a jednak w Japonii to wszystko jakos latwiej sie daje ogarnac... Edytowane 10 Maja 2017 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 10 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 No nie da się ukryć że jest jak mówisz Konrad. Co samej cewki i motywu że chciałeś ją zobaczyć, jest na zdjęciu. TO miejsce po obu stronach kabli od ładowania, nawet otulina od przewodu ucierpiała 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 11 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 11 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Obejrzałem filmotekę w napięciu, ale nie zauważyłem pomiaru na zakresie 200VAC z sondami przytkniętymi do żółtego i różowego przewodu przy pracującym silniku. Nie z jedną przytkniętą do minusa akumulatora, a drugą do żółtego lub różowego, tylko obie sondy przytknięte do przewodów wychodzących ze statora i pomiar napięcia AC. Pokusiłbym się o odłączenie tych dwóch przewodów od kostki, i pomiar napięcia między nimi przy pracującym silniku. No chyba, że czegoś nie zauważyłem, czego tez nie wykluczam. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Spoko, dograń brakujące kawałki i wrzucem. Tak z ciekawości mnie jeszcze naszła taka myśl czy naprzyklad brak dodatkowego uziemienia na cewce może generować takie problemy ???? W czerwonym chinolu (tym z testu miernika i ładowania zarazem) mam dodatkowy kabel podpięty pod cewkę i się zastanawiam czy to właśnie nie jest powód tego zamieszania Edytowane 12 Maja 2017 przez A04 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Myślę, że w tym przypadku (cewki bezmasowe, jak wynika z dotychczasowych rozważań), nie ma to żadnego znaczenia. Zresztą stator ma masę z mocowania i masy całego silnika. Sprawdź co sie dzieje na tym żółtym i różowym przy pracującym silniku. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Ok. Już mnie normalnie nerw przy niej bierze z tym jednym shtowym problemem który jestem pewien ze to pierdoła. Jednego jestem już napewno pewien ze Stator jest sprawny, pytanie: - co powoduje takie wachanie wskazań miernika, obstawiam gdzieś przebicie na masę, - jeśli tak to gdzie., może stara instalacja słabej jakości i utleniona izolacja ??? Z ty gdzie masz podłączona masę na silniku ???? Edytowane 12 Maja 2017 przez A04 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szerszung Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Proponuję zaprosić Klosza Mih00 kupić zgrzewke browara i na pewno dojdziecie gdzie leży problem 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Marcin - Nooo połączenie masowe przeważnie robi się grubym przewodem od minusa akumulatora alternatywnie: do ramy, do silnika, lub do obudowy rozrusznika - tak to na ogół jest rozwiązane.... Grzegorz - wszystko byłoby dobrze gdybym miał tyle czasu ile go nie mam Edytowane 12 Maja 2017 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Tak tez myślałem :-) mam na rozruszniku akurat i się zastanawiam czy nie podpiąć jeszcze gdzieś 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Sprawdź omomierzem jaka jest rezystancja pomiędzy klemą minusową i ramą/masą silnika/jakimś przewodem masowym w instalacji, to Ci da odpowiedź czy musisz gdzies poprawiac mase, czy nie. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) To czekamy z niecierpliwością na pomiar na różowym i żółtym. Tak jak pisałem wcześniej, to jest podstawa, bez tego pomiaru nie ugryziemy dalej tematu. Jeszcze zapytam, jaki Ty masz ten regulator napięcia (4 czy 5 pinów?) Bo tych regulatorów też jest kilka rodzajów i różnią się one od siebie wewnętrzną budową. Edytowane 12 Maja 2017 przez mih00 (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Reg jest 5 pionowy ale to i tak nie zmienia faktu źe nie jestem w stanie zmierzyć napięcia z silnika bo coś ( pewnie szatan) nie pozwala tego dokonać . Wpadłem na pomysł czy nie zrobić strema na YouTube chociaż miałem się zdrzemnąć przed nocnym szwendanie się po okolicy. Zobaczymy 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 To weź żarówkę. Dolutuj 2 kable i posprawdzaj żarówką. Tam na jałowym nie będzie więcej niż 15v to powinna przeżyć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 pewnie niewiele wniosę do tematu ale spróbuj końcówki podpiąć do mostka gretza i zmierzyć napięcie po wyprostowaniu ,miernik mierzy 50 i 60 hz chrust wie jakątam będziesz mieć częsotliwość to może być powodem szaleństwa miernika . Po za tym może portzebny jest ten mostek prostowniczy bo regulator reguluje już wyprostowany prąd a nie przemienny jaki wychodzi z magneta 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 pafcio, kolega mierzył stały na aku. Miernik jest niestety elektroniczny, do takich akcji fajnie jest mieć w skrzyneczce analoga Tak czy inaczej, żarówka sprawdzi co potrzeba i jeszcze ładnie obciąży. W zupełności pomiar świeci nie świeci, świeci jasno, żarzy się będzie w tym wypadku wystarczający. Miernik moim zdaniem coś ewidentnie zakłóca. Mostek prostowniczy jest wewnątrz regulatora, także żadna dodatkowa rzeźba tam nie jest potrzebna jak wszystko jest sprawne. Pierwsze pytanie jest właśnie takie, czy coś na regulator wychodzi? I tu musimy sprawdzić czy jest jakieś "U" między różowym a żółtym!!! Najlepiej wypiąć podczas pomiaru z tej kostki cały regulator. W następnej kolejności jak stwierdzimy, że jest napięci na żółtym i różowym, trzeba sprawdzić poprawność połączeń na regulatorze i teraz tak dla 5 pinowego: ____ --____ | _1 _2 _3 | | _ 4 5 _ | <----- kostka ;p ``````````` 1 - plus z aku z tego pinu jest pobierane napięcie kontrolne 2 - kolejny plus z aku - tu jest wyjcie na ladowanie 3- różowy lub żółty ze statora 4 - różowy lub żółty ze statora 5 - masa Koniec tematu. Jak ze statora wychodzi zasilanie i regulator jest sprawny i prawidłowo podłączony to to musi działać nie ma grzyba. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 A jak nie mam takiej bankowej żarówki to zwykła taka ledowa może być 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 do tego żarówka nada się doskonale ale ja wpiąłbym 24 voltową bo gdzieś czytałem że napięcia potrafią oscylować ok 60 v 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Bez obaw, na jałowym jest tam ok 15v. Jak przegazuje, to żarówka spłonie A jak nie mam takiej bankowej żarówki to zwykła taka ledowa może być Zwykła żarówka to zwykła żarówka a led to led - nie nada się do takiej zabawy. Nie wiem nie masz jakieś h4 h3? 55w. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 znaczy z reflektora 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A04 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 (edytowane) Akurat mam awine awaryjna to się nada, hochsztaplerów mam oprawek od H3 do zamontowania w czerwonki wiec. Tylko jeszcze żarowe dokupie Edytowane 12 Maja 2017 przez A04 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mih00 Opublikowano 12 Maja 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 To weź ze 2 w razie co 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.