Jump to content

Nie Do Końca Udany Swap I Brak Ładowania


A04
 Share

Recommended Posts

Więc tak kupiłem sobie nowy silnik z pięćdziesiątki robię swap na 150 Mechanik swoje wziął za modyfikacje ramy, nieważne. Po kilku dniach po własnoręcznym założeniu na 3 szpilkach, udało mi się po ciężkich bólach uruchomić silnik ale pojawił się problem Po dwóch dnia zorientowałem się ze nie ma ładowania, wymieniłem regulator profilaktycznie wymieniłem moduł i nic. Wspomnę jeszcze o tym że trzy dni walczyłem z podłączeniem silnika bo okazało się że przewody prowadzące z głównej wioski do silnika miały inny kolor niż te w instalacji. Po trzecim właściciel sztuk owo instalacje w ten kolor był zupełnie inne niż te od silnika. I teraz zastanawiam się czy przez te kilka dni kiedy próbowałam uruchomić silnik nie uszkodziłem przez to statora i pozbawiłem się ładowania

 

 

pacjent to Romet CRS rocznik2010 instalacja sprawdzona miernikiem obwód zamknięty wszystkie światła działają Klakson światła mijania pozycyjne długie stopu z klamki i z nogi wszystko działa z wyjątkiem ładowania help!!!! Stator mam ośmio cewkowy, pięć Przewodów 3 zasilające pracę silnika dwa do ładowania czerwony i różowy

Ps silnik to ZS162FMJ CG 150cc

Edited by A04 (see edit history)

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Musisz pomierzyć sam stator miernikiem i cos może z tego wywnioskujesz? Tam zdaje sie na zasilanie sa wyprowadzone dwa konce cewki + odczep na obwod swiatel, chociaz moge sie mylic, bo z tymi chinskimi zabawkami nie jestem oblatany... masz jakis schemat instalacji od tego CG 150?

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Manual niewiele pomógł , brak danych odnośnie statora i jego parametrów

 

 

http://www.mpkorado.cz/ke-stazeni/service-manual-hartford.pdf

A zapomniałem jak silnik nie pracuje miernik pokazuje 12,7 volt po uruchomieniu brakuje skali cały czas wariuje

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzałeś prawidłowość połączeń zgodnie ze schematem 10.5 w tym manualu? Może coś źle zapiąłeś?

Aha, jak odpalisz silnik, to spróbuj zmierzyć na napięciu przemiennym,

czy i co występuje pomiędzy żółtym i różowym wychodzącym ze statora i idących do kostki regulatora. Tam powinno sie pojawiac +- kilkadziesiąt Voltów.

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

I tu się pojawia zgrzyt.... kiedy zbliżam się z końcówkami miernika

Ten zaczyna wariować i nijak nie odzie odczytać wartości, miernik nowy bo myślałem ze stary zwariował po 8 latach

3 przewody idą napewno do silnika i odłączenie którego skutkuje wyłączeniem go. Pozostałe dwa odą do regulatora i d*pa ... dalej nic . Czy możliwe źe "iskrownik" działa, silnik pracuje a padło tylko uzwojenie odpowiedzialne za ładowania ????

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Może być i tak...

Jak juz sobie tak smialo poczynamy i odlaczamy rozne rzeczy, to moze zepnij wszystko bez tych dwoch przewodow (zolty i rozowy), odpal maszyne i sprobuj na wiszacych w powietrzu zmierzyc czy cos Ci pokaze? Miernik moze troche swirowac, ale powinien przy ustawionym pomiarze napiecia na AC jednak cos pokazywac +- stabilnego.

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Próbowałem i d*pa ten sam efekt, nawet wycinałem kable silnikowe i zamieniałem kolejnością i bez efektu , silnik niepracowanie o lądowanie tez brak. Kiedy trafiłem na zasilający na cewkę to przestałem się bawić wypinaniem wtyków :-) nagram filmik i podeśle ale nie wcześniej niż za 2-3 godzinki

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Tylko uważaj z odpinaniem masy i plusa akumulatora od regulatora w czasie pracy silnika, bo to moze oznaczac szybki pad regulatora.

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem komplet regulator i moduł z myślą ze mój stary jest padnięty ale nie, pomiar miernikiem dał taki sam odczyt pytanie co z statorem jak go sprawdzić. Niby widziałem filmik w/w temacie i okazało się że cewki dające prąd do regulatora maja obwód zamknięty ale prądu nie dają . Oporność 1.0 ohm i pytanie czy to prawidłowy wynik ???

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, że koło magnesowe i stator sa od kompletu? W sensie nie było nic zamieniane typu stare koło z magnesami - nowy stator? Bo może rozkład magnesów jest jakiś nieodpowiedni? - strzelam trochę, ale staram się rzucac wszystko co mi do głowy wpadnie, a nóż trafię ;)

 

1Ohm miedzy zoltym i rozowym przewodem, tak? A jak z przejsciem do masy? Sprawdzales czy jest przejscie na mase? Bo moze cewka nie miec przerwy, ale miec zwarcie do masy i wtedy tez bedzie d*pa blada... (o ile jest to cewka z nieumasionym jednym koncem uzwojenia, ale tego nie wiem, bo sa takie i takie ;)  ) - kolejna wróżba z fusów

Edited by KLOSZ (see edit history)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Stator wygląda tak jak na zdjęciu. 

 

http://imgur.com/a/68i0S

 

 

Edit:

 

-Silnik cały był nowy więc zakładam jak go Azjaci poskładali to raczej poprawnie

- Przebicia na masę nie ma sprawdzałem zarówno na przewodach tych od pracy silnika jak i od ładowania (różowy i żółty)

- Miernik ustawiony na 200 jednostek a wskazywał 1,0

Edited by A04 (see edit history)

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

No to ten 1 Ohm miedzy zoltym i rozowym powinno byc +- ok...

 

Rozumiem, że to drugie zdjęcie z Twojego linku, to wtyczka od regulatora?

 

Szczerze mówiąc poza weryfikacją prawidłowości połączeń ze schematami z serwisówki nic więcej mi na szybko nie przychodzi do głowy. Po podłączeniu do instalacji i zapięciu naładowanego wstępnie akumulatora powinno hulać...

Edited by KLOSZ (see edit history)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

ta wtyczka to tak od silnika do modułu+cewka (Zielono/biały, Biało/Niebieski oraz Czerwono/Czarny), Różowy,Żółty to kable idące do regulatora. Co do serwisów-ki to ta która udało mi się udało znaleźć to też nie jest dobra, bo z wiązki od silnika wychodzi 6 przewodów a ja w instalacji oraz w wiązce od silnika mam 5 przewodów, ok wtyczka ma miejsce na jeszcze jeden kabel ale takowego luźnego nie mam. Moretti (nie chce mi udzielić informacji zasłaniając się jakimiś tam tajemnicami, koleś z allegro od którego kupiłem nowy silnik też milczy w kwestii schematu elektryki. Chyba nie będzie innego wyjścia jak tylko zamówić nową cewkę albo oddać do mechanika.

 

Brak bezpiecznika chyba nie ma nic do rzeczy ze dzieją się takie jaja jak opisałem, poza tym wszystko inne działa nic nie przygasa więc ????

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Jezeli mowisz o tym bezpieczniku 15A ktory jest na schemacie, to ma on kluczowe znaczenie, bo przez niego podlaczona jest sonda regulatora porownujaca napiecie wychodzace z regulatora z napieciem akumulatora, dzieki czemu uklad regulatora wie ile ladowac.

Inne obwody takie jak swiatla moga byc zasilane bezposrednio z osobnej cewki zasilajacej swiatla, co wyjasnialoby 6 przewodow wychodzacych ze statora.

Edited by KLOSZ (see edit history)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

No dobra a jak wyjaśnić brak możliwości odczytania informacji omladowaniua. Pomijając kwestie schematu który jest mienie tego silnika ni jak wcześniej wspomniałem okazało się ze mam w instalacji silnika tylko 5 przewodów wiec ten schemat jest o kant....

 

Wracmy do początku, lecim na ślepo. Trzy kable które są podpięte uruchamiają silnik, na akumulatorze miernik pokazuje po uruchomieniu silnika zwarcie??? Miernik w trybie diody piszczy. Ale pomimo to światła działają , klakson drynda rozrusznik kręci itp. Wiec co jest quaa Mac

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Miernik w trybie diody Ci piszczy, bo obwod sie zamyka przez odbiorniki w instalacji. Alre jak Ci to dziala bez bezpiecznika? Szczegolnie zastanawia mnie jakim cudem uruchamia sie rozrusznik?

 

Dziwna to sprawa. Trzeba by to ogarnac jeszcze raz na spokojnie. Krok po kroku. Napisales: "A zapomniałem jak silnik nie pracuje miernik pokazuje 12,7 volt po uruchomieniu brakuje skali cały czas wariuje " Gdzie te 12,7 mierzyłeś?

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

W stanie spoczynku , stacyjka wyłączona akumulator tylko podpięty bez źródła poboru prądu

Jak jutro niebędące padać nakręcę na szybko filmik i zapodam

Miałem to dzisiaj zrobić ale śnieg mnie zdziebko przestraszył

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Coś musi byc zle z polaczeniami... Czyli jest 12,7, a po uruchomieniu silnika napiecie na akumulatorze znika?

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Nie, wrażenie ze spada jak się się da odczytać. Jak wspominałem wariuje choć jest moment że pokazuje aktualna wartość. Po uruchomieniu świateł zaczyna widocznie spadać

 

Zamówiłem nowa cewkę i i zobaczę co z tego wyjdzie. Zaprzyjaźniony maturzysta z pracy po obejrzeniu samego statora stwierdził ze jest do wymiany, bo skoro widać bomble na kleju od izolacji to chyba coś poszło nie tak. Jutro powinienem mieć już w domciu nowy alternator wiec się okaże

A ten bezpiecznik to zamontować bezpośrednio za akumulatorem z pominięciem zasilania rorszusznika czy zaraz na wyjściu plusa z Aku ????

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Bezpiecznik musisz dać na zasilaniu calej instalacji z akumulatora, za wyjatkiem grubego plusa idacego do przekaźnika rozrusznika. Od klemy plusowej powinien iść jeden gruby przewód do przekaźnika rozrusznika, i jeden cieńszy do instalacji - i to na nim ma być bezpiecznik główny 30A.

Z Twojego posta zrozumiałem, że uruchamiałeś wszystko z wyjętym bezpiecznikiem, a teraz dotarło do mnie, że to nieporozumienie, bo po prostu masz ciągły kabel bez bezpiecznika na nim - to wiele wyjaśnia :smile:

 

Z ciekawości - jak bedziesz mial to w rekach to wrzuc jakies zdjecie tego Twojego statora :smile:

Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Właśnie się zastanawiałem gdzie go ulokować, dzisaj jeszcze pojadę dokupić gdniazdo bezpiecznika z nim samym. Tylko szklany czy samochodowy-płaski????? A fotkę chcesz tego nowego czy starego, tego ostatniego to mam w linku wklejałem

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Tego z bąblami bym chetnie zobaczyl.

Bezpiecznik samochodowy, bo jak Ci strzeli gdzies na drodze, to rurkowego nie kupisz, a samochodowy na kazdej stacji.

Edited by KLOSZ (see edit history)
Zdrowko

KLOSZ

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™

Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.

 

Link to comment
Share on other sites

Ciężko coś wywróżyć bez zdjęć. Ale na sucho sprawa wygląda tak odnosząc się do kolorów przewodów Twojej wtyczki:

zielono/biały - masa

niebiesko/biały - sygnał z impulsatora

czerwono/czarny - wychodzi z cewki zapłonowej (tej owiniętej "bandażem")

żółty - to odczep z cewek świateł/ładowania - wchodzi do regulatora, a przed wejściem ma odczep zasilający przednie światło

różowy - leci tez do regulatora.

 

Teraz, żeby sprawdzić, czy wszystko działa poprawnie to:

1. wypnij kabelki z regulatora (wszystkie)

2. zbadaj jakie jest napięcie --->przemienne<--- (pozycja AC na mierniku) między przewodem żółtym a masą

3. następnie pomiar należy powtórzyć pomiędzy przewodami żółtym a różowym

 

 

Teraz kolejna sprawa podłączenie do regulatora - patrząc na niego od strony wtyczki położonego na płasko radiatorem do góry widać 4 piny

 

1 2

3 4

 

1 pin to plus z aku

2 pin to żółty lub różowy kabel z cewek (to prąd zmienny to obojętnie, który tu wepniesz)

3 pin  to żółty lub różowy (jak żółty w pinie 2 to tu różowy lub odwrotnie)

4 pin to jest masa z akumulatora

 

Jeżeli miernik Ci wariuje po odpaleniu silnika a masz wybrany prąd zmienny -  to prawdopodobnie jest niskiej jakości i zbiera zakłócenia. Przednie światło jak rozumiem nie jest podłączone bezpośrednio z aku, tzn. nie działa bez odpalenia silnika?


Jeszcze jedno pytanie, czy koło magnesowe jest oryginalne od tego silnika?

Link to comment
Share on other sites

Więc tak Miernik jest nowy kupiłem go z myślą że stary ma już dosyć o czym zresztą pisałem, bateria w nim też jest nowa wiec miernik wykluczam a nie kosztował 30 zł tylko ponad stówę. Na drugiej i trzeciej maszynie pokazuje normalną wartośc. Da radę odczytać przy uruchomionym i nie uruchomionym silniku. Regulator mam nowy podpięty i dalej bez efektu ładowania. Żeby było ciekawiej cała pozostała Elektryka światła Kierunkowskazy stopy starter wszystko uruchamia się bez najmniejszego problemu silnik mogę uruchomić bez użycia startera i akumulatora w środku , tylko z kopki.jedyną rzeczą jaka nie działa jest tylko cholerne ładowania i nic więcej

Koło Magnesowa jest chyba oryginalne pisze chyba bo nie jestem w stanie znaleźć odpowiedniego manuala do tej wersji silnika nawet od producenta nie mogą tego uzyskać . Ta wersja którą podałem w którymś z pierwszych postów jest do zbliżonego silnika ale to nie jest ten dlatego że na schemacie tamtym od silnika wychodzą sześć Przewodów a ja mam wiązce pięć

Masz jakąś sprawę to napisz. Chcesz hejtować? To się bujaj.. 

Link to comment
Share on other sites

Ten Twój stator to ma 6, czy 8 cewek? Najlepiej to zdjęcie statora i magneta poproszę. I zmierz te napięcia co napisałem w poprzednim poście. Regulator jest na 4 piny? Rozumiem, że przednie światło działa dopiero po uruchomieniu silnika?

Edited by mih00 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...