Logan Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Czy wiecie gdzie można w Łodzi lub bliskiej okolicy zbadać dokładność prędkościomierza w motocyklu? Będę w najbliższych dniach przeprowadzał próbę na GPSie, ale myślę też o sprawdzeniu warsztatowym, ponieważ po ostatniej przejażdżce nabrałem podejrzeń, że wskazówka zaniża mi wartości. Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Nie znam dokładnych namiarów, ale popytałbym w punktach zajmujących się legalizacją i kalibracją tachografów. 1 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Prędkościomierz to z metroligicznego punktu widzenia - wskaźnik a nie miernik więc błąd może wynosić nawet 10% W praktyce prędkościomierz nie powinien zaniżać , jeśli już pojawia się błąd to zwykle jest na plus - tak jest bezpieczniej. Tak więc nie bardzo jest co kalibrować. Moim zdaniem porównanie z GPS na odpowiednio długim dystansie powinno wystarczyć jeżeli wskazania będą znacznie się od siebie różnić można uznać, że coś nie działa jak trzeba. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez jcb (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Prędkościomierz to z metroligicznego punktu widzenia - wskaźnik a nie miernik więc błąd może wynosić nawet 10% W praktyce prędkościomierz nie powinien zaniżać , jeśli już pojawia się błąd to zwykle jest na plus - tak jest bezpieczniej. Tak więc nie bardzo jest co kalibrować. Moim zdaniem porównanie z GPS na odpowiednio długim dystansie powinno wystarczyć jeżeli wskazania będą znacznie się od siebie różnić można uznać, że coś nie działa jak trzeba. Mnie uczyli innej metrologii, w której prędkościomierz to układ mierzący prędkość i przekazujący wynik pomiaru dalej "w tej, czy innej formie" To, co prędkościomierz powinien, a czego nie, jako tako wiem i dlatego uznałem, że muszę zweryfikować jego wyniki pomiarów. Przykładem może być regulator Watta, w którym coś pęka- wychylenie zależne od obrotów jest zaburzone. Nie wiem, jak jest zbudowany prędkościomierz mojego motocykla, ale coś mogło w nim "paść". 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nejmun Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Znajdź patrol drogówki z wideorejestratorem albo suszarką i poproś o pomiar 😀 Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOTOTOM Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Średnio prędkościomierze pokazują mniej o 5 do 10 km/h w zależności od prędkości. (+/- skala błędu.) W porównaniu do GPS-u. Kolejny temat to dokładność GPS-A. Zeleżne z ilu satelitów zczytuje dane i takie tam... Aby sprawdzić dokładność prędkościomierza trzeba się wybrać na hamownię. LWG SM-N910C - Tapatalka 0 Cytuj Zawsze bezpiecznie. Zawsze z głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Średnio prędkościomierze pokazują mniej o 5 do 10 km/h w zależności od prędkości. (+/- skala błędu.) W porównaniu do GPS-u. Kolejny temat to dokładność GPS-A. Zeleżne z ilu satelitów zczytuje dane i takie tam... Aby sprawdzić dokładność prędkościomierza trzeba się wybrać na hamownię. LWG SM-N910C - Tapatalka Z tego co wiem, hamownia zgodnie z nazwą stawia opór, a nie napędza, a prędkościomierz jest sprzężony z przednim kołem, które nie ma bezpośredniego napędu Na razie sprawdzę trop z tachografami. 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOTOTOM Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Gdzieś kiedyś oglądałem programu o hamowni i pomiar prędkości brali z rolek pod kołami. LWG SM-N910C - Tapatalka 0 Cytuj Zawsze bezpiecznie. Zawsze z głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Gdzieś kiedyś oglądałem programu o hamowni i pomiar prędkości brali z rolek pod kołami. LWG SM-N910C - Tapatalka Tak- z osi napędowej Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOTOTOM Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 A jak tu zczytają prędkość? https://youtu.be/T680V705TWU LWG SM-N910C - Tapatalka 0 Cytuj Zawsze bezpiecznie. Zawsze z głową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Logan - ja nie przeczę , że prędkościomierz służy do pomiaru prędkości ale każdy prędkościomierz, voltomierz, amperomierz czy inne mogą być miernikiem lub wskaźnikiem a decyduje o tym dokładność pomiaru. Klasy przyrządów pomiarowych : wskaźniki : klasa 2,5 i 5 - przybliżone oszacowanie wartości mierzonej mierniki techniczne : klasa 1 i 1,5 - typowe zasosowania przemysłowe mierniki laboratoryjne: klasa 0,5 przyrządy wzrocowe : klasa 0,2; 0,1; 0,05 Im układ pomiarowy dokładniejszy tym droższy - z zasady w pojadach stosuje się tylko wskaźniki bo dokładne wyniki pomiaru nie są potrzebne a do tego jest cała masa innych czynników które mogą zwiększać błąd pomiarowy - w przypadku prędkościomierza choćby ciśnienie w oponach. Po prostu chciałem Ci zwrócić uwagę na fakt , że od prędkościomierza nie można zbyt wiele wymagać i to , że pokazuje z błędem nie oznacza jeszcze, że jest zepsuty Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez jcb (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 A jak tu zczytają prędkość? LWG SM-N910C - Tapatalka Zmierzono prędkość tylnego koła. przednie stoi nieruchomo. Teraz proszę, przyjrzyj się okolicom przedniej osi na zdjęciu: Ten przewód przy osi przekazuje do zegarów informacje o prędkości (za pomocą ciśnienia, naciągu, impulsów, czy Bóg jeden raczy wiedzieć czego). Jak mam zbadać prawidłowość wskazań tego układu, gdy przednie koło stoi, a tylne się kręci? Logan - ja nie przeczę , że prędkościomierz służy do pomiaru prędkości ale każdy prędkościomierz, voltomierz, amperomierz czy inne mogą być miernikiem lub wskaźnikiem a decyduje o tym dokładność pomiaru. Klasy przyrządów pomiarowych : wskaźniki : klasa 2,5 i 5 - przybliżone oszacowanie wartości mierzonej mierniki techniczne : klasa 1 i 1,5 - typowe zasosowania przemysłowe mierniki laboratoryjne: klasa 0,5 przyrządy wzrocowe : klasa 0,2; 0,1; 0,05 Im układ pomiarowy dokładniejszy tym droższy - z zasady w pojadach stosuje się tylko wskaźniki bo dokładne wyniki pomiaru nie są potrzebne a do tego jest cała masa innych czynników które mogą zwiększać błąd pomiarowy - w przypadku prędkościomierza choćby ciśnienie w oponach. Po prostu chciałem Ci zwrócić uwagę na fakt , że od prędkościomierza nie można zbyt wiele wymagać i to , że pokazuje z błędem nie oznacza jeszcze, że jest zepsuty Błędy pomiaru są zawsze, ale chodzi o ich skalę. Jeżeli motocykl jedzie ze wskazówką na 70, na ograniczeniu do 70, a radar częstuje błyskiem, to znaczy, że coś jest wyraźnie nie tak z tego, co wiem, radary cykają od 20+, więc jadąc minimum 90, przy wskazaniu 70, jest mocno nieakceptowalne. W większości pojazdów mam wskazania na poziomie -5, -10 km/h względem GPS i to jest jak najbardziej OK, ale nie ponad 20 w drugą stronę 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Prawda :-) Choć radary chyba cykają na +10 a nie +20 - wiesz mniejszy margines = większe wpływy do kasy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrass Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Rozmawiałem z kolegą, który mierzy na hamowni auta. Odczyt prędkości jest zbierany z rolki i jest bardziej precyzyjny niż prędkościomierz. Tak więc, chyba można się pokusić o porównanie prędkości wskazywanej na komputerze hamowni i prędkościomierzu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Ale w motocyklu to nie to koło się kręci. Obraca się tylko rolka od napędzanego koła, a prędkościomierz w Bandycie bierze informacje z przedniego, które na hamowni się nie porusza przecież. Więc jak to porównać? Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez KLOSZ (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Rozmawiałem z kolegą, który mierzy na hamowni auta. Odczyt prędkości jest zbierany z rolki i jest bardziej precyzyjny niż prędkościomierz. Tak więc, chyba można się pokusić o porównanie prędkości wskazywanej na komputerze hamowni i prędkościomierzu. Ponawiam tylko pytanie, jak chcecie jedno z drugim porównać? Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Logan (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrass Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) W trakcie pomiaru? Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez pietrass (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) W trakcie pomiaru? Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka W jaki sposób? Przednie koło sprzężone z prędkościomierzem motocykla stoi, a tylne napędzane silnikiem kręci się na rolkach- zawsze masz w efekcie 0 do prędkości tyłu. Dla przykładu, jadąc wheelie, przednie koło może się nie obracać, na zegarach masz 0, a możesz żwawo poginać. Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Logan (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Będziesz porównywał prędkość rolki napędzanej przez tylne koło z zerową prędkością przedniego koła? 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietrass Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) No racja... jest to możliwe tylko i wyłącznie w przypadku odczytu prędkości z tylnego koła. ( człek przyzwyczajony ciągle do aut na hamowni) Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez pietrass (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Konrad Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Jeżeli masz napęd mechaniczny prędkościomierza, to zacząłbym od sprawdzenia linki i elementów mechanicznych - ślimak, gniazdo w prędkościomierzu, bo tu mogą powstawać zbędne opory, które finalnie mogą skutkować błędnym wychyleniem wskazówki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 (edytowane) Jeżeli masz napęd mechaniczny prędkościomierza, to zacząłbym od sprawdzenia linki i elementów mechanicznych - ślimak, gniazdo w prędkościomierzu, bo tu mogą powstawać zbędne opory, które finalnie mogą skutkować błędnym wychyleniem wskazówki.Podejrzewam zbyt mały opór. W przypadku GSFa to ślimak z linką. Niestety serwisy tacho odpadły. Istnieje aparatura, ale nigdzie blisko, bo jest piekielnie droga. Wysłane z mojego Lenovo K50-t5 przy użyciu Tapatalka Edytowane 5 Kwietnia 2017 przez Logan (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 To pozostaje Ci opcja z hamownią. Jedziesz, mierzysz prędkość na każdym biegu przy dajmy na to 3.000 obrotów zmierzoną z rolki pod tylnym kołem. Zapisujesz. Po tym wsiadasz, jedziesz na jakąś długa prosta i pusta ulice i patrzysz co na poszczególnych biegach pokazuje Ci predkosciomierz przy tych 3 tys obrotow. Zapamietujesz i porownujesz z wynikami z hamowni. Troche to porownanie jest przyblizone, ale da Ci jakis poglad na sprawe. 1 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Pozostaje rozbieżność między kołami- straty na tarciu itp Problem rozwiązany- wskazania w granicach normy., mierzone z kilkoma niezależnymi pojazdami. 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLOSZ Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Pozostaje rozbieżność między kołami- straty na tarciu itp Problem rozwiązany- wskazania w granicach normy., mierzone z kilkoma niezależnymi pojazdami. Rozbieżność porownywalna z porownaniem "na oko" z kilkoma niezależnymi pojazdami, ktorych predkosciomierze tez moga pokazywac z roznymi odchylkami Ale grunt, że coś tam stwierdziłeś i wynik Cię satysfakcjonuje. 0 Cytuj Zdrowko KLOSZ ☺ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ ⌘ Masz kłopot z elektryką motocyklową? Nie wiesz jak coś zrobić? Napisz, może potrafię Ci pomóc.⌘ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.