Skocz do zawartości

Kurs Na Kat. A


Calmwater

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że niedawno zapisałem się na kurs prawa jazdy kat. A pomyślałem, że założę taki temat, bo wiele osób jest ciekawych, pyta, boi się itp. itd. A dlaczego w tym dziale? Bo będą to moje luźne spostrzeżenia aktualizowane "na gorąco", a nie dywagacje nad techniką jazdy i tak dalej ;) Jeśli się nie podoba - jest coś podobnego - nie obrażę się za usunięcie czy scalenie. No to wio ;)

 

07. 07. 2015 - Jadę na swoje pierwsze jazdy. Nie wiem czego się spodziewać. Na miejscu pada pytanie o doświadczenie - czym jeździłem w swoim życiu. "Jak to czym?" Myślę. "Samochodem i rowerem, na moto nawet nie siedziałem".

- Cóż, nawet motorowerem nie miałem okazji jeździć, więc jestem zielony - odpowiadam.

Propozycję zaczęcia od Yamahy YBR 125 przyjąłem z ochotą. Krótkie info na temat co gdzie jest (to akurat wiedziałem) i jak się tego używa i w rynsztunku wsiadam na moto. Ciężko się rusza - sprzęgło łapie dość energicznie i bez gazu moto łatwo gaśnie. Cóż, rower to to nie jest. Kilka chwil na oswojenie się z maszyną i poszedł na ósemkę.

-Na razie niezobowiązująco, nie zwracaj uwagi na linie, tylko próbuj - mówi instruktor. i próbuję. Szczerze mówiąc, to z początku wolałbym prostokąt wielkości boiska piłkarskiego. Moto na 1 jest dość niestabilne i od roweru jednak cięższe. Po 15 minutach, zmianie biegu na 2-kę i radach od instruktora jest już lepiej - mieszczę się w polu. Po kolejnych 15 - 20 na 125 - ce ósemkę bym zapewne zaliczył. Później przyszedł czas na wolny slalom. Tu dramatu nie ma, bo sprzęt (jak się później okazało) nie wymaga zaufania i jest lekki. Na koniec śmiganie po placu - zmiana biegów z 1 na 2, dodawanie gazu i hamowanie.

 

09. 07. 2015