Jump to content

Regulator Napięcia Suzuki Gsx-R 600 K8


fuksik96
 Share

Recommended Posts

Witam. Po czwartkowym lataniu nie tylko Bułgara napotkały problemy z regulatorem napięcia. W trakcie drogi powrotnej do domu nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka z kodem "sd". Znalazłem na jednym z amerykańskich forów informację, że jest to skrót od "steering damper" (amortyzator skrętu). Doczytałem również ,że ten kod usterki może pojawić się w związku z uszkodzonym regulatorem napięcia. Dziś zabrałem się za  rozbieranie maszyny i moim oczom ukazała się upalona wtyczka oraz jeden z przewodów regulatora napięcia idąca od alternatora. Zmierzyłem miernikiem prąd idący z alternatora i na wszystkich fazach było tak samo (przy 5000 obr w granicach 76-79V, według serwisówki powinno być 65 i więcej czyli wydaje się być w porządku). Moje pytanie do was czy tak upalona wtyczka może być spowodowana uszkodzeniem regulatora czy powinienem szukać gdzieś indziej? Dodam jeszcze że poprzedni właściciel wymieniał już regulator napięcia w tym motocyklu.

poniżej załączam fotkę upalonej wtyczki.

 

post-3042-0-83241200-1436099188_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

barteklodz

ostro przysmażyło

a akumulator w między czasie był podmieniany ? może w nim jest problem, drugi regulator to raczej skutek niż przyczyna

Link to comment
Share on other sites

Razem z regulatorem wymieniany był też akumulator. Zastanawiam się jeszcze czy nie jest to efekt nadłamanego przewodu, który upalił się pod wpływem iskrzenia.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie. Dziś wymieniłem wtyczkę. Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach oscyluje w granicach 14,2-14,4V. Przy obrotach ok 5000 nie wzrasta natomiast kopci się z samego regulatora przy podwyższonych obrotach. Akumulator trzyma stale 12,3 -12,4V przy zgaszonej maszynie.

Link to comment
Share on other sites

czas kupic nowy regulator nim uszkodzi uzwojenie alternatora

sprawdzałeś miernikiem regulator? pewnie ma zwarcie? w manualu rozpisana jest cała procedura...


jeszcze jedno

ładowanie powinieneś sprawdzić na naładowanym akumulatorze, 12,3-12,4V to rozładowane aku

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za info regulator już dawno wymieniony. Zakupiłem firmy Tourmax. Mam nadzieję że pożyje dłużej niż ten poprzedni marki "noname". Jak na razie nie zauważyłem niczego niepokojącego. A co do napięcia aku to rzeczywiście nie ładowałem do końca. A 12,3-12,4V to jeszcze nie rozładowane aku zwłaszcza że naładowane powinno trzymać 12,5-12,6V.

 

Soltys jakoś nie dawało mi spokoju to napięcie akumulatora i zmierzyłem przed chwilą waha się w granicach 12,49-12,62V (moto nie odpalane od soboty) więc wszystko jak najbardziej ok.

Edited by fuksik96 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...