fuksik96 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam. Po czwartkowym lataniu nie tylko Bułgara napotkały problemy z regulatorem napięcia. W trakcie drogi powrotnej do domu nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka z kodem "sd". Znalazłem na jednym z amerykańskich forów informację, że jest to skrót od "steering damper" (amortyzator skrętu). Doczytałem również ,że ten kod usterki może pojawić się w związku z uszkodzonym regulatorem napięcia. Dziś zabrałem się za rozbieranie maszyny i moim oczom ukazała się upalona wtyczka oraz jeden z przewodów regulatora napięcia idąca od alternatora. Zmierzyłem miernikiem prąd idący z alternatora i na wszystkich fazach było tak samo (przy 5000 obr w granicach 76-79V, według serwisówki powinno być 65 i więcej czyli wydaje się być w porządku). Moje pytanie do was czy tak upalona wtyczka może być spowodowana uszkodzeniem regulatora czy powinienem szukać gdzieś indziej? Dodam jeszcze że poprzedni właściciel wymieniał już regulator napięcia w tym motocyklu. poniżej załączam fotkę upalonej wtyczki. 0 Cytuj
barteklodz Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 ostro przysmażyło a akumulator w między czasie był podmieniany ? może w nim jest problem, drugi regulator to raczej skutek niż przyczyna 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860
fuksik96 Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2015 Razem z regulatorem wymieniany był też akumulator. Zastanawiam się jeszcze czy nie jest to efekt nadłamanego przewodu, który upalił się pod wpływem iskrzenia. 0 Cytuj
fuksik96 Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2015 Witam ponownie. Dziś wymieniłem wtyczkę. Ładowanie akumulatora na wolnych obrotach oscyluje w granicach 14,2-14,4V. Przy obrotach ok 5000 nie wzrasta natomiast kopci się z samego regulatora przy podwyższonych obrotach. Akumulator trzyma stale 12,3 -12,4V przy zgaszonej maszynie. 0 Cytuj
Soltys Opublikowano 13 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2015 czas kupic nowy regulator nim uszkodzi uzwojenie alternatora sprawdzałeś miernikiem regulator? pewnie ma zwarcie? w manualu rozpisana jest cała procedura... jeszcze jedno ładowanie powinieneś sprawdzić na naładowanym akumulatorze, 12,3-12,4V to rozładowane aku 0 Cytuj
fuksik96 Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2015 (edytowane) Dzięki za info regulator już dawno wymieniony. Zakupiłem firmy Tourmax. Mam nadzieję że pożyje dłużej niż ten poprzedni marki "noname". Jak na razie nie zauważyłem niczego niepokojącego. A co do napięcia aku to rzeczywiście nie ładowałem do końca. A 12,3-12,4V to jeszcze nie rozładowane aku zwłaszcza że naładowane powinno trzymać 12,5-12,6V. Soltys jakoś nie dawało mi spokoju to napięcie akumulatora i zmierzyłem przed chwilą waha się w granicach 12,49-12,62V (moto nie odpalane od soboty) więc wszystko jak najbardziej ok. Edytowane 14 Lipca 2015 przez fuksik96 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
AndrzejCBR Opublikowano 14 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 14 Lipca 2015 Dobre aku po dluzszym postuju typu 3 -5dni powinno miec 12.8V 0 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.