Majk Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 Witam,Zabrałem się dziś za wymianę napędu w swoim moto. Miał wejść łańcuch DID oraz zębatki Sunstar. Przy wymianie tylnej zębatki poszło gładko. Natomiast problem zaczął się przy przedniej. Nie jestem w stanie jej odkręcić, przy wrzuconej jedynce nie ma szans aby ją odkręcić. Założyłem z kumplem koło żeby tylnym hamulcem złapać i też nic... Prawie, że moto przeciągnę na dwóch hamulcach a śruba przedniej zębatki ani drgnie.Spryskałem na noc WD40, mam nadzieję, że jutro puści. Jest cholernie mocno zapieczona. Macie jakieś pomysły na to? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 Ja przy wymianie swojej musiałem przypiąć tylne koło łańcuchem do latarni i dopiero byłem w stanie odkręcić. P.S. Mam nadzieję, że używasz dobrych kluczy a nie marketowych, inaczej możesz nakrętkę zniszczyć. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmaty Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 ja na chwile zalożyłem jeszcze łańcuch żeby nie przeskakiwała mi przednia zębatka, dodatkowo wziąlem dłuuugie ramie klucza i poszlo gładko\ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 23, 2015 Author Report Share Posted June 23, 2015 (edited) Używałem Yato, ale niestety musiałem dokupić coś z marketu żeby mieć szanse to przedłużyć. Natomiast nie mam czym tego przedłużyć. Coś muszę wykombinować do jutra.Też założyłem łańcuch i trzymam tylnym hamulcem. Jak macie klucz 27, który można ładnie przedłużyć to chętnie go pożyczę na mały procent Edited June 23, 2015 by majkds3 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 ja na chwile zalożyłem jeszcze łańcuch żeby nie przeskakiwała mi przednia zębatka, dodatkowo wziąlem dłuuugie ramie klucza i poszlo gładko\ No tak, tylko jak jest mocno zapieczona nakrętka, to całe moto zaczyna 'jechać' mimo właśnie wrzuconego biegu i założonego łańcucha. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 23, 2015 Author Report Share Posted June 23, 2015 Kumpel trzyma dwa heble a ja mocuję się ze śrubą. Także w tym przypadku moto stoi w miejscu. Szukam jakiegoś rozwiązania, które pozwoli mi odkręcić tą śrubę. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 ja mam coś takiego: http://www.conrad.pl/Zestaw-samochodowy-z-grzechotk%C4%85-Proxxon-23020,-%281%2f2%27%27%29-i-%281%2f4%27%27%29,-27-szt..htm?websale8=conradπ=815859&ci=SHOP_AREA_17603_1512025 Do przedłużania się nie nadaje, ale póki co nie znalazłem śruby która by się im oparła (rozkręciłem nawet zajechane śruby zacisków hamulcowych, które zniszczyłem marketowymi kluczami). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 23, 2015 Author Report Share Posted June 23, 2015 Taką długością grzechotki nie jestem w stanie tego ruszyć 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaszczomb Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 To jeszcze na koniec głupie pytanie, ale warto zapytać: zabezpieczenie przed odkręcaniem oczywiście 'rozklepałeś' tak żeby nie trzymało tej nakrętki? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 23, 2015 Author Report Share Posted June 23, 2015 (edited) Rozklepałem Spróbuje jutro znaleźć jakieś przedłużenie, jak nie da rady to podjadę do kogoś żeby spróbował to kluczem pneumatycznym ruszyć.Dam znać jakie efekty. Edited June 23, 2015 by majkds3 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted June 23, 2015 Report Share Posted June 23, 2015 bez pneumata szkoda fatygi na kombinowanie, jak jeszcze jest na gwincie klej to tym bardziej 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmaty Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Zerkne na mój klucz do kół dam Ci znać, jak coś to będzie do odebrania w sklepie 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 24, 2015 Author Report Share Posted June 24, 2015 (edited) Jak tym nie dam rady to muszę pneumatyką spróbować.Poniżej mój zestaw na dziś Dam znać popołudniu jaki efekt.Kosmaty, czy twój klucz do kół jest dłuższy? Dzięki za pomoc ! Edited June 24, 2015 by majkds3 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemmo Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Akurat moje doświadczenia są odwrotne... Jak pneumatyka nie dawała rady to używałem metrowej przedłużki. W sklepach technicznych są specjalne środki do zapieczonych śrub, spróbuj może tego, WD działa tylko w lżejszych przypadkach. No i na koniec można trochę ogrzać opalarką tylko nie przesadzaj 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 24, 2015 Author Report Share Posted June 24, 2015 Niestety, przedluzenie zawiodlo. Iskry poszly, klucz puscil a sruba siedzi! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogal Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Widziałem fajny klucz udarowy w Juli - https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009005/ lub https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009019/ A drugi aspekt... Ja wiem że chodzi o ambicje, chęć i zmysł techniczny itp. Ale czy poniesienie przez Ciebie koszta nie wspominając o czasie, to korzystniej nie byłoby skorzystać z usługi mechanika za 80 zł? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 24, 2015 Author Report Share Posted June 24, 2015 Pneumatyki na pewno kupować nie będę jak na razie jedyny koszt jaki poniosłem to kupno napędu. Reszta rzeczy jest pożyczona. W tej chwili to sprawa mojego honoru, między mną a tą śrubą Złożyłem moto do kupy, jutro przejadę się gdzieś spróbować ruszyć to właśnie pneumatyką, jak nie pójdzie to spróbuje rozgrzać tą śrubę. Dobry kierunek? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 chcesz mam taki elektryczny klucz podjadę gdzie chcesz i spróbujesz odkręcić usługa free 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 24, 2015 Author Report Share Posted June 24, 2015 Była próba elektrycznym kluczem 900 W 325 NM również nic jutro podejmę jeszcze ostatnią próbę u znajomego w warsztacie a jak nie to moto jedzie do serwisu który podejmie się tego bojowego zadania.Pomysły powoli mi się kończą ... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dann Posted June 24, 2015 Report Share Posted June 24, 2015 Panie kolego zrób tak..załóż nasadkę, w miarę długa przedłużką ..jedna osoba napiera na klucz druga ..młotek "jasio" ponad gabaryt ...parę razy przyłóż porządnie w nasadkę z czoła..nie ma innej opcji!! musi iść 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 25, 2015 Author Report Share Posted June 25, 2015 Podjechałem do znajomych na Inflancka 77 wzięli pneumata z dużym kompresorem i po 10 min walki śruba przegrała tą wojnę . Także śrubsko puściło 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawid Xrv Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 (edited) Mam nadzieję że tej śruby pneumatykiem nie dokręcali... Pneumatem to się śruby kół dokręca, odkręca. Podstawą jest znać wartość nm z jaką się dokręca te nieszczęsne nakrętki/śruby i dokręcać kluczem dynamometrycznym, by później nie mieć problemów z odkręcaniem, a nie dopierdalać ile wlezie Pneumat+skrzynia to niedobre połączenie. Sorry za profesorowanie, ale jak słyszę żę coś się w moto pneumatem robi, to mnie cholera bierze Jak tym nie dam rady to muszę pneumatyką spróbować. Poniżej mój zestaw na dziś http://ifotos.pl/z/waprqxr/ To mogłoby zadziałać, gdyby z drugiej strony była taka sama rura i kręcić na dwie osoby. Edited June 25, 2015 by Dawid Xrv (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 25, 2015 Author Report Share Posted June 25, 2015 Był pod ręką to delikatnie dokręcili, natomiast sprawdzałem już, że normalnym kluczem odkręcę Wysmarować to łączenie pastą miedzianą aby przyszły właściciel nie miał takich przebojów? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majk Posted June 25, 2015 Author Report Share Posted June 25, 2015 Aby dokończyć sprawę wymiany, jak wiadomo chodzi tutaj o honor . Użyczy ktoś na godzinę zakuwarki? Odpłatnie, nieodpłatnie, za procenty itp mnie to obojętne. Chce sprawę dokończyć sam 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barteklodz Posted June 25, 2015 Report Share Posted June 25, 2015 pisałem że pneumatem pójdzie bez zająknięcia jak nie chce puścić na standardowym ciśnieniu to przełączam na bezpośrednio z butli i nie ma mocnych, albo nasadka albo śruba Był pod ręką to delikatnie dokręcili, natomiast sprawdzałem już, że normalnym kluczem odkręcę Wysmarować to łączenie pastą miedzianą aby przyszły właściciel nie miał takich przebojów? przeboje to będzie miał jak się odkręci podczas jazdy kropelka kleju i dokręcić właściwym momentem 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.