Jump to content

Wymiana Napędu Er6


Majk
 Share

Recommended Posts

Witam,

Zabrałem się dziś za wymianę napędu w swoim moto. Miał wejść łańcuch DID oraz zębatki Sunstar. Przy wymianie tylnej zębatki poszło gładko. Natomiast problem zaczął się przy przedniej. Nie jestem w stanie jej odkręcić, przy wrzuconej jedynce nie ma szans aby ją odkręcić. Założyłem z kumplem koło żeby tylnym hamulcem złapać i też nic... Prawie, że moto przeciągnę na dwóch hamulcach a śruba przedniej zębatki ani drgnie.
Spryskałem na noc WD40, mam nadzieję, że jutro puści. Jest cholernie mocno zapieczona. Macie jakieś pomysły na to?

Link to comment
Share on other sites

Ja przy wymianie swojej musiałem przypiąć tylne koło łańcuchem do latarni i dopiero byłem w stanie odkręcić.

 

P.S. Mam nadzieję, że używasz dobrych kluczy a nie marketowych, inaczej możesz nakrętkę zniszczyć.

Link to comment
Share on other sites

ja na chwile zalożyłem jeszcze łańcuch żeby nie przeskakiwała mi przednia zębatka, dodatkowo wziąlem dłuuugie ramie klucza i poszlo gładko\

Link to comment
Share on other sites

Używałem Yato, ale niestety musiałem dokupić coś z marketu żeby mieć szanse to przedłużyć. Natomiast nie mam czym tego przedłużyć. Coś muszę wykombinować do jutra.

Też założyłem łańcuch i trzymam tylnym hamulcem. Jak macie klucz 27, który można ładnie przedłużyć to chętnie go pożyczę na mały procent ;)

Edited by majkds3 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ja na chwile zalożyłem jeszcze łańcuch żeby nie przeskakiwała mi przednia zębatka, dodatkowo wziąlem dłuuugie ramie klucza i poszlo gładko\

No tak, tylko jak jest mocno zapieczona nakrętka, to całe moto zaczyna 'jechać' mimo właśnie wrzuconego biegu i założonego łańcucha.

Link to comment
Share on other sites

Kumpel trzyma dwa heble a ja mocuję się ze śrubą. Także w tym przypadku moto stoi w miejscu. Szukam jakiegoś rozwiązania, które pozwoli mi odkręcić tą śrubę.

Link to comment
Share on other sites

ja mam coś takiego: http://www.conrad.pl/Zestaw-samochodowy-z-grzechotk%C4%85-Proxxon-23020,-%281%2f2%27%27%29-i-%281%2f4%27%27%29,-27-szt..htm?websale8=conradπ=815859&ci=SHOP_AREA_17603_1512025

 Do przedłużania się nie nadaje, ale póki co nie znalazłem śruby która by się im oparła (rozkręciłem nawet zajechane śruby zacisków hamulcowych, które zniszczyłem marketowymi kluczami).

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze na koniec głupie pytanie, ale warto zapytać: zabezpieczenie przed odkręcaniem oczywiście 'rozklepałeś' tak żeby nie trzymało tej nakrętki?

Link to comment
Share on other sites

Rozklepałem :smile:


Spróbuje jutro znaleźć jakieś przedłużenie, jak nie da rady to podjadę do kogoś żeby spróbował to kluczem pneumatycznym ruszyć.

Dam znać jakie efekty.

Edited by majkds3 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

bez pneumata szkoda fatygi na kombinowanie, jak jeszcze jest na gwincie klej to tym bardziej
 

Link to comment
Share on other sites

Zerkne na mój klucz do kół dam Ci znać, jak coś to będzie do odebrania w sklepie

Link to comment
Share on other sites

Jak tym nie dam rady to muszę pneumatyką spróbować.

Poniżej mój zestaw na dziś :smile:

116553801_waprqxr.jpg

Dam znać popołudniu jaki efekt.

Kosmaty, czy twój klucz do kół jest dłuższy? :P Dzięki za pomoc !

Edited by majkds3 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Akurat moje doświadczenia są odwrotne... Jak pneumatyka nie dawała rady to używałem metrowej przedłużki.

 

W sklepach technicznych są specjalne środki do zapieczonych śrub, spróbuj może tego, WD działa tylko w lżejszych przypadkach.

 

No i na koniec można trochę ogrzać opalarką tylko nie przesadzaj ;)

Link to comment
Share on other sites

Widziałem fajny klucz udarowy w Juli - https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009005/

lub

https://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-samochodowe/narzedzia-do-ogumienia/zakretarki-elektryczne/klucz-udarowy-009019/

 

A drugi aspekt... Ja wiem że chodzi o ambicje, chęć i zmysł techniczny itp. Ale czy poniesienie przez Ciebie koszta nie wspominając o czasie, to korzystniej nie byłoby skorzystać z usługi mechanika za 80 zł?

Link to comment
Share on other sites

Pneumatyki na pewno kupować nie będę :smile: jak na razie jedyny koszt jaki poniosłem to kupno napędu. Reszta rzeczy jest pożyczona. W tej chwili to sprawa mojego honoru, między mną a tą śrubą :biggrin:

Złożyłem moto do kupy, jutro przejadę się gdzieś spróbować ruszyć to właśnie pneumatyką, jak nie pójdzie to spróbuje rozgrzać tą śrubę. Dobry kierunek?

Link to comment
Share on other sites

Była próba elektrycznym kluczem 900 W 325 NM również nic :smile: jutro podejmę jeszcze ostatnią próbę u znajomego w warsztacie a jak nie to moto jedzie do serwisu który podejmie się tego bojowego zadania.

Pomysły powoli mi się kończą ...

Link to comment
Share on other sites

Panie kolego zrób tak..załóż nasadkę, w miarę długa przedłużką ..jedna osoba napiera na klucz druga ..młotek "jasio" ponad gabaryt ...parę razy przyłóż porządnie w nasadkę z czoła..nie ma innej opcji!! musi iść

Link to comment
Share on other sites

Podjechałem do znajomych na Inflancka 77 wzięli pneumata z dużym kompresorem i po 10 min walki śruba przegrała tą wojnę :smile:

Także śrubsko puściło :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję że tej śruby pneumatykiem nie dokręcali... :blink:

Pneumatem to się śruby kół dokręca, odkręca.

Podstawą jest znać wartość nm z jaką się dokręca te nieszczęsne nakrętki/śruby i dokręcać kluczem dynamometrycznym, by później nie mieć problemów z odkręcaniem, a nie dopierdalać ile wlezie :smile:

Pneumat+skrzynia to niedobre połączenie. Sorry za profesorowanie, ale jak słyszę żę coś się w moto pneumatem robi, to mnie cholera bierze :P

 

 

 

 

Jak tym nie dam rady to muszę pneumatyką spróbować. Poniżej mój zestaw na dziś

To mogłoby zadziałać, gdyby z drugiej strony była taka sama rura i kręcić na dwie osoby.

Edited by Dawid Xrv (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Był pod ręką to delikatnie dokręcili, natomiast sprawdzałem już, że normalnym kluczem odkręcę :smile: 

Wysmarować to łączenie pastą miedzianą aby przyszły właściciel nie miał takich przebojów?

Link to comment
Share on other sites

Aby dokończyć sprawę wymiany, jak wiadomo chodzi tutaj o honor :P. Użyczy ktoś na godzinę zakuwarki? Odpłatnie, nieodpłatnie, za procenty itp :smile: mnie to obojętne. Chce sprawę dokończyć sam  :riding:

Link to comment
Share on other sites

pisałem że pneumatem pójdzie bez zająknięcia

jak nie chce puścić na standardowym ciśnieniu to przełączam na bezpośrednio z butli i nie ma mocnych, albo nasadka albo śruba

 

Był pod ręką to delikatnie dokręcili, natomiast sprawdzałem już, że normalnym kluczem odkręcę :smile: 

Wysmarować to łączenie pastą miedzianą aby przyszły właściciel nie miał takich przebojów?

przeboje to będzie miał jak się odkręci podczas jazdy

kropelka kleju i dokręcić właściwym momentem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...