Jump to content

Nauka Jazdy Na Tylnym Kole


sebeekcbr
 Share

Recommended Posts

Witam , to przejde od razu do rzeczy - jezdze na cbr 600 f3 

Na 1 biegu z gazu to do góry mi idzie ale co to za jazda jak przejade moze kilka metrów i zaraz opadam...

Wiem że musze go z 2 podnosić ale kompletnie mi to nie wychodzi ... jak strzelać ze sprzęgła ? 

jade na tej 2 przy 5-6 wciskam sprzeglo gaz i puszczam i nic ... nie wiem co robie zle  Pomóżcie ;)

 

 

Link to comment
Share on other sites

krzychoslav

Mamy kilku "szpecow" podjedz kiedys na Della, jak beda to na pewno Ci pomoga. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Poczekaj chwile niech się wkręci na obroty i wtedy puść + manetka do oporu odkrecona szybkim ruchem.

Aha no i puszczanie to ma być moment, nie tak jak przy zmianie biegow.

Napisz jak postępy.

Co do krótkiej jazdy na jedynce to wszystko jest kwestią wyczucia i treningu, można i na jedynce lecieć długo jak się wyczuje dobrze pion:)

Edited by Luki (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jezdzilem dziś i ciągnie go na 2 do 5-6 tys i daje sprzęgło do ok 10-12 rmp i puszczam i tylko mi go trochę szarpie jakieś 10 cm do gory . Myślę ze chyba muszę go podrywać na stojąco na tylnych stopkach bo na siedząco nic z tego nie będzie . Jak wy uwazacie ?

Edited by sebeekcbr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Manetka do oporu chwile poczekaj puść sprzeglo i musi pójść no chyba ze sprzeglo się ślizga albo opona stara;)

Link to comment
Share on other sites

Moze cos ze sprzęgłem , jak zamówienie kombinezon porządny to będę próbował na stojąco jak tak juz nie złapie pionu to nie wiem co będzie ; d

Też nie umiem

Umówimy się w niedziele meszcze/wolborska bedziemy ćwicdyć ;)

A jest tam jakiś dobry kawałek asfaltu ?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ogarniam juz w miare na 1 biegu ze sprzegła i juz troche przejade na jednym ale no 1bieg sie szybko kończy i teraz co dalej ;d , próbować wrzucać w powietrzu 2bieg ? bo z 2 ze sprzegła raczej nie pojdzie na koło , nigdzie nie widziałem filmiku zeby ktoś z 2 go wyrywał chyba za słabe moto

Link to comment
Share on other sites

Skoro przejedziesz kawałek na pierwszym biegu, bieg Ci się kończy i opadasz to popracuj nad utrzymaniem równowagi bo wbicie 2 biegu za wiele nie pomoże jeżeli tego nie opanujesz to zawsze będziesz opadał i moc ma tu drugorzędne znaczenie :smile:

Nie widziałeś żeby ktoś z 2 biegu na koło stawiał bo nikt nie praktykuje takiego ruszania.

Edited by Podkopnik (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ogarniam juz w miare na 1 biegu ze sprzegła i juz troche przejade na jednym ale no 1bieg sie szybko kończy i teraz co dalej ;d , próbować wrzucać w powietrzu 2bieg ? bo z 2 ze sprzegła raczej nie pojdzie na koło , nigdzie nie widziałem filmiku zeby ktoś z 2 go wyrywał chyba za słabe moto

F3 na pierwszym to z gazu idzie, na dwójce chłopaki strzelają i też się elegancko podnosi;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nie ma szans żeby poszła no chyba ze ktoś wazy z 50 kg i stanie na tylnych podnózkach to może ...

Link to comment
Share on other sites

hmm.. w sumie to ja się nie znam na prawach fizyki, ale zawsze myślałem, że jak więcej ważysz (mówię o sytuacji gdy przesuwasz swój ciężar na tył motocykla) to łatwiej jest poderwać przednie koło  :whistling:

Edited by krzychoslav (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja F3 poderwe na 3 biegu. Najwazniejsza jest technika (oczywiscie tylne stopki + strzal z klamki)

Gumowanie na 1 biegu jest dobre na poczatku, ale jak chcesz wejsc na kolejny poziom gumowania, to koniecznie przejdz na tylne stopki i naucz sie strzelac jednym palcem z klamki.

Polecam tez jedna noga zaprzec sie o raczke pasazera:

Tu moje stare filmiki z nauki na 2 biegu:

misiu.spinet.pl/filmiki/MOV02212.MPG

Edited by michal750 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Na tylnich stopkach smigalem na 1 biegu , na filmiku jedziesz na 2 biegu ? Strzelasz na 2 czy w powietrzu zmieniasz na 2 ?

Edited by sebeekcbr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Brakowało mi tu takiego teamtu:p z jazdą z jednym kole jest jak z jazda na rowerze albo się nauczysz albo nie:) z jedynki to wszystko idzie na koło i to za gazu, nawet moj romet 50:) jezdziłem f2 i na jedynce z gazu szła aż miło w góre f4i już jest bardziej czuła na gaz, Wiadomo ze musisz przyjąć odowiednią pozycje to jak bedziesz siedział na moto tak jak byś łyknął drewniany kołek to nie poderwiesz przedniego koła tym bardziej na 2. F3 na dwójce z gazu około 7 tys obrotów. Możesz spróbować tak wbijasz 2 rozpedzasz się do 8 tys obrotow przymykasz gaz musisz wyczuć aż lagi zanurkują w dół wtedy sprzęgło, gaz odchyl się trochę i musi isć. Pamietaj by sie złapać pleców asekuracyjnie prawa noga na hamulcu.

Link to comment
Share on other sites

Zaraz wrzuce filmik i pokaze wam jak na 1 jezdze , ja jestem dość ciężki to nie wiem czy mnie poderwie f3 z 2 ale zobaczymy , trzeba tylko ogarnąć gaźniki i zmienić oppnke bo po ostatnim rollnig burnout wyszły druty ;D


View My Video 

Edited by sebeekcbr (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...