Skocz do zawartości

Zablokowany Zacisk


cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Siema!!
 

Szukałem w miarę taniej i wygodnej "tysiączki" i stałem się posiadaczem Yamahy Thunderace ;)

 

Postanowiłem zmienić klocki i na jednym zacisku prawie ich nie było,kiedy na drugim była jeszcze połowa

Zdjąłem zaciski żeby je przeczyścić. W jednym zacisku tylko jeden tłoczek pracował(sprawdziłem to kompresorem), więc wyjąłem wszystkie, wyczyściłem i nasmarowałem. Każdy z tłoczków pięknie zaczął pracować.

Założyłem zaciski wraz z nowymi klockami na tarcze. Po przejażdżce okazało się, że wcześniej zablokowane tłoczki, chyba nie odbijają, bo klocki cały czas po jednej stronie trą o tarcze. Przejechałem się ok. 20 km i problem nadal jest

 

Co teraz zrobić? Myślałem żeby kupić używany, sprawny zacisk od thundercata ok 50zł. Boję się że jak kupię uszczelki (230zł) to problem nie zniknie.

Chyba że jest ktoś tutaj, kto mógłby się tym zająć za rozsądne pieniądze

Edytowane przez cichy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawy naprawcze zalatwia sprawe,ale trzeba tez wyczyscic rowki pod gumkami uszczelniajacymi,wtedy tloczki beda pracowaly.

Modjo Garage-mechanika pojazdowa-507-098-858. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej, czyszczenie zacisku to nie tylko tłoczki ale i rowki przez które przepływa płyn między tłoczkami, ogarnij to i powinno być lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapomnij też o smarowidle to tłoczków... koszt w granicach 4-6zł za tubkę. Starcza na dłuuuuugo.
Niektórzy (w tym ja) praktykują też smar miedziowy w spray'u, nałożony na wnętrze zacisku, z wciśniętymi w niego tłoczkami.
https://youtu.be/tUyGTvLDrt4?t=473

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli jest tak jak w hondzie i suzuki to boże być że tarcza hamulcowa nie "pływa "jak należy . Sprawdź jak pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi ;) 

 

Ani jedna, ani druga tarcza nie pływa, a z tego co kojarzę, to w Yamaha tarcze nie pływają

 

Właśnie rowków pod uszczelkami nie czyściłem, bo bałem się, że uszkodzę uszczelki podczas wyjmowania. Może tutaj jest problem?

Ogólnie, to na zapieczonym zacisku tłoczki w ogóle nie chciały się chować, teraz pracują ładnie, jednak dziś sprawdziłem i 3 tłoczki się nie cofają, więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelek 

 

Co do samru, to w sklepie motoryzacyjnym poprosiłem o smar do tłoczków i właśnie taki dostałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedzi ;)

 

Ani jedna, ani druga tarcza nie pływa, a z tego co kojarzę, to w Yamaha tarcze nie pływają

 

Właśnie rowków pod uszczelkami nie czyściłem, bo bałem się, że uszkodzę uszczelki podczas wyjmowania. Może tutaj jest problem?

Ogólnie, to na zapieczonym zacisku tłoczki w ogóle nie chciały się chować, teraz pracują ładnie, jednak dziś sprawdziłem i 3 tłoczki się nie cofają, więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelek 

 

Co do samru, to w sklepie motoryzacyjnym poprosiłem o smar do tłoczków i właśnie taki dostałem ;)

Wyczysc porzadnie rowki pod gumkami.

Modjo Garage-mechanika pojazdowa-507-098-858. Zapraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...