Jump to content

Zablokowany Zacisk


cichy
 Share

Recommended Posts

Siema!!
 

Szukałem w miarę taniej i wygodnej "tysiączki" i stałem się posiadaczem Yamahy Thunderace ;)

 

Postanowiłem zmienić klocki i na jednym zacisku prawie ich nie było,kiedy na drugim była jeszcze połowa

Zdjąłem zaciski żeby je przeczyścić. W jednym zacisku tylko jeden tłoczek pracował(sprawdziłem to kompresorem), więc wyjąłem wszystkie, wyczyściłem i nasmarowałem. Każdy z tłoczków pięknie zaczął pracować.

Założyłem zaciski wraz z nowymi klockami na tarcze. Po przejażdżce okazało się, że wcześniej zablokowane tłoczki, chyba nie odbijają, bo klocki cały czas po jednej stronie trą o tarcze. Przejechałem się ok. 20 km i problem nadal jest

 

Co teraz zrobić? Myślałem żeby kupić używany, sprawny zacisk od thundercata ok 50zł. Boję się że jak kupię uszczelki (230zł) to problem nie zniknie.

Chyba że jest ktoś tutaj, kto mógłby się tym zająć za rozsądne pieniądze

Edited by cichy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zestawy naprawcze zalatwia sprawe,ale trzeba tez wyczyscic rowki pod gumkami uszczelniajacymi,wtedy tloczki beda pracowaly.

Link to comment
Share on other sites

tak jak wyżej, czyszczenie zacisku to nie tylko tłoczki ale i rowki przez które przepływa płyn między tłoczkami, ogarnij to i powinno być lepiej

Link to comment
Share on other sites

Nie zapomnij też o smarowidle to tłoczków... koszt w granicach 4-6zł za tubkę. Starcza na dłuuuuugo.
Niektórzy (w tym ja) praktykują też smar miedziowy w spray'u, nałożony na wnętrze zacisku, z wciśniętymi w niego tłoczkami.
https://youtu.be/tUyGTvLDrt4?t=473

Link to comment
Share on other sites

jeżeli jest tak jak w hondzie i suzuki to boże być że tarcza hamulcowa nie "pływa "jak należy . Sprawdź jak pracuje.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi ;) 

 

Ani jedna, ani druga tarcza nie pływa, a z tego co kojarzę, to w Yamaha tarcze nie pływają

 

Właśnie rowków pod uszczelkami nie czyściłem, bo bałem się, że uszkodzę uszczelki podczas wyjmowania. Może tutaj jest problem?

Ogólnie, to na zapieczonym zacisku tłoczki w ogóle nie chciały się chować, teraz pracują ładnie, jednak dziś sprawdziłem i 3 tłoczki się nie cofają, więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelek 

 

Co do samru, to w sklepie motoryzacyjnym poprosiłem o smar do tłoczków i właśnie taki dostałem ;)

Link to comment
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi ;)

 

Ani jedna, ani druga tarcza nie pływa, a z tego co kojarzę, to w Yamaha tarcze nie pływają

 

Właśnie rowków pod uszczelkami nie czyściłem, bo bałem się, że uszkodzę uszczelki podczas wyjmowania. Może tutaj jest problem?

Ogólnie, to na zapieczonym zacisku tłoczki w ogóle nie chciały się chować, teraz pracują ładnie, jednak dziś sprawdziłem i 3 tłoczki się nie cofają, więc chyba jednak czeka mnie wymiana uszczelek 

 

Co do samru, to w sklepie motoryzacyjnym poprosiłem o smar do tłoczków i właśnie taki dostałem ;)

Wyczysc porzadnie rowki pod gumkami.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...