bartek4026e Opublikowano 14 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Czesc.mam pytennie.jak nalezy wykonywac przeciwskręt.tzn:popychajac lewa manetke w lewo skrecamy w lewo i na odwrót,ale kiedy nalezy wyprostowac kierownice? Ma to wygladac jak na zuzlu(przy skrecie kolo skrecone w przeciwna strone cały czas)?Czy pokonujemy w ten sposob wszystkie zakrety?jak to wyglada w przypadku szybkiego omijania przeszkody?I jka przeciwskret wyglada z pasazerem? 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Yopa Opublikowano 14 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Poczytaj artykuł <Przeciwskręt >oraz polecam książkę "Motocyklista Doskonały" Przeciwskrętu używamy zawsze i świadomie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaquzie Opublikowano 14 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe:http://www.youtube.com/watch?v=u-xcLctMTYM (tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). 0 Cytuj W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe: (tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). Ok jaquzie teorie znam,widzialem kilka takich filmów.ale kiedy "normalnie" skręcamy?tzn kierownica w prawo motocykl w prawo i na odwrot.Kiedys jezdzilem java 350ts(jakies 10m lat temu),ale nigdy nie stosowalem przeciwskrętu świadomie bądź nieświadomie.Acha w którym momecie skrecania wychodzimy z przeciwskrętu?(prostujemy kierownice czy balansujemy cialem? )Jak mozesz to napisz jak ty to stosujesz. 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Niestety Bartek nie udzielę Ci rzetelnej odpowiedzi, bo nie znam się na tym fachu, ale muszę Ci powiedzieć, że na śliskiej nawierzchni przeciwskręt sprawdzi się najlepiej. Dzisiaj tego doświadczyłem Jadąc 40km/h, dałem migacz w prawo i zwolniłem do 20-30km/h, omijam kałuże na skrzyżowaniu i zaczynam pochylać się w prawo, a tu...błocko, mała pokrywa na szczęście, ale poczułem jak mi tył zarzuciło, od razu przypomniał mi się przeciwskręt i próbowałem go wykonać, aby nie upaść i udało się wyjść bez szwanku Najzabawniejsze jest to, że jechałem jak żółw, nie spieszyłem się, było po godzinie 21, rekreacyjnie wracałem do domu i o mało nie miałem ślizgu Pomijając fakt, że moja maszyna waży zaledwie 167 kg, tak więc przy większej wadze chyba bym musiał szorować nogami. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 21 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Mylisz się. Znasz przeciwskręt. Każdy z nas zna. Bo każdy go stosuje. Tylko że o tym nie każdy wie. Przy pewnych prędkościach przeciwskręt jest jedyną opcją. Jest jednak spora różnica w stosowaniu przeciwskrętu świadomie i nieświadomie. Bo w sytuacji podbramkowej świadomie możemy zareagować, a nieświadomie możemy wywinąć figurę z głośnym "Aaaaa" lub "K...a" (w zależności od mentalności i przyzwyczajeń oraz od tego jak duży obiekt pojawił się w naszej trajektorii lotu). Polecam lekturę o dość łopatologicznej formie, ale treści bardzo wartościowej:http://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla,poczatkujacych,6271.htmlA co do czoperów to sprawa jest prostsza! Każde dziecko wie że to to nie hamuje, nie przyspiesza i nie skręca. Więc niema co się droczyć z maszyną i próbować jakiś przeciwskrętów 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smooth Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Polecam ten film, który w sposób baardzo dokładny i jasny pokazuje zjawisko przeciwskrętu: The importance of CounterSteering 1 Cytuj Buell sound Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 22 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Spoko filmik, gość dobrze tam się wychylał na zakręcie 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 22 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 zaj.....y filmik:)No i widac,ze chopperem tez mozna dobze sie polozyc na zakrecie. http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/ohyea.gif 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fizyk Opublikowano 27 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. Typowy chopper nie jest stworzony do winkli więc przeciwskręt tym bardziej dobrze jest stosować świadomie, jednak ich wysoko położony środek cięzkości i tak zmusi cię do znacznej redukcji prędkości. Ja jeżdżę cruizerem więc też ciężkawy sprzęt ale bardzo fajnie się prowadzi i używam przeciwskrętu swiadomie bo tak po prostu jest bezpieczniej a motor kładzie się sam. Po prostu przed skrętem skręcasz kierownicę w przeciwnym do skrętu kierunku aż poczyjesz że zaczyna się kłaść na bok w kierunku skrętu wtedy szybko kontrujesz i dalej skręcasz już zgodnie z intuicją byleby w tym czasie nie szaleć z gazem biegami czy hamulcem, po prostu lekko dodajesz gazu. Oczywiście wychylenie kierownicy w przeciwskręcie jest minimalne coby nie położyć maszyny. Przeciwskręt przydaje się szczególnie przy ostrych zakrętach lub gwałtownych manewrach np omijania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 27 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 Ostatnio trochę ćwiczyłem przeciwskręt, na prostej drodze omijając np. dziury czy kałuże, ale jak najbliżej takiej przeszkody..., i z obserwacji mi wyszło że do 50 km/h, można się ratować bez przeciwskrętu - balansując ciałem - jakoś daje radę, od 50 km/h do 100 km/h - już się nie da szybko ominąć bez przeciwskrętu, a powyżej 100 km/h jest tak duża bezwładność, że nawet z siłowym użyciem przeciwskrętu, jest problem szybko zareagować (moment prostujący jest za duży) podsumowując, ćwiczmy przeciwskręt świadomy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/strong.gif bo przy większych prędkościach i sytuacji awaryjnej,jest to JEDYNY sposób ominięcia przeszkody, a działanie odruchowe w tym przypadku się nie sprawdza 1 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek4026e Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2011 W sierpniu idę na prawko.postaram się ugryźć to w praktyce 0 Cytuj Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fizyk Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 tylko na ósemce nie stosuj przeciwskrętu bo sie zakręcisz ;)Powodzonka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SztandeR Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Ja stosuje przeciwskręt lecz niestety nie świadomie, trzeba dzisiaj poćwiczyć ten manewr 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mario Opublikowano 28 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Dokładnie,ćwiczenie nie boli (podobnie jak myślenie) 0 Cytuj Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ffojtus Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 proponuję lekturę lub obejrzenie (jest książka i film) twist of the wrist vol. 2 (dostępne np. na thepiratebay)... Jest tam sporo uwag odnośnie jazdy motocyklem, bardzo teoeretyczne podejście, chociaż ostrzegam, że chociaż ilość wiedzy którą można zdobyć jest duża, to na dłuższą metę trudno obejrzeć ten film do końca... Kto zobaczy, ten zrozumie... Duża ilość powtarzajacych się bez przerwy uwag i duuuża ilość swego rodzaju 'amerykańskiego stylu', który mi osobiście działa na nerwy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Ciężko tak suchą teorię wciągać. Lepiej iść na trening doszkalający. 0 Cytuj Suzuki SV650S 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adrian-xj600 Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 manewr jak najbardziej do opanowania mnie zajal cala godzine ;] poczatkowo dziwne uczucie lecz potem wchodzi w nawyk ;] 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cwiet Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ?? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piyok Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ?? nie wiem co on tu wymodził ale tak jest, aby skręcić w lewo można pchać lewą manetkę do przodu lub ciągnąć do siebie prawą, ja stosuję obydwie metody wymiennie w zależności od sytuacji, np. pochylam moto pchając, a prostuję sprzęta ciągnąć przeciwną manetkętak czy inaczej każdy powinien przeczytać minimum tego "Motocyklistę doskonałego" ale i wiele innych jakże przydatnych pozycji, jeśli ktoś 0 Cytuj nie ufaj, nie proś, nie bój się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ?? Na poczatku zakretu - raczej malo prawdopodobne, bo moto pojechaloby mu w prawo a nie lewo. Pozniej - no innego wyjscia nie ma, bo by od razu lezal na ziemi, a nie dopiero po utracie przyczepnosci tylnego kola. Chyba ze pytasz jeszcze o cos innego 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cwiet Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 znaczy ja odniosłem wrażenie, że gdy koło traci przyczepność to on pociągną kierownicę do wewnętrznej ;p To ogólnie myślicie, że dodał zbyt gwałtownie gazu ?? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 znaczy ja odniosłem wrażenie, że gdy koło traci przyczepność to on pociągną kierownicę do wewnętrznej ;pNo to nawet dobrze zrobil, bo gdyby w prawo kierownice przekrecil, to moglby byc niebezpieczenstwo, ze highside'a zaliczy. To juz lepiej chyba w slizgu wyladowac :>To ogólnie myślicie, że dodał zbyt gwałtownie gazu ??Mogl jechac za szybko, mogl byc piasek, mogl faktycznie za duzo gazu dodac - trudno stwierdzic. Moze jak sie z dzwiekiem obejrzy, to cos slychac - ja chwilowo nie mam takiej mozliwosci.EDIT: tu masz przyklad, jakby probowal wyprostowac i by mu nie wyszlo:http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rlMbFlPzS24 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aidekk Opublikowano 2 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 Ten na pierwszym filmiku za późno się kapnął że mu d*pa spier***. Za późno przeciwskręt - jeszcze by się spokojnie wybronił mimo dużego kąta. 0 Cytuj Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.