Skocz do zawartości

Przeciwskręt


bartek4026e

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.mam pytennie.jak nalezy wykonywac przeciwskręt.tzn:popychajac lewa manetke w lewo skrecamy w lewo i na odwrót,ale kiedy nalezy wyprostowac kierownice? :riding: Ma to wygladac jak na zuzlu(przy skrecie kolo skrecone w przeciwna strone cały czas)?Czy pokonujemy w ten sposob wszystkie zakrety?jak to wyglada w przypadku szybkiego omijania przeszkody?I jka przeciwskret wyglada z pasazerem?

Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe:http://www.youtube.com/watch?v=u-xcLctMTYM (tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). B)

W uszach szum, w oczach łzy, a na liczniku 33 😆
avatar2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe:

(tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). B)
Ok jaquzie teorie znam,widzialem kilka takich filmów.ale kiedy "normalnie" skręcamy?tzn kierownica w prawo motocykl w prawo i na odwrot.Kiedys jezdzilem java 350ts(jakies 10m lat temu),ale nigdy nie stosowalem przeciwskrętu świadomie bądź nieświadomie.Acha w którym momecie skrecania wychodzimy z przeciwskrętu?(prostujemy kierownice czy balansujemy cialem? :blink: )Jak mozesz to napisz jak ty to stosujesz.

Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem <_< .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. B)

Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Bartek nie udzielę Ci rzetelnej odpowiedzi, bo nie znam się na tym fachu, ale muszę Ci powiedzieć, że na śliskiej nawierzchni przeciwskręt sprawdzi się najlepiej. Dzisiaj tego doświadczyłem Dołączona grafika

 

Jadąc 40km/h, dałem migacz w prawo i zwolniłem do 20-30km/h, omijam kałuże na skrzyżowaniu i zaczynam pochylać się w prawo, a tu...błocko, mała pokrywa na szczęście, ale poczułem jak mi tył zarzuciło, od razu przypomniał mi się przeciwskręt i próbowałem go wykonać, aby nie upaść i udało się wyjść bez szwanku :biggrin: Najzabawniejsze jest to, że jechałem jak żółw, nie spieszyłem się, było po godzinie 21, rekreacyjnie wracałem do domu i o mało nie miałem ślizgu Dołączona grafika Pomijając fakt, że moja maszyna waży zaledwie 167 kg, tak więc przy większej wadze chyba bym musiał szorować nogami.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się. Znasz przeciwskręt. Każdy z nas zna. Bo każdy go stosuje. Tylko że o tym nie każdy wie. Przy pewnych prędkościach przeciwskręt jest jedyną opcją. Jest jednak spora różnica w stosowaniu przeciwskrętu świadomie i nieświadomie. Bo w sytuacji podbramkowej świadomie możemy zareagować, a nieświadomie możemy wywinąć figurę z głośnym "Aaaaa" lub "K...a" (w zależności od mentalności i przyzwyczajeń oraz od tego jak duży obiekt pojawił się w naszej trajektorii lotu). Polecam lekturę o dość łopatologicznej formie, ale treści bardzo wartościowej:http://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla,poczatkujacych,6271.htmlA co do czoperów to sprawa jest prostsza! Każde dziecko wie że to to nie hamuje, nie przyspiesza i nie skręca. Więc niema co się droczyć z maszyną i próbować jakiś przeciwskrętów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko filmik, gość dobrze tam się wychylał na zakręcie Dołączona grafika

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem <_< .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. B)

Typowy chopper nie jest stworzony do winkli więc przeciwskręt tym bardziej dobrze jest stosować świadomie, jednak ich wysoko położony środek cięzkości i tak zmusi cię do znacznej redukcji prędkości. Ja jeżdżę cruizerem więc też ciężkawy sprzęt ale bardzo fajnie się prowadzi i używam przeciwskrętu swiadomie bo tak po prostu jest bezpieczniej a motor kładzie się sam. Po prostu przed skrętem skręcasz kierownicę w przeciwnym do skrętu kierunku aż poczyjesz że zaczyna się kłaść na bok w kierunku skrętu wtedy szybko kontrujesz i dalej skręcasz już zgodnie z intuicją byleby w tym czasie nie szaleć z gazem biegami czy hamulcem, po prostu lekko dodajesz gazu. Oczywiście wychylenie kierownicy w przeciwskręcie jest minimalne coby nie położyć maszyny. Przeciwskręt przydaje się szczególnie przy ostrych zakrętach lub gwałtownych manewrach np omijania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio trochę ćwiczyłem przeciwskręt, na prostej drodze omijając np. dziury czy kałuże,

ale jak najbliżej takiej przeszkody...,

i z obserwacji mi wyszło że do 50 km/h, można się ratować bez przeciwskrętu - balansując ciałem - jakoś daje radę,

od 50 km/h do 100 km/h - już się nie da szybko ominąć bez przeciwskrętu,

a powyżej 100 km/h jest tak duża bezwładność, że nawet z siłowym użyciem przeciwskrętu,

jest problem szybko zareagować (moment prostujący jest za duży)

 

podsumowując, ćwiczmy przeciwskręt świadomy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/strong.gif

bo przy większych prędkościach i sytuacji awaryjnej,jest to JEDYNY sposób ominięcia przeszkody,

a działanie odruchowe w tym przypadku się nie sprawdza

Części do samochodów osobowych i dostawczych | Allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuję lekturę lub obejrzenie (jest książka i film) twist of the wrist vol. 2 (dostępne np. na thepiratebay)... Jest tam sporo uwag odnośnie jazdy motocyklem, bardzo teoeretyczne podejście, chociaż ostrzegam, że chociaż ilość wiedzy którą można zdobyć jest duża, to na dłuższą metę trudno obejrzeć ten film do końca... Kto zobaczy, ten zrozumie... Duża ilość powtarzajacych się bez przerwy uwag i duuuża ilość swego rodzaju 'amerykańskiego stylu', który mi osobiście działa na nerwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ??

nie wiem co on tu wymodził ale tak jest, aby skręcić w lewo można pchać lewą manetkę do przodu lub ciągnąć do siebie prawą, ja stosuję obydwie metody wymiennie w zależności od sytuacji, np. pochylam moto pchając, a prostuję sprzęta ciągnąć przeciwną manetkętak czy inaczej każdy powinien przeczytać minimum tego "Motocyklistę doskonałego" ale i wiele innych jakże przydatnych pozycji, jeśli ktoś

nie ufaj, nie proś, nie bój się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ??

Na poczatku zakretu - raczej malo prawdopodobne, bo moto pojechaloby mu w prawo a nie lewo. Pozniej - no innego wyjscia nie ma, bo by od razu lezal na ziemi, a nie dopiero po utracie przyczepnosci tylnego kola. Chyba ze pytasz jeszcze o cos innego ;)

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ja odniosłem wrażenie, że gdy koło traci przyczepność to on pociągną kierownicę do wewnętrznej ;p

No to nawet dobrze zrobil, bo gdyby w prawo kierownice przekrecil, to moglby byc niebezpieczenstwo, ze highside'a zaliczy. To juz lepiej chyba w slizgu wyladowac :>

To ogólnie myślicie, że dodał zbyt gwałtownie gazu ??

Mogl jechac za szybko, mogl byc piasek, mogl faktycznie za duzo gazu dodac - trudno stwierdzic. Moze jak sie z dzwiekiem obejrzy, to cos slychac - ja chwilowo nie mam takiej mozliwosci.EDIT: tu masz przyklad, jakby probowal wyprostowac i by mu nie wyszlo:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rlMbFlPzS24

https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group

 

http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6
http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR

http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ten na pierwszym filmiku za późno się kapnął że mu d*pa spier***. Za późno przeciwskręt - jeszcze by się spokojnie wybronił mimo dużego kąta.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...