Jump to content

Przeciwskręt


bartek4026e
 Share

Recommended Posts

bartek4026e

Czesc.mam pytennie.jak nalezy wykonywac przeciwskręt.tzn:popychajac lewa manetke w lewo skrecamy w lewo i na odwrót,ale kiedy nalezy wyprostowac kierownice? :riding: Ma to wygladac jak na zuzlu(przy skrecie kolo skrecone w przeciwna strone cały czas)?Czy pokonujemy w ten sposob wszystkie zakrety?jak to wyglada w przypadku szybkiego omijania przeszkody?I jka przeciwskret wyglada z pasazerem?

Link to comment
Share on other sites

kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe:http://www.youtube.com/watch?v=u-xcLctMTYM (tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). B)

Link to comment
Share on other sites

bartek4026e

kiedyś pamiętam oglądałem te filmy szkoleniowe:

(tutaj część 3, od 1:30 mamy fragment o przeciwskręcie).myślę, że link się przyda (zwłaszcza bardziej początkującym [ale nie tylko]).ps. warto obejrzeć i pierwsze 2 części (chociaż wszystko nie jest tak do końca właściwie "pokazane"). B)
Ok jaquzie teorie znam,widzialem kilka takich filmów.ale kiedy "normalnie" skręcamy?tzn kierownica w prawo motocykl w prawo i na odwrot.Kiedys jezdzilem java 350ts(jakies 10m lat temu),ale nigdy nie stosowalem przeciwskrętu świadomie bądź nieświadomie.Acha w którym momecie skrecania wychodzimy z przeciwskrętu?(prostujemy kierownice czy balansujemy cialem? :blink: )Jak mozesz to napisz jak ty to stosujesz.
Link to comment
Share on other sites

bartek4026e

Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem <_< .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. B)

Link to comment
Share on other sites

Niestety Bartek nie udzielę Ci rzetelnej odpowiedzi, bo nie znam się na tym fachu, ale muszę Ci powiedzieć, że na śliskiej nawierzchni przeciwskręt sprawdzi się najlepiej. Dzisiaj tego doświadczyłem Dołączona grafika

 

Jadąc 40km/h, dałem migacz w prawo i zwolniłem do 20-30km/h, omijam kałuże na skrzyżowaniu i zaczynam pochylać się w prawo, a tu...błocko, mała pokrywa na szczęście, ale poczułem jak mi tył zarzuciło, od razu przypomniał mi się przeciwskręt i próbowałem go wykonać, aby nie upaść i udało się wyjść bez szwanku :biggrin: Najzabawniejsze jest to, że jechałem jak żółw, nie spieszyłem się, było po godzinie 21, rekreacyjnie wracałem do domu i o mało nie miałem ślizgu Dołączona grafika Pomijając fakt, że moja maszyna waży zaledwie 167 kg, tak więc przy większej wadze chyba bym musiał szorować nogami.

Link to comment
Share on other sites

Mylisz się. Znasz przeciwskręt. Każdy z nas zna. Bo każdy go stosuje. Tylko że o tym nie każdy wie. Przy pewnych prędkościach przeciwskręt jest jedyną opcją. Jest jednak spora różnica w stosowaniu przeciwskrętu świadomie i nieświadomie. Bo w sytuacji podbramkowej świadomie możemy zareagować, a nieświadomie możemy wywinąć figurę z głośnym "Aaaaa" lub "K...a" (w zależności od mentalności i przyzwyczajeń oraz od tego jak duży obiekt pojawił się w naszej trajektorii lotu). Polecam lekturę o dość łopatologicznej formie, ale treści bardzo wartościowej:http://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla,poczatkujacych,6271.htmlA co do czoperów to sprawa jest prostsza! Każde dziecko wie że to to nie hamuje, nie przyspiesza i nie skręca. Więc niema co się droczyć z maszyną i próbować jakiś przeciwskrętów ;)

Link to comment
Share on other sites

Proszę wszystkich którzy mogą żeby napisali jak pokonują zakręty.tzn stosujecie przeciwskręt czy po prostu kładziecie moto?Jak to wygląda gdy jest zakret za zakrętem?np szybka jazda po rondzie + szybki zjazd z ronda(lub na trasie)Teorie znam.Tylko od kiedy sie jej naczytalem mam wrazenie,ze nic nie wiem <_< .Dodam,ze jestem jeszce przed kursem(wybieram sie w sierpniu)Jak to wygląda przy jeździe chopperem?(takim moto zamierzam jezdzic).Prosze bardziej doswiadczonych kolegów o rade. B)

Typowy chopper nie jest stworzony do winkli więc przeciwskręt tym bardziej dobrze jest stosować świadomie, jednak ich wysoko położony środek cięzkości i tak zmusi cię do znacznej redukcji prędkości. Ja jeżdżę cruizerem więc też ciężkawy sprzęt ale bardzo fajnie się prowadzi i używam przeciwskrętu swiadomie bo tak po prostu jest bezpieczniej a motor kładzie się sam. Po prostu przed skrętem skręcasz kierownicę w przeciwnym do skrętu kierunku aż poczyjesz że zaczyna się kłaść na bok w kierunku skrętu wtedy szybko kontrujesz i dalej skręcasz już zgodnie z intuicją byleby w tym czasie nie szaleć z gazem biegami czy hamulcem, po prostu lekko dodajesz gazu. Oczywiście wychylenie kierownicy w przeciwskręcie jest minimalne coby nie położyć maszyny. Przeciwskręt przydaje się szczególnie przy ostrych zakrętach lub gwałtownych manewrach np omijania.
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio trochę ćwiczyłem przeciwskręt, na prostej drodze omijając np. dziury czy kałuże,

ale jak najbliżej takiej przeszkody...,

i z obserwacji mi wyszło że do 50 km/h, można się ratować bez przeciwskrętu - balansując ciałem - jakoś daje radę,

od 50 km/h do 100 km/h - już się nie da szybko ominąć bez przeciwskrętu,

a powyżej 100 km/h jest tak duża bezwładność, że nawet z siłowym użyciem przeciwskrętu,

jest problem szybko zareagować (moment prostujący jest za duży)

 

podsumowując, ćwiczmy przeciwskręt świadomy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/strong.gif

bo przy większych prędkościach i sytuacji awaryjnej,jest to JEDYNY sposób ominięcia przeszkody,

a działanie odruchowe w tym przypadku się nie sprawdza

Link to comment
Share on other sites

Ja stosuje przeciwskręt lecz niestety nie świadomie, trzeba dzisiaj poćwiczyć ten manewr ;)

Link to comment
Share on other sites

proponuję lekturę lub obejrzenie (jest książka i film) twist of the wrist vol. 2 (dostępne np. na thepiratebay)... Jest tam sporo uwag odnośnie jazdy motocyklem, bardzo teoeretyczne podejście, chociaż ostrzegam, że chociaż ilość wiedzy którą można zdobyć jest duża, to na dłuższą metę trudno obejrzeć ten film do końca... Kto zobaczy, ten zrozumie... Duża ilość powtarzajacych się bez przerwy uwag i duuuża ilość swego rodzaju 'amerykańskiego stylu', który mi osobiście działa na nerwy

Link to comment
Share on other sites

Adrian-xj600

manewr jak najbardziej do opanowania mnie zajal cala godzine ;] poczatkowo dziwne uczucie lecz potem wchodzi w nawyk ;]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ??

Link to comment
Share on other sites

Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ??

nie wiem co on tu wymodził ale tak jest, aby skręcić w lewo można pchać lewą manetkę do przodu lub ciągnąć do siebie prawą, ja stosuję obydwie metody wymiennie w zależności od sytuacji, np. pochylam moto pchając, a prostuję sprzęta ciągnąć przeciwną manetkętak czy inaczej każdy powinien przeczytać minimum tego "Motocyklistę doskonałego" ale i wiele innych jakże przydatnych pozycji, jeśli ktoś
Link to comment
Share on other sites

Czy ten koleś skręcił kierownicę w lewo przechylając się w lewy zakręt ?? znaczy czy on zamiast odepchnąć lewą ręką kierownicę pociągną ją ??

Na poczatku zakretu - raczej malo prawdopodobne, bo moto pojechaloby mu w prawo a nie lewo. Pozniej - no innego wyjscia nie ma, bo by od razu lezal na ziemi, a nie dopiero po utracie przyczepnosci tylnego kola. Chyba ze pytasz jeszcze o cos innego ;)
Link to comment
Share on other sites

znaczy ja odniosłem wrażenie, że gdy koło traci przyczepność to on pociągną kierownicę do wewnętrznej ;p To ogólnie myślicie, że dodał zbyt gwałtownie gazu ??

Link to comment
Share on other sites

znaczy ja odniosłem wrażenie, że gdy koło traci przyczepność to on pociągną kierownicę do wewnętrznej ;p

No to nawet dobrze zrobil, bo gdyby w prawo kierownice przekrecil, to moglby byc niebezpieczenstwo, ze highside'a zaliczy. To juz lepiej chyba w slizgu wyladowac :>

To ogólnie myślicie, że dodał zbyt gwałtownie gazu ??

Mogl jechac za szybko, mogl byc piasek, mogl faktycznie za duzo gazu dodac - trudno stwierdzic. Moze jak sie z dzwiekiem obejrzy, to cos slychac - ja chwilowo nie mam takiej mozliwosci.EDIT: tu masz przyklad, jakby probowal wyprostowac i by mu nie wyszlo:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=rlMbFlPzS24

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ten na pierwszym filmiku za późno się kapnął że mu d*pa spier***. Za późno przeciwskręt - jeszcze by się spokojnie wybronił mimo dużego kąta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...