masiek Opublikowano 23 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 oooo fak a co za różnica czy pchac czy ciągnąc????? jak komu wygodnie, ważne aby wykonać przeciwskręt... http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif 0 Cytuj ..................SEX, DRUGS, AND DRUM 'N' BASS..................... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbarelka Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Intuicyjnie..,ale początki były śmieszne, obawa: czy zadziała? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Intuicyjnie..,ale początki były śmieszne, obawa: czy zadziała? Przeciwskręty to już na rowerach wykonywaliśmy, każde z nas . Tyla że dopiero wsiadając na moto dowiadujemy się że występuje taki magiczny manewr, który jakby nie patrzeć wykonuje się podświadomie i naturalnie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Velastir Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Przeciwskręty to już na rowerach wykonywaliśmy, każde z nas . Tyla że dopiero wsiadając na moto dowiadujemy się że występuje taki magiczny manewr, który jakby nie patrzeć wykonuje się podświadomie i naturalnie Nie zgodzę się z pierwszym zdaniem... Przeciwskręt wykonujemy po to by złożyć motocykl w zakręt (jeśli sie nie mylę ) Ponieważ masa motoru oraz prędkości jakie sie na nim osiąga nie pozwalają tak porostu wykonać skrętu... Dlatego wykonuje tzw przeciwskręt aby wytrącić motor z prostej pozycji i go złożyć Rower ma inna masę, osiąga mniejsze prędkości( zakładając ze mowa jest o zwykłym rowerku) przez co próby wykonania manewru przeciwskrętu skończyły by sie najprawdopodobniej tarciem d*py o asfalt lub wpadnięciem do rowu... Jeśli się mylę... BTW Szerokość opon - jak się ma do wykonywania przeciwskrętu i wchodzenia w zakręt?? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbarelka Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Dawidxrv i Velastir, to zabrzmi trochę lizusowsko, ale obaj macie rację. Tak sądzę Pamiętam, gdy pierwszy raz na placu manewrowym instruktor zapytał mnie , czy już jeżdziłam na moto?..i był zdziwiony, gdy usłyszał odpowiedź przeczącą, ale zakręty nadal nie były dobrze pokonywane przeze mnie, co najwyżej kladłam motocykl na zakrętach, gorzej, gdy był to zakręt min 90stopni lub mniej, wówczas skręcałam... jak rowerkiem-głównie skręcając kierowicą. Teraz się z tego śmieję, ale wówczas to był stresik 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Dawidxrv i Velastir, to zabrzmi trochę lizusowsko, ale obaj macie rację A jednak nie - fizyka nie kłamie Nie zgodzę się z pierwszym zdaniem... To nie dobrze... bo racji nie masz. Oto dlaczego: Przeciwskręt wykonujemy po to by złożyć motocykl w zakręt (jeśli sie nie mylę ) Tu sie nie mylisz. Ale tak samo jest z rowerem - tylko inna sila jest potrzebna. Ponieważ masa motoru oraz prędkości jakie sie na nim osiąga nie pozwalają tak porostu wykonać skrętu... Dlatego wykonuje tzw przeciwskręt aby wytrącić motor z prostej pozycji i go złożyć Rower ma inna masę, osiąga mniejsze prędkości( zakładając ze mowa jest o zwykłym rowerku) przez co próby wykonania manewru przeciwskrętu skończyły by sie najprawdopodobniej tarciem d*py o asfalt lub wpadnięciem do rowu... Czy motocykl, motorower czy rower - nie ma to znaczenia - jeśli chcesz skręcić, to musisz wytrącić motocykl/motorower/rower z jazdy 'na wprost' - a to wiąże się z wytrąceniem jego kół z ich płaszczyzny obracania się, które zachowują podczas obracania się efekt żyroskopowy. Kierunek tego wytrącenia wpływa bezpośrednio na tor jazdy pojazdu. Masa pojazdu nie ma tu nic do tego - po prostu trzeba użyć wiekszej siły. A że nazywa się to przeciwskrętem - po prostu wg naszej ludzkiej logiki musimy zadziałać kierownicą przeciwnie do kierunku, w którym chcemy skręcić (stąd nazwa "przeciwskręt"), żeby fizyka zrobiła swoje i moto czy rower pojechał w te stronę co trzeba. Przeciwskręty to już na rowerach wykonywaliśmy, każde z nas . Tyla że dopiero wsiadając na moto dowiadujemy się że występuje taki magiczny manewr, który jakby nie patrzeć wykonuje się podświadomie i naturalnie No i po prostu dużo lepiej wiedzieć, że tak robimy, bo świadomie wywołując przeciwskręt możemy lepiej zapanować nad pojazdem. Edytowane 16 Stycznia 2013 przez x10d (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Velastir Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 OK. W takim razie jaką prędkość musiałbyś osiągnąć na rowerze by udało by sie wykonać przeciwskręt?? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzejdzej Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) 23,5 km/h Edytowane 16 Stycznia 2013 przez Dzejdzej (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x10d Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 OK. W takim razie jaką prędkość musiałbyś osiągnąć na rowerze by udało by sie wykonać przeciwskręt?? Predkosc od ktorej zaczyna sie 'jazda rowerem' powinna byc taka, dzieki ktorej rower i Ty zachowujecie stabilnosc (bo ponizej niej nie ma raczej mowy o jezdzie) Natomiast zeby w ogole skrecic podczas jazdy rowerem MUSISZ wykonac najpierw przeciwskret, bo inaczej sie wywalisz. Przykladowo: jedziesz sobie prosto rowerem i jesli nie wieje boczny wiatr, to zapewne Ty i rower jestescie w pionie. Teraz, zeby pojechac w prawo nie skrecasz kierownicy od razu w prawo, bo gdybys tak zrobil, bo rower razem z Toba by sie przewrocil na lewa strone. Zeby temu zapobiec musisz najpierw przechylic sie z rowerem na prawą strone, dlatego najpierw dajesz lekki skret w lewo (czyli robisz wlasnie przeciwskret), a dopiero ulamek chwili pozniej zaczynasz dopiero skrecac w prawo, tak jak chciales jechac. Sprawdz sobie slady na sniegu, jesli nie wierzysz. To samo ma miejsce przy jezdzie motocyklem czy jakimkolwiek innym dwukolowym pojazdem. 0 Cytuj https://www.spisperfum.pl - lista odpowiedników perfum FM Group http://www.motostat.pl/user_images/32712/icon3.png - Suzuki GSX750F K6http://www.motostat.pl/user_images/35804/icon3.png - Yamaha XC125TR http://www.motostat.pl/user_images/73564/icon1.png - Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D Long Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbarelka Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 To ciekawe, serio.... , coś mi się wydaje, że w sezonie również rowerek będzie testowany.. O przeciwsręcie dość obszernie pisze David L.Hough w "Motocyklista doskonały"(2005) i "Droga do mistrzostwa"(W-wa 2010) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arthur Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 oooo fak a co za różnica czy pchac czy ciągnąc?????jak komu wygodnie, ważne aby wykonać przeciwskręt... :woot: ja wolę pchać 2 Cytuj "Jazda na motocyklu to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu,, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyygy Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 (edytowane) ja wolę pchać słuszna uwaga... :)jednak dobrze by było nie robić tego jedną ręką ... już nie pamiętam gdzie ale coś dzwonili że przy szybkich zmianach kierunku jazdy np, ostre zakręty (sempertyny) należy używać zarówno przyciągania i odpychania... ale w sportowych maszynach. Oczywiście zachowanie elastyczności ręki jest jak najbardziej możliwe i nie należy tego robić sztywno i siłowo ale na pewno ułatwia to szybkie przejście z lewej na prawą stronę. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez Zyygy (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piżmak Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 w sportach można jeszcze wspomagać się kolanem( okolice zbiornika paliwa) i stopą naciskając na podnóżek. oczywiście właściwy do kierunku skrętu. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztoFu Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 http://www.scigacz.pl/Szybkie,skrecanie,klucz,do,szybkiej,i,bezpiecznej,jazdy,19936.html może rozwieje niektóre wątpliwości. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 a ja myślę że ten filmik mówi wszystko na ten temat 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barbarelka Opublikowano 22 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Świetny filmik i można w krótki, prosty sposób wytłumaczyć jak motocyklista może wykorzystać aerodynamikę motocykla ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
weelkoo Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Predkosc od ktorej zaczyna sie 'jazda rowerem' powinna byc taka, dzieki ktorej rower i Ty zachowujecie stabilnosc (bo ponizej niej nie ma raczej mowy o jezdzie) Natomiast zeby w ogole skrecic podczas jazdy rowerem MUSISZ wykonac najpierw przeciwskret, bo inaczej sie wywalisz. Przykladowo: jedziesz sobie prosto rowerem i jesli nie wieje boczny wiatr, to zapewne Ty i rower jestescie w pionie. Teraz, zeby pojechac w prawo nie skrecasz kierownicy od razu w prawo, bo gdybys tak zrobil, bo rower razem z Toba by sie przewrocil na lewa strone. Zeby temu zapobiec musisz najpierw przechylic sie z rowerem na prawą strone, dlatego najpierw dajesz lekki skret w lewo (czyli robisz wlasnie przeciwskret), a dopiero ulamek chwili pozniej zaczynasz dopiero skrecac w prawo, tak jak chciales jechac. Sprawdz sobie slady na sniegu, jesli nie wierzysz. To samo ma miejsce przy jezdzie motocyklem czy jakimkolwiek innym dwukolowym pojazdem. 100% racji. Jako, że pomykam także na rowerze, testowałem to zjawisko czy tam manewr. Jak robiłem prawko, o istnieniu przeciwskrętu nie miałem pojęcia. Na kursie jeździłem instynktownie, tak jak rowerem. Dopiero po zakupie motocykla, pierwszych jazdach, zacząłem zgłębiać temat. Interesowało mnie, jak płynniej przejechać zakręt, czemu w zakręcie kiera majta mi się w lewo i prawo... Gdzieś pojawiło się słowo "przeciwskręt" - co to jest?? Po obejrzeniu "Twist of the wirst 2" sprawa stała się jasna. Teraz podczas jazdy robiłem "to" świadomie. I z doświadczenia wiem, że im większa prędkość tym przeciwskręt staje się bardziej zauważalny. Przy 50-60 km/h daje się wyraźnie wyczuć reakcję motocykla na pchnięcie kierownicy. Przy mniejszej prędkości z początku tego nie czułem, ale w miarę oswajania się ze sprzętem, zjawisko stawało się coraz bardziej wyczuwalne. Jako, że po zakupie motocykla rower poszedł na jakiś czas w odstawkę, nie próbowałem przeciwskrętu na rowerze. Teraz gdy jadę rowerem, zupełnie świadomie stosuję przeciwskręt. Jako, że masa roweru jest ułamkiem masy motocykla, bezwładność poruszającego się pojazdu sprawia, że siła do wywołania przeciwskrętu jest minimalna. Przy prędkościach 15-20 km/h właściwie nic nie czuć, ale przy 35-40 km/h przeciwskręt jest już wyczuwalny. Każdy może to sprawdzić na własnej skórze, co też polecam. A potem tylko ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć... Pozdrawiam. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 8 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 w sportach można jeszcze wspomagać się kolanem( okolice zbiornika paliwa) i stopą naciskając na podnóżek. oczywiście właściwy do kierunku skrętu. Tę teorię empirycznie obalił Keith Code w filmie Twist of the Wrist II. Swoją drogą polecamy każdemu, kto chce zrozumieć dokładnie o co chodzi w technice jazdy motocyklem. Jak coś mamy film u siebie, możemy udostępnić (potrzebne jakieś 1,5 giga wolnego na penie) 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatcartman Opublikowano 10 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2013 w sportach można jeszcze wspomagać się kolanem( okolice zbiornika paliwa) i stopą naciskając na podnóżek. oczywiście właściwy do kierunku skrętu. "zakotwiczenie" się kolanem na baku i nacisk nogą na podnóżek pomaga chyba tylko w uzyskaniu stabinej i pewnej pozycji podczas skrętu bo nie sądze że jakkolwiek pomaga to w samym skręcaniu, może jedynie podczas prędkości "rowerowych" - inaczej nie przyłożysz tym sposobem takiej siły żeby zmienić tor jazdy moto imo... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
valdi70 Opublikowano 26 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 fizycznie nie ma takiej możliwości, ale psychika działa Jak komuś się tak wydaje i jest mu lepiej, niech ściska 0 Cytuj Jeśli jazda to tylko.. taka! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIELGRZYM Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 (edytowane) Witam. Myślę ze załącznik pomoże wielu motomaniakom w doskonaleniu techniki. Edytowane 12 Lutego 2014 przez PIELGRZYM (wyświetl historię edycji) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Brawo W końcu ktoś zapodał konkret 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Massi Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 kilka postów wyżej zapodałem mniej więcej to samo nawet bardziej opisane tylko że nie po polsku ale ogólnie fakt że koleś to łopatologicznie powiedział i pokazał. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ridrick Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) Brawo W końcu ktoś zapodał konkret Przecież na tym filmie nie ma nic nowego. To wszystko już było powiedziane i pokazane. Pewnie forma bardziej ci podpasowala. Ale nie o tym: Koles ktory wrzucił filmik ma też jeden obrazujacy fizykę składania motocykla w zakrecie. Jak będę przy kompie to wrzuce bo to fajny filmik. Pielgrzym pisz normalnie Edytowane 8 Lutego 2014 przez ridrick (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!! Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie. Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PIELGRZYM Opublikowano 8 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2014 (edytowane) capslock wyl Edytowane 12 Lutego 2014 przez PIELGRZYM (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.