Jump to content

Opony Turystyczne


rook
 Share

Recommended Posts

Razem ze zbliżającym się sezonem, nieubłaganie zbliża się czas zakupów do mojej Hondy. Zakupiłem ją w zeszłym sezonie i nie udało mi się w całości obkupić, brakuje mi jeszcze kilku rzeczy o które na pewno będę pytał na forum. Dziś chciałbym poruszyć temat opon, ponieważ jest to na pewno dla mnie priorytet. Potrzebuję opon do typowej turystyki (panuję się wybrać raz czy dwa na tor, ale nie będę się tym kierował przy wyborze opon ponieważ nie to jest moim celem) Posiadam Hondę CBF500 oponka z przodu 120/70/17 tył 160/60/17 i wstępnie waham się pomiędzy zakupem Michelin Pilot Road 2 a Dunlop Roadsmart. Obie te gumy wygrały test opon sportowo-turystycznych. Czy ktoś latał na nich i może mi coś o nich powiedzieć ? Ewentualnie jakieś inne (może lepsze) polecić ?aha i jeszcze jedno, gdzie mogę dostać oponki w dobrej cenie. Dowiedziałem się, że na oponeo mają tylko micheliny po 1051 zł komplet. Może gdzieś Łodzi jest jakiś sklep gdzie mają konkurencyjne ceny ?

Link to comment
Share on other sites

Temat opon to temat rzeka ile ludzi tyle opini. Zalezy do jakiej jazdy ich potrzebujesz bo jak do latania po winklach to opona miekka a jak do prostych na trasie to bardziej twarda mieszanka. Ja posiadam Dunlop Sportmax d207 na tyle a na przodzie Continental Conti Attack i taki zestaw spisuje sie na trasie jak i rondach. Kolejna kwestia jest kupowanie nowych a uzywanych opon. Ja kupilem opony uzywane na MWB w stanie idealnym po 100zl zadnej latki zadnego przeciecia ani nic tylko trzeba dobrze szukac a sie znajdzie nawet DOT-y sa roczne! A wydac ponad 1000zl na oponki ktore i tak po sezonie sa do wymiany zamiast 200zl to dla mnie glupota ale jak kto lubi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Co nie wybierzesz:- Pilot Road 2- Roadsmart- Pirelli Angel st Będziesz mocno zadowolony. W takim sprzęcie te opony powinny wytrzymać nawet 25 tys km (jazda turystyczna). Ja mam PR2 z tyłu i PR3 z przodu. Nie jestem zawodnikiem, więc mogę tylko powiedzieć, że opony spełniają moje wymagania w 200%. I każdą z tych opon zamkniesz jak tylko umiesz się tak położyć w zakręcie. Opcja zakupu używek jest fajna, ale trzeba mieć sprawdzonego sprzedawce, albo możliwość dokładnego obejrzenia opon.

Link to comment
Share on other sites

A ja do swojego fazjego kupiłem pirelli diablo strady cenka b przyzwoita 745 pln komplecik 120/70/17 i 180/55/17. Może ktoś podpowie czego się spodziewać?

Link to comment
Share on other sites

Temat opon to temat rzeka ile ludzi tyle opini. Zalezy do jakiej jazdy ich potrzebujesz bo jak do latania po winklach to opona miekka a jak do prostych na trasie to bardziej twarda mieszanka. Ja posiadam Dunlop Sportmax d207 na tyle a na przodzie Continental Conti Attack i taki zestaw spisuje sie na trasie jak i rondach.Kolejna kwestia jest kupowanie nowych a uzywanych opon. Ja kupilem opony uzywane na MWB w stanie idealnym po 100zl zadnej latki zadnego przeciecia ani nic tylko trzeba dobrze szukac a sie znajdzie nawet DOT-y sa roczne!A wydac ponad 1000zl na oponki ktore i tak po sezonie sa do wymiany zamiast 200zl to dla mnie glupota ale jak kto lubi :smile:

Wiesz całe życie żyłem w przeświadczeniu, że dobra opona to podstawa (czy to auto czy tym bardziej motocykl) nie wiem czy to jest dobra metoda żeby akurat na tym elemencie oszczędzać i powiem szczerze nawet się nie zastanawiałem nad używanymi oponami. Co do tego gościa z "białego busa" z MWB to on ma nowe czy używki (czy takie i takie) ?Nie mam zapewne takiego doświadczenia jak Ty, więc popraw mnie jeśli się myle :smile:
Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tak masz racje opona to prawie najwazniejszy element motocykla zaraz po hamulcach :smile: Uzywane gumy mozna kupowac jezeli rocznik (DOT) nie jest jakis strasznie stary bo guma z wiekiem traci swoje wlasciwosci. Jezeli kupisz gumy z dobrym bieznikiem w ladnym stanie bez płaskiego paska na środku opony (parapetu) w dobrym roczniku bez łatek dziur i przeciec to nie ma strachu.Moim zdaniem wywalanie duzej kasy na nowy komplet opon to kiepskie posuniecie ale wiadomo to tylko moje zdanie i jezeli ktos ma kase na nowy komplet to niech kupuje wiadomo co nowe to lepsze :)Ten facet ma nowe i uzywane oponki. Wystarczy troche pogrzebac i mozna znalesc naprawde dobra oponke wogole nie zuzyta za naprawde male pieniadze.Co do doswiadczenia to nie jestem doswiadczonym motocyklista, poprostu interesuje sie tym od malego jak cala moja rodzina i z tad mam duzo potrzebnych informacji ale oczywiscie czlowiek cale zycie sie uczy :smile: Co do Pirelli Diablo Strada wszedzie sobie chwala te oponki i mysle ze jezeli tyle ludzi wyraza dobre opinie to musi w tym cos byc ale dowiesz sie jak sam sobie przelatasz na nich sezon :)A jeszcze jedno u mnie w SV opona z tylu leci w strasznym tepie dlatego ze moment obrotowy silnika V jest duzy od dolu i oponki drze niesamowicie. Nie wiem czy tak samo jest w rzedowkach bo jezdzilem zawsze na widlastych moze ktos sie wypowie w tej kwesti bo jak dla mnie oponka ktora wystarczyla na 7k km to troche lipa :sad2:

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem od gościa który lata juz 20 lat że umiejetna jazda pozwala na zrobienie np na diablostradach przebiegu 15 a nawet 18 tyś i więcej. Jeśli zależy Ci bardzo na trwałości to spotkałem się z opinią całkiem słuszną chyba że należy szukać opon dedykowanych do cięższego, wiekrzego motocykla niz Twój. Pewnie bedzie to okupione mniejsza przyczepnością ale coś za coś.

Link to comment
Share on other sites

Kupowanie opon do ciezszego motocykla pewnie polega na kupowaniu twardszych opon ale kurde to juz jest skrajna nieodpowiedzialnosc przeciez przez chec zaoszczedzenia kasy w taki sposob ryzykujemy kiepskie prowadzenie sie motocykla szczegolnie w zakretach co moze skutkowac wiadomo czym... masakra.... http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif

Link to comment
Share on other sites

Co to są opony dedykowane do cięższych motocykli?Bo i do gs 500 możesz założyć PR2,, i do kawasaki gtr 1400. Tak samo jak praktycznie z każdą inną oponą, kwestia dobrać tylko dobry rozmiar. To jak opona się klei, jak szybko się zużywa, jak wchodzi w zakręty itd to kwestia modelu i przeznaczenia. Dla większości osób jeżdżących po drogach publicznych (a już dla wszystkich którzy jeżdzą bardziej turystycznie, niż sportowo) opony sportowo-turystyczne zapewnią bardzo dobre trzymanie przy zabawie na winklach i zrobią rozsądny przebieg. Wg mnie do sprzętów niesportowych nie ma sensu pakować opon sportowych.

Link to comment
Share on other sites

No to nie wiem już co robić... Teraz jeszcze zaczynam się zastanawiać nad używkami... Dużo z Was jeździ na używanych gumach ? co o tym sądzą inni ?

Link to comment
Share on other sites

Polecam RoadSmart'y. Używam właśnie takich i po przejechaniu 600km po niemieckich autostradach w deszczu jednego dnia jestem w pełni usatysfakcjonowany. Żadnych uślizgów, przyczepność ok. Cena też chyba nie najgorsza.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli stac cie na nowe gumy to kupuj nowe a jezeli nie masz zaduzo kaski to szukaj uzywanych :smile:

Wiesz no, planowałem kupić nowe więc powiedzmy, że byłem na to w pewnym sensie przygotowany, ale jak słyszę, że można kupić dobrą używkę w znacznie mniejszej cenie to mój światopogląd uległ gwałtownemu załamaniu :smile: Mieć a nie mieć kilku stówek dla każdego jest w większym bądź mniejszym stopniu problematyczne. Nie zapominajmy, że sezon się zbliża, a kilka stówek to kilka pełnych baków :smile:
Link to comment
Share on other sites

tylko zachodzi pytanie: Czemu ktoś pozbywa się dobrych opon? Nie zastanawia Cię to? nowe to nowe ja bym nie oszczędzał tym bardziej ze jesli dobrze wybierzesz to mozna zrobic niezły przebieg.

Link to comment
Share on other sites

Soryy że się podepnę pod wątek ale co oznacza w dacie na oponie 013? Na przedniej mam 1105 więc 11 tydzień 2005.

:smile: Wiem, że już pora wymienić i nawet już mam upatrzone, ale z ciekawości chciałem sprawdzić ile mają lat. Czy data jest wybita z dwóch stron opon (motór stoi tuż przy ścianie i nie bardzo jak mam zajrzeć na drugą stronę czy czasami nie wybili tego 013 jakoś błędnie...

Link to comment
Share on other sites

Nie mam pojecia z kad sa te opony i nie chce wymyslac jakis history dlaczego mogly sie znalesc na kupie uzywek ale sa dobre bez lat przeciec i dobrym bieznikiem to niby co ma byc nie tak?Wiesz rok tez w sumie nie jest wyznacznikiem wymiany bo zalezy w jakich warunkach stal w zime i wogole ja wczesniej mialem oponke z 2000r i byla miod malina :smile: Zobacz z drugiej strony bo ja nie wiem co to oznacza :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pogrzebałem trochę w sieci i się doczytałem.... 013 to pierwszy tydzień 1993 !!!!!! ja pierdziu... opona ma tyle co mój motór :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...