Skocz do zawartości
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
miqul

Chęć Na Offroad.

Polecane posty

miqul

Witam serdecznie.
Pytanie do znawców tematu.
Chcę pojeździć sobie offroad ale chce żeby moto było z homologacją drogową, bo chce też dojeżdżać do pracy czyli miasto.
Nie chcę ekstremalnego offa bo nie chce mieć codziennie na głowie tej całej obsługi jak pranie filtra powietrza itp.
Mam 190 wzrostu i nie przekraczam 90kg wagi.
Proszę o propozycje maszyn jak i fachowe wypowiedzi, porady jak i pouczające wywody ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

R1200GS :biggrin:

 

Bez zbędnego komentarza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mur67

R1200GS :biggrin:

 

Bez zbędnego komentarza ;)

1200GS i offroad  :laugh2:  :laugh2:  :laugh2:

Jacquzie wybrałeś się kiedyś tym poza szutrową drogę? powiedzmay tak w głębsze błotko albo tak z głębszy kopny piach?

Jak offroad ma być prawdziwy offroad a nie szutrowe drogi - szukaj czegoś lżejszego - góra 800, optymalnie 650

Jezdziłem  kiedyś F650GS i o ile na drodze na dłuższych trasach 50KM było troszku mało w terenie na lekko było całkiem fajnie. Jesteś wysoki więc optymalnie było by w wersji Dakar - jest wyższa niż seryjna - kanapa 870 zamiast 780 mm. Dodatkowo  wg licznej grupy ludzi jeden z najbardziej udasnych i niezawodnych silników i urok jednocylindrowca  :smile:

No chyba że klasyczne enduro przeznaczone głównie w teren i od czasu do czasu na asfalt

Edytowano przez Mur67 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul

Słyszałem opinie że klasyczne enduro t.j. Trampek nie nadają się na off ze względu na masę itp.

Edytowano przez miqul (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_lc4

A ja słyszałem że "nie sprzęt, a technika zrobi z Ciebie zawodnika" B)  i widziałem jak w Bieszczadach gość 153cm wzrostu objeżdżał na Dominatorze zawodników na lekkich crossówkach. 

 

Kupuj "małego" Adventure 640, a opinie o codziennym, wieczornym  praniu filtra ze skarpetkami wsadź między bajki  :smile:

 

Jeżeli chodzi o F650 i teren tooo.... ja rozumiem ze sa różne pojęcia "offroadu", ale akurat jest to moto którym najgorzej mi się jeździło w jakimś tam terenie. Zresztą na małym GS'ie miqul będzie wyglądał jak na psie  :decayed:

 

 

 

Jacquzie wybrałeś się kiedyś tym poza szutrową drogę? powiedzmay tak w głębsze błotko albo tak z głębszy kopny piach?

Nie wybrał by się na szutrową nawet bo by sie porysowało od gałązek i już by sie tak nie świeciało pięknie  :P

Edytowano przez michal_lc4 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elfeti

Jak coś tańszego to Dominatora ;) XR650, KLR,  XT660R ;) czy nawet Z, ale to już większa kasa, KTM 640 Adventure super (podobno, bo wszystcy tak mówią :P - niestety nie znam nikogo kto ma, więc nie miałem okazji) tylko znajdź w PL zadbany ;) prędzej normlaną 640 enduro ... może Husqvarna 650 terra, jak była jakaś rocznica Huski to po 20 tys nówki sprzedawali :sad2: Pytanie jaki budżet.

 

Polecam kanał Awesome Players - tu chłopaki uprawiają coś co dla mnie jest kwintesencją enduro ;) i właśnie GS 800, 1150, XT, LC4, DRZ i wiele innych można na filmikach zobaczyć... czasmi przynudzają, opowiadają o moto i życiu... ale i tak m ekipy zazdroszczę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysiek_Z

A może po prostu drz400 lub wr450. Założysz kostkę to Jedziesz w pole, założysz opony drogowe jedziesz do pracy asfaltem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul

Po 1. Widzę że propozycje padają z największych pojemności a przypomnę że nie jeździłem w offie, czy to nie tak jak byście w sporcie radzili mi żebym od razu kupił litra ???
2. W ostateczności mogę mieć dwa moto, jedno na asfalt a drugie w teren ale nadal nie chcę skarbonki bez dna i wiecznej obsługi. Chcę jeździć tak jak na stricie czyli leje paliwo i jeżdżę, wymieniam płyny, smaruję łańcuch i cieszę się jazdą (chyba że tak się nie da)
3. Czy te maszyny z lampą z przodu i z tyłu ale bez kierunków nie mają homologacji na drogę? 
4. Czy policja was kontroluje jak dojeżdżacie przez miasto na offa bo przecież jakoś przejeżdżacie z garażu?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

Nie wybrał by się na szutrową nawet bo by sie porysowało od gałązek i już by sie tak nie świeciało pięknie :P

Strzał w 10 :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelnext22

Zaproponuje transalpa 600 tani w zakupie niezniszczalny prosty osiołek

Opony jakieś dualne i można latać w teren i na miasto.

Pojeździsz rok zobaczysz czy chcesz iść w kierunku wścieklaków od KTM-a czy turystyków od bmw.

Na motki bez rejestracji nawet nie patrz. :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid Xrv

Słyszałem opinie że klasyczne enduro t.j. Trampek nie nadają się na off ze względu na masę

 

Parę migawek co ludzie robią na cięższych od trampa motóóóórrach :smile:

 

 

 

 

 

 

Czy policja was kontroluje jak dojeżdżacie przez miasto na offa bo przecież jakoś przejeżdżacie z garażu?

 

Żartujesz?  :decayed:

Pies jak pies -reguły nie ma. Co mu wpadnie do głowy tego nikt nie zgadnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

 

:biggrin:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_lc4

Po 1. ...a czy ktoś tutaj zaproponował Ci litra ? Przeciez nie padła jeszcze propozycja Big 800 czy KTM Superenduro 990  :P (a z tym błyszczącym BMW to był żart przecież)  :decayed:

2. Przecież robię tak od trzech lat i jakoś żyje, zmieniam olej, filtry i benzyna. Miałem w tym czasie przestój raptem tygodniowy. Serwis co tyle samo km co w Twojej CB  :smile:

3. Homo jest niezależne od kierunków, można je zdjąć lub mieć, w terenie się nie przydają, wręcz przeszkadzają to niektórzy je zdejmują.

4. Nie

 

Powiedz w ogóle ile hajsu na to moto chcesz przeznaczyć bo tak to można sobie strzelać w nieskończoność. Rozbierzność w enduro jest bardzo duża. Można proponowac jak do tej pory, od BMW za 80tyś przez KTMa za 30tyś po XT 600 za 3tyś  B)

 

Moim zdaniem tak poważnie już, biorac pod uwagę wymagania i możliwości ideałem była by XR 400 jak dla Ciebie  :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul

Kasa nie jest duża ale myślę że na XR 400 wystarczy ;) 
Trochę poczytałem i całkiem niezła propozycja.

Co fachowiec poradzi to jednak fachowiec ;) ukłony ;)

Widzę że są XR 400 i XR 400 R jakie różnice między nimi ?

Edytowano przez miqul (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fincher

Popatrz za DRZ 400 S albo E

W terenie poradzi a i w garażu nie trzeba za dużo siedzieć przy niej. Na asfalcie d*py nie urywa, ale w terenie poradzi :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kiełek

DRZ 400 to dobra opcja dla Ciebie. XR to świetne moto, ale cieżko kupic w dobrym stanie za rozsądną kase, do tego dochodzi odpalanie z kopa co dla nie wprawionych może być kłopotliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
domo00

Jakby co to ja mam DRZ400S i jest więcej niż spoko. (Mam 182 cm wzrostu i przy jeździe na stojaka wolałbym mieć kierownicę jeszcze wyżej a mam już risery założone)

Możesz obejrzeć i się przymierzyć zarówno na Retkini jak i w czwartek na spocie pod halą.

Motocykl bardzo uniwersalny i daje dużo frajdy szczególnie że się nie nudzi.

 

Nie jest szybki w trasie i na dłuższe podróże średnio się sprawdza.

Praktycznie nigdy nie będzie najlepszy w klasie ale można go lekko modować pod konkretne wykorzystanie.

 

Można go zrobić pod preferencje konkretnego kierownika.

Na początek trzeba się zdecydować na jeden z czterech modeli SM, S, E, Y.

Uwzględniając założenia autora z automatu odrzucamy SM oraz Y jako skrajne i zostaje S lub E. (Y ciężko znaleźć i nie ma homologacji na drogę)

S bardziej szosowa i słabsza (40 KM) - tylko elektryczny start z guzika

E bardziej terenowa i mocniejsza (50 KM) - guzik i kopajka

 

Jest też do kupienia DR 350 w łodzi (30 KM) - tylko kopajka

 

Największy problem jest z oponami i najlepsze, acz droższe rozwiązanie to dwa komplety kół. Ale jak nie chcesz prać filtra i mieć częstej wymiany litra oleju w silniku i filtrów,  to i kół pewnie nie będziesz zmieniał.

 

Ja mam setup bardziej na asfalt czyli kostka mocno szosowa Continental TKC 80.

 

Ja próbuję wszystkiego i do tej pory jest znośnie.

 - jazda typowo drogowa - ok po czarnym bezproblemowo. (Wcześniej terenowa kostka i na asfalcie i po deszczu jest ryzyko gleby wiec zmieniłem na TKC)

 - jazda supermoto - ok po schodach, zmiennym terenie i jakimś słabym asfalcie oraz szutrze. (koła enduro 21 i 18 a nie 17) 

 - jazda enduro - opony są ważne i tu ciężko o kompromis. TKC pojedzie jak musi ale generalnie jest o wiele gorzej niż na typowej crossowej kostce która jest znowu licha na czarnym.

 

Ogólnie Zalety:

+ uniwersalny i daje sporo frajdy

+ pali tak 4.5 - 5.5 w zależności jak maneta chodzi (bak ok 10 litrów i zasięg ok 200 km)

+ serwis i olej po sezonie przed zimowaniem (Zimą nie jeżdżę)

+ po mieście lata jak szatan, jest zwinny i nie straszne mu krawężniki dziury czy inne łaty, studzienki oraz remonty. 

+ w terenie moc wystarczająca

+ na szosę jest to lekki motocykl

+ ładnie się przeciska w korku

+ tani serwis (1 gaźnik i cylinder, opony relatywnie tanie)

 

Z wad:

 - skrzynia 5 biegów

 - gaźnik nie wtrysk

 - generalnie mały i mało pakowny

 - na trasę wolny i niewygodny

 - w dwie osoby jest słabo

 - w teren jest ciężkawy ale nie ma tragedii

 - kilka wad fabrycznych jak wajcha biegów do spiłowania oraz trzeba wkleić śruby trzymające stator, któreś roczniki miały słaby napinacz rozrządu, różnice w zawieszeniach.

 

Osobiście nie jestem jakimś ekspertem i generalnie dosyć mało ostatnio jeżdżę i napisałem na szybko z mojego doświadczenia.

Nie znajdziesz motocykla do wszystkiego i to raczej pewne.

Polecam też znaleźć jakąś szkołę lub wynajem motocykli enduro i pojeździć w terenie.

Po kilku godzinach będziesz wiedział w którą stronę się kierować.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kiełek

E bardziej terenowa i mocniejsza (50 KM) - guzik i kopajka

 

Jest też do kupienia DR 350 w łodzi (30 KM) - tylko kopajka

 

 

Nieprawda: wersja E ma tylko elektryka tak jak S, nie było fabrycznej DRZ z kopem i elektrykiem. Y ma tylko kopa.

Jak dla mnie E to najciekawsza wersja DRZ: lepszy zawias, lżejsza i mocniejsza niż S

 

A u mnie w Piotrkowie jest do kupienia DR 350 na elektryku (istny rarytas:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_lc4

Jak ze zdrową głowicą i wałkiem to faktycznie... rarytas  :decayed:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotreklodz

Jeśli dalej szukasz to mogę sprzedać swoją XR400 w bardzo przyzwoitym stanie. PW jak coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miqul

Heh a ja właśnie zmieniłem kierunek poszukiwań na łatwiejsze do znalezienia DRZ.... przekonała mnie jeszcze większa moc i chłodnica a co za tym idzie nie trzeba wymieniać oleju co 2tys. km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_lc4

 

 

mogę sprzedać swoją XR400 w bardzo przyzwoitym stanie.

Poka tą XR na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×