Mavver Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Cześć,w tym sezonie akumulator w moim FZS 600 wyzionął ducha. Poszukuję czegoś i mam dylemat - AGM czy Żelowy? Po pierwsze pojemność - celuję w 10-12Ah. (chyba optymalna, nie?) Po drugie prąd rozruchowy - 150A powinno wystarczyc? (warto jednak dołożyć do takiego z rozruchem 200A+?) Mogę kupić Żel firmy WM Moto albo M-Line w cenie ok 140zł - tylko czy będzie to dobry zakup? M-line ma średnie opinie, o WM nic nie słyszałem. Z drugiej strony AGM - ok 150zł, Varta, albo LandPort - sprawdzone marki, ale technologia wykonania gorsza.Co wybrać?No i następne pytanie - czy żelowe i AGM można ładować zwykłym prostownikiem z ręcznym regulatorem natężenia? 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Kup ten który ma dłuższy okres gwarancji 10-12 Ah to optymalna wartość dla wiekszości moto. Co do prądu rozruchowego poszperaj w necie, powinna być podana wartość prądu rozruchowego dla tego motocykla. A ładowaniem zaczniesz martwić się przed zimą. Kupisz automatyczną ładowarkę, podepniesz na zimę i spokój. Są artykuły które wprost zabraniają ładowania żelowych tradycyjnymi prostownikami, ale ile w tym prawdy to musiałby się jakiś fachowiec wypowiedzieć 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 Bierz AGMa. Żelówki raz, że trzeba ładować specjalną dość drogą ładowarką, a dwa "zużywają" się już leżąc na półce w dystrybucji a potem w sklepie gdyż zostają sformowane już na etapie produkcji i od tego momentu biegnie ich czas "życia". Pojemność i prąd rozruchowy bierzesz takie, jakie fabryka przewidziała, ani mniejsze ani większe. W poniedziałek sprawdzę Ci co tam powinno być u Ciebie w moto i napiszę Ci parametry. Co do marek to nie bierz żadnych " wynalazków " łatwo możesz być w plecy, zwłaszcza przy ewentualnej reklamacji. Jeśli chodzi o proces reklamacyjny najlepsze doświadczenia mamy z unibatem, yuasą i jmt, za to z vartą/boschem i exidem bywało gorzej. Pozdrawiam Mateusz 1 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro1975 Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 trzeba ładować specjalną dość drogą ładowarką tu to pojechałeś po całości .... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 unibatem brałem Unibata, złego słowa o nim nie mogę powiedzieć. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 1 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2015 tu to pojechałeś po całości ....Sprawdziłem po Twoim poście i faktycznie tu się oferta zmieniła- teraz większość ładowarek motocyklowych obsługuje też żelowe, nawet te za okolice 100 zł. Do niedawna była różnica około stówy między tymi obsługującymi żelowe i tymi nie obsługującymi. My zawsze na stanie trzymaliśmy tylko trochę droższe modele mające więcej funkcji i dlatego nie zauważyłem, że teraz te tańsze też obsługują żel. Mea culpa.Czyli na ten moment aktualny pozostaje jedynie punkt o momencie ładowania- agma uruchamiasz dopiero po zakupie samodzielnie, żel leży na półce już uruchomiony. 0 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielebny67 Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Co do ładowania zelówek specjalnym prostownikiem, kolega elektronik wytłumaczył raz a prosto! Czy alternator jest specjalnym prostownikiem? Otóż nie! Tylko zwykłym i ładuje tak samo akumulator:zwykły,żelowy czy inny. Akumulator żelowy można ładować zwykłym prostownikiem zachowując parametry ładowania zalecane przez producenta :-D 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aidekk Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Kup ten który ma dłuższy okres gwarancjiWiele gwarancji akumulatorów nie jest w ogóle rozpatrywanych, od razu dostajesz negatywa i że Twoja wina. Są to częste działania producenta a szarpanie się o 100 zł nie sa chyba warte świeczki. Ja osobiście zawsze jeździłem na kwasówkach ale nie Ca-Ca tylko Ag-Ca (głównie od Boscha), bo są lepsze jeśli jeździsz dużo i ale na krótkich dystansach. Popytaj taksiarzy, znam wielu, którzy na takich jeżdżą. Co do samych żelówek - ja tylko raz jeden zakupiłem żelówkę do mojego Zippa i już nigdy nie wezmę innego. Na kwasówce po 2-3 mies bez ładowania ledwo kręcił. Na żelówce odpalał na 2-3 strzała. Wolniej się rozładowują. Fakt, że mają niższy prąd rozruchowy i w niskich temperaturach tez nie trzymają jakoś super parametrów ale do motocykla żelówka jak znalazł bo zimą nie jeździsz sporadycznie albo wcale. No chyba, że masz garaż i czas na chodzenie po aku, wyciąganie i doładowywanie, znów odnoszenie. Mnie się nie chce dlatego wolę dopłacić do żelowego. Jest zdecydowanie bezobsługowy, a że trochę szybciej się zużyje - cóż.. coś za coś. W tym przypadku komfort i wygoda za wyższą cenę. Musisz sam zdecydować co wolisz. Oba rozwiązania mają wady i zalety. Co do prądu rozruchowego - bierz tak jak w książce napisano. Max 10% więcej... za dużo nie jest dobrze. 1 Cytuj Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toschie Opublikowano 2 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2015 Problem demontażu akumulatora rozwiązują dwa kabelki na jednej wtyczce. chyba każda porządna ładowarka ma takie coś, no przynajmniej moja. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mavver Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi.Póki co skok temperatury spowodował, że mój stary aku zaczął kręcić i motocykl odpala bez problemu. (aż dziwie się, że na kwasówki temp. tam mocno oddziałuje ) Gdyby jednak po raz kolejny się zbuntował to kupię nowy i dam znać, na który model padł mój wybór i jak się sprawuje 0 Cytuj „Żeby być motocyklistą nie wystarczy benzyna w żyłach, potrzebny także olej w głowie” Zapraszam na mojego bloga: www.mankut.blog.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto-pol72 Opublikowano 9 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 Co do marek to nie bierz żadnych " wynalazków " łatwo możesz być w plecy, zwłaszcza przy ewentualnej reklamacji. Jeśli chodzi o proces reklamacyjny najlepsze doświadczenia mamy z unibatem, yuasą i jmt, za to z vartą/boschem i exidem bywało gorzej. Brałbym yuasa trochę droższy ale naprawdę jest ok najlepiej made in usa ,miałem dwa jeden nawet wiekowy a chodził super 0 Cytuj Darmowe Ogłoszenia Lokalne Malito.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 18 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 trochę droższy no to pojechałeś liczyl bym 2-3x 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podkopnik Opublikowano 24 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2015 Ja mam żelowy Excide i robi robotę wcześniej miałem Yuasy. Przy Yuasie uważaj na podróbki ... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.