preker84 Opublikowano 9 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Jeżeli zalewał pół syntetykiem, a Ty nalałeś syntetyk to nic się nie stanie. Ponieważ p. syntetyk w fazie produkcji otrzymuje dodatki syntetyczne wspomagające czyszczenie, zmniejszające tarcie itp.Jeżeli po mineralnym nalejemy full syntetyku może stać się tragedia ( dodatki czyszczące zaczną działać i nagar będzie krążyć w silniku ), lecz może być wszystko w porządku bzdura bzdura bzdura....O właściwościach myjących mówi liczba TBN tak jak pisze MAWET.W tym sezonie rozbierałem góre silnika swojego Fazera, 2 lata temu cały silnik Suzuki DRZ 450. - Nagar ? jaki nagar to nie sa silniki jak w WSK gdzie to nagar tworzył się gdy przesadzilismy z iloscią oleju do 2T.Kilka lat temu jak posiadałem zacne auto marki Volksvagen Golf 2 generacji zmienilem olej z minerala na polsynentek a nastepnie na synteze pełną.Po kilkunastu tysiącach kilometrów nic nie zmieniło się w kwesti wycieków i spalania oleju tzn. nic nie kapało a spalał może z 50ml na 1000 km. 0 Cytuj 504635425 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejCBR Opublikowano 10 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Dokladnie jest to jest oryginalny przebieg to lej smialo syntetyczny olej, szkoda zalewac polsyntetykiem. Ja mam f2 z 94r i rzekomo ma 37tysiecy i jezdze na 15-50 motul 5100 jest to polsyntetyk i w tatym sezonie po przejechaniu 4 tys km nie mialem zadnych ubytkow oleju. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrubY Opublikowano 10 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 ja do mojej efy zakupiłem olej 10w50 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dann Opublikowano 11 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Ja zalałem fajera motulem 5100 pólsyntetyk... i do dzis gitez majonez... 0 Cytuj Nie mam siły, by wstać, nie mam siły, by iść.Nie mam siły, by grać,nie mam siły, by żyć.Eksploduje mój mózg,atakuje mnie chłód.Zasypuje rój gruz,to rujnuje mnie znów,ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 To teraz pytanie...czy zmiana oleju przed regulacją zaworów i/lub synchronizacją gaźników mija się z celem? 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 nie, wymiana oleju nie ma nic wspólnego z zaworami, gaźnikami. Tylko pamiętaj, że przed regulacją gaźników zrób zawory, nie odwrotnie. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 nie, wymiana oleju nie ma nic wspólnego z zaworami, gaźnikami. Tylko pamiętaj, że przed regulacją gaźników zrób zawory, nie odwrotnie.Okey, w takim razie wymieniam olej jak będzie temp. dodatnia za oknami Natomiast chodziło mi tylko o to czy ktoś będzie musiał spuszczać olej zanim weźmie się za zawory i gaźniki. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filet Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Panowie bez paniki. Mało prawdopodobne ze ktos lał od nowości do moto minerała. Jeśli przebieg masz rzeczywisty lej syntetyk. Ja mam fz6 2004 przyjechała z zachodu przy 32000km mam 41000 i zmieniam olej na motul 10w40. pzdr 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Dobra, chcę kupić syntetyka kilka literków, aby do dwóch motocykli pasował. Teraz pytanie jakim symbolem się kierować? - 10w40, 10w50 czy innymi wartościami? 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrubY Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Mam na opych repsola 10w50 bo musze półsyntetyk kupić a nie full syntetyk pisać jak coś!! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 12 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Dobra, chcę kupić syntetyka kilka literków, aby do dwóch motocykli pasował. Teraz pytanie jakim symbolem się kierować? - 10w40, 10w50 czy innymi wartościami?10w50 ma wieksza lepkosc w wysokich temperaturach ale w nawet w gorace polskie lato wystarczy 10w40 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Dobra panowie, napaliłem się na olej w pełni syntetyczny, ale.... moim oczom ukazuje się cena Motul'a za grube 300 PLN i więcej (za 4 litry). Myślę, że to grubo ponad moje granice portfela i teraz pytanie czy szukać tańszej wersji pełnego syntetyka czy kupić pół-syntetyka, ale bardzo dobrego?P.S. O zaletach oleju syntetycznego wszędzie piszą, ale o pół-syntetycznych olejach słyszy się tylko, że to tańsza odmiana syntetyków 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Ipone ma syntetyki w cenach ok 200-230 zł. Shell advance też jest za ok 200 zł. A jak masz mniej kasy to lej repsola (w sumie to nie wiem czy to syntetyk czy półsyntetyk - różne rzeczy słyszałem) http://www.motorwings.pl/797-olej-repsol-moto-sintetico-4t-10w40-synthetic-4litry-rp163n54.html, albo ipone. Zostaje też nieśmiertelny motul 5100 (półsyntetyk) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 o pół-syntetycznych olejach słyszy się tylko, że to tańsza odmiana syntetyków trudno mowic tu o 'odmianie' bo polsyntetyk to nic innego jak mieszanka oleju mineralnego i syntetyka i to w niekorzystnych proporcjach- nie jak wskazuje nazwa "pól syntetyk" tylko w 30%syntetyk a 70%mineralny - w wiekszosci przypadkow :Pmotula 7100 4l tez mozna kupic za ok 200zl a nie 300 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piżmak Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 trudno mowic tu o 'odmianie' bo polsyntetyk to nic innego jak mieszanka oleju mineralnego i syntetyka i to w niekorzystnych proporcjach- nie jak wskazuje nazwa "pól syntetyk" tylko w 30%syntetyk a 70%mineralny - w wiekszosci przypadkow motula 7100 4l tez mozna kupic za ok 200zl a nie 300 Haser, skąd masz takie informacje? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwutek Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Panowie bez paniki. Mało prawdopodobne ze ktos lał od nowości do moto minerała. Jeśli przebieg masz rzeczywisty lej syntetyk. Ja mam fz6 2004 przyjechała z zachodu przy 32000km mam 41000 i zmieniam olej na motul 10w40. pzdrto wkońcu motul 10w40 to pełny czy półsyntetyk?? bo mam identyczne moto w podobnym przebiegu i w sumie bym skopiował pomysł 0 Cytuj Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Haser, skąd masz takie informacje? nie jest tajemnicą ze dla polsyntetykow bazą jest olej mineralny choc tego nie znajdziesz na etykiecie wiadomo dlaczego (znajdziesz na pewno w internecie i prasie)to wkońcu motul 10w40 to pełny czy półsyntetyk?? bo mam identyczne moto w podobnym przebiegu i w sumie bym skopiował pomysł jest i taki i taki 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwutek Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 jest i taki i takiqur... całe życie uczyli mnie że z przodu 5 - pełen syntetyk, 10 - pół syntetyk a 15 - minerał ale tu d*pa, wiedza z puszki w moto jak widzę niema zastosowania Chyba zaryzykuję i syntetykiem jednak go zaleję choć to już któraś z kolei moja decyzja - ale do wymiany jeszcze mam czas więc może mi się odmieni ? 0 Cytuj Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 W puszce też to nie dział, cyfry te oznaczają lepkość oleju, a nie jego bazę. To mit. Bo w takim razie olej 0w- to będzie co? hipersyntetyk? Określenie, że ktoś leje motula 10w40 nic nie mówi, bo to może być i syntetyk i półsyntetyk. Kup tego repsol'a albo ipone i będzie z głowy. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwutek Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 dziex- tak zrobię 0 Cytuj Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailor Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgodzę się z Mawetem, choć sam wcześniej myślałem że: całe życie uczyli mnie że z przodu 5 - pełen syntetyk, 10 - pół syntetyk a 15 - minerałno ale życie pokazało coś innego.Ja mogę polecić olej, którego sam używam. Jest to półsyntetyk Bel-Ray o EXP10w40http://www.motorwings.pl/796-olej-belray-exp-10w40-4l-synth-blen-91900-bt4lp.htmlJest też wersja syntetyczna:http://www.motorwings.pl/815-olej-belray-exs-10w50-4l-synth-92680-bt4lp.html 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwutek Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 stwierdziłem że zaleję połówką - a jak będzie kaska i się odważę to wtedy przejście na pełny zrobię-tak jak ktoś wcześniej mi radził 0 Cytuj Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aidekk Opublikowano 26 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 Od razu powiem, że mechanik ze mnie żaden (informatyk ). Odpowiedzcie mi proszę na jedno pytanie.Zmieniałem olej jakoś na przełomie sierpnia i września, wlał mi mechanik do mojego ZIPPa coś dobrego co leją do ścigaczy (ok 180zł mnie wyszło).Od tamtej pory przejechałem może 300-400 km. Czy jest zmieniać olej po zimie? Czy olej stojąc te parę miesięcy faktycznie traci na tyle, że trzeba go wylewać? 0 Cytuj Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 26 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2012 coś dobrego co leją do ścigaczyBrzmi faktycznie pro. Olej zmieniasz raz w roku, lub po określonym przebiegu. Uważam, że dobrze jest też zmieniać olej przed zimą (choć te 300-400km to żaden przebieg). Śmigaj spokojnie dalej. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aidekk Opublikowano 27 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Dzięki, tak ja pisałem żaden ze mnie mechanik ale wiem, że najtańszego mi nie nalał. Wybór miałem i nawet nazwy były ale nie pamiętam zwyczajnie . 0 Cytuj Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.