Skocz do zawartości

Wymiana Oleju


siwutek

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli zalewał pół syntetykiem, a Ty nalałeś syntetyk to nic się nie stanie. Ponieważ p. syntetyk w fazie produkcji otrzymuje dodatki syntetyczne wspomagające czyszczenie, zmniejszające tarcie itp.Jeżeli po mineralnym nalejemy full syntetyku może stać się tragedia ( dodatki czyszczące zaczną działać i nagar będzie krążyć w silniku ), lecz może być wszystko w porządku :smile:

bzdura bzdura bzdura....O właściwościach myjących mówi liczba TBN tak jak pisze MAWET.W tym sezonie rozbierałem góre silnika swojego Fazera, 2 lata temu cały silnik Suzuki DRZ 450. - Nagar ? jaki nagar to nie sa silniki jak w WSK gdzie to nagar tworzył się gdy przesadzilismy z iloscią oleju do 2T.Kilka lat temu jak posiadałem zacne auto marki Volksvagen Golf 2 generacji zmienilem olej z minerala na polsynentek a nastepnie na synteze pełną.Po kilkunastu tysiącach kilometrów nic nie zmieniło się w kwesti wycieków i spalania oleju tzn. nic nie kapało a spalał może z 50ml na 1000 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jest to jest oryginalny przebieg to lej smialo syntetyczny olej, szkoda zalewac polsyntetykiem. Ja mam f2 z 94r i rzekomo ma 37tysiecy i jezdze na 15-50 motul 5100 jest to polsyntetyk i w tatym sezonie po przejechaniu 4 tys km nie mialem zadnych ubytkow oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalałem fajera motulem 5100 pólsyntetyk... i do dzis gitez majonez... :biggrin:

 Nie mam siły, by wstać,

nie mam siły, by iść.
Nie mam siły, by grać,
nie mam siły, by żyć.
Eksploduje mój mózg,
atakuje mnie chłód.
Zasypuje rój gruz,
to rujnuje mnie znów,
ale nagle w żagle łapię ciepły wiatr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz pytanie...czy zmiana oleju przed regulacją zaworów i/lub synchronizacją gaźników mija się z celem?

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, wymiana oleju nie ma nic wspólnego z zaworami, gaźnikami. Tylko pamiętaj, że przed regulacją gaźników zrób zawory, nie odwrotnie.

Okey, w takim razie wymieniam olej jak będzie temp. dodatnia za oknami :smile: Natomiast chodziło mi tylko o to czy ktoś będzie musiał spuszczać olej zanim weźmie się za zawory i gaźniki.

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bez paniki. Mało prawdopodobne ze ktos lał od nowości do moto minerała. Jeśli przebieg masz rzeczywisty lej syntetyk. Ja mam fz6 2004 przyjechała z zachodu przy 32000km mam 41000 i zmieniam olej na motul 10w40. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, chcę kupić syntetyka kilka literków, aby do dwóch motocykli pasował. Teraz pytanie jakim symbolem się kierować? - 10w40, 10w50 czy innymi wartościami?

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, chcę kupić syntetyka kilka literków, aby do dwóch motocykli pasował. Teraz pytanie jakim symbolem się kierować? - 10w40, 10w50 czy innymi wartościami?

10w50 ma wieksza lepkosc w wysokich temperaturach ale w nawet w gorace polskie lato wystarczy 10w40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie, napaliłem się na olej w pełni syntetyczny, ale.... moim oczom ukazuje się cena Motul'a za grube 300 PLN i więcej (za 4 litry). Myślę, że to grubo ponad moje granice portfela i teraz pytanie czy szukać tańszej wersji pełnego syntetyka czy kupić pół-syntetyka, ale bardzo dobrego?P.S. O zaletach oleju syntetycznego wszędzie piszą, ale o pół-syntetycznych olejach słyszy się tylko, że to tańsza odmiana syntetyków :decayed:

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ipone ma syntetyki w cenach ok 200-230 zł. Shell advance też jest za ok 200 zł. A jak masz mniej kasy to lej repsola (w sumie to nie wiem czy to syntetyk czy półsyntetyk - różne rzeczy słyszałem) http://www.motorwings.pl/797-olej-repsol-moto-sintetico-4t-10w40-synthetic-4litry-rp163n54.html, albo ipone.

Zostaje też nieśmiertelny motul 5100 (półsyntetyk)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o pół-syntetycznych olejach słyszy się tylko, że to tańsza odmiana syntetyków :decayed:

trudno mowic tu o 'odmianie' bo polsyntetyk to nic innego jak mieszanka oleju mineralnego i syntetyka i to w niekorzystnych proporcjach- nie jak wskazuje nazwa "pól syntetyk" tylko w 30%syntetyk a 70%mineralny - w wiekszosci przypadkow :Pmotula 7100 4l tez mozna kupic za ok 200zl a nie 300 :ohmy2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno mowic tu o 'odmianie' bo polsyntetyk to nic innego jak mieszanka oleju mineralnego i syntetyka i to w niekorzystnych proporcjach- nie jak wskazuje nazwa "pól syntetyk" tylko w 30%syntetyk a 70%mineralny - w wiekszosci przypadkow :P motula 7100 4l tez mozna kupic za ok 200zl a nie 300 :ohmy2:

Haser, skąd masz takie informacje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bez paniki. Mało prawdopodobne ze ktos lał od nowości do moto minerała. Jeśli przebieg masz rzeczywisty lej syntetyk. Ja mam fz6 2004 przyjechała z zachodu przy 32000km mam 41000 i zmieniam olej na motul 10w40. pzdr

to wkońcu motul 10w40 to pełny czy półsyntetyk?? bo mam identyczne moto w podobnym przebiegu i w sumie bym skopiował pomysł :smile:

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haser, skąd masz takie informacje?

nie jest tajemnicą ze dla polsyntetykow bazą jest olej mineralny choc tego nie znajdziesz na etykiecie wiadomo dlaczego (znajdziesz na pewno w internecie i prasie)

to wkońcu motul 10w40 to pełny czy półsyntetyk?? bo mam identyczne moto w podobnym przebiegu i w sumie bym skopiował pomysł :smile:

jest i taki i taki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest i taki i taki

qur... całe życie uczyli mnie że z przodu 5 - pełen syntetyk, 10 - pół syntetyk a 15 - minerał ale tu d*pa, wiedza z puszki w moto jak widzę niema zastosowania :sad2: Chyba zaryzykuję i syntetykiem jednak go zaleję :smile: choć to już któraś z kolei moja decyzja - ale do wymiany jeszcze mam czas więc może mi się odmieni ?

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W puszce też to nie dział, cyfry te oznaczają lepkość oleju, a nie jego bazę. To mit. Bo w takim razie olej 0w- to będzie co? hipersyntetyk? Określenie, że ktoś leje motula 10w40 nic nie mówi, bo to może być i syntetyk i półsyntetyk. Kup tego repsol'a albo ipone i będzie z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziex- tak zrobię

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Mawetem, choć sam wcześniej myślałem że:

całe życie uczyli mnie że z przodu 5 - pełen syntetyk, 10 - pół syntetyk a 15 - minerał

no ale życie pokazało coś innego.Ja mogę polecić olej, którego sam używam. Jest to półsyntetyk Bel-Ray o EXP10w40http://www.motorwings.pl/796-olej-belray-exp-10w40-4l-synth-blen-91900-bt4lp.htmlJest też wersja syntetyczna:http://www.motorwings.pl/815-olej-belray-exs-10w50-4l-synth-92680-bt4lp.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdziłem że zaleję połówką - a jak będzie kaska i się odważę to wtedy przejście na pełny zrobię-tak jak ktoś wcześniej mi radził

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu powiem, że mechanik ze mnie żaden (informatyk :biggrin:). Odpowiedzcie mi proszę na jedno pytanie.Zmieniałem olej jakoś na przełomie sierpnia i września, wlał mi mechanik do mojego ZIPPa coś dobrego co leją do ścigaczy (ok 180zł mnie wyszło).Od tamtej pory przejechałem może 300-400 km. Czy jest zmieniać olej po zimie? Czy olej stojąc te parę miesięcy faktycznie traci na tyle, że trzeba go wylewać?

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś dobrego co leją do ścigaczy

Brzmi faktycznie pro. Olej zmieniasz raz w roku, lub po określonym przebiegu. Uważam, że dobrze jest też zmieniać olej przed zimą (choć te 300-400km to żaden przebieg). Śmigaj spokojnie dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, tak ja pisałem żaden ze mnie mechanik ale wiem, że najtańszego mi nie nalał. Wybór miałem i nawet nazwy były ale nie pamiętam zwyczajnie :smile:.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...