benusso Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Panowie, nie wiem jaki miałem olej zalany a widzę że należałoby dolać, czego w takiej sytuacji powinienem użyć ? 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Zbadaj olej - BEZPŁATNE BADANIE OLEJU 1 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwutek Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 no niezły patent- ciekawe czy ktoś korzystał z ich usług już?? Osobiście żałuję że tego wcześniej nie wkleiłeś-pewnie bym skorzystał 0 Cytuj Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Sam niedawno poznałem tą firmę, gdy chciałem sprawdzić jaki olej był zalany w mojej maszynie (z ciekawości). 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mawet Opublikowano 15 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Panowie, nie wiem jaki miałem olej zalany a widzę że należałoby dolać, czego w takiej sytuacji powinienem użyć ?Obecnie wszystkie oleje są mieszalne, dolej jakiegoś półsynetyka i już. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeczen Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 witam nazywam sie Łukasz mam 21 lat niedawno nabylem zx6r 98r mam problem gdyz mam wplanach wymiane oleju i uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zamówilem juz olej i uszczelniacze ale nie moge znalesc jaka ilosc oleju powinna byc pomocy 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzycho Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 po pierwsze to zapraszamy do powitalnimodel rok 95-98 150mmmodel 98-00 105mmwiesz jak to sie mierzy? tam sa mm a nie ml 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeczen Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 tak od górnej krawedzi lagi do tafli oleju to juz nie wiem ile nalac nie chcial bym popsuc 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Tym razem sam chcę zmienić olej w swoim DL-u (zbiornik 10L na zlanie starego już kupiony w Korando) - obecnie mam (chyba!) półsyntetyk Castrol 10W40. Wg książki serwisowej zalecany olej to 10W40, ale chyba zmienię na pełny syntetyk 15W50 bo alternatywnie można (jeszcze nie wiem jakiej firmy, ale coś się wybierze). Wycinek z książki serwisowej DL650K6: 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 na shellu masz syntetyki o tych parametrach praktycznie na każdej stacji dostępne, ceny te same co na all 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jeśli masz teraz pół-sytentyczny olej, a chcesz zalać fulla, to zasięgnij opinii czy aby na pewno to dobry pomysł (doszły mnie słuchy, że źle to wpływa na kondycje silnika, ale sam nie testowałem na własnej skórze). Zejście z fulla na half to chyba mniejsze zło, niż na odwrót. 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Przetestowałem zmianę na full w aucie i było ok. Oczywiście nie musi to być regułą ale może ktoś znający temat dopowie coś więcej. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 nic się nie stanie moją hondę nawet syntetykiem zalałem i śmiga 0 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcio Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zalecana jest tzw płukanka 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Skoro istnieje podejrzenie, że pełny syntetyk zrobi więcej złego niż dobrego to wleję Motula 5100 4T 15W50 który jest półsyntetyczny. Zmiana zatem będzie z 10W40 na 15W50. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zalecana jest tzw płukanka takie cuś nie zaszkodzi? http://www.liqui-moly.pl/serwis/informacje-techniczne/112-czyszczenie-ukadu-olejowego są różne szkoły, jedni mówią "nie płukać" inni "płukać, potem zalać olejem mineralnym i pojeździć trochę, a potem wlać już olej docelowy..." i weź bądź tu mądry 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soltys Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 raczej nie zaszkodzi zmiana mineralnego na syntetyk, chyba że silnik ma przebieg liczony w setkach tysięy km. przy przebiegach do 100 tysięcy nie zbiera się tyle syfu z uleju by po wymyciu tego przez syntetyk silnik przestał pracować. ale to tylko teoria do potwierdzenia 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jcb Opublikowano 1 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syntetyczne/przewaga-w-pelni-syntetycznego-oleju-silnikoweg/fakty-i-mity-na-temat-syntetycznych-olejow-silnikowych.aspx http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mineralnego-na-syntetyk-obalamy-mity/ We wszystkich samochodach i motocyklach jakie trafiają w moje ręce zalewam olej zbieżny z wytycznymi producenta i moimi własnymi przekonaniami nie zważając na to co było zalane wcześniej i jakoś do tej pory nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów. Edytowane 1 Września 2014 przez jcb (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteklodz Opublikowano 1 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 u mnie też nic złego się nie działo najgorzej jest trafić na podróbkę oleju, wtedy jest problem http://bikeadvice.in/wp-content/uploads/2010/11/BMW-oil-sludge02.jpg 1 Cytuj Bus, bagażówka stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź 663-231-860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malyanio Opublikowano 4 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Przeczytałem wszystkie wasze opinie na temat oleju i propozycji dla kolegi @siwutek a, dokładnie do jego FZ6. Uważam że, post zawiera ciekawe a, zarazem bzdurne opowieści o olejach – sieć jest cała różnego rodzajów opisów a, olej to temat rzeka. Przede wszystkim zacząć trzeba od specyfikacji oleju jaką przewidział producent dla danego motocykla. FZ6 na pewno ma zintegrowany silnik ze skrzynią i mokre sprzęgło i to moim zdaniem jest najważniejsza sprawa. Producenci dobrych marek na swoich stronach rekomendują dany olej do danego modelu. Np.: https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation http://ew5.earlweb.com/search.php?site=220®ion=250&language=13&brand=17 I myślę że, tam kolega coś dla siebie znajdzie. Oczywiście należy zwrócić uwagę na oznaczenie oleju i nie sugerować się oznaczeniem temperatur – 10w40 czy 15w50, przy nowoczesnych olejach absolutnie nie mówi nam tak jak kiedyś czy jest to syntetyk, półsyntetyk. Nie zgodzę się z przedmówcami że, nie powinien nalać pełnego syntetyka do swojej FZ6 – motocykl kolegi ma bardzo mały przebieg. Przede wszystkim sprawdzić czy olej ma i jaką specyfikację API i JASO.(odporność na ślizganie) Drugą jest zasobność portfela. Pytanie tylko czy warto kupić „bełt” i po 10000km zarżnąć silnik lub sprzęgło. Wybór pozostawiam koledze. P.S. Ostatnio też robiłem wymianę oleju w swojej K12S. Do tej pory motong jeździł na CASTROLU 10W40 P4 półsyntetyk - olej zalecany przez producenta motocykli. Silnik pracował dość niestabilnie, kosz sprzęgła wydawał nieprzyjemny szum. Co serwis to inna opinia czym zalać.Obecnie silnik zalałem 300V Factory Line 15W50 – inne temperatury i oczywiście pełen syntetyk. Problemy się skończyły. Uważam że, w dzisiejszych czasach trzeba iść z postępem. Nowe generacje oleju mają zdecydowanie lepsze parametry niż te które były zalecane kilka lat temu. I jeszcze jedna uwaga dla kolegi. Lepiej kupić olej drożej w porządnym sklepie niż w necie gdzie jest taniej ale, często zamiast dobrego oleju silnikowego można kupić rzepak …. LwG 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOTORWINGS Opublikowano 5 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Tylko skoro zalałeś 300V to pamiętaj, że ten olej powinien być wymieniany częściej niż normalny, jeżeli nie skrócisz interwału wymiany to wydając dużo więcej zrobisz swojemu motocyklowi dużo gorzej. 1 Cytuj Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malyanio Opublikowano 5 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Słuszna uwaga. Tak masz tutaj zdecydowaną rację. Olej należy wymieniać częściej i to że, jest drogi to nie znaczy że, jest Long Life. Czytałem kilka informacji o charakterystyce tego oleju po przebiegach 7000km i miał się całkiem nieźle. Badania wykazały (o ile nie były zlecane przez producenta???) z których wynika że olej nie utracił swoich właściwości.. Tak czy owak rocznie rocznie robię przebiegi między 3 – 7 tyś km i bez względu czy olej ma nakręcone swoje kilometry czy nie idzie w kanał raz do roku. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.