Skocz do zawartości

Wymiana Oleju


siwutek

Rekomendowane odpowiedzi

no niezły patent- ciekawe czy ktoś korzystał z ich usług już?? Osobiście żałuję że tego wcześniej nie wkleiłeś-pewnie bym skorzystał :sad2:

Powyższy post jedynie wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.W dniu jutrzejszym ani w każdym innym następującym po tym terminie dniu - nie może on służyć przeciwko autorowi. Ponadto autor zastrzega sobie prawo i możliwość zmiany poglądów bez podawania przyczyny. Przed przeczytaniem należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Po przeczytaniu jedynie z PSYCHIATRĄ :ph34r:

 

Zawsze gdy zapier***am, boję się, się że z przeciwka spotkam takiego samego poje**a jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam niedawno poznałem tą firmę, gdy chciałem sprawdzić jaki olej był zalany w mojej maszynie (z ciekawości).

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wiem jaki miałem olej zalany a widzę że należałoby dolać, czego w takiej sytuacji powinienem użyć ?

Obecnie wszystkie oleje są mieszalne, dolej jakiegoś półsynetyka i już.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam nazywam sie Łukasz mam 21 lat niedawno nabylem zx6r 98r mam problem gdyz mam wplanach wymiane oleju i uszczelniaczy w przednim zawieszeniu zamówilem juz olej i uszczelniacze ale nie moge znalesc jaka ilosc oleju powinna byc pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tym razem sam chcę zmienić olej w swoim DL-u (zbiornik 10L na zlanie starego już kupiony w Korando) - obecnie mam (chyba!) półsyntetyk Castrol 10W40. Wg książki serwisowej zalecany olej to 10W40, ale chyba zmienię na pełny syntetyk 15W50 bo alternatywnie można (jeszcze nie wiem jakiej firmy, ale coś się wybierze).

 

Wycinek z książki serwisowej DL650K6:

 

2mm5zq1.jpg

s0xzbs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na shellu masz syntetyki o tych parametrach

praktycznie na każdej stacji dostępne, ceny te same co na all

Bus, bagażówka

stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź

663-231-860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz teraz pół-sytentyczny olej, a chcesz zalać fulla, to zasięgnij opinii czy aby na pewno to dobry pomysł (doszły mnie słuchy, że źle to wpływa na kondycje silnika, ale sam nie testowałem na własnej skórze). Zejście z fulla na half to chyba mniejsze zło, niż na odwrót. 

Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości winfakt_logo_sygnatura.png

Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecana jest tzw płukanka

takie cuś nie zaszkodzi? http://www.liqui-moly.pl/serwis/informacje-techniczne/112-czyszczenie-ukadu-olejowego

 

są różne szkoły, jedni mówią "nie płukać" inni "płukać, potem zalać olejem mineralnym i pojeździć trochę, a potem wlać już olej docelowy..." i weź bądź tu mądry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie zaszkodzi zmiana mineralnego na syntetyk, chyba że silnik ma przebieg liczony w setkach tysięy km. przy przebiegach do 100 tysięcy nie zbiera się tyle syfu z uleju by po wymyciu tego przez syntetyk silnik przestał pracować. 

 

ale to tylko teoria do potwierdzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mobil1.pl/co-to-sa-oleje-syntetyczne/przewaga-w-pelni-syntetycznego-oleju-silnikoweg/fakty-i-mity-na-temat-syntetycznych-olejow-silnikowych.aspx

 

 

http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mineralnego-na-syntetyk-obalamy-mity/

 

We wszystkich samochodach i motocyklach jakie trafiają w moje ręce zalewam olej  zbieżny z wytycznymi producenta i moimi własnymi przekonaniami nie zważając na to co było zalane wcześniej  i jakoś do tej  pory nie zaobserwowałem żadnych niepokojących objawów.

Edytowane przez jcb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też nic złego się nie działo

 

najgorzej jest trafić na podróbkę oleju, wtedy jest problem

http://bikeadvice.in/wp-content/uploads/2010/11/BMW-oil-sludge02.jpg

Bus, bagażówka

stała trasa Łódź-Paryż(F)-Łódź

663-231-860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem  wszystkie wasze opinie na temat oleju i propozycji dla kolegi @siwutek a, dokładnie do jego FZ6. Uważam że, post zawiera ciekawe a, zarazem bzdurne opowieści o olejach – sieć jest cała różnego rodzajów opisów a, olej to temat rzeka.

Przede wszystkim zacząć trzeba od specyfikacji oleju jaką przewidział producent dla danego motocykla.  FZ6 na pewno ma zintegrowany silnik ze skrzynią i mokre sprzęgło i to moim zdaniem jest najważniejsza sprawa. Producenci dobrych marek na swoich stronach rekomendują dany olej do danego modelu. Np.:

 https://www.motul.com/pl/pl/products/recommendation

http://ew5.earlweb.com/search.php?site=220&region=250&language=13&brand=17

 

I myślę że, tam kolega coś dla siebie znajdzie. Oczywiście należy zwrócić uwagę na oznaczenie oleju i nie sugerować się oznaczeniem temperatur – 10w40 czy 15w50, przy nowoczesnych olejach absolutnie nie mówi nam tak jak kiedyś czy jest to syntetyk, półsyntetyk.  Nie zgodzę się z przedmówcami że, nie powinien nalać pełnego syntetyka do swojej FZ6 – motocykl kolegi ma bardzo mały przebieg. Przede wszystkim sprawdzić czy olej ma i jaką specyfikację  API i JASO.(odporność na ślizganie)

Drugą jest zasobność portfela. Pytanie tylko czy warto kupić „bełt” i po 10000km zarżnąć silnik lub sprzęgło. Wybór pozostawiam koledze.

P.S.  Ostatnio też robiłem wymianę oleju w swojej K12S. Do tej pory motong jeździł na CASTROLU 10W40 P4 półsyntetyk - olej zalecany przez producenta motocykli. Silnik pracował dość niestabilnie, kosz sprzęgła wydawał nieprzyjemny szum. Co serwis to inna opinia czym zalać.Obecnie silnik zalałem 300V Factory Line 15W50 – inne temperatury i oczywiście pełen syntetyk. Problemy się skończyły.  Uważam że, w dzisiejszych czasach trzeba iść z postępem. Nowe generacje oleju mają zdecydowanie lepsze parametry niż te które były zalecane kilka lat temu. I jeszcze jedna uwaga dla kolegi. Lepiej kupić olej drożej  w porządnym sklepie niż w necie gdzie jest taniej ale, często zamiast dobrego oleju silnikowego można kupić rzepak …. LwG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko skoro zalałeś 300V to pamiętaj, że ten olej powinien być wymieniany częściej niż normalny, jeżeli nie skrócisz interwału wymiany to wydając dużo więcej zrobisz swojemu motocyklowi dużo gorzej.

Polub nas na Facebook'u http://www.facebook.com/Motorwings

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga. Tak masz tutaj zdecydowaną rację. Olej należy wymieniać częściej i to że, jest drogi to nie znaczy że, jest Long Life. Czytałem kilka informacji o charakterystyce tego oleju po przebiegach 7000km i miał się całkiem nieźle. Badania wykazały (o ile nie były zlecane przez producenta???) z których wynika że olej nie utracił swoich właściwości.. Tak czy owak rocznie rocznie robię przebiegi między 3 – 7 tyś km i bez względu czy olej ma nakręcone swoje kilometry czy nie idzie w kanał raz do roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...