Jump to content

Honda Cbr - Pomoc W Wyborze


Mark_Ka
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Z uwagi iż moja 125 wykazuje niedobór mocy, to od wiosny ambitnie biorę się za zrobienie prawka na A i jak zdam muszę zmienić na 600. Szczególnie przypasowała Mi Honda cbr 600 i właśnie tego modelu szukam. Na razie waham się między F4 a F4 i. 

 

Znalazłem kilka ogłoszeń na https://motoryzacja.znajdzto.pl/motocykle,257/ - może jako specjaliści możecie wyrazić swoje zdanie?

 

https://motoryzacja.znajdzto.pl/pomorskie/gdansk/honda-cbr-600-f,4294/honda-cbr-cbr600-f4i-raty,7953542.html

https://motoryzacja.znajdzto.pl/malopolskie/olkusz/honda-inne,4507/honda-cbr-cbr-600-f4-i-cbr600f4i-cbr600,7061538.html

https://motoryzacja.znajdzto.pl/pomorskie/gdansk/honda-inne,4507/honda-cbr-600-cbr600-raty,7506290.html

 

Waham się ogólnie między wersją na wtrysku a nie, ponieważ słyszałem różne opinie. Wiele osób twierdziło, iż starsze modele bez wtrysku dają większą przyjemność z jazdy.

 

Z góry dzięki za wskazówki.

Edited by Mark_Ka (see edit history)

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hondy to naprawdę zacne maszyny... Jak już ktoś wspominał na forum niemal że pancerne ramy. Silniki mają miano niezawodnych! Dlatego nie dziwi fakt że bardzo wiele motocykli używanych do Stunt-u to Hondy. Ich silniki wykazują niesamowitą trwałość w sytuacji gdy motocykl znajduje się na tylnym kole i olej w silniku w tej pozycji odpływa nie smarując go.

Z gaźnikiem czy bez... hmmm, styl odpowiedzi będzie podobny do tego jak byś zapytał graczy konsol co wybrać, Xbox-a czy Play Station ? :biggrin:
Każdy będzie chwalił co ma i każda ze stron będzie miała rację.

 

Wtrysk - Nie martwisz się o regulację gaźników, nie martwisz się ssaniem i mieszanką paliwa w chłodne dni przy odpalaniu. Cebry na wtrysku (tak słyszałem) są bardziej ujarzmione, te na gaźnikach to podobno większe wariaty były :smile: Wtryski to więcej elektroniki, choć w przypadku hondy raczej nie będzie się psuła.

 

Gaźniki - Dobrze ustawione potrafią super oddawać moc i mało palić. Serwisowo są kosztowniejsze, bo trzeba je ustawiać, czyścić i regulować co jakiś czas.

 

Jeśli chcesz mieć "więcej" przyjemności z jazdy, to rozważ opcję miedzy F4i a F4i Sport... prócz dzielonej kanapy, inżynierowie odchudzili i dodali troszkę rzeczy żeby zrobić to moto mocniejsze i bardziej ekscytujące :smile:

 

Malowanie nie wpływa na bebechy ;) Choć niektórzy mówią że czerwone były szybsze  :P  Więc wizualnie wybierz taki żeby Ci się podobał ;)

...

Link to comment
Share on other sites

Greg z forum ma na sprzedaż F4. Poszukaj było gdzieś o tym.

 

Godne polecenia? Zanim ja zrobię prawko to pewnie sprzeda :smile:

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Więc zanim Ty zrobisz prawko to te ogłoszenia, które podesłałeś również będą nieaktualne... A jak będą, to wiadomo co to za maszyny, że nikt ich nie chce :smile:

Link to comment
Share on other sites

w zeszłym tygodniu byłem w Gdańsku i przy okazji odwiedziłem tego handlarza, którego oferty przedstawiasz. Akurat oglądałem GSXR k6, i powiem że moto nie powalają a ceny nie są adekwatne do stanu technicznego. Jak szukasz starszej cbr to poszukaj kolesia z Łowicza (na forum cbr Michał750).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

A jak będą, to wiadomo co to za maszyny, że nikt ich nie chce :smile:

Maszyna Grega już od dawna "wisi" na portalach ... zatem jaki wniosek idąc tym tropem? :smile:

Takie wciskanie na "siłę" działa w drugą stronę - niektórych odstrasza. Zawsze zastanawiałem się czy ktokolwiek z polecających weźmie na siebie odpowiedzialność, jeśli ów sprzęt okaże się padaką i rozsypie po 100 km? :smile:

 

 

 

Zanim ja zrobię prawko to pewnie sprzeda :smile:

Jeśli dysponujesz finansami, wiesz już na 100%, że idziesz na kurs, to możesz zrobić to co ja - zakupić maszynę teraz i spokojnie dopieszczać ją przez ten czas, dopóki dokument uprawniający do kierowania sprzętem nie będzie w Twoim posiadaniu :smile:

Link to comment
Share on other sites

 

 

  Mark_Ka, dnia 26 Sty 2015 - 14:50, napisał: Zanim ja zrobię prawko to pewnie sprzeda Jeśli dysponujesz finansami, wiesz już na 100%, że idziesz na kurs, to możesz zrobić to co ja - zakupić maszynę teraz i spokojnie dopieszczać ją przez ten czas, dopóki dokument uprawniający do kierowania sprzętem nie będzie w Twoim posiadaniu

 

Taki czynnik motywujący? A kto mnie będzie powstrzymywał żeby nie pojeździć ?:smile:

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Taki czynnik motywujący? A kto mnie będzie powstrzymywał żeby nie pojeździć ? :smile:

Nikt Cie nie powstrzyma ... ale skutecznie takie jazdy blokuje aktualna pogoda za oknem :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Nie ma co gdybać, trzeba moto kupować a jak będziesz jeździł - z uprawnieniami czy bez - to Twoja prywatna sprawa. Co do moto, masz czas i mimo wszystko przyjrzałbym się Grega Hance. Nie żebym zachwalał... bo nikt nie każe kupować ale jak szukasz 11-15 letniego motocykla to nie ma co się oszukiwać, że kupisz perełkę. Każde moto z tego rocznika leżało... tak więc co najwyżej kupisz wypucowany i połatany sprzęt od handlarza zrobiony wizualnie pod napalonego klienta z parciem na zapier*alanie :biggrin:

 

A co do ceny można się zawsze dogadać. Weź dobrego mechanika, zapłać mu 100 zł albo postaw dobrą flachę i niech ogląda z Tobą. Cudów nie ma... chcesz perłę to do salonu!

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Link to comment
Share on other sites

 

 

chcesz perłę to do salonu!

 

ja tam po perłę do nocnego biegam :smile:

2771632_perla-chmielowa-amp-perla-export

 

Marku, a jesteś pewien, że chcesz Hondę? Przymierzałeś się do innych marek/modeli?

Link to comment
Share on other sites

 

 

ja tam po perłę do nocnego biegam

A no taką perełke też lubię i pijam, chociaż ostatnio z Perły zmieniłem na regionalne Maćkowe :P

 

A co do Perły to polecam Summer (jabłkową, ale nie soczek tylko normalne 5% piwko) i Niepasteryzowaną, moje ulubione :smile:

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Marku, a jesteś pewien, że chcesz Hondę? Przymierzałeś się do innych marek/modeli?

 

Miałem z 600 okazje dosiąść tylko właśnie CBRke. Zapewne musiałbym się przejechać jakimiś innymi 600 np. sv 650 , hornetem, banditem by wyczuć na którym się najlepiej jeździ. 

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pojemność pojemności nierówna :smile:

Jest duża różnica w sv 650 a rzędowej 600. Inny moment obrotowy w różnych zakresach obrotów... ale o tym to już są książki napisane więc w jednym poście się tego nie objaśni kompletnie :smile:

 

Może dlatego też, sugeruje się powolne zwiększanie mocy i to na różnych sprzętach. 250 nie sugeruję. Ale może teraz czas na 500? A za rok lub dwa 600?

Znaczy wiesz... jak masz już upatrzone i sprecyzowane to ta dyskusja nie ma sensu bo w pierwszym poście pisałeś o różnicach między wtryskiem a gaźnikiem a tu już wraz z kolegami wchodzisz na tematy o słuszności jazdy z prawkiem i typach motocykli.

 

Zrobisz prawko czy nie, będziesz jeździł czym chcesz i kiedy chcesz a o gustach się nie dyskutuje. Jedynie ktoś kto miał dane moto, może Ci powiedzieć z autopsji co i jak się dzieje. tyle.

...

Link to comment
Share on other sites

ja tam po perłę do nocnego biegam :smile:

2771632_perla-chmielowa-amp-perla-export

 

Marku, a jesteś pewien, że chcesz Hondę? Przymierzałeś się do innych marek/modeli?

A co te perły takie zakurzone? Chyba długo czekają na spragnione gardło ;p

Link to comment
Share on other sites

Pojemność pojemności nie równa :smile:

Jest duża różnica w sv 650 a rzędowej 600. Inny moment obrotowy w różnych zakresach obrotów... ale o tym to już są książki napisane więc w jednym poście się tego nie objaśni kompletnie :smile:

 

Może dlatego też, sugeruje się powolne zwiększanie mocy i to na różnych sprzętach. 250 nie sugeruję. Ale może teraz czas na 500? A za rok lub dwa 600?

Znaczy wiesz... jak masz już upatrzone i sprecyzowane to ta dyskusja nie ma sensu bo w pierwszym pości pisałeś o różnicach między wtryskiem a gaźnikiem a tu już wraz z kolegami wchodzisz na tematy o słuszności jazdy z prawkiem i typach motocykli.

 

Zrobisz prawko czy nie, będziesz jeżdził czym chcesz i kiedy chcesz a o gustach się nie dyskutuje. Jedynie ktoś kto miał dane moto, może Ci powiedzieć z autopsji co i jak się dzieje. tyle.

Nie wchodzę w temat jazdy bez prawka bo to temat rzeka:) wspominałem o cbrze bo mi się wizualnie podoba a nie mialem okazji jeździć np sv wiec ciężko mi sie odnieść do tych różnic pomiędzy V a R silnikiem.

 

Wczesniej przed Łodzią mieszkałem na zadupiu i jeździłem legendami polskiej wsi mz 251, java 350 ts wiec mam nadzieje ze 600 dam sobie rade. Temat wyboru modelu jest tak samo ogromny jak zakupu auta.

 

Tak naprawde to powinno sie przejechac by wiedzieć jak się czuje człowiek. O przejechanie sie cudzym autem nie jest łatwo a juz motocyklem to pewnie mało kto się zgodzi...

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

Na początek warto na kilku posiedzieć i wtedy zdecydować,czego szukać dalej.  W zależności od typu motocykla różne się siedzi.  To że moto się podoba, nie oznacza że jazda nie będzie dla Ciebie męcząca.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam honde cbr 600 f4 i. Jestem zadowolony z zakupu. Kupiłem od Michała z forum od nas. Nie jeździłem innymi, ale jak wsiadłem i się przejechałem to od razu się zakochałem ;-)

Też słyszałem pogłoski o legendzie niezniszczalności silnika.. Szczerze mówiąc w tamtym sezonie piłowałem go do bólu i nic się nie zepsuło, jedynie co to musiałem po kupnie akumulator kupić nowy około 100zł bo stary był zepsuty. Zakupu nie żałuje, mam żółty model bardzo rzuca się w oczy, przyciąga wzrok wielu osób :-). Co do przejechania się osobiście nie dam Ci się nim przejechać, ale jakbyś chciał to mogę Cię na plecaku zabrać i zobaczysz mniej więcej jakie to uczucie :-) 

"...a żyć możesz tylko dzięki temu za co mógłbyś umrzeć..."

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej przed Łodzią mieszkałem na zadupiu i jeździłem legendami polskiej wsi mz 251, java 350 ts wiec mam nadzieje ze 600 dam sobie rade. Temat wyboru modelu jest tak samo ogromny jak zakupu auta.

 

Absolutnie nie sugeruję że nie dasz rady. Bo pewnie dasz ;) Sam miałem identycznie i żyję.

 

 

Tak naprawde to powinno sie przejechac by wiedzieć jak się czuje człowiek. O przejechanie sie cudzym autem nie jest łatwo a juz motocyklem to pewnie mało kto się zgodzi...

 

A wiesz co, a ja Cię zapraszam aby się przysiąść do mojej Kawy. Możemy się umówić na jakimś dużym parkingu i nawet będziesz mógł rundkę zrobić :smile:

A co mi tam... jak rozbijesz to sobie w końcu kupię taką z 2005 jak ma Nico :biggrin:

...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Godne polecenia? Zanim ja zrobię prawko to pewnie sprzeda :smile:

Z rozpoczęciem kursu czekasz do wiosny? ;) Zawsze możesz kupić przed zdobyciem prawka tak jak mówili wcześniej koledzy i ją podszykować do latania. Ja z początku też rozglądałem się za F4, ale ostatecznie postanowiłem kupić model starszą. Myślę, że wystarczy, jak na pierwsze moto tej klasy. Jak będziesz zainteresowny "przymiarką" to również służę pomocą.

Link to comment
Share on other sites

zrobilem prawko na A,szczerze mowiac to nawet nie mialem zadnej 125 czy 250,kupilem na poczatku gs 500 ale po sezonie(kupilem ja w lipcu) mi sie szybko znudzilo to moto i w marcu kupilem f4,nie zaluje absolutnie...jezeli masz olej w glowie to czemu nie 600; bynajmniej mysle ze 500dluzej niz sezon nie bedziesz jezdzil,wiadomo ze znajda sie osoby ktore nie podzielaja zdania zeby od razu wskakiwac na 600,grunt zebys nie przecenial swoich mozliwosci,ja jak do tej pory nawet nie wiem ile moja cebra wyciagnie; mysl,kup,myslac caly czas ciesz sie jazda, z glowa przede wszystkim!

Konczac moja mysl,hondy to zacne maszynki :biggrin:

Lewa!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak będziesz zainteresowny "przymiarką" to również służę pomocą.

 

 

 

A wiesz co, a ja Cię zapraszam aby się przysiąść do mojej Kawy. Możemy się umówić na jakimś dużym parkingu i nawet będziesz mógł rundkę zrobić A co mi tam... jak rozbijesz to sobie w końcu kupię taką z 2005 jak ma Nico

 

Dzięki wielkie :smile: będę pamiętał - jak się cieplej zrobi napewno chętnie skorzystam :smile:

ekowkuchni.pl - Już niedługo zjesz zdrowo i smacznie :smile:

Link to comment
Share on other sites

kupilem na poczatku gs 500 ale po sezonie(kupilem ja w lipcu) mi sie szybko znudzilo to moto i w marcu kupilem f4,nie zaluje absolutnie...jezeli masz olej w glowie to czemu nie 600

GS500 a CBR600 to przepaść, to nie jest 100cc pojemności różnicy. Zupełnie inne silniki, inna charakterystyka momentu i inne oddawanie mocy. Co tu porównywać? Początkującemu motocykliście 600tka nie wybaczy za wiele, zwłaszcza jak będzie próbował przesuwać swoje granice. GS500 oddaje moc w miarę równo i nie ma jej za dużo, dobre moto dla początkującego.

Jak się jeżdżąc nie przewrócisz to się jeździć nie nauczysz...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...