Jump to content

Wyciszacz Do Tłumika ; Db Killer


KrzysztoFu
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam takie pytanie czy ktoś miał do czynienia z tego typu urządzeniem?

Czy może wyrazić jakiekolwiek opinie na temat skuteczności tego ustrojstwa?

Zamieszczam przykładowy link do aukcji aby była jasność o czym rozmawiamy :

DB KILLER / WYGŁUSZENIA/ WYCISZACZE FI 50 (2039022058) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Mam taki problem ponieważ kupiłem motocykl ze sportowym tłumikiem. Ciesze się niezmiernie ale jak dla mnie (a nie jestem fanem głośnych tłumików) jest na prawdę za głośny. Jestem też ciekaw czy po włożeniu tego db killera nie spowoduje to przydławienia motocykla no i w konsekwencji spadku jego mocy. Jak uważacie?

 

Mam dwa wyjscia z tej sytuacji albo kupić taki wygłuszacz albo sprzedaż i wymiana na oryginalny.

 

Z góry dziękuję za opinie.

Pozdrawiam :riding:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Suchy-wolk

    5

  • Muodyv6

    9

  • Micek1968

    8

  • peter

    8

Wbrew pozorom, taki dB-Killer dość skutecznie wygłusza tłumik, ponieważ jego zadaniem jest redukcja hałasu do tej dopuszczalnej według prawa. Niestety nie znam nikogo, kto użytkuje tego rodzaju wygłuszacz w swoim motocyklu, ale wiele osób uważa, że taki dodatek do tłumika - dławi maszynę.Ja jestem odmiennego zdania i jak dla mnie, to wygłuszenie nie powoduje spadku mocy, ponieważ kiedyś przeprowadziłem swego rodzaju test, polegający na włożeniu dość ciasnej gąbki drucianek w końcówkę tłumika :decayed: Dźwięk już nie dudnił i było ciszej, a nie odczułem żadnej zmiany w jeździe.

Link to comment
Share on other sites

Mam akcesoryjny wydech z dedykowanym do niego dbkillerem (czyli nie takim jak ten na Allegro, ale konstrukcja podobna). Dbkiller jest łatwo demontowalny, czyli można go zakładać i zdejmować wedle życzenia. Efekt jest wyraźny, ale nie powiedziałbym że dramatyczny. Ważne jest, żeby była na nim wybita homologacja drogowa - bo zakładam, że na sportowym wydechu homologacji nie masz. Ponieważ to dbkiller decyduje o ostatecznej głośności wydechu, homologację czasem wybijają właśnie na dbkillerze (ja tak mam). Homologacja na wydechu może się przydać przy zagranicznych podróżach. Jeśli masz ją już na tłumiku, to po sprawie.Co do spaku mocy - nie zauważam, a badań na chamowni nie robiłem. Może parę kucy odchodzi, nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

Kolega piyok z tego forum ma zamontowany tłumik z db killerem, także podczas kilku przejażdżek słyszałem różnicę z i bez db-k i faktycznie jest spora. Co do mocy, to już się musi sam właściciel wypowiedzieć, ale nie sądzę, żeby jakiś odczuwalny spadek był.

Link to comment
Share on other sites

Mam akcesoryjny wydech z dedykowanym do niego dbkillerem (czyli nie takim jak ten na Allegro, ale konstrukcja podobna). Dbkiller jest łatwo demontowalny, czyli można go zakładać i zdejmować wedle życzenia. Efekt jest wyraźny, ale nie powiedziałbym że dramatyczny. Ważne jest, żeby była na nim wybita homologacja drogowa - bo zakładam, że na sportowym wydechu homologacji nie masz. Ponieważ to dbkiller decyduje o ostatecznej głośności wydechu, homologację czasem wybijają właśnie na dbkillerze (ja tak mam). Homologacja na wydechu może się przydać przy zagranicznych podróżach. Jeśli masz ją już na tłumiku, to po sprawie.

A czy z DB killerem jest dopuszczalny głośnością wydechu czy też nie?
Link to comment
Share on other sites

Wybita na dbkillerze homologacja oznacza, że producent dokonał homologacji, czyli przebadał ustrojstwo. Natomiast faktem jest, że mój dbkiller był sprzedany w komplecie z tłumikiem, a nie jako oddzielny cyngwajs. To może mieć znaczenie, trzeba by się tego producenta z Allegro dopytać.

Link to comment
Share on other sites

No, to jest już takie ostateczne sprawdzenie i może być niemiłe, zwłaszcza np. w Skandynawii;)Popatrzyłem jeszcze na to ustrojstwo na Allegro i ono chyba żadnej homologacji nie da. Moje dbkillery mają wybitą homologację na zewnętrznym pierścieniu, tak żeby była widoczna po zamontowaniu np. dla policji podczas kontroli

Link to comment
Share on other sites

Mogą Ci chyba zakończyć jazdę, o absurdalnie wysokich mandatach w tysiącach ojrosów nie wspominając. I tam nie ma głupawych dyskusji z policją typu jak Polak z Polakiem, jak to u nas na ogół bywa

Link to comment
Share on other sites

To jeszcze pestka - wszędzie 80- 90kmh a na autostradzie 110...(zależy gszie, najgorzej w Norwegii)I nie ma zmiłuj, chyba że jesteś baaaardzo bogaty.

Link to comment
Share on other sites

I tu trudno się nie zgodzić. Ale za to takiego bydła na drodze nie ma jak u nas, czujesz się naprawdę bezpiecznie. Jak wracasz do nas to jest totalny szok.

Link to comment
Share on other sites

Debile są wszędzie. Tam jest ruch ze sto razy mniejszy niż u nas, to i sobie mogą dostojnie się turlać. Ale nie rzucają się sobie o byle co do gardeł - a to bardzo dużo.Ok, totalny offtop się robi, zaraz nas admin zgwałci... ;)

Link to comment
Share on other sites

Racja! Nie pomyślałem o tym, że dB-killer przyda się na podróże zagraniczne - teraz jestem zniesmaczony, gdyż mój tłumik też za głośny jest czasem, gdy nie potrzeba :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Kwestia farta. Mój kumpel przeleciał pół Skandynawii na Nordkapp i z powrtotem na Suzi Sv650 na przelotowym wydechu - i nic... A czasem mogą na pierwszym kilometrze przyhaltować.

Link to comment
Share on other sites

widziałem ze dwa razy coś takiego słyszałem różnice i faktycznie daje rade z zagłośnym wydechem można by do motoru coś namontować żeby w podróż zabierać a jak na trase to wyciągasz i w pokrowiec i doczepiasz pod zadupek http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/woot.gif

Link to comment
Share on other sites

Są takie sterowane przyciskiem na kierownicy bez potrzeby zdejmowania, ale jak to faktycznie działa to nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

a tak w ogóle to jest jakiś inny sposób na lekkie ściszenie wydechu? dospawanie jakiś przegród we wsadzie?... DBKiler drogi nie jest w porównaniu z nowym fabrycznym wydechem ale jak się ma dwie rury to już trochę koszt jest.. no i nie wiadomo dokładnie jaki efekt by to dało a kupować w ciemno bez sensu

Link to comment
Share on other sites

ten db killer z 1 postu jest dedykowany do wydechów Cobra, jeśli taki masz to powinno być ok bez rzeźbienia,policja sprawdza poziom głośności gdy wzbudzisz ich podejrzenia zbyt głośnym dźwiękiem lub ich wkurzysz,mój wydech ma homologację wybitą na tłumiku, ale dotyczy kompletu (z db killerem), różnica w dźwięku jest ogromna,czy jest różnica w osiągach to tylko hamownia da odpowiedź jednoznaczną, może delikatnie da się odczuć lepszy power ale to może być złudzenie że jak głośniej to szybciej :smile:, jak dla mnie bez dbkillera to tylko jakieś okazje typu zlot, parada, ślub,do jazdy w dłuższe trasy jest ZA głośno

Link to comment
Share on other sites

żebym to jeszcze wiedział jaki jest u mnie wydech... :smile: głośny .. czasami nawet za głośny... tzn mi się podoba ale czasami mam obawy czy odpalając rano maszynę ktoś z okolicznych mieszkańców w końcu się nie wkurzy i nie doniesie do straży miejskiej :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • Create New...