• Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
preker84

Mini Poradnik Mini Zaprawek

7 postów w tym temacie

W związku z kilkoma niewiadomego pochodzenia ogniskami odbić lakieru które powodowały korozje baku mojego fazera postanowiłem podjac sie proby ich usuniecia. Opisze tutaj co i jak robiłem, może sie komuś przyda a może nie:P.

Więc wyglądało to tak:

 

Dołączona grafika

 

Zrezygnawałem z malowania sprayami z racji tego iz posiadałem lakier bazowy w kolorze, poza tym sprayami można malować rower albo mur. Zakupiłem w pewnym markecie budowlanym w manu, tandetny plastykowy aerograf:

 

Dołączona grafika

 

Skorodowane miejsca potraktowałem Cortaninem, odstawiłem na 24h zeby specifik zgryzł sie z rdza,potem podkład akrylowy, nastepnie poszła w użycie szpachlowka:

 

Dołączona grafika

 

Po utwardzeniu szpachlowki czyli ok 1h, traktujemy poszpachlowane miejsca papierem 800 na mokro uważając zeby nie zetrzeć za mocno starego lakieru: czyscimy i otłuszczamy powierzchnie najlepiej recznikami papierowymi i Nitrem 3,4 razy zmieniajac reczniki:

 

Dołączona grafika

 

Miejsca ktorych nie zamierzamy malowac maskujemy tasma i papierami. Maskujemy szerzej niż bedziemy malowac, ponieważ potem ciezko bedzie nam zniwelowac laczenie.Teraz najtrudniejsza czes-przygotowanie lakieru. Niestety jezeli nie mamy pojecia o lakierach musimy robic to eksperymentalnie. Wazna jest gestosc lakieru, gesty-aerograf go nie zassie, za rzadki bedzie rozlewal. To samo dotyczy cisnienia, male-lakier za malo rozpylony i pluje,za duze- malowanie zbyt suche.Ja malowalem na 3,5 do 4 Bar, chociaz niby tym aerografem pwoinno sie malowac na 2,5-3. Po prostu trzeba dobrac to wszystko eksperymentalnie na jakims starym kawalku blachy. A i ważna uwaga, do rozcienczania bazy uzywamy rozcienczlanika do baz a nie nitra

 

Dołączona grafika

 

Malujemy głownie obszar szpachlówki, napylajac delikatnie obszar wokól niego, czekamy chwile i nakladamy druga warswe, nastepnie idzie w uzycie lakier bezbarwny wymiaszany z utwardzaczem w stosunku 2:1. nakladamy 3 warstwy tzw na mokro, przykrywamy nasza baze.Nastepnie wylewamy resztki z aerografu i wlewamy rozpuszczlanik zaprawkowy ktorym malujemy krawedzie gdzie laczy sie nowy lakier ze starym, powoduje on laczenie sie 2 warstw.:

 

Dołączona grafika

 

Jezeli powstal wam jakis zaciek jak na zdjeciu :smile: nie przejmujemy sie tym usuniemy go potem

 

Dołączona grafika

 

Po utwardzeniu lakieru czyli jakies 24h w temperaturze ok 20st, matujemy lakier papierem wodnym 800-1000 jesli mamy jakies zacieki, uwazajac zeby nie zetrzec zbyt gleboko. Jesli powierzchnia jest zadowolajaca uzywamy papieru 2000-2500 matujac stara i nowa powierzchnie. Nastepnie polerujemy lakier do wyboru: recznie-pastą tempo lub pasta Farecela G3 ale G3 jest do uzytku maszynowego na mokro. Ja zastosowalem gabke na wkretarke. Oto efekt:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pamietajmy o uzywaniu duzej ilosc wody zarowno przy polerowaniu G3 jak i przy szlifowaniu papierami wodnymi, dobrze jest je namoczyc wczeniej na jakies 10 minut, przy szlifowaniu czesto polewac woda.

 

Koszty:

aerograf - 44 zl

lakier clar,utwardzacz, rozpuszczalnik zaprawkowy, szpachlowka,nitro,2 arkusze papierow - 35 zl

pasta G3, uchwyt na wkretarke - pozostałosci po polerce wydechow

5 osób lubią to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

poprostu wow! Jeśli kiedy kolwiek bede robił jakąś zaprawke napewno skorzystam z Twoich rad!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fajny poradnik, przyklejam go bo się na pewno przyda :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bomba, trochę chęci, zdolności manualnych i widać że można samemu takie kwestie ogarnąć przy okazji ucząc się czegoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

naprawił DACIĘ za browara :-))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat z aero przeczytałem, trochę się pozałamywałem, ale z ciekawości, to chętnie obejrzę efekt na żywo... Niestety z racji doświadczenia ( z lakiernictwem motocyklowym oraz aerografią ) nie jestem zbyt pozytywnie nastawiony do tego co zobaczę. Nie zrozumcie mnie źle, nie o to chodzi że źle komuś życzę, tylko o to że jest mało prawdopodobne, że ta zaprawka jest faktycznie niewidoczna i prawidłowo ułożono ziarna lakieru... Chodzi o to że :

 

 A; aerografy mają inną średnicę dyszy niż pistolet którym maluje fabryka, a co za tym idzie, nie są w stanie napylić gradientu bazy w taki sposób.

 B; Z powodu powyższych różnic w parametrach, zmienia się też lepkość mieszaniny, co w efekcie zmienia cały efekt wyłożenia zarówno koloru bazowego, jak i lakierów zabezpieczających ( bezbarwny ), ale też podkładów...

 C: ELEMENTU PRZED LAKIEROWANIEM NIE MYJE SIĘ NITREM !!!!!!!!!!!!!!!!! Nitro nie jest nawet rozcieńczalnikiem, jest to Rozpuszczalnik, służy do MYCIA SPRZĘTU LAKIERNICZEGO !! Narusza on strukturę lakieru ( wyschniętego też ) i powoduje częściowy jej rozpad. Prosty przykład, połóż sobie szmatę z Nitrem na tej zaprawce to zobaczysz co się stanie... 

 D; Element przed lakierowaniem myje się po pierwsze Zmywaczem do usuwania silikonów ( jest to specjalny zmywacz, dostępny w sklepach lakierniczych ) a po drugie szmatką antystatyczną ( jest to specjalna szmatka, dostępna również w sklepach lakierniczych ).

 

 

 Acha, mam nadzieję że uda się jakoś ustawić, bo chciał bym rzucić okiem na efekt tej zaprawki... 

 

 Pozdrawiam

 Przemek "REGIS"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!


Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0