Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. preker84 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2012 W związku z kilkoma niewiadomego pochodzenia ogniskami odbić lakieru które powodowały korozje baku mojego fazera postanowiłem podjac sie proby ich usuniecia. Opisze tutaj co i jak robiłem, może sie komuś przyda a może nie:P. Więc wyglądało to tak: Zrezygnawałem z malowania sprayami z racji tego iz posiadałem lakier bazowy w kolorze, poza tym sprayami można malować rower albo mur. Zakupiłem w pewnym markecie budowlanym w manu, tandetny plastykowy aerograf: Skorodowane miejsca potraktowałem Cortaninem, odstawiłem na 24h zeby specifik zgryzł sie z rdza,potem podkład akrylowy, nastepnie poszła w użycie szpachlowka: Po utwardzeniu szpachlowki czyli ok 1h, traktujemy poszpachlowane miejsca papierem 800 na mokro uważając zeby nie zetrzeć za mocno starego lakieru: czyscimy i otłuszczamy powierzchnie najlepiej recznikami papierowymi i Nitrem 3,4 razy zmieniajac reczniki: Miejsca ktorych nie zamierzamy malowac maskujemy tasma i papierami. Maskujemy szerzej niż bedziemy malowac, ponieważ potem ciezko bedzie nam zniwelowac laczenie.Teraz najtrudniejsza czes-przygotowanie lakieru. Niestety jezeli nie mamy pojecia o lakierach musimy robic to eksperymentalnie. Wazna jest gestosc lakieru, gesty-aerograf go nie zassie, za rzadki bedzie rozlewal. To samo dotyczy cisnienia, male-lakier za malo rozpylony i pluje,za duze- malowanie zbyt suche.Ja malowalem na 3,5 do 4 Bar, chociaz niby tym aerografem pwoinno sie malowac na 2,5-3. Po prostu trzeba dobrac to wszystko eksperymentalnie na jakims starym kawalku blachy. A i ważna uwaga, do rozcienczania bazy uzywamy rozcienczlanika do baz a nie nitra Malujemy głownie obszar szpachlówki, napylajac delikatnie obszar wokól niego, czekamy chwile i nakladamy druga warswe, nastepnie idzie w uzycie lakier bezbarwny wymiaszany z utwardzaczem w stosunku 2:1. nakladamy 3 warstwy tzw na mokro, przykrywamy nasza baze.Nastepnie wylewamy resztki z aerografu i wlewamy rozpuszczlanik zaprawkowy ktorym malujemy krawedzie gdzie laczy sie nowy lakier ze starym, powoduje on laczenie sie 2 warstw.: Jezeli powstal wam jakis zaciek jak na zdjeciu nie przejmujemy sie tym usuniemy go potem Po utwardzeniu lakieru czyli jakies 24h w temperaturze ok 20st, matujemy lakier papierem wodnym 800-1000 jesli mamy jakies zacieki, uwazajac zeby nie zetrzec zbyt gleboko. Jesli powierzchnia jest zadowolajaca uzywamy papieru 2000-2500 matujac stara i nowa powierzchnie. Nastepnie polerujemy lakier do wyboru: recznie-pastą tempo lub pasta Farecela G3 ale G3 jest do uzytku maszynowego na mokro. Ja zastosowalem gabke na wkretarke. Oto efekt: Pamietajmy o uzywaniu duzej ilosc wody zarowno przy polerowaniu G3 jak i przy szlifowaniu papierami wodnymi, dobrze jest je namoczyc wczeniej na jakies 10 minut, przy szlifowaniu czesto polewac woda. Koszty: aerograf - 44 zl lakier clar,utwardzacz, rozpuszczalnik zaprawkowy, szpachlowka,nitro,2 arkusze papierow - 35 zl pasta G3, uchwyt na wkretarke - pozostałosci po polerce wydechow 5 Cytuj 504635425
kuba Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2012 poprostu wow! Jeśli kiedy kolwiek bede robił jakąś zaprawke napewno skorzystam z Twoich rad!! 0 Cytuj
Suchy-wolk Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2012 Fajny poradnik, przyklejam go bo się na pewno przyda 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl
Przemski Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zgłoś Opublikowano 15 Stycznia 2012 Bomba, trochę chęci, zdolności manualnych i widać że można samemu takie kwestie ogarnąć przy okazji ucząc się czegoś. 0 Cytuj CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184 motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com ZAPRASZAMY!!!
Piotr Opublikowano 7 Lutego 2013 Zgłoś Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) Tymczasem w Rumunii https://www.youtube.com/watch?v=BB_bzn55Xak Edytowane 7 Lutego 2013 przez Piotr (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj
JASTRZAB Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2013 naprawił DACIĘ za browara :-)) 0 Cytuj Odszkodowania powypadkowe z polisy OC sprawcy za różne zdarzenia z ostatnich 19 lat , bezpłatna analiza sprawy , wypłacam zaliczki do 20 tys. zł na osobę po podpisaniu umowy , pokrywam wszelkie koszty sądowe , daję pisemną gwarancję wygranej sprawy sądowej.Artur JastrzębskiDyrektor Generalny woj. ŁódzkieEuropejskie Centrum Odszkodowań S. A.606-342-812
Regis Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2013 Temat z aero przeczytałem, trochę się pozałamywałem, ale z ciekawości, to chętnie obejrzę efekt na żywo... Niestety z racji doświadczenia ( z lakiernictwem motocyklowym oraz aerografią ) nie jestem zbyt pozytywnie nastawiony do tego co zobaczę. Nie zrozumcie mnie źle, nie o to chodzi że źle komuś życzę, tylko o to że jest mało prawdopodobne, że ta zaprawka jest faktycznie niewidoczna i prawidłowo ułożono ziarna lakieru... Chodzi o to że : A; aerografy mają inną średnicę dyszy niż pistolet którym maluje fabryka, a co za tym idzie, nie są w stanie napylić gradientu bazy w taki sposób. B; Z powodu powyższych różnic w parametrach, zmienia się też lepkość mieszaniny, co w efekcie zmienia cały efekt wyłożenia zarówno koloru bazowego, jak i lakierów zabezpieczających ( bezbarwny ), ale też podkładów... C: ELEMENTU PRZED LAKIEROWANIEM NIE MYJE SIĘ NITREM !!!!!!!!!!!!!!!!! Nitro nie jest nawet rozcieńczalnikiem, jest to Rozpuszczalnik, służy do MYCIA SPRZĘTU LAKIERNICZEGO !! Narusza on strukturę lakieru ( wyschniętego też ) i powoduje częściowy jej rozpad. Prosty przykład, połóż sobie szmatę z Nitrem na tej zaprawce to zobaczysz co się stanie... D; Element przed lakierowaniem myje się po pierwsze Zmywaczem do usuwania silikonów ( jest to specjalny zmywacz, dostępny w sklepach lakierniczych ) a po drugie szmatką antystatyczną ( jest to specjalna szmatka, dostępna również w sklepach lakierniczych ). Acha, mam nadzieję że uda się jakoś ustawić, bo chciał bym rzucić okiem na efekt tej zaprawki... Pozdrawiam Przemek "REGIS" 0 Cytuj - Regis- - Airbrush & Tattoo Artist- -Wolna grupa Wujków Motocyklowych Łódź-
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.