Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. preker84 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 W związku z kilkoma niewiadomego pochodzenia ogniskami odbić lakieru które powodowały korozje baku mojego fazera postanowiłem podjac sie proby ich usuniecia. Opisze tutaj co i jak robiłem, może sie komuś przyda a może nie:P. Więc wyglądało to tak: Zrezygnawałem z malowania sprayami z racji tego iz posiadałem lakier bazowy w kolorze, poza tym sprayami można malować rower albo mur. Zakupiłem w pewnym markecie budowlanym w manu, tandetny plastykowy aerograf: Skorodowane miejsca potraktowałem Cortaninem, odstawiłem na 24h zeby specifik zgryzł sie z rdza,potem podkład akrylowy, nastepnie poszła w użycie szpachlowka: Po utwardzeniu szpachlowki czyli ok 1h, traktujemy poszpachlowane miejsca papierem 800 na mokro uważając zeby nie zetrzeć za mocno starego lakieru: czyscimy i otłuszczamy powierzchnie najlepiej recznikami papierowymi i Nitrem 3,4 razy zmieniajac reczniki: Miejsca ktorych nie zamierzamy malowac maskujemy tasma i papierami. Maskujemy szerzej niż bedziemy malowac, ponieważ potem ciezko bedzie nam zniwelowac laczenie.Teraz najtrudniejsza czes-przygotowanie lakieru. Niestety jezeli nie mamy pojecia o lakierach musimy robic to eksperymentalnie. Wazna jest gestosc lakieru, gesty-aerograf go nie zassie, za rzadki bedzie rozlewal. To samo dotyczy cisnienia, male-lakier za malo rozpylony i pluje,za duze- malowanie zbyt suche.Ja malowalem na 3,5 do 4 Bar, chociaz niby tym aerografem pwoinno sie malowac na 2,5-3. Po prostu trzeba dobrac to wszystko eksperymentalnie na jakims starym kawalku blachy. A i ważna uwaga, do rozcienczania bazy uzywamy rozcienczlanika do baz a nie nitra Malujemy głownie obszar szpachlówki, napylajac delikatnie obszar wokól niego, czekamy chwile i nakladamy druga warswe, nastepnie idzie w uzycie lakier bezbarwny wymiaszany z utwardzaczem w stosunku 2:1. nakladamy 3 warstwy tzw na mokro, przykrywamy nasza baze.Nastepnie wylewamy resztki z aerografu i wlewamy rozpuszczlanik zaprawkowy ktorym malujemy krawedzie gdzie laczy sie nowy lakier ze starym, powoduje on laczenie sie 2 warstw.: Jezeli powstal wam jakis zaciek jak na zdjeciu nie przejmujemy sie tym usuniemy go potem Po utwardzeniu lakieru czyli jakies 24h w temperaturze ok 20st, matujemy lakier papierem wodnym 800-1000 jesli mamy jakies zacieki, uwazajac zeby nie zetrzec zbyt gleboko. Jesli powierzchnia jest zadowolajaca uzywamy papieru 2000-2500 matujac stara i nowa powierzchnie. Nastepnie polerujemy lakier do wyboru: recznie-pastą tempo lub pasta Farecela G3 ale G3 jest do uzytku maszynowego na mokro. Ja zastosowalem gabke na wkretarke. Oto efekt: Pamietajmy o uzywaniu duzej ilosc wody zarowno przy polerowaniu G3 jak i przy szlifowaniu papierami wodnymi, dobrze jest je namoczyc wczeniej na jakies 10 minut, przy szlifowaniu czesto polewac woda. Koszty: aerograf - 44 zl lakier clar,utwardzacz, rozpuszczalnik zaprawkowy, szpachlowka,nitro,2 arkusze papierow - 35 zl pasta G3, uchwyt na wkretarke - pozostałosci po polerce wydechow 5 Cytuj 504635425 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 poprostu wow! Jeśli kiedy kolwiek bede robił jakąś zaprawke napewno skorzystam z Twoich rad!! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suchy-wolk Opublikowano 14 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Fajny poradnik, przyklejam go bo się na pewno przyda 0 Cytuj Chcesz założyć działalność, a może już posiadasz? Odbierz 10% rabatu na usługi księgowości w Polecam, sprawdziłem na własnym biznesie: www.infakt.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemski Opublikowano 15 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Bomba, trochę chęci, zdolności manualnych i widać że można samemu takie kwestie ogarnąć przy okazji ucząc się czegoś. 0 Cytuj CENTRUM UBEZPIECZEŃ ul. Snycerska 1 róg ul. Zachodniej i Limanowskiego, Tel: 693 188 184 motocykle, samochody, mieszkania, domy, firmy, OC podróżne, polisy na życie, NNW i motocykle Służymy Wam również doradztwem, także dzwońcie, piszcie jeśli tylko macie jakieś pytania lub potrzebujecie pomocy w spr. ubezpieczeń. nasze.ubezpieczenie@gmail.com ZAPRASZAMY!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 7 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) Tymczasem w Rumunii https://www.youtube.com/watch?v=BB_bzn55Xak Edytowane 7 Lutego 2013 przez Piotr (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JASTRZAB Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 naprawił DACIĘ za browara :-)) 0 Cytuj Odszkodowania powypadkowe z polisy OC sprawcy za różne zdarzenia z ostatnich 19 lat , bezpłatna analiza sprawy , wypłacam zaliczki do 20 tys. zł na osobę po podpisaniu umowy , pokrywam wszelkie koszty sądowe , daję pisemną gwarancję wygranej sprawy sądowej.Artur JastrzębskiDyrektor Generalny woj. ŁódzkieEuropejskie Centrum Odszkodowań S. A.606-342-812 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Regis Opublikowano 2 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Temat z aero przeczytałem, trochę się pozałamywałem, ale z ciekawości, to chętnie obejrzę efekt na żywo... Niestety z racji doświadczenia ( z lakiernictwem motocyklowym oraz aerografią ) nie jestem zbyt pozytywnie nastawiony do tego co zobaczę. Nie zrozumcie mnie źle, nie o to chodzi że źle komuś życzę, tylko o to że jest mało prawdopodobne, że ta zaprawka jest faktycznie niewidoczna i prawidłowo ułożono ziarna lakieru... Chodzi o to że : A; aerografy mają inną średnicę dyszy niż pistolet którym maluje fabryka, a co za tym idzie, nie są w stanie napylić gradientu bazy w taki sposób. B; Z powodu powyższych różnic w parametrach, zmienia się też lepkość mieszaniny, co w efekcie zmienia cały efekt wyłożenia zarówno koloru bazowego, jak i lakierów zabezpieczających ( bezbarwny ), ale też podkładów... C: ELEMENTU PRZED LAKIEROWANIEM NIE MYJE SIĘ NITREM !!!!!!!!!!!!!!!!! Nitro nie jest nawet rozcieńczalnikiem, jest to Rozpuszczalnik, służy do MYCIA SPRZĘTU LAKIERNICZEGO !! Narusza on strukturę lakieru ( wyschniętego też ) i powoduje częściowy jej rozpad. Prosty przykład, połóż sobie szmatę z Nitrem na tej zaprawce to zobaczysz co się stanie... D; Element przed lakierowaniem myje się po pierwsze Zmywaczem do usuwania silikonów ( jest to specjalny zmywacz, dostępny w sklepach lakierniczych ) a po drugie szmatką antystatyczną ( jest to specjalna szmatka, dostępna również w sklepach lakierniczych ). Acha, mam nadzieję że uda się jakoś ustawić, bo chciał bym rzucić okiem na efekt tej zaprawki... Pozdrawiam Przemek "REGIS" 0 Cytuj - Regis- - Airbrush & Tattoo Artist- -Wolna grupa Wujków Motocyklowych Łódź- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.