Skocz do zawartości

Honda Xbr500 Z 1988R


ogin

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku jestem posiadaczem Hondy XBR500 z 1988r. Jest to wdzięczny charakterny jednocylindrowiec o pięknym brzmieniu. Niewysilony silnik pochodzi z dominatora, ale ma zmniejszoną pojemność do 500cc. Od końca zeszłego sezonu odpalany z kopa bo padł akumulator. Motocykl jest trochę nadgryziony zębem czasu, chociaż na zdjęciach tego nie widać. Leżał z każdej strony, ze mną też. Czasem coś się zepsuje, ale jak dotąd obyło się bez mechanika. Z uwagi na łatwą konstrukcję silnika i zamiłowanie do majstrowania, wszystko udało mi się naprawić samemu.

Mam plan zrobić z niego coś w stylu caferacera, ale zostawię kierownicę taką jak jest, bo odpowiada mi pozycja i nie będzie plastikowego charakterystycznego zadupka, bo czasami jakiś plecak się przejedzie. Kupiłem już bak z suzuki gs 550 (drugie zdjęcie). Teraz jeżdżę, przeróbka czeka na pieniądze i koniec sezonu.

 

 

 

flm_1409142186__2013-06-08_101032.jpg

 

 

flm_1409142215__2013-06-08_114220.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takiego klasyka musi być cafe racer! To jedyny słuszny nurt którym trzeba się kierować planując jakieś modyfikacje :rock:

 

thumb_flm_1409221766__cafe_xbr500.jpg

 

Właśnie to zdjęcie cafe racera Kondziora przekonało mnie ostatecznie do XBRki :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Prace w ślimaczym tempie ale idą do przodu. Jeśli chodzi o wygląd to mniej więcej tak zostanie.

Jak będę miał pieniądze to wymienię tłumiki, nie widać na zdjęciu, ale te są w opłakanym stanie. 

Teraz muszę na poważnie zabrać się za silnik.flm_1495643544__img_20170504_001617.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wywal osłonę łańcucha przedni błotnik obniż przód i utwardź go.

Lusterka tez trochę psują klimat

Bak malujesz czy oklejasz? Xbr mają potencjał ogólnie git majonez moim zdaniem ale pracy sporo jeszcze przed Tobą a sezon otwarty

Jaki problem z silnikiem?

Edytowane przez Tommyrenny (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wywal osłonę łańcucha przedni błotnik obniż przód i utwardź go.

Lusterka tez trochę psują klimat

Bak malujesz czy oklejasz? Xbr mają potencjał ogólnie git majonez moim zdaniem ale pracy sporo jeszcze przed Tobą a sezon otwarty

Jaki problem z silnikiem?

 

Dzięki za uwagi. Jestem jednak za praktycznymi rozwiązaniami. Jazda bez błotnika to dla mnie porażka. Z tego samego względu zrezygnowałem z kierownicy typu clip on, bo wyprostowana pozycja mi odpowiada. Siedzenie miałem niskie i ładniejsze, ale niewygodne (twardość, wysokość), więc skończyło się na karkołomnej przeróbce oryginału (przy okazji nauczyłem się szyć na maszynie). itd.

Jest jeszcze kilka rzeczy do pomalowania i sprawdzenia. Świetna zabawa, wszystkim polecam, ale to mój jedyny motocykl i zdecydowanie za mało jeżdżę, bo ciągle coś jest rozgrzebane.

 

Bak, czego nie widać, jest zeszlifowany do gołej blachy z lekkimi zaciekami rdzy i polakierowany bezbarwnym matem. Tak zostaje. Na wierzch pójdzie czarna klapka na korek.

Może w weekend uda się obfotografować wszystko.

 

Co do silnika to będę sprawdzał kompresje i robił próbę olejową. Zobaczymy co dalej, czasem gaśnie, bierze sporo oleju. Gaźnik i luzy ustawione prawidłowo. Filtry ok. 

Trochę cieknie z głowicy (jeszcze nie wiem dokładnie skąd), widać prowizorkę m.in. sylikon.  Przynajmniej jedna śruba nie trzyma itd. 

Mam też przegwintowany otwór spustowy śruby oleju i większą śrubę bo przekręciłem gwint. Niestety nadal cieknie.

 

Jakby ktoś pożyczył mi klucz dynamometryczny i manometr to będę dozgonnie wdzięczny!

Edytowane przez ogin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...