Jump to content

Honda Xbr500 Z 1988R


ogin
 Share

Recommended Posts

Od roku jestem posiadaczem Hondy XBR500 z 1988r. Jest to wdzięczny charakterny jednocylindrowiec o pięknym brzmieniu. Niewysilony silnik pochodzi z dominatora, ale ma zmniejszoną pojemność do 500cc. Od końca zeszłego sezonu odpalany z kopa bo padł akumulator. Motocykl jest trochę nadgryziony zębem czasu, chociaż na zdjęciach tego nie widać. Leżał z każdej strony, ze mną też. Czasem coś się zepsuje, ale jak dotąd obyło się bez mechanika. Z uwagi na łatwą konstrukcję silnika i zamiłowanie do majstrowania, wszystko udało mi się naprawić samemu.

Mam plan zrobić z niego coś w stylu caferacera, ale zostawię kierownicę taką jak jest, bo odpowiada mi pozycja i nie będzie plastikowego charakterystycznego zadupka, bo czasami jakiś plecak się przejedzie. Kupiłem już bak z suzuki gs 550 (drugie zdjęcie). Teraz jeżdżę, przeróbka czeka na pieniądze i koniec sezonu.

 

 

 

flm_1409142186__2013-06-08_101032.jpg

 

 

flm_1409142215__2013-06-08_114220.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z takiego klasyka musi być cafe racer! To jedyny słuszny nurt którym trzeba się kierować planując jakieś modyfikacje :rock:

thumb_flm_1409221766__cafe_xbr500.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z tym zbiornikiem od Suzi o wiele lepiej wygląda. Zadupek jakiś ładny podpasujesz i będzie pięknie :smile: 
Powodzenia :smile:

Link to comment
Share on other sites

Z takiego klasyka musi być cafe racer! To jedyny słuszny nurt którym trzeba się kierować planując jakieś modyfikacje :rock:

 

thumb_flm_1409221766__cafe_xbr500.jpg

 

Właśnie to zdjęcie cafe racera Kondziora przekonało mnie ostatecznie do XBRki :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pogratulować, wcale ten silnik nie taki inny Dominatory też były 500 ccm :P sam mam haha co do przeróbek szkoda, że nie Clubman. Powodzenie! 

motorcycle.gif
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Prace w ślimaczym tempie ale idą do przodu. Jeśli chodzi o wygląd to mniej więcej tak zostanie.

Jak będę miał pieniądze to wymienię tłumiki, nie widać na zdjęciu, ale te są w opłakanym stanie. 

Teraz muszę na poważnie zabrać się za silnik.flm_1495643544__img_20170504_001617.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tommyrenny

Moim zdaniem wywal osłonę łańcucha przedni błotnik obniż przód i utwardź go.

Lusterka tez trochę psują klimat

Bak malujesz czy oklejasz? Xbr mają potencjał ogólnie git majonez moim zdaniem ale pracy sporo jeszcze przed Tobą a sezon otwarty

Jaki problem z silnikiem?

Edited by Tommyrenny (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem wywal osłonę łańcucha przedni błotnik obniż przód i utwardź go.

Lusterka tez trochę psują klimat

Bak malujesz czy oklejasz? Xbr mają potencjał ogólnie git majonez moim zdaniem ale pracy sporo jeszcze przed Tobą a sezon otwarty

Jaki problem z silnikiem?

 

Dzięki za uwagi. Jestem jednak za praktycznymi rozwiązaniami. Jazda bez błotnika to dla mnie porażka. Z tego samego względu zrezygnowałem z kierownicy typu clip on, bo wyprostowana pozycja mi odpowiada. Siedzenie miałem niskie i ładniejsze, ale niewygodne (twardość, wysokość), więc skończyło się na karkołomnej przeróbce oryginału (przy okazji nauczyłem się szyć na maszynie). itd.

Jest jeszcze kilka rzeczy do pomalowania i sprawdzenia. Świetna zabawa, wszystkim polecam, ale to mój jedyny motocykl i zdecydowanie za mało jeżdżę, bo ciągle coś jest rozgrzebane.

 

Bak, czego nie widać, jest zeszlifowany do gołej blachy z lekkimi zaciekami rdzy i polakierowany bezbarwnym matem. Tak zostaje. Na wierzch pójdzie czarna klapka na korek.

Może w weekend uda się obfotografować wszystko.

 

Co do silnika to będę sprawdzał kompresje i robił próbę olejową. Zobaczymy co dalej, czasem gaśnie, bierze sporo oleju. Gaźnik i luzy ustawione prawidłowo. Filtry ok. 

Trochę cieknie z głowicy (jeszcze nie wiem dokładnie skąd), widać prowizorkę m.in. sylikon.  Przynajmniej jedna śruba nie trzyma itd. 

Mam też przegwintowany otwór spustowy śruby oleju i większą śrubę bo przekręciłem gwint. Niestety nadal cieknie.

 

Jakby ktoś pożyczył mi klucz dynamometryczny i manometr to będę dozgonnie wdzięczny!

Edited by ogin (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...