MarcinG Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Witam, na przyszły sezon planuję zmianę motocykla. tyle tytułem wstępu, a teraz konkrety: - budżet ok 33tyś - typ: turystyczne enduro - pojemnosć min. 1000cm3 - wygodny, bezawaryjny, dynamiczny. Poświeciłem wiele czasu na szukanie, czytanie, i rozmyślanie nad idealnym sprzętem dla mnie ale decyzji jeszcze nie podjąłem. Liczę na waszą pomoc a w szczegulności na opinie użytkowników takich motocykli jak: 1200GS, 990Adv, Tiger 1200 Exp, Crosstourer 1200, 1200 Tenere, wewntualnie inne propozycje. Nie ukrywam większość czasu będę jeżdził po mieście, ale moim marzeniem są dalekie wpady w nieznane. Uwielbiam jeździć na motonogu, to jest coś co sprawia mi niewyobrażalną frajdę (pewnie większość z was ma tak samo), dzięki temu mogę choć na chwilę zapomnieć o codzienności i naładować baterie. Myślę że jetem już gotowy na dalsze wypady, i w tą stronę będę się kierował. Co do samych motocykli zdązyłem wyrobić sobie o nich zdanie ale tylko w teorii i opierając się na opiniach innych. 1200GS: + niezawodny + ogromny + ekonomiczny + wygodny - szeroki - cena - ciężar 990adv + wygląd + mało elektroniki + zawieszenie + żwawy silnik + tylnie koło 18cali + masa - zużycie paliwa - awaryjność - słaba osłona przed wiatrem Tiger 1200 exp + wygląd + silnik - cena - właściwości terenowe Crosstourer 1200 O tym motocyklu wiem najmniej i szczeze mówiac we wszystkich rankingach/testach ciągnie się w ogonie. Niczym nie powala niczym się nie wyróznia nie ma "tego czegoś" jest poprostu poprawny, ale moze sie mylę? 1200 Tenere Tutaj z kolei widzę same plusy i najbardziej mi sie podoba. Jest ogromny ale nie za szeroki( nie lubię stać w korkach), bezawaryjny, duza moc, niezłe właściwości terenowe. Jest zawsze jakieś ale - cena ciężko będzie znalesć cos w miarę świeżego w tych pieniądzach. Oczywiście licze na wasze podpowiedzi i pomoc w podjęciu słusznej decyzji, jestem ciekawy co wybrali byście z tego zestawienia, ale przedewszystkim licze na opinie użytkowników. Pozdro i lewa. 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Xrv Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Co znaczy daleki wypad w nieznane??? Mongolia? Daleka Rosja? Inne wypizdowo? Bo wiesz, tam najlepiej sprawdzają się motocykle bez tej całej elektroniki jaka jest pakowana teraz. No chyba że to nieznane to nasze Bieszczady Gdybym miał wybierać między Żółtą wściekłą zarazą, a BMW nie zastanawiałbym się ani chwili, na korzyść ktm Spali on niewiele więcej niż bmw, a w terenie da o wiele większą frajdę (o ile zjeżdżasz poza asfalt) Co masz na myśli pisząc awaryjne ktm? Sławny wysprzęglik? Pompa wody? Czy awaryjne uszczelki pod głowicą które występowały do 2004? Poczekaj może jeszcze z sezon Podobno ma wyjść nowa Afryka! 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkas Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Jak szukasz gs to tylko po 2007. W tym budzecie moze Ci sie uda ale latwo nie bedzie. Tera odniose sie do minusow. Szeroki? Niby najszerszy w stawce ale bez przesady. Ciezki? Jak jedzie to prowadzi sie jak skuter, z tej stawki da Ci najwiecej fanu w zakretach. Cena? Wiadomo beema . Zapomniales o kilku zaletach: naped kardanem, zapominasz o smarach itp. Jesli trafisz z esa to zapominasz o regulacji zawieszenia. Silnik boxer jesli dbasz bozezry typu A robia przebiegi rzedu 200000 km pomaranczowi ani japonia nie da rady tyle. Jesli o myslisz o dalekich wyprawach to jest sprzet sprawdzony, choc niektorzy wola gs1150 tego to nawet kowal potrafi naprawic brak mu elektroniki. 0 Cytuj www.antybrowar.pl facebook.com/antybrowar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotreklodz Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Wszystko zalezy wlasnie od tego na ile to ma byc "nieznane" bo jak bardzo to tylko ktm Ci moze pozostac albo starsze sprzety. Poszukaj rad na forach typowo moto-podrozniczych bo tutaj raczej ciezko Ci bedzie o wiarygodne i sprawdzone opinie. Edytowane 12 Lipca 2014 przez piotreklodz (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Tylko Honda -> XL600V + XR400R = Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 (edytowane) Nie ukrywam większość czasu będę jeżdził po mieście, ale moim marzeniem są dalekie wpady w nieznane. - budżet ok 33tyś Przy takim budżecie i założeniach że większość będziesz jeździł po mieście, kupił bym BMW 1150GS na wyprawy (im starszy tym bardziej niezawodny i ekonomiczny co w dalekich wyprawach raczej się liczy) i coś mniejszego do częstego jeżdżenia po mieście. Jazda klocem typu 1200GS po mieście, najlepiej jeszcze okufrowanym, nie będzie należała do superanckich, no może poza lansem wyglądem Tiger - cena - właściwości terenowe Do Tigera dodaj jeszcze w minusach - awaryjność - dostępność części w PL zdązyłem wyrobić sobie o nich zdanie ale tylko w teorii i opierając się na opiniach innych Co do opinii to mogę doradzić wyrabiaj je sobie przede wszystkim na opiniach ludzi którzy takie motocykle POSIADALI 90% opinii jest osób które coś tam słyszeli od szwagra kumpla który wyłuskał tylko plusy bądź minusy, do tego po drodze zostały trochę ubarwione i w ten oto sposób nie kupujemy naprawdę fajnych motocykli. Edytowane 12 Lipca 2014 przez michal_lc4 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diclac Opublikowano 12 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Skoro masz upatrzone typy motocykli to nie pozostaje nic tylko każdego dosiąść i najlepiej się przejechać i samemu porównać powyższe motocykle wyrabiając sobie opinię o nich. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto-pol72 Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Kolega pisze że dalekie wypady to tylko marzenia na co dzień po mieście to kup sobie motonga do jazdy po mieście bo potem zostanie Ci conajwyżej jazda po trawnikach coby choć trochę realizować marzenia 0 Cytuj Darmowe Ogłoszenia Lokalne Malito.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 13 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Takich wypadów jak afryka, Mongolia czy daleka Rosja na przyszły sezon nie planuje. Raczej będę chciał nakręcić ok 2000 w lewą stronę. Chce się najpierw dobrze zakumplować z nowym sprzętem i w przyszłości jeździć coraz dalej. Co do afri to słyszałem ze jest świetnym motocyklem a na nowy raczej nie starczy kasy. Strasznie ciągnie mnie do ktm . Oczywiście mogę zrezygnować z komfortu jazdy po mieście przecież nie będę jeździł z kuframi po mieście( patrz nie wciskanie się między auta). Trawiaste pobocze zwiedziłem w zeszłym roku i w podobnych okolicznościach nie chciał bym się znaleźć na innym motocyklu niż wymienione( 6 miesięcy leżąc a kolejne 6 rehabilitacji). Co do opinii to nigdy ich za wiele trzeba tylko odsiać ziarno od plew. Dlatego napisałem na forum o pomoc. Temat początkowo był zawieszony w dziale nasze cacka ale został przeniesiony tutaj. To ma być motocykl na przynajmniej 3 sezony dlatego chce się dowiedzieć o nich jak najwięcej i poznać wasze opiniePozdro 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saffal Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 W liberty bodajże za 50zł można było zabrać sobie adventura na test. Ogólnie jak większość czasu będziesz poruszał się po mieście to nie wiem czy to taki dobry pomysł. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 13 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 Do GSa w minusach podajesz wagę, a Yamaha ma jeszcze około 40kg więcej. Brałbym BMW. 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Oblatywałem już GS i Yamahe i szczerze waga Yamahy była zdecydowanie mniej odczuwalna, chyba środek ciężkości jest niżej i lepiej się składa w zakręcie (pewniej się na niej czułem). Nie jeździłem tylko katem i crosstourerem. 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Logan Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Kat jest dziki i na gaz reaguje 0-1. Stoi albo zapier-tego-no-sam wiesz. Jest narowisty. Honda to taki motocyklowy suv- wygląd jest, ale nie waż się zjechać w trudniejszy teren, niż drogi gruntowe. DCT jeździ fajnie, ale za późno redukuje. akurat z tych motocykli pojeździłem całą czwórką. Yamaha najlepsza w teren, ale nie daj Bóg jej podnosić, czy wyciągać z błota. nie wiem skąd wrażenie ciężkości BMW. Chyba, że jechałeś wersją ADV. 0 Cytuj Konfucjusz: Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem. 2010-2012: BMW F650 '95 48KM; 2014-2018: Suzuki GSF Bandit S 600 '96 78KM "Smokey"; 2017-: AJP PR3 240 Supermoto '17 23KM "Rowerek" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Może to jest jakaś drobna wada kata. Bardzo chciałbym się nim przejechać i ocenić organoleptyczne jak to jest z tym gazem, ale myślę ze na polu wielu zalet tego sprząta to małe niedociągnięcie nie skreśla go z mojej listy. Co do Gs to faktycznie był do adv. 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkas Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Oblatywałem już GS i Yamahe i szczerze waga Yamahy była zdecydowanie mniej odczuwalna, chyba środek ciężkości jest niżej i lepiej się składa w zakręcie (pewniej się na niej czułem). Nie jeździłem tylko katem i crosstourerem.No jam mam zupelnie odwrotnie yamaha nie bardzo w zakretach gs bardzo dlatego pomykam gs. 0 Cytuj www.antybrowar.pl facebook.com/antybrowar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 14 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 No jam mam zupelnie odwrotnie yamaha nie bardzo w zakretach gs bardzo dlatego pomykam gs. Zadroszczę, i zapytam młodszy z większym przebiegiem czy starszy z mniejszym. Zakładając że mają pełną historię serwisową. 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mur67 Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Triumph awaryjny? Na swoim mam już ponad 35 tys zrobione i nic poza serwisami wynikajacymi z gwarancji nie robiłem. Dziwi tez ten minus dla Tigera za właściwości terenowe - wśród tych, które wymieniłeś są gorsze w terenie.Wszystko zależy jak rozumiesz te nieznane. Bo jeśli maja to być 90% asfalty to to co wymieniłeś z listy to przerost formy nad treścią. Poszukaj czegoś wśród funbikow np tigera 1050.Jeśli to ma być ciężki teren 80% się tam nie nada bo jest za.... ciężkie.Dalekie wypady w nieznane w ciężki teren jak chcesz mieć fun zejdź wagowo piętro niżej np BMW Gs800. Sporo mocy zapewni odpowiednia frajdę a i waga sprzętu sporo niższa. Jak jeszcze jeździłem gs650 bylem na BMW challenge i powiem tak to co było funem dla asfalciarza w terenie na 650 i 800 na 1200 było mordęgą.Przy kolejnym moto zastanawiałem się nad gs800 a Tigerem 1050. Na Tigera dostałem lepszą ofertę i jest ze mną do dziś 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elfeti Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 ja też bym poszukał czegoś w klasie niżej taki F800GS to zacny motocykl... ale jak ma być min litr to na "hajabuzach" też do Mongolii jeżdżą http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Rosja-Hayabusa-to-turystyk,3429,1 szerokości i realizacji marzeń... 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seweryn Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Kat może i jest narowisty, troszkę dziki ale bez problemu da się nim jeździć normalnie. Oczywiście piszę o swoim SMT. Zmienisz mapę na najnowszą i już nie szarpie łańcuchem. Mój ma przebieg ponad 37 tyś. Miał jedną awarię w postaci wycieku oleju spod cylindra, i uszkodziłem tylne łożysko po trasie do Włoch. Waga troszkę ponad 200kg. Ten sam silnik jest w adventure troszkę skastrowany. Podobno przy wyższych prędkościach jest delikatny problem z przednim kołem, efekt żyroskopu. Kata szukaj tylko serwisowanego. Ja tak zrobiłem i nie żałuje ani jednej złotówki i jak ten silnik chodzi na akrapach 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukkas Opublikowano 14 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2014 Zadroszczę, i zapytam młodszy z większym przebiegiem czy starszy z mniejszym. Zakładając że mają pełną historię serwisową.2008 na zegarku 56000km. Apropos gs800 - mialem przyjemnosc troche pojezdzic, moj kumpel ma taki. W terenie rzeczywiscie daje rade lepiej niz 1200. Umowmy sie 1200 nie nadaje sie w ciezki teren, szutry, piasek, dukty lesne itp ok, kopny piach lub bloto to nie dla niego, jest za ciezki. To moto stworzone do dalekich podrozy nie koniecznie asfaltem, choc co jest znakiem naszych czasow ma chyba za duzo elektroniki. Przewaga nad 800 to wygoda dalekiego podrozowania - wiekszy udzwig, wygodniejsze siedzisko, lepsza ochrona od wiatru, silnik elastyczny jak zaden inny. Na 800 nie dalbym rady zrobic na raz 600 czy 800 km na 1200 da sie. Jesli myslisz o gs1200 to tylko po 2007, wczesniejsze mialy abs 1 gen. ktory jesli byl nieregularnie serwisowany potrafi sie wysypac, koszt nowego w bmw 5000 pln, uzywka 2000 pln i nie wiadomo na jak dlugo. Zdaje sie ze od 2007 dostepna jest esa co jest fajnym bajerem jesli chodzi o dlugie podroze. Wg mnie dalekie podroze to albo gs1200 albo kat , sorry ale innej opcji nie ma, tenere mnie nie przekonuje, jezdzilem rowniez explorerem 1200 i tez mnie nie przekonal. 800 czy to triumph czy gs sa fajne ale nadaja sie bardziej do turystyki regionalnej, czytaj RP. Pewnie ktos powie ze byl na 800 na rowniku albo i dalej i zgadzam ze da sie, ale nie do takich podrozy te motki zostaly stworzone. Podsumowujac nie znajdziesz uniwersalnego moto jakie zdaje sie szukasz, a kazdy bedzie chwalil to na czym pomyka tak jak ja 0 Cytuj www.antybrowar.pl facebook.com/antybrowar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 17 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 przekonuje się coraz bardziej do GS 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saffal Opublikowano 17 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Tak ale chyba jednak mniejsza pojemność lepiej spełnia wymaganiom 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 A do mniej hardcorowej turystyki co polecacie? Podoba mi się BMW K1300S, Honda VFR 1200. 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaRRcin Opublikowano 21 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 fjr1300 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinG Opublikowano 5 Września 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Panowie i panie chyba odpuszczę sobie tą daaaaleką turystyke. Mialem okazje ostatnio przejechać się k1300s i powiem szczeze "MIAZGA" Świetna pod każdym względem. Stabilność trakcja zawieszenie przyśpieszenie no nie widzę minusów, może poza gabarytami ale jak się połozy stopy na podnóżkach i ruszy to masa i wielkość przestają mieć jakie kolwiek znaczenie i w jzaden sposób ich nie czuć Tak wiec decyzja została podjęta w przyszłym sezonie K1300s. Jak to kiedyś powiedział moj kolega motocykl kupuje się sercem jak poczyjesz że dudni to jet to. Pozdro lEwa 0 Cytuj Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz jaką można robić w ubraniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 22 Października 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 Crosstourer 1200 O tym motocyklu wiem najmniej i szczeze mówiac we wszystkich rankingach/testach ciągnie się w ogonie. Niczym nie powala niczym się nie wyróznia nie ma "tego czegoś" jest poprostu poprawny, ale moze sie mylę? dokładnie, czy mamy na forum użytkownika Crosstourer'a? http://www.honda.pl/motorcycles/range/adventure/crosstourer-2014/overview.html 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.