Skocz do zawartości

Lap Timer


SMmaciek

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam rozglądać się za lap timerem. Podpowiedzcie który warto kupić. Oczywiście musi być dobry stosunek ceny do jakości B)

 

Czy wystarczy mi coś takiego:

 

 http://allegro.pl/lap-timer-promocja-50-zl-laptimer-mx-gokart-auto-i4377562846.html 

 

odbiornik zamocowałbym jakoś na baku , np rzepem samoprzylepnym

 

Czy lepiej dołożyć 50zł i wziąć to :

 

 http://allegro.pl/lap-timer-promocaja-71-zl-laptimer-mx-moto-auto-i4384133317.html

 

Czy ten czujnik na kablu spowoduje że będzie coś lepiej?

 

Czy macie może inne propozycje?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik na kablu daje ci większą swobodę zamocowania urządzenia - ja bym brał na kablu jeśli miałbym coś takiego kupować

 

ale ja polecam coś takiego:

http://www.racechrono.com/

Instalujesz aplikację na praktycznie na każdym telefonie (ja polecam nokie e65 bądź e66 za 50 zł można kupić) 

 

ale by to dobrze działało trzeba podłączyć zewnętrzny odbieornik GPS Bluetooth np. NOKIA LD-4W, LD-3W, TOMTOM Wireless GPS MKII (na allegro od 40 zł)  bądź każdy inny BLUETOOTH GPS DATA LOGGER (tylko te są droższe zaczynają się od stu paru zł)

 

 

Program daje niesamowite możliwości, pomiary okrążeń sektorów prędkość w zakręcie a nawet ramka z tymi danymi w filmie poniższsy link od 4,26 min

http://www.youtube.com/watch?v=GdDjGPqxDJ0

 

ja osobiście polecam GPS QSTARZ BT Q818XT - próbkowanie 10Hz daje bardzo dokładna prędkość w zakręcie

 

i jeszcze jedno, odbiornik GPS trzeba zamontować z tyłu na zadupku by go nic nie zasłaniało (ja to z reguły robię taśmą Power tape) a tel. jeśli to jest np nokia za 50 zł z przodu przy zegarach, wtedy na ekranie podczas jazdy widać ostanie okrążenie najlepsze i aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten drugi laptimer,mam identyczny i dziala bezbłędnie.Przewaga laptimera nad race chrono jest taka ze na biezaco widac czas okrazenia i widać czy jest progres. Na torze w Poznaniu kładę baze na murku i bezproblemu łapie przez cała szerokosc toru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbym to racechrono na smarrtfołna wrzucił i taśmą na zadupek? Musze prrzetestowac ten program.

 

Paweł, ten lap timer co masz działa na podczerwień, czyli baza musi pewnie trafić w nadajnik jak się obok przejeżdża? coś jak przesyłanie plików kiedyś w nokiach?  :smile:

Edytowane przez SMmaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak telefon przypniesz do motocykla np. przy zegarach też masz czasy na bieżąco, i co najważniejsze cena! 40-60 zł GPS + 60 zł telefon(nokia e65)

 

0085a1dbb73ac86b64dde297b817c1d7_screesh

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za***isty pomysł Sołtys ! No wypas sprawa ! akurat mam taki jeden smartfon który za lada szelest będzie jako rezerwowy więc super ! W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ? :smile:

Edytowane przez rooland (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak trrzeba by dokupic modul za 100 i jakies mocowanie do tel to zawsze mniej niz 350 :smile: tylko muusze gdzies znalezc instalke race chrono na androida ,bo moj radziecki telefon nie obsluguje google play:/

 

Jutro testy w aucie :P

Edytowane przez SMmaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ?

 

W aucie działa na samym telefonie więc chyba ten zewnętrzny gps nie będzie potrzebny :smile: teraz trzeba znaleźć jakiś sensowny uchwyt na telefon:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej w uchwyty nie będę się bawić, nie ma czasu na małych torach patrzeć w czasy okrążeń, ja musze znaleźć jakąś koszulkę przeciwdeszczowa i przyklejam do siedzenia pasażera... po zakończonej jeździe sprawdzam i tyle :smile: Nie muszę być na bieżąco, nawet chyba nie chce, bo znając życie często będę patrzeć i będzie mnie to dekoncentrować !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja raczej w uchwyty nie będę się bawić, nie ma czasu na małych torach patrzeć w czasy okrążeń, ja musze znaleźć jakąś koszulkę przeciwdeszczowa i przyklejam do siedzenia pasażera... po zakończonej jeździe sprawdzam i tyle :smile: Nie muszę być na bieżąco, nawet chyba nie chce, bo znając życie często będę patrzeć i będzie mnie to dekoncentrować !

 

Zmienisz zdanie i to całkiem szybko ;)  nawet na małych torach chcesz wiedzieć czy sekcję przejechałeś szybciej.

 

Problem jest niestety z tym, że coraz więcej osób interesuje się przytarciem kolana niż posiadaniem wyższej prędkości w zakręcie przez co czas sekcji (okrążenia) leci na pysk ale co tam niech trą :P.

 

Ja mam naszykowanego htc chociaz mam problem z mocowaniem :sad2:

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myślę o czymś takim :

 

http://allegro.pl/wodoodporny-uchwyt-rowerowy-hr-htc-desire-hd-x-z-i4318806375.html

 

może w razie gleby sie nie urwie :P

 

nie wiem czy nie lepiej mieć tel przed nosem, trzeba jakoś zaznaczyć start/mete. Chyba że można zjechać po paru kółkach i dopiero się bawić w takie rzeczy. A na małych torach zawsze się z 2 miejsca znajdą żeby rzucić okiem na czas:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrywasz sobie mapy do niego z torami, jest kilka ustawień na lublin i na radom z poustawianymi punktami start meta więc wszystko ogarnięte. A co do przymocowania to coś sie wymyśli... a dostałes już zawias z BFG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak ładnie zmieniliscie temat to może wiecie ile kosztuje regeneracja tylnego amortyzatora w BFG?

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe :smile: Ok 300-400 zł. Razem z wymianą oleju, wyczyszczeniem, przesyłkami. Ale bez regulacji bo zdalnie nic sie nie da. Chyba że będą jakies nieoczkiwane koszsty i trzeba będzie dokupywać inne cześci ... ogólnie jak nigdy nie był ruszany to cieżko go nazwać amortyzatorem :P

Edytowane przez rooland (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

hehe :smile: Ok 300-400 zł. Razem z wymianą oleju, wyczyszczeniem, przesyłkami. Ale bez regulacji bo zdalnie nic sie nie da. Chyba że będą jakies nieoczkiwane koszsty i trzeba będzie dokupywać inne cześci ... ogólnie jak nigdy nie był ruszany to cieżko go nazwać amortyzatorem :P

nie wiem czy był ruszany bo musiałem zmienić więc wolę wysłać na wymianę oleju.

Regulacje to nie problem ;) ostatnio sam wszystkim kręcę ale jeszcze musze popracować nad swoją technika nim zacznę dokręcać śrubki w moto ;P

 

Aktualnie czekam na regulowane sety ;) i koniec urlopu by wrócić na moto


A tak z innej beczki ktoś próbował RaceChrono pro ???

Bo nie wiem czy warto wydać 75pln ;)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulacja to nie problem ? no to ridrick jesteś 3 osobą w polce która się zna na zawieszeniach w sposób pro ;) bo sag ustawić to buła z masłem ale dalej to już ciężej ;) myślę ze pro to już dla zawodowców jakoś a nie dla nas :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się zna :P po prostu wychodzę z założenia że jak sam się tym bawić nie będę to niczego się nie nauczę i wcale dobrze nie będzie bo:

1. zmieniają się nasze umiejętności za czym musi iść modyfikacja ustawień (czasem nawet modyfikacje zawieszenia bo sama regulacja to pikuś)

2. Jeśli nie będzie znał zachowania motocykla na różnych ustawienia to nawet super pro tuner nic ci nie pomoże bo nie powiesz mu co jest źle  bo przecież się nie znamy

3. Takie ustawienie nawet jak przyjadę i powiem ustawcie mi i tak jest ch... warte bo nie powiem jak chce mieć ;) ( oczywiście przesadzam ale sporo jest predefiniowanych ustawień z których można skorzystać samodzielnie)

 

Zatem jak dla mnie trzeba czytać, przestawiać, jeździć, uczyć się i tak w kółko a czasem wpadać do chłopaków pogadać i poprzestawiać razem z nimi by nauczyć się jeszcze więcej ;)

 

PS

Oczywiście daleki byłbym od oferowania swoich usług innym ale jak czasem widze jak ludzie mają dojebane zawieszenie na maxa bo to sposób na podwyższenie, obniżenie czy utwardzenie max zawieszenia bo tak trzeba jak chce się zapier.... to mnie krew zalewa :P.  A juz hitem jest jak mechanik tak powiedział a mi jest z tym dobrze bo tak musi być.

Edytowane przez ridrick (wyświetl historię edycji)

Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla !!!

 

Jest to pasja, którą trzeba poczuć całym sercem, rodzi się pewien rodzaj więzi 'człowiek-maszyna', dająca sens życiu i uczucie wolności jakiej nikt nie jest w stanie dać nam na tym świecie.

 

Pasja ta staje się najmocniejszym narkotykiem, który rządzi naszym życiem. Nawet gdy ją porzucimy zostawia za sobą pustkę, jakiej nie da się wypełnić niczym innym !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie będzie znał zachowania motocykla na różnych ustawienia to nawet super pro tuner nic ci nie pomoże bo nie powiesz mu co jest źle  bo przecież się nie znamy

 

częściowo masz rację ale nmie do końca, "super tuner" ustawi nastawy bazowe (wyjściowe) przy których już jest dobrze a dalej to tak jak piszesz.

 

 

W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ?

 

nie do końca

 

jeśli przykleisz do tylnego siedzenia to w sumie może i będzie OK, ale jeśli na zbiornik bądź przy zegarach czy w kieszeni kombinezonu to już może nie być tak kolorowo - może gubić sygnał, bądź staje się nieprecyzyjny, linie przejazdu się rozbiegają po polu zamiast na nitce toru. 

 

Dlatego moim zdaniem warto wydać te 40-100 zł na zewnętrzny odbiornik GPS na bluethooth. Wczoraj testowałem GPS QSTARZ BT Q818XT - próbkowanie 10Hz w porównaniu z 1Hz daje bardzo dokładną prędkość w zakręcie. w sumie za 400 zł macie to samo co QSTARZ LT-Q6000 kosztujący 2000zł

 

Wielką zaletą tradycyjnego laptimera jest jego prostota konstrukcji, minusem to że trzeba bazę postawić na linii mety i nie zapomnieć jej zabrać na koniec dnia(co mi się zdarzyło ;) )

Edytowane przez Soltys (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowałem telefon na takim uchwycie na kierze : ROXA MH-01

 

f52f63e71be257b6b30fc984f37f3cdc.jpg

 

Sam case dodatkowo przypiąłem smyczką, gdyby uchwyt chciał się poddać :smile: Sprzęt sprawdzony, w Radomiu działa bez zarzutów, bez dodatkowego odbiornika GPS Uchwyt wytrzymał też gumowanie i skromne skoki, więc może i przy glebie się nie urwie:)

Edytowane przez SMmaciek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również po pierwszych testach na Radomringu. PRzyczepiona komórka na rzep m3 dual lock do półki. Wszystko idealne tylko czasy nie takie jakbym chciał :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak ładnie zmieniliscie temat to może wiecie ile kosztuje regeneracja tylnego amortyzatora w BFG?

Dla uściślenia sama regeneracja czyli czyszczenie wymiana oleju i gazu do koszt 300-320 złotych w zależności od tego jaki olej. Ale tak jak Rooland powiedział koszt rośnie gdy trzeba wymieniać części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
  • Dodaj nową pozycję...