Jump to content

Lap Timer


SMmaciek
 Share

Recommended Posts

Zaczynam rozglądać się za lap timerem. Podpowiedzcie który warto kupić. Oczywiście musi być dobry stosunek ceny do jakości B)

 

Czy wystarczy mi coś takiego:

 

 http://allegro.pl/lap-timer-promocja-50-zl-laptimer-mx-gokart-auto-i4377562846.html 

 

odbiornik zamocowałbym jakoś na baku , np rzepem samoprzylepnym

 

Czy lepiej dołożyć 50zł i wziąć to :

 

 http://allegro.pl/lap-timer-promocaja-71-zl-laptimer-mx-moto-auto-i4384133317.html

 

Czy ten czujnik na kablu spowoduje że będzie coś lepiej?

 

Czy macie może inne propozycje?  

Link to comment
Share on other sites

czujnik na kablu daje ci większą swobodę zamocowania urządzenia - ja bym brał na kablu jeśli miałbym coś takiego kupować

 

ale ja polecam coś takiego:

http://www.racechrono.com/

Instalujesz aplikację na praktycznie na każdym telefonie (ja polecam nokie e65 bądź e66 za 50 zł można kupić) 

 

ale by to dobrze działało trzeba podłączyć zewnętrzny odbieornik GPS Bluetooth np. NOKIA LD-4W, LD-3W, TOMTOM Wireless GPS MKII (na allegro od 40 zł)  bądź każdy inny BLUETOOTH GPS DATA LOGGER (tylko te są droższe zaczynają się od stu paru zł)

 

 

Program daje niesamowite możliwości, pomiary okrążeń sektorów prędkość w zakręcie a nawet ramka z tymi danymi w filmie poniższsy link od 4,26 min

http://www.youtube.com/watch?v=GdDjGPqxDJ0

 

ja osobiście polecam GPS QSTARZ BT Q818XT - próbkowanie 10Hz daje bardzo dokładna prędkość w zakręcie

 

i jeszcze jedno, odbiornik GPS trzeba zamontować z tyłu na zadupku by go nic nie zasłaniało (ja to z reguły robię taśmą Power tape) a tel. jeśli to jest np nokia za 50 zł z przodu przy zegarach, wtedy na ekranie podczas jazdy widać ostanie okrążenie najlepsze i aktualne.

Link to comment
Share on other sites

Polecam ten drugi laptimer,mam identyczny i dziala bezbłędnie.Przewaga laptimera nad race chrono jest taka ze na biezaco widac czas okrazenia i widać czy jest progres. Na torze w Poznaniu kładę baze na murku i bezproblemu łapie przez cała szerokosc toru.

Link to comment
Share on other sites

A jakbym to racechrono na smarrtfołna wrzucił i taśmą na zadupek? Musze prrzetestowac ten program.

 

Paweł, ten lap timer co masz działa na podczerwień, czyli baza musi pewnie trafić w nadajnik jak się obok przejeżdża? coś jak przesyłanie plików kiedyś w nokiach?  :smile:

Edited by SMmaciek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tak ten laptimer dziala na podczerwien ale wiazka naprawde jest mocna ,race chrono w sumie tez ladnie mierzy czas i jest za free :smile:

Link to comment
Share on other sites

jak telefon przypniesz do motocykla np. przy zegarach też masz czasy na bieżąco, i co najważniejsze cena! 40-60 zł GPS + 60 zł telefon(nokia e65)

 

0085a1dbb73ac86b64dde297b817c1d7_screesh

Edited by Soltys (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

za***isty pomysł Sołtys ! No wypas sprawa ! akurat mam taki jeden smartfon który za lada szelest będzie jako rezerwowy więc super ! W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ? :smile:

Edited by rooland (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nawet jak trrzeba by dokupic modul za 100 i jakies mocowanie do tel to zawsze mniej niz 350 :smile: tylko muusze gdzies znalezc instalke race chrono na androida ,bo moj radziecki telefon nie obsluguje google play:/

 

Jutro testy w aucie :P

Edited by SMmaciek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ?

 

W aucie działa na samym telefonie więc chyba ten zewnętrzny gps nie będzie potrzebny :smile: teraz trzeba znaleźć jakiś sensowny uchwyt na telefon:)

Link to comment
Share on other sites

Ja raczej w uchwyty nie będę się bawić, nie ma czasu na małych torach patrzeć w czasy okrążeń, ja musze znaleźć jakąś koszulkę przeciwdeszczowa i przyklejam do siedzenia pasażera... po zakończonej jeździe sprawdzam i tyle :smile: Nie muszę być na bieżąco, nawet chyba nie chce, bo znając życie często będę patrzeć i będzie mnie to dekoncentrować !

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja raczej w uchwyty nie będę się bawić, nie ma czasu na małych torach patrzeć w czasy okrążeń, ja musze znaleźć jakąś koszulkę przeciwdeszczowa i przyklejam do siedzenia pasażera... po zakończonej jeździe sprawdzam i tyle :smile: Nie muszę być na bieżąco, nawet chyba nie chce, bo znając życie często będę patrzeć i będzie mnie to dekoncentrować !

 

Zmienisz zdanie i to całkiem szybko ;)  nawet na małych torach chcesz wiedzieć czy sekcję przejechałeś szybciej.

 

Problem jest niestety z tym, że coraz więcej osób interesuje się przytarciem kolana niż posiadaniem wyższej prędkości w zakręcie przez co czas sekcji (okrążenia) leci na pysk ale co tam niech trą :P.

 

Ja mam naszykowanego htc chociaz mam problem z mocowaniem :sad2:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo możliwe, ja sobie chyba zwyczajnie do kiery przymocuje w torbie jakiejś na taśmę i będę wkładał przed startem. 

Link to comment
Share on other sites

ja myślę o czymś takim :

 

http://allegro.pl/wodoodporny-uchwyt-rowerowy-hr-htc-desire-hd-x-z-i4318806375.html

 

może w razie gleby sie nie urwie :P

 

nie wiem czy nie lepiej mieć tel przed nosem, trzeba jakoś zaznaczyć start/mete. Chyba że można zjechać po paru kółkach i dopiero się bawić w takie rzeczy. A na małych torach zawsze się z 2 miejsca znajdą żeby rzucić okiem na czas:) 

Link to comment
Share on other sites

Zgrywasz sobie mapy do niego z torami, jest kilka ustawień na lublin i na radom z poustawianymi punktami start meta więc wszystko ogarnięte. A co do przymocowania to coś sie wymyśli... a dostałes już zawias z BFG ?

Link to comment
Share on other sites

Skoro tak ładnie zmieniliscie temat to może wiecie ile kosztuje regeneracja tylnego amortyzatora w BFG?

Link to comment
Share on other sites

hehe :smile: Ok 300-400 zł. Razem z wymianą oleju, wyczyszczeniem, przesyłkami. Ale bez regulacji bo zdalnie nic sie nie da. Chyba że będą jakies nieoczkiwane koszsty i trzeba będzie dokupywać inne cześci ... ogólnie jak nigdy nie był ruszany to cieżko go nazwać amortyzatorem :P

Edited by rooland (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

hehe :smile: Ok 300-400 zł. Razem z wymianą oleju, wyczyszczeniem, przesyłkami. Ale bez regulacji bo zdalnie nic sie nie da. Chyba że będą jakies nieoczkiwane koszsty i trzeba będzie dokupywać inne cześci ... ogólnie jak nigdy nie był ruszany to cieżko go nazwać amortyzatorem :P

nie wiem czy był ruszany bo musiałem zmienić więc wolę wysłać na wymianę oleju.

Regulacje to nie problem ;) ostatnio sam wszystkim kręcę ale jeszcze musze popracować nad swoją technika nim zacznę dokręcać śrubki w moto ;P

 

Aktualnie czekam na regulowane sety ;) i koniec urlopu by wrócić na moto


A tak z innej beczki ktoś próbował RaceChrono pro ???

Bo nie wiem czy warto wydać 75pln ;)

Link to comment
Share on other sites

regulacja to nie problem ? no to ridrick jesteś 3 osobą w polce która się zna na zawieszeniach w sposób pro ;) bo sag ustawić to buła z masłem ale dalej to już ciężej ;) myślę ze pro to już dla zawodowców jakoś a nie dla nas :P

Link to comment
Share on other sites

Zaraz się zna :P po prostu wychodzę z założenia że jak sam się tym bawić nie będę to niczego się nie nauczę i wcale dobrze nie będzie bo:

1. zmieniają się nasze umiejętności za czym musi iść modyfikacja ustawień (czasem nawet modyfikacje zawieszenia bo sama regulacja to pikuś)

2. Jeśli nie będzie znał zachowania motocykla na różnych ustawienia to nawet super pro tuner nic ci nie pomoże bo nie powiesz mu co jest źle  bo przecież się nie znamy

3. Takie ustawienie nawet jak przyjadę i powiem ustawcie mi i tak jest ch... warte bo nie powiem jak chce mieć ;) ( oczywiście przesadzam ale sporo jest predefiniowanych ustawień z których można skorzystać samodzielnie)

 

Zatem jak dla mnie trzeba czytać, przestawiać, jeździć, uczyć się i tak w kółko a czasem wpadać do chłopaków pogadać i poprzestawiać razem z nimi by nauczyć się jeszcze więcej ;)

 

PS

Oczywiście daleki byłbym od oferowania swoich usług innym ale jak czasem widze jak ludzie mają dojebane zawieszenie na maxa bo to sposób na podwyższenie, obniżenie czy utwardzenie max zawieszenia bo tak trzeba jak chce się zapier.... to mnie krew zalewa :P.  A juz hitem jest jak mechanik tak powiedział a mi jest z tym dobrze bo tak musi być.

Edited by ridrick (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie będzie znał zachowania motocykla na różnych ustawienia to nawet super pro tuner nic ci nie pomoże bo nie powiesz mu co jest źle  bo przecież się nie znamy

 

częściowo masz rację ale nmie do końca, "super tuner" ustawi nastawy bazowe (wyjściowe) przy których już jest dobrze a dalej to tak jak piszesz.

 

 

W sumie jak komórka ma już GPS w sobie to może działać od razu bez zewnętrznego modułu nie ?

 

nie do końca

 

jeśli przykleisz do tylnego siedzenia to w sumie może i będzie OK, ale jeśli na zbiornik bądź przy zegarach czy w kieszeni kombinezonu to już może nie być tak kolorowo - może gubić sygnał, bądź staje się nieprecyzyjny, linie przejazdu się rozbiegają po polu zamiast na nitce toru. 

 

Dlatego moim zdaniem warto wydać te 40-100 zł na zewnętrzny odbiornik GPS na bluethooth. Wczoraj testowałem GPS QSTARZ BT Q818XT - próbkowanie 10Hz w porównaniu z 1Hz daje bardzo dokładną prędkość w zakręcie. w sumie za 400 zł macie to samo co QSTARZ LT-Q6000 kosztujący 2000zł

 

Wielką zaletą tradycyjnego laptimera jest jego prostota konstrukcji, minusem to że trzeba bazę postawić na linii mety i nie zapomnieć jej zabrać na koniec dnia(co mi się zdarzyło ;) )

Edited by Soltys (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zamontowałem telefon na takim uchwycie na kierze : ROXA MH-01

 

f52f63e71be257b6b30fc984f37f3cdc.jpg

 

Sam case dodatkowo przypiąłem smyczką, gdyby uchwyt chciał się poddać :smile: Sprzęt sprawdzony, w Radomiu działa bez zarzutów, bez dodatkowego odbiornika GPS Uchwyt wytrzymał też gumowanie i skromne skoki, więc może i przy glebie się nie urwie:)

Edited by SMmaciek (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Również po pierwszych testach na Radomringu. PRzyczepiona komórka na rzep m3 dual lock do półki. Wszystko idealne tylko czasy nie takie jakbym chciał :P 

Link to comment
Share on other sites

Skoro tak ładnie zmieniliscie temat to może wiecie ile kosztuje regeneracja tylnego amortyzatora w BFG?

Dla uściślenia sama regeneracja czyli czyszczenie wymiana oleju i gazu do koszt 300-320 złotych w zależności od tego jaki olej. Ale tak jak Rooland powiedział koszt rośnie gdy trzeba wymieniać części

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...