Skocz do zawartości
  • Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Zaloguj się, aby obserwować  
jaquzie

Kawasaki Z1000Sx

Polecane posty

jaquzie

Czołgiem,

 

Jakoś takoś mnie się nie chciało (człowiek jeździł, a teraz się leni przed TV z popcornem i piwem w łapie :biggrin:) po zakupie opisywać moto, a, że się w pracy lekko (nie napiszę "nudzę", bo szef przeczyta i wywali na pysk ;)) odstresowywuję czytając forum ;) coś mnie przemogło do napisania kilku słów, tudzieź wklejeniu kilku fot/filmów na temat wiekowego :biggrin: motocykla, którym mam przyjemność poruszać się od kilku miesięcy po polskich (i nie tylko drogach), czyli Kawasuki Z1000sx rocznik 2011 z ABSiorem (taki mi sprzedali, to taki wziąłem). Gdzie niegdzie (np. USA) znany jako Kawasaki Z1000 Ninja.

 

W wielkim skrócie z czym to się je:

Typ silnika

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, 4-cylindrowy

 

Pojemność silnika (dziadostwo, wolałbym 998, niższe opłaty przy OC :smile:)

1,043 cm3

 

Moc maksymalna

101.5kW {138 KM} / 9,600 rpm

 

Maksymalny moment obrotowy

110 N・m {11.2 kgf•m} / 7,800 rpm

 

Masa pojazdu gotowego do użytku

228 kg / 231 kg (ABS)

 

Pojemność zbiornika paliwa

19 litrów

 

Hamulce przednie

Podwójna tarcza pół-pływająca 300 mm o obrysie falistym

Podwójny zacisk radialny, 4-tłoczkowy

Hamulce tylne

Pojedyncza tarcza 250 mm o obrysie falistym

Zacisk 1-tłoczkowy

 

Układ przeniesienia napędu

skrzynia 6-biegowa, łańcuch

 

To tyle z podstawowych danych, nie zanudzając nikogo, kilka fot, tudzież filmów:

Dołączona grafika

 

Wstawiłem wersję black, jako, że taką się poruszam.

Wersja green wygląda tak (Wam pozostawiam do oceny, którą wolicie):

Dołączona grafika

 

Filmy:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=kmMKck4wuxE&feature=related

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=E_kQ5QCEnxU

 

Z dodatkowych opisów/bajerów jak to mawiają:

1. regulowana przednia szyba: posiada trzy dostępne pozycje regulacji o rozpiętości około 20 stopni i zakresie od sportowego do maksymalnej ochrony przeciwwietrznej. Regulacja jest manualna (bez konieczności użycia narzędzi) poprzez naciśnięcie przycisku zwalniającego, który znajduje się poniżej panelu. (Regulacja przedniej szyby powinna odbywać się podczas postoju.)

Dołączona grafika

2. 19- litrowy zbiornik paliwa zapewnia znaczny zasięg. Dynamicznie zaprojektowany bak o podwyższonej górnej płaszczyźnie posiada rozszerzone brzegi w stylu Super Sport i ścięty tył, który ułatwia objęcie kolanami - świetna sprawa, przy spalaniu około 6-7 litrów zrobienie 300km jest bezproblemowe (przy jeździe turystyczno-szybkiej [w km/h] :smile:).

Dołączona grafika

3. fajny design (od samego motocykla poprzez np. panel:

Dołączona grafika

4. upside down - czyli tradycja w nowszych motocyklach - odwrócony przedni widelec

Dołączona grafika

5. Fajny wydech (a raczej 2) - układ “4 w 2”. Nakładki na końcówki tłumika przypominają te w quadach

Dołączona grafika

6. Ledowe światło tył (przód mogliby zrobić lepszy, tutaj xenona muszę wrzucić obowiązkowo, bo świeci dość słabo trzeba przyznać... :sad2:)

Dołączona grafika

 

Dostępnych kilka niezłych akcesoriów (o nich poniżej), nie ma jednak jednego z ważniejszych (i raczej nie będzie, taki design, nie bardzo jest jak zamontować, a w fuszerkę człowiek się bawić nie będzie, co by efektu wizualnego nie zepsuć), czyli.. stopki centralnej.

Są natomiast takie zabawki jak:

- kufry (do wyboru, do koloru, boczne, tylny)

- crash pady dedykowane

- nakładki na tylne siedzenie

- wydechy (akrapovic - drogi jak daj boże dolarów)

- szyba przyciemniana (taką i zakupiłem, co by pasowało do reszty moto)

- osłony reflektorów, kufrów, owiewek - co by się dziadostwa nie drapały

- inne standardowe jak do każdego moto np. tankpady (oryginalne drogie, nie warto), paski na koła (tutaj lepiej kupić na Moto Weteran Bazar)

 

Na szybko o prywatnej opinii...

Jeżdżąc poprzednio Yamaszką FZ1s Fazer z 2006 roku, o mocy 150KM, odczuwam, że pomimo, że Kawasuka jest cięższa (delikatnie) i słabsza (138KM), motocykl jest żwawszy i wydaje się lżejszy (a na pewno mniejszy od wspomnianej Fazerki).

Miał to być motocykl turystyczny, i z takim zamiarem go zakupiłem. Okazało się, że tak do końca turystyczny to on nie jest, pewnie dlatego, że tak naprawdę jest to Kawasuka Z1000 (czyli jakby nie patrzeć raczej sport) w wersji z owiewką/regulowaną szybką etc.

Mimo tego, trasa 1000km z plecaczkiem, kufrem, tankbagiem, gpsem na kierownicy nie przysparza problemów.

Jedzie się stabilnie, szybka w górę, więc po gębie nie wieje, zwinność i przyspieszenie robią swoje. Może słabsza od Fazerki o 12KM, ale zbiera się o niebo lepiej.

 

To chyba tyle, w razie pytań, czy dodatkowych info, albo walcie do mnie śmiało, albo szukajcie w necie.

Peace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Suchy-wolk

Jak dla mnie rewelacyjna maszyna, na żywo sprawdzona kilkukrotnie i przykuwa oko z pewnością nie jednego motocyklisty :smile: Gratuluję tegorocznego zakupu, dla mnie ekstra :riding:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek

Ładny dizajn mogli by troche więcej kucy fabrycznie dokładać.Gratuluje maszynki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

Dziękować.

W sumie nie chciałem zmieniać na słabszy.. dlatego pierwotnym planem była Honda VFR 1200 (170KM) z 2010.

Dołączona grafika

Aczkolwiek po kilku jazdach próbnych VFR-ą, pozycji za kierą, i najwazniejsze - usłyszeniu jej - szybko zacząłem szukać innego moto.

I tak zakończyło się na Z1000sx. I powiem jeszcze raz, może i 12KM mniej, ale w praktyce zbiera się lepiej niż 150 konna FZ1.

Jak widać więc, nie moc, a całość świadczy o finalnym efekcie :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Banita666

Gratulacje fajny sprzęt napisz jak prowadzi się i jak się klei ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JAKUBKO

tak naprawde ładna maszyna w kruszowie taka stała ale nie jest ładniejsza od mojej kawy :whistling:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinGraczykLDZ

Gratuluje sprzętu i życzę bezawaryjności !Ja na razie jestem zbyt głupi na taki motocykl :decayed:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

tak naprawde ładna maszyna w kruszowie taka stała ale nie jest ładniejsza od mojej kawy :whistling:

to mowisz, ze w Kruszowie taka stala, na zakonczeniu sezonu z szampanem picolo?ciekawe czyja to byla :smile: :Dps. kwestia gustu. ;)co do prowadzenia i klejenia.. o tyle o ile z prowadzeniem jest ok (ladnie wywazone moto), o tyle z klejeniem troche gorzej, aczkolwiek stawialbym na oryginalne opony srednio dobrane. michalki pilot roady 2 czy 3 pewnie rozwiaza ten problem (ale to za jakis czas, najpierw trzeba zjezdzic oryginaly) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mawet

Jak PR to raczej 2, 3 zbierają sporo niepochlebnych opinii - szczególnie przód, który bardzo często się ząbkuje, nierówno wyciera i starcza na 2x mniej km niż tył. Ja akurat mam PR2 na tyle i 3 na przodzie:P. Na szczęście u mnie na razie wszystko jest ok, ale opony maja ok 5 ty km. A moto jest świetna, bardzo mi się podoba, tyko mało miejsca dla plecaczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BykuOCW

Nie miałem okazji niestety zobaczyć na żywo, a bardzo bym chciał :smile: Na zdjęciach bardzo ciekawie się prezentuje :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lans

Przepiękny motocykl !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tajemniczydonpedro

Konkurencję będziesz miał w Łodzi. Moja Kawka do Was idzie :P

...a tak wracając do Twoich słów. Rzeczywiście Kawa brzmi o niebo lepiej od VFRki. Świetne oryginalne basowe kominy. Motocykl pomimo "małej" mocy świetnie ciągnie od dołu. To zasługa dużego momentu.

Dołączona grafika

Edytowano przez Tajemniczydonpedro (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MistrzDariusz

jak dla mnie... najładniejszy motocykl pod słońcem choruje na taki nieuleczalnie!!! Gratulacje i oby służył bezawaryjnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

powinszować, i.. dobrze, że zielona - będziemy się odróżniali 1 od 2 :biggrin:

małym minusem jest tylko to, ze trochę d*pa boli od długich tras ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Borys

O! Wygląd- bajka. Jeszcze Z1000sx na żywo nie widziałem, raczej rzadko spotykany motocykl a to duży plus :smile: na zdjęciach kozak!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TomGrace

myślę że wkrótce zobaczymy sie na forumowych spotkaniach w realu..patrzenie na to cacko pieści zmysły...szerokości Kolego!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jack77

Witam,

 

Jestem nowym użytkownikiem tego forum i chciałem sie pochwalic ,iż dołączylem  do grona  włascicieli kawasaki z1000sx ;-)

 

Odebrałem moją bestię 3 tyg temu w Poznaniu (kolor czarny mat-zdjecia wrzucę w najbliższym czasie) i stwierdzam,że moto jest naprawdę fajne pod kątem zarówno trakcji a przede wszystkim  samego silnika.

 

Ze względu na porę nie będe sie teraz rozpisywał ,więc pozdrawiam wszystkich uzytkowników i odezwę się w najbliższym czasie

 

pozdrwiam

 

Jack 77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

no to pogratulować ;) widzę, że Jackowie wiedzą co dobre :biggrin:

 

Dawaj foty jak najszybciej, czarny mat robi wrażenie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jack77

pozdrawiam!

dołozyłem do maszyny jeszcze kilka dodatków oprócz wydechu widocznego na zdjęciu:

 

 

-żelowa kanapę( uważam,że standartowa to hardcore,zresztą akcesoryjna również nie jest idealna wg mnie- i to jedyny zarzut do tego motocykla))

-crashpady

-nakładkę na drugą część kanapy

-wyświetlacz biegów

-podniosłem rejestrację pod zadupek na specjalnym stelarzu a obecny wywaliłem

 

i to wszystkie juz modyfikacje mojej kawy;-)-nic innego nie zamierzam zmieniac ,może poza oponami , które wg mnie nie sa idealne do tej maszyny

 

 

Mam pytanie- jak koledzy macie ustawione zawiasy?

 

Dla mnie standart był zbyt miekki i od razu utwardziłem przód i tył(zarówno sprężyna z tyłu i odbicie a przód odbicie i dobicie,sprężyny nie ruszałem) i jest o niebo lepiej!.

 

Był ktoś motorkiem na torze??-jesli tak- jak sie spisywał?ja zamierzam polatać w lipcu u siebie w Poznnaiu,ale musze go dotrzec( koniec lipca jest speed day-jakby ktoś był chętny-polecam-super zabawa i nauka)

post-2371-0-66519500-1371499405_thumb.jpg

post-2371-0-68923500-1371499419_thumb.jpg

post-2371-0-13228000-1371499427_thumb.jpg

post-2371-0-01671500-1371499435_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

fajny ten macik co juz mowilem ;) gorzej z rysami :smile:

wydeszki widze leovinca no no :smile:

opony oryginal czyli bridgestone nadaja sie jako siedzenia przy ognisku a nie do tego moto.. zjezdzilem poltora sezonu i zmienilem na pilot road 2 michelinki, roznica porzadna ;)

na torze nie bylem i nie planuje - ja turysta jestem :biggrin:

tyl mialem oryginalnie na 1 zabku-plywalem jak na surfingu. zmienilem na 5 zab, i w 2 osoby jest ok.

 

pochwal sie jaki masz wyswietlacz biegow, i jak sie spisuje - opoznienia?, reakcja etc, jak wpiety - mysle nad tym.

Edytowano przez jaquzie (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jack77

Co do wyświetlacza to sprawa ma się nastepująco:

 

-w porównaniu do oryginalnego , jaki miałem przy innych motocyklach to słabiutko(znaczne opożnienia  zwłaszcza podczas schodzenia "w dół"), poza tym mam go w kolorze niebieskim  i w ciągu dnia gdy słoneczko mocno świeci po prostu mało widac,po południu bardzo czytelny(jeśli rozważasz  wyswietlacz biegów to polecam z czerwoną czcionką(najbardziej czytelny wg mnie).Natomiast żeby nie byo tak strasznie;-) to i tak bym go po raz drugi załozył( tylko ze wspomnianą czerwoną czcionką), ponieważ są chwile kiedy z niego korzystam (zwłaszcza gdy chcę sie upewnic ,że ma 6 bieg a nie 5-ty ), więc i tak polecam.

Problem tez dotyczy miejsca, gdzie go wcisnąc i u mnie jest pod lekkim katem ,co również wpływa na stosunkowo małą czytelnośc w ciągu dnia.

 

To tyle jak chodzi o wyswietlacz;-)

 Z tego co się zorientowałem masz już moto dośc długo - mozesz się podzielic info- ile nakulałeś już sprztem i czy miales jakies niemiłe niespodzianki jak chodzi o awaryjnosc?( ja wykupilem sobie gwarancje na 4 lata dla swietego spokoju)

Co ile naciągasz łancuch? co ile go smarujesz?

i jeszcze chciałem zapytac jakie masz odczucia co do hamulcy w kawie?Wg  mnie są ok,ale "d*py nie urywają"-mogłby byc lepsze(porównuję do bwm k 1300 r i triupha speed tripla r- nad ktrórym się zastaniawiałem ładnych kilka wieczorów;-)

 

Daj znaki ,czy masz jakies inne ciekawe spostrzezenia co do moto, bo ja od 2 tygodni na tą chwilę nakulałęm 700 km ,więc poza pierszym wrażeniem co do poręczności , łatwosci prowadzenia, oraz jak dla mnie zajebisego wrazenia co do sposobu oddawania mocy( jednak rzędowa czwórka - jest super pod kątem kultury pracy) - za dużo nie powiem;-)

 

 

 

post-2371-0-67028800-1371593336_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaquzie

około 9tyś km zaledwie ;) więc nie dużo.

awaryjność - hm, nie licząc wpadnięcia w wyrwę i skrzywienia obu felg... chyba nie było nic :biggrin: za nowe moto by się już psuło.

smarowanie łańcuszka mam na stałe - motooilerem (był w 2 poprzednich moto, więc jest i w tym).

naciąganie łańcuszka - w sumie nie robię tego, podczas serwisu (np. zmiana, zdjęcie felgi, oponki) i tak to ustawiasz.

hamulce nie są złe, ale to może kwestia przyzwyczajenia.

w FZ1 też miałem 4 tłoczki, z różnicą, że tam założyłem sobie oplot, tutaj jeszcze nie (ale nie do końca jestem przekonany do zakładania - hamulce nie są złe moim zdaniem). przejedź się np. cb500 a zmienisz zdanie o swoich hamulcach ;)

spostrzeżenia? kanapa faktycznie nie bardzo wygodna, tym bardziej, że zmieniłem sobie obszycie - plecak ma co prawda antypoślizg, i mówi, że jest ok, u mnie już nie bardzo ;) ale liczyłem się z tym - względy wizualne wzięły górę.

oddawanie mocy - nic dodać nic ująć.

FZ1 miała co prawda 150KM, ale w Kawie 138KM są znacznie żwawsze ;) FZ1 podróżowało się wygodniej, ale nie było aż takiej frajdy.

jak będziesz dużo jeździł, zmień szybkę na wyższą - sporo zmienia. do oryginału bym już nie wrócił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fazerro

Może słabsza od Fazerki o 12KM, ale zbiera się o niebo lepiej.

 

To prawda, miałem przyjemność jechać kawałek z Jaquzie, a właściwie za nim i mówiąc szczerze nie wiem czy to wina moich miernych umiejętności czy mój 1000 jest taki zmulony, ale ciężko mi było go złapać :smile:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zyygy

Pozwolisz że wtrącę swoje dwa grosze i podbije licznik postów o jeden punkt ;)

 

kolejny piękny motocykl bo naprawdę bardzo mi się podoba, sam jednak wiesz że wyglądam na nim jak bym zabrał córce rowerek. Dziękuje za możliwość przymiarki i uwiecznienia tego na fotce. Dzięki tej możliwości dołączył do galerii motocykli których nie kupię :sad2:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×