Jump to content

Gdzie Nie Kupować - Przestroga


Sailor
 Share

Recommended Posts

Nie jestem zadowolony pisząc o tej sprawię ale czuje się zobowiązany do poinformowania Was o następującej sytuacji.

 

Rok temu zakupiłem rękawice motocyklowe marki M...o, której sklep mieści się w Łodzi przy ulicy Wrocławskiej.

Pod koniec sezonu rękawice przetarły mi się na lewym kciuku ( od zmiany kierunków)

Poszedłem więc do w/w sklepu w celu złożenia reklamacji. Tam na miejscu od razu powiedziano mi że to uszkodzenie mechaniczne i że raczej nic z tego. No ale znając po trochu sprawy gwarancyjne postanowiłem zostawić je na reklamacje.

Warto w tym miejscu dodać że rękawice przejechały ok 5-6 tyś km nigdy nie miały styczności z wodą ani nigdy nie chroniły mnie przed glebą. Mogę spokojnie napisać że nie licząc nieszczęsnego przetarcia to wyglądają jak nówki sztuki...

Po czasie otrzymałem odpowiedz że niestety ale reklamacja została oddalona ponieważ jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie jest objęte odpowiedzialnością sprzedawcy ponieważ uszkodzenie powstało ponad pół roku od daty zakupu.

Byłem mocno nie zadowolony z obsługi przy składaniu reklamacji więc stwierdziłem że nie zostawie tak sprawy...

Poszedłem więc do rzecznika praw konsumenta, ten zobowiązał się do wysłania pisma do producenta i w ogóle.

Czekałem na odpowiedz i się doczekałem - oczywiście odmownej.

Tym razem firma z ulicy Wrocławskiej twierdzi że nie mogą się przychylić do wniosku o naprawę lub wymianę ponieważ:

"...rękawice wykonane ze skóry bydlęcej nie były konserwowane w czasie eksploatacji co mogło pośrednio przyczynić się do pęknięcia skóry na kciuku lewej dłoni. Jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega reklamacji i mogło powstać również w wyniku użycia niezgodnego z przeznaczeniem. Stan rękawic wskazuje na zaniedbania użytkownika co do konserwacji i użytkowania."

 

Piszę to dlatego że po pierwsze byłem bardzo zadowolony z tych rękawic i chciałem je mieć, po drugie podczas składania reklamacji chciałem zakupić takie same dla żony.

Efekt jest taki że zamiast mieć zadowolonego klienta, który kupuje następne akcesoria w tej firmie zyskali przeciwnika i człowieka który nigdy nic dobrego o nich nie powie.

 

Uważam że rękawice były na prawdę oki i byłem z nich zadowolony. Uważam że ich produkty w stosunku do ceny są dobrej jakości i jeśli to wam starczy to zapraszam na zakupy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/angelnot.gif

Ale jeśli liczycie na to że jeśli coś się uszkodzi to wam pomogą to niestety ale omijajcie ten sklep/markę szerokim łukiem http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif

 

Dodam że za niewiele większe pieniądze w dniu złożenia reklamacji zakupiłem rękawice HELDa z których jestem bardzo zadowolony :decayed:

Link to comment
Share on other sites

Może zamiast owijania w bawełnę, podasz pełną nazwę firmy? Jak mamy na nią uważać, skoro trzeba się domyślać? :smile:

Link to comment
Share on other sites

"...rękawice wykonane ze skóry bydlęcej nie były konserwowane w czasie eksploatacji co mogło pośrednio przyczynić się do pęknięcia skóry na kciuku lewej dłoni. Jest to uszkodzenie mechaniczne, które nie podlega reklamacji i mogło powstać również w wyniku użycia niezgodnego z przeznaczeniem. Stan rękawic wskazuje na zaniedbania użytkownika co do konserwacji i użytkowania."

Masz skórę na ciele? Dbasz o nią ? masz skórę na kombinezonie czy rękawiczkach czy na fotelach w aucie też musisz o nią dbać ;) , przerabiałem podobny temat właśnie 2 moje jak zacząłem smarować preparatami do skór itp to o wiele lepiej się trzymają
Link to comment
Share on other sites

Jasne, trzeba dbać. Ale jakbyś przeczytał dokładnie cały temat to byś się zorientował że rękawice są a raczej były w bardzo dobrym stanie http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif

Nie ciągnąłbym całej tej sprawy gdyby one były zniszczone czy użytkowane w inny sposób itd.

 

Ale nawet jeśli byłyby w złym stanie... To uważam że przetarcie się rękawicy po tak krótkim czasie jest po prostu śmieszne http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/thumbdown.gif

Link to comment
Share on other sites

1 są wytrzymalsze bez konserwacji drugie nie . inne też będziesz konserwować i ci krótko wytrzymają Nie wszystko jest takie kolorowe z rzeczami jak to nam rysują przed oczyma..

Link to comment
Share on other sites

JA to skwituje tak miałeś pecha ja w rękawicach metro 3 lata śmigałem i dopiero w 3 sezonie porobiły się dziury dwa razy gleba a o deszczu nie wspomnę naście razy. Po prostu trafiło ci się kupić wadliwy egzemplarz i tyle

Link to comment
Share on other sites

No tak tylko pecha to można mieć do konkretnego egzemplarza. Moja ma rekawiczki i wygladaja po połowie sezonu jak nówka sztuka.Problem w tym, że firma wypiela się na klienta a to już bardzo nieładnie.

Link to comment
Share on other sites

ja na wrocławskiej kupiłem spodnie , szalenie wygodne , ciepłe i niedrogie . Obsługa naprawdę bardzo miła . Faktycznie miałeś pecha , może to odosobniony przypadek

Link to comment
Share on other sites

Naprawdę musiałeś mieć pecha albo bardzo stanowczo domagałeś się wymiany. Osobiście na gwarancji naprawiano mi tam dwie rzeczy ( bardzo drobne) i nawet nie musiałem paragonu pokazywać.Jestem zadowolony z tego sklepu.

Link to comment
Share on other sites

Ja też jestem z nich zadowolony. Ostatnio kupiłem spodnie, pięknie ładnie, ale w domu zauważyłem ze są krzywo uszyte i źle miał wszyte ochraniacze na kolana.Pojechałem i bez żadnego gadania oddali kasę ( przelali na konto, bo w kasie obecnie nie mieli takiej kwoty )

Link to comment
Share on other sites

Uważam że rękawice były na prawdę oki i byłem z nich zadowolony. Uważam że ich produkty w stosunku do ceny są dobrej jakości i jeśli to wam starczy to zapraszam na zakupy http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/angelnot.gif Ale jeśli liczycie na to że jeśli coś się uszkodzi to wam pomogą to niestety ale omijajcie ten sklep/markę szerokim łukiem http://motocykle-lodz.pl/public/style_emoticons/default/disgusted.gif

Tak jak napisałem powyżej, z rękawic byłem zadowolony

Problem w tym, że firma wypiela się na klienta a to już bardzo nieładnie.

.... z tego nie jestem....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Często kupuję na Wrocławskiej różne akcesoria i jak na razie (odpukać) żadnych niemiłych przygód nie miałem. Rzeczywiście musiałeś po prostu mieć pecha :sad2:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

trzeba dokładnie oglądać towar. Wydaje mi się że na Wrocławskiej sa OK nie miałem z nimi problemu.

Link to comment
Share on other sites

A możesz wrzucić zdjęcie owych rękawic? Chciałbym wiedzieć, których nie kupować.Wg mnie argumentacja producenta jest kompromitująca dla niego.

Link to comment
Share on other sites

A możesz wrzucić zdjęcie owych rękawic? Chciałbym wiedzieć, których nie kupować.

Sorki ostatnie dni w ogóle nie miałem dostępu do kompa...I w chwili obecnej jestem na wyjeździe wiec jak tylko wrócę do domu to wkleje te zdjecia. :)Pozdrawiam
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

A możesz wrzucić zdjęcie owych rękawic? Chciałbym wiedzieć, których nie kupować.

 

Wg mnie argumentacja producenta jest kompromitująca dla niego.

 

Wg mnie nic kompromitującego tutaj nie ma. Wg polskiego prawa producent odpowiada za towar podczas pierwszych 6 miesięcy od daty zakupu i to tylko za wady produkcyjne a nie użytkowe. To jest bardzo duża różnica, którą niestety niektórzy nie potrafią zrozumieć. Też kiedyś pracowałem w sklepie i bardzo często spotykałem się z takimi sytuacjami i często ludzi udawali sie do rzecznika praw konsumentów i... sprawę przegrywali. W takiej sytuacji producent powinien uznać reklamację np. jeśli rękawica jest źle zszyta, nierówno czy np pjeden palec jest nieporównywalnie krótszy czy jaki tu jeszcze przykład sobie możecie wymyślić ale pod warunkiem, że jest owa niezgodność zgłoszona w przeciągu pierwszych 6 miesięcy użytkowania od zakupu i z wadę tą zostałą sprzedana. Po tym terminie wcale nie musi uznawać takich reklamacji. W tym przypadku uzasadnienie jest bardzo proste i "logiczne" bym nawet powiedział. Użytkowałeś, nie zadbałeś czyli zniszczyłeś więc napraw na własny koszt i tyle. Mógłbyś się jedynie wykłócać i zwietrzyć szansę jeśli do zakupionego towaru nie otrzymałeś żadnej informacji jak dbać o towar, eksploatować, pięlegnować itp ale jest to bardzo trudne do udowodnienia.

 

Uszkodzenia mechaniczne nigdy nie będą podstawą do uznania reklamacji a wręcz są pierwszą linią obrony i chyba najskuteczniejszą dla producentów do oddalenia reklamacji.

 

Nie ma też tutaj co się od razu zrażać do producenta czy do danego modelu rękawic ani sklepu. Najnormalniej w świecie się zdażają egzemplarze, które niszczą się szybciej a inne nie. Pracowałem dla bardzo znanej marki (nawet dwóch w jednym sklpi w Galeryji :smile: ) i tam też się zdażało, że obuwie czy odzież jedni sobie chwalili a inni nie bo "coś tam". Przy masowej produkcji trzeba się z takimi rzeczami liczyć. Znam ten sklep bo sam się tam zaopatruję i bardzo sobie cenią produkty tej marki. Mam ich rękawice, które de facto kupiłem za 50zł i jeżdże w nich 3 sezon bez żadnej pielęgnacji i nawet nitka mi z nich jeszcze nie wyszła, żadnych przetarć ani nic. Kupiłem tam pas nerkowy, kurtkę spodnie... i jestem bardzo zadowolony.

 

A przy okazji (solidaryzując się ze sprzedawcami, bo wiem jaki to ból :smile: ) chciałbym zwrócić na jeszcze jedną rzecz uwagę. Nie chcę Cię tutaj Sailor oceniać, bo nie byłem świadkiem Twojej rozmowy z nimi odnośnie reklamacji ale wykorzystując Ciebie za przykład tylko powiem, że bardzo wiele zależy również od podejścia klienta do sprawy. To robi strasznie dużą różnicę jeśli się do sprawy podchodzi z dystansem i chęcią wysłuchania drugiej strony niż z nerwami i, typowym dla polaków podejściem, wykłócaniem się nawet o parę groszy. Dużo miałem takich klientów ubranych w skórę, złote zegarki itp itd a o 5zł potrafili robić zadymę jakbym kurna ich córce lizaka zabrał :|. I to najczęściej prosząc zniżkę! ahaha... To oczywiście tyczy się zarówno sprzedawców jak i klientów. A zawsze byłem zadowolony z obsługi w tym sklepie. Dwie sympatyczne panie i jeden pan. Zawsze można z nimi się dogadać i dojść do porozumienia.

 

Aczkolwiek fajnie, że są poruszane takie tematy i ludzie wylewają co ich boli i swoje obserwacje bo przy wspólnej rozmowie może wszyscy wyniosą stąd jakieś doświadczenie zanim z autopsji będą wiedzieli co w takiej sytuacji robić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...