d3m0n Opublikowano 7 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2014 Witam serdecznie wszystkich użytkowników,Jakieś 2 miesiące temu kupiłem używane BMW K1300R 2009 rok (bez quickshiftera). Przed zakupem sprawdziłem motocykl w ASO gdzie jedną z wad (same pierdoły typu klocki etc.) wykrytych przy sprawdzaniu motocykla był zły płyn w sprzęgle. Gdy serwisant poinformował mnie i sprzedawce motocykla o złym płynie, sprzedawca stwierdził że to może przez zły płyn jakieś 2 tygodnie wcześniej wymianiał wysprzęglik (cokolwiek to znaczy - jestem zielony w mechanice).Uwielbiam wkręcać na wysokie obroty, lecz już na samym początku pojawił się problem przy zmianie biegów. Początkowymi objawami był problem ze zmianą biegu na wyższy, z 1 na 2 zawsze bezproblemowo, z wyższymi biegami dość często wystepował problem. Problem wygląda tak, że mam załóżmy drugi bieg na wysokich obrotach, wciskam sprzęgło i nie moge wbić wyższego biegu. Dopiero za drugim, trzecim razem (po wysprzegleniu) bieg wchodził. Czyli: Wkrecam na jedynce na wysokie obroty -> sprzęgło -> drugi bieg -> wbijam na obroty -> sprzęgło -> brak możliwości zmiany biegów. Dodam również że przegląd roczny + płyn w sprzęgle wymieniłem w ASO jakieś 2-3 tygodnie po kupnie motoru (długi czas oczekiwania po rozpoczęciu sezonu), ale problem z biegami nie zniknął, co więcej teraz bardzo często zaczął występować problem z zrzuceniem biegu w dól (to samo, blokuje sie jakby skrzynia i nie moge zrzucić).We wtorek mam umówiony serwis w ASO, natomiast obawiam się że zostanę naciągniety na wymianę skrzyni biegów lub coś bardzo kosztownego/niepotrzebnego. Stąd moje pytanie: co to może być? / jak nie dać się zrobić w bambuko. Motocykl będę oddawał do Łódź - Liberty Motors.Dodam również iż nie jest to mój pierwszy motocykl, w razie wątpliwości czy umiem zmieniać biegi Jestem po kilku piwkach stąd styl pisania posta moze wydać sie zabawny Z góry dzięki za odpowiedź 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esquina Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Może wystarczy podciągnąć tylko linkę od sprzęgła, ewentualnie całe do regulacji lub wymiany. Albo, jak ostatnio w rozmowie powiedział mi suchy, masz za wysoko dźwignie zmiany biegów i też trzeba ją wyregulować, zawsze może to jakoś poprawi komfort jazdy. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d3m0n Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Generalnie jak wrzucam bieg z luzu na jedynke to słychać takie trtrtrtrtrtr i dopiero po chwili wchodzi jedynka, może to coś podpowie 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto-pol72 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) a może najzwyczajniej kończy Ci się sprzęgło dużo masz nalatane ? ,to że się umówiłeś w ASO to dobrze powiedzą Ci co i jak ,a kosztować no cóż będzie boleć taki masz moto jakbyś wybrał Zipp 250 to byś się śmiał Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Roberto-pol72 (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Darmowe Ogłoszenia Lokalne Malito.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nita Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Może wystarczy podciągnąć tylko linkę od sprzęgła, Brak linki to hydraulika @d3m0n Z ciekawości zapytam, nie masz luzu (takiego bezwładnościowego) na dzwigni zmiany biegów? NIe wiem czy w tym roczniku jest juz poprawiona tuleja plastikowa na łożyskowanie tego elementu. Teoretycznie to powoduje trudności ze zmianą biegów ale raczej nie w takim stopniu. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Najbardziej prawdopodobnym przypuszczeniem na odległość może być niewłaściwe wysprzęglanie, czyli jakiś problem ze sprzęgłem (pompą lub samym sprzęgłem w silniku). Najbardziej lajtowa podpowiedź: odpowietrz dobrze układ wysprzęglania. Gorszą tego odmianą może być to że ktoś już przed Tobą tak jeździł z nie wysprzęgającym sprzęgłem (masło maślane) uszkodził skrzynie (wodziki, programator, itp) i faktycznie będzie Cie czekać jej wymiana co będzie naprawdę bolec bo części do skrzyń biegów już same z siebie są cholernie drogie. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz_Sob Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 Generalnie jak wrzucam bieg z luzu na jedynke to słychać takie trtrtrtrtrtr i dopiero po chwili wchodzi jedynka, może to coś podpowie Bardzo dużo.-Masz układ sprzęgła do przeglądu ew. naprawy 0 Cytuj http://autoteam.com.pl>KLIMA I WEBASTO W TWOIM SAMOCHODZIE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d3m0n Opublikowano 8 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Witam ponownie, Pojechałem dziś do znajomego który coś tam ogarnia z mechaniki. I w skrócie: - Po wężyku doszliśmy do bodajże wysprzęglika po prawej stronie silnika motocykla. - Odkręciliśmy 4 śruby - Takie kółeczko metalowe w środku wchodziło ciężko, wiec tak jakby był zapowietrzony - Odpowietrzyliśmy taką śróbką na tym wysprzęgliku - Zakrecilismy wysprzęglik - Wyregulowaliśmy klamke tak żeby bardziej odstawała (żeby nie było luzu) Efekt super: wszystkie biegi wchodziły bezproblemowo zarówno w górę jak i dół. Pojeździłem 2 godzinki - nie zauważyłem żadnych problemów. Motocykl postał 2 godzinki i wybrałem sie na wieczorny wypadzik na miasto. I problem powrócił troche w innym wydaniu. Na początku problem z wrzuceniem jedynki (dźwiek trtrtrtrtr, ponowne wysprzęglenie) i dopiero możłiwość wbicia pierwszego biegu. A z czasem co raz gorzej. Problem ze zrzuceniem biegu na niższy, a raczej brak możliwości zrzucenia. Odstawiłem moto, czekam na wtorkowy serwis tylko chciałbym zawęzić poszukiwania, gdyż przez telefon po podaniu informacji usłyszałem że muszą dobrać termin do rozebrania skrzynki biegów... co w wyniku może okazać się kosztowne. Możecie powiedzieć coś więcej na temat Liberty Motors Łódz? Odpowiedzi na poprzednie pytania: - Tak to hydrauliczne sprzęgło - Motor 2009 rok, 16 000 przebiegu Z góry dzięki Panowie Edytowane 8 Czerwca 2014 przez d3m0n (wyświetl historię edycji) 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza7 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Jeżeli udało się odpowierzyć, a potem efekt powrócił to problem nie leży w samej skrzyni biegów, a w układzie wysprzęglania. Jeżeli miałeś zalany zły płyn to prawdopodobne, że uszczelki spuchły. W każdym razie najpierw przejrzał bym jeszcze raz hydraulikę, bo najprawdopodobniej gdzieś się zapowietrza. Nie korzystam z serwisów, więc Ci nie pomogę, ale jeśli ktoś przez telefon wykrył, że musi skrzynie biegów rozebrać to zapaliła by mi się lampka ostrzegawcza. 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Efekt super: wszystkie biegi wchodziły bezproblemowo zarówno w górę jak i dół. Pojeździłem 2 godzinki - nie zauważyłem żadnych problemów. Motocykl postał 2 godzinki i wybrałem sie na wieczorny wypadzik na miasto. I problem powrócił troche w innym wydaniu. Na początku problem z wrzuceniem jedynki (dźwiek trtrtrtrtr, ponowne wysprzęglenie) i dopiero możłiwość wbicia pierwszego biegu. A z czasem co raz gorzej Jak wyżej: jeszcze raz odpowietrz sprzęgło zobacz czy będzie dobrze, jeżeli tak masz potwierdzenie że mas problem z zapowietrzającym się sprzęgłem (żadna nowość w tych układach) a nie skrzynią biegów. Poszukaj w serwisówkach i czeluściach netu czy nie ma tam jakiejś "innej" procedury odpowietrzania. Dla przykładu KTM'ie płyn wtłacza się od dołu odpowietrznikiem a nie odpowietrza jak hamulce, Ci co nie wiedzą w nieskończoność mogą sobie odpowietrzać i mają cyrki podobne do Twoich. 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d3m0n Opublikowano 9 Czerwca 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Witam ponownie, Dziękuje Panowie za pomoc, motorek już w serwisie, gdy próbowałem jeszcze raz odpowietrzyć zauważyłem że przez uszczelkę w wysprzęgliku wydobywa sie płyn więc przyczyna już pewna Pytanie czy dostaną gdzieś uszczelkę do K1300R. Mam nadzieje że w skrzyni nic nie poleciało 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_lc4 Opublikowano 9 Czerwca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2014 Dlaczego mają nie dostać, przecież odstawiłeś do serwisu. Ostatecznie BMW pochodzi z Niemiec, to nie jest tak daleko 0 Cytuj Supermoto se kupili... Terrorysty je&ane... SUPERMOTO LDZ Inspekcja Rowów Przydrożnych https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=aymt_homepage_panel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.