Jump to content

Bmw K1300R - Problem Z Biegami


d3m0n
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie wszystkich użytkowników,

Jakieś 2 miesiące temu kupiłem używane BMW K1300R 2009 rok (bez quickshiftera). Przed zakupem sprawdziłem motocykl w ASO gdzie jedną z wad (same pierdoły typu klocki etc.) wykrytych przy sprawdzaniu motocykla był zły płyn w sprzęgle. Gdy serwisant poinformował mnie i sprzedawce motocykla o złym płynie, sprzedawca stwierdził że to może przez zły płyn jakieś 2 tygodnie wcześniej wymianiał wysprzęglik (cokolwiek to znaczy - jestem zielony w mechanice).

Uwielbiam wkręcać na wysokie obroty, lecz już na samym początku pojawił się problem przy zmianie biegów. Początkowymi objawami był problem ze zmianą biegu na wyższy, z 1 na 2 zawsze bezproblemowo, z wyższymi biegami dość często wystepował problem. Problem wygląda tak, że mam załóżmy drugi bieg na wysokich obrotach, wciskam sprzęgło i nie moge wbić wyższego biegu. Dopiero za drugim, trzecim razem (po wysprzegleniu) bieg wchodził. Czyli: Wkrecam na jedynce na wysokie obroty -> sprzęgło -> drugi bieg -> wbijam na obroty -> sprzęgło -> brak możliwości zmiany biegów. Dodam również że przegląd roczny + płyn w sprzęgle wymieniłem w ASO jakieś 2-3 tygodnie po kupnie motoru (długi czas oczekiwania po rozpoczęciu sezonu), ale problem z biegami nie zniknął, co więcej teraz bardzo często zaczął występować problem z zrzuceniem biegu w dól (to samo, blokuje sie jakby skrzynia i nie moge zrzucić).

We wtorek mam umówiony serwis w ASO, natomiast obawiam się że zostanę naciągniety na wymianę skrzyni biegów lub coś bardzo kosztownego/niepotrzebnego. Stąd moje pytanie: co to może być? / jak nie dać się zrobić w bambuko. Motocykl będę oddawał do Łódź - Liberty Motors.

Dodam również iż nie jest to mój pierwszy motocykl, w razie wątpliwości czy umiem zmieniać biegi :smile:

Jestem po kilku piwkach stąd styl pisania posta moze wydać sie zabawny :smile: Z góry dzięki za odpowiedź

Link to comment
Share on other sites

Może wystarczy podciągnąć tylko linkę od sprzęgła, ewentualnie całe do regulacji lub wymiany. Albo, jak ostatnio w rozmowie powiedział mi suchy, masz za wysoko dźwignie zmiany biegów i też trzeba ją wyregulować, zawsze może to jakoś poprawi komfort jazdy. 

Link to comment
Share on other sites

Generalnie jak wrzucam bieg z luzu na jedynke to słychać takie trtrtrtrtrtr i dopiero po chwili wchodzi jedynka, może to coś podpowie

Link to comment
Share on other sites

Roberto-pol72

a może najzwyczajniej kończy Ci się sprzęgło dużo masz nalatane ? ,to że się umówiłeś w ASO to dobrze powiedzą Ci co i jak ,a kosztować no cóż będzie boleć taki masz moto jakbyś wybrał  Zipp 250  to byś się śmiał  :P

Edited by Roberto-pol72 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

 

 

Może wystarczy podciągnąć tylko linkę od sprzęgła,
:smile:   Brak linki to hydraulika 

 

@d3m0n  Z ciekawości zapytam, nie masz luzu (takiego bezwładnościowego) na dzwigni zmiany biegów? NIe wiem czy w tym roczniku jest juz poprawiona tuleja plastikowa na łożyskowanie tego elementu. Teoretycznie to powoduje trudności ze zmianą biegów ale raczej nie w takim stopniu.

Link to comment
Share on other sites

michal_lc4

Najbardziej prawdopodobnym przypuszczeniem na odległość może być niewłaściwe wysprzęglanie, czyli jakiś problem ze sprzęgłem (pompą lub samym sprzęgłem w silniku). Najbardziej lajtowa podpowiedź: odpowietrz dobrze układ wysprzęglania. Gorszą tego odmianą może być to że ktoś już przed Tobą tak jeździł z nie wysprzęgającym sprzęgłem  :decayed: (masło maślane) uszkodził skrzynie (wodziki, programator, itp) i faktycznie będzie Cie czekać jej wymiana co będzie naprawdę bolec bo części do skrzyń biegów już same z siebie są cholernie drogie.

Link to comment
Share on other sites

Łukasz_Sob

 

 

Generalnie jak wrzucam bieg z luzu na jedynke to słychać takie trtrtrtrtrtr i dopiero po chwili wchodzi jedynka, może to coś podpowie

Bardzo dużo.-Masz układ sprzęgła do przeglądu ew. naprawy

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie,

 

Pojechałem dziś do znajomego który coś tam ogarnia z mechaniki. I w skrócie:

- Po wężyku doszliśmy do bodajże wysprzęglika po prawej stronie silnika motocykla.

- Odkręciliśmy 4 śruby

- Takie kółeczko metalowe w środku wchodziło ciężko, wiec tak jakby był zapowietrzony

- Odpowietrzyliśmy taką śróbką na tym wysprzęgliku

- Zakrecilismy wysprzęglik

- Wyregulowaliśmy klamke tak żeby bardziej odstawała (żeby nie było luzu)

 

Efekt super: wszystkie biegi wchodziły bezproblemowo zarówno w górę jak i dół. Pojeździłem 2 godzinki - nie zauważyłem żadnych problemów. Motocykl postał 2 godzinki i wybrałem sie na wieczorny wypadzik na miasto. I problem powrócił troche w innym wydaniu. Na początku problem z wrzuceniem jedynki (dźwiek trtrtrtrtr, ponowne wysprzęglenie) i dopiero możłiwość wbicia pierwszego biegu. A z czasem co raz gorzej. Problem ze zrzuceniem biegu na niższy, a raczej brak możliwości zrzucenia. Odstawiłem moto, czekam na wtorkowy serwis tylko chciałbym zawęzić poszukiwania, gdyż przez telefon po podaniu informacji usłyszałem że muszą dobrać termin do rozebrania skrzynki biegów... co w wyniku może okazać się kosztowne.

 

Możecie powiedzieć coś więcej na temat Liberty Motors Łódz?

 

Odpowiedzi na poprzednie pytania:

- Tak to hydrauliczne sprzęgło

- Motor 2009 rok, 16 000 przebiegu

 

 

Z góry dzięki Panowie

Edited by d3m0n (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli udało się odpowierzyć, a potem efekt powrócił to problem nie leży w samej skrzyni biegów, a w układzie wysprzęglania. Jeżeli miałeś zalany zły płyn to prawdopodobne, że uszczelki spuchły. W każdym razie najpierw przejrzał bym jeszcze raz hydraulikę, bo najprawdopodobniej gdzieś się zapowietrza.

Nie korzystam z serwisów, więc Ci nie pomogę, ale jeśli ktoś przez telefon wykrył, że musi skrzynie biegów rozebrać to zapaliła by mi się lampka ostrzegawcza.

Link to comment
Share on other sites

michal_lc4

 

 

Efekt super: wszystkie biegi wchodziły bezproblemowo zarówno w górę jak i dół. Pojeździłem 2 godzinki - nie zauważyłem żadnych problemów. Motocykl postał 2 godzinki i wybrałem sie na wieczorny wypadzik na miasto. I problem powrócił troche w innym wydaniu. Na początku problem z wrzuceniem jedynki (dźwiek trtrtrtrtr, ponowne wysprzęglenie) i dopiero możłiwość wbicia pierwszego biegu. A z czasem co raz gorzej

 

Jak wyżej: jeszcze raz odpowietrz sprzęgło zobacz czy będzie dobrze, jeżeli tak masz potwierdzenie że mas problem z zapowietrzającym się sprzęgłem (żadna nowość w tych układach) a nie skrzynią biegów. Poszukaj w serwisówkach i czeluściach netu czy nie ma tam jakiejś "innej" procedury odpowietrzania.

 

Dla przykładu KTM'ie płyn wtłacza się od dołu odpowietrznikiem a nie odpowietrza jak hamulce, Ci co nie wiedzą w nieskończoność mogą sobie odpowietrzać i mają cyrki podobne do Twoich.

Link to comment
Share on other sites

Witam ponownie,

 

Dziękuje Panowie za pomoc, motorek już w serwisie, gdy próbowałem jeszcze raz odpowietrzyć zauważyłem że przez uszczelkę w wysprzęgliku wydobywa sie płyn więc przyczyna już pewna :smile: Pytanie czy dostaną gdzieś uszczelkę do K1300R. Mam nadzieje że w skrzyni nic nie poleciało :smile:

Link to comment
Share on other sites

michal_lc4

Dlaczego mają nie dostać, przecież odstawiłeś do serwisu. Ostatecznie BMW pochodzi z Niemiec, to nie jest tak daleko  ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...