Kapsel Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 Witam wszystkich. Dziś jak jechałem swoją Kawasaki ZX6R ninja drogą S14 w stronę Sieradza przy 200 km/h pie****ło mi z komina wielka chmura niebieskiego dymu i olej mi wyciekał z silnika i nie wiem co się stało . Macie jakieś pomysły co mogło się stać? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polo Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 Trochę mało informacji. Moze uszczelka pod glowicą poszła. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapsel Posted May 18, 2014 Author Report Share Posted May 18, 2014 Raczej nie bo nie ciekło z niej tylko z tej wyżej nad głowicą ale nie wiem czemu pograło olej do rury wydechowej? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIT Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 Może miałeś tylko takie wrażenie, że z komina poszedł dym bo jak olej spłynął po kolektorach i wzdłuż rur to zaczął się smażyć i przykopciło. Jeśli faktycznie z rury poszedł dym olejowy to musiał się dostać do cylindra czyli może uszczelka pod głowicą, albo inaczej dostał się do mieszanki paliwowej (nie wiem czy ta Kawa jest na gaźnikach jeszcze może jakaś uszczelka) może któryś zawór lub jego gniazdo się rozbiło i wtedy ciśnienie z komory poszło w silnik wypchnęło uszczelkę, a z silnika olej dostał się do komory spalania w kolejnych cyklach pracy tłoka z niedomkniętym zaworem. Takie tam pomysły bo mechanikiem to nie jestem. A tak w ogóle to co dalej silnik pracuje normalnie, dojechałeś czy go zgasiłeś, dmucha z pod tej uszczelki, odpala ? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapsel Posted May 18, 2014 Author Report Share Posted May 18, 2014 Znaczy sie tak . Z rury poleciał dym i to jeszcze jakiii bo kolega jechał za mną to jak najszybciej mnie wyprzedził i powiedział by to zgasić . No silnik spróbowałem odpalić to odpalił ale trzeba go było na gazie przytrzymać ba zaraz zagasł by i zagasł jak puściłem gaz i podczas tego jak on odpalił do zgaszenia go to wylatywał cały czas dym niebieski . To tak jak byś do dwu suwa do mieszanki paliwa nalał za dużo oleju . 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koper Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 Kapsel, pytanie z d*py, ale czy ten olej to się mocno po asfalcie rozlał i tam został, czy po prostu zauważyłeś, że się spocił? Bo jak olej tam sobie teraz leży, to by było bardzo niefajnie... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapsel Posted May 18, 2014 Author Report Share Posted May 18, 2014 Nie martw się oleju to wylało się na ulice tylko mała kropa więcej go było na poboczu jak zjechałem i na bocznych owiewkach . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIT Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 No cóż jak czujesz się na siłach to zdejmuj owiewki tak żeby silnik mieć na wierzchu i zobacz skąd się leje, ewentualnie czy gdzieś przy uszczelce głowicy nie dmucha (podczas pracy silnika). Odkręć świece zobacz jak wyglądają, sprawdź kompresję i to już da Ci wstępną diagnozę. Jednak chyba nie minie Cię wizyta u specjalisty choć nie znam Twoich umiejętności. Ewidentnie olej dostaje się do mieszanki paliwowo-powietrznej pytanie tylko gdzie jest nieszczelność ale to już trzeba obejrzeć albo znać budowę tego silnika żeby spekulować. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIANY Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Skąd dokładnie ten wyciek ,spod klawiatury ,czy głowicy 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Raczej nie bo nie ciekło z niej tylko z tej wyżej nad głowicą wynika że z pod pokrywy, ja bym obstawiał że pierścień jakiś pękł, lub zawór... ciśnienie wydostaje się z cylindrów/cylindra przez zawory pod pokrywę i wali olejem z pod uszczelki 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 (edited) pierścień jakiś pękł, lub zawór...ciśnienie wydostaje się z cylindrów/cylindra przez zawory pod pokrywę i wali olejem z pod uszczelki Uuu.. Panie, toś Pan teorie ułożył teraz Edited May 19, 2014 by michal_lc4 (see edit history) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 no to Panie mądry powiedz skąd takie ciśnienie pod pokrywą żeby wywaliło olej przez uszczelkę i do tego poszło rurą 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawid Xrv Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 (edited) Zróbmy konkurs, na to co się rozyebało, skoro tyle teorii Nagrodą dla wygranego niech będzie to co się rozdupcyło i przydomek pierwszego mechanika telepaty na forum Kapsel- współczuję Edited May 19, 2014 by Dawid Xrv (see edit history) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 wchodzę w to , I takie jeszcze jedno pytanko nie dolewałeś oleju ostatnio i nie przegiąłeś z jego ilością?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Moim zdaniem poleciały pierścionki na cylindrze i zaciąga olej i idzie w komin. A przy cofaniu tłoka robi ciśnienie w komorze korbowej i olej wywala przez odmę na zew. rurką.. Przy okazji podniosło ciśnienie pod pokrywą zaworową i wydmuchało uszczelkę. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Ale pitolicie,A o "Odmie' i jej drożnosci to nikt nie wspomni 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysiek Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 (edited) Edited May 19, 2014 by krzysiek (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted May 19, 2014 Report Share Posted May 19, 2014 Massi nie masz się co tak jeżyć, Dawida podsumowanie chyba jest tu najtrafniejszym określeniem wróżenia. Nie będę teoretyzował "co to może być że z komina poszła chmura" bo zbyt mało nieprecyzyjnych objawów jest opisane. Może pękł pierścień, może wydmuchnęło UPG, może pękł tłok (uwierz, zdarza się), może zapchana odma, może... może... Ale kwestia wydostającego się ciśnienia prze urwany zawór pod pokrywę zaworów mi się podobała, nie ukrywam 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 się nie jeżę może mój post źle napisany lub źle odebrany. Nie twierdzę, że mam racje wszyscy podają jakiś swój pomysł i ja zapodałem swój, może się podobać lub nie, jak kolega rozbierze silnik lub da gdzieś do naprawy i napisze co było nie tak to będziemy wiedzieli a tak mamy tylko burze myśli trafionych bardziej lub mniej. a jak by doprowadzić sprężone powietrze do cylindra z zamkniętymi zaworami to chyba można by sprawdzić którędy ucieka ciśnienie czy to zawór wydechowy, ssący czy też pierścienie? czy ten pomysł też się z du wzięty ?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariobros Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Co wy gadacie za głupoty. Gdzie chcesz pompować to sprężone powietrze? , jaki urwany zawór? Przecież jak by sie urwał to by roz....bał cały silnik.Być może że to gumki na zaworach. Tak czy siak trzeba rozebrać. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Gdzie chcesz pompować to sprężone powietrze? wykręcasz świece i gniazdo świecy podpinasz powietrze.... brak wyobraźni ja już się w tym temacie nie odzywam, a zawór nie koniecznie urwany ale może nie dolegać dobrze, może uszczelniacz puszczać albo gniazdo się rozdupczyło, wszystko czytasz tak dosłownie i nie umiesz się troszkę domyślić, troszkę dopowiedzieć i wyobrazić czegoś? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIANY Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Jak nie rozbierzesz to teori masz dowoli ,ja z fusów ci powrurzę ha ha :hihi: 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapsel Posted May 20, 2014 Author Report Share Posted May 20, 2014 Co wy gadacie za głupoty. Gdzie chcesz pompować to sprężone powietrze? , jaki urwany zawór? Przecież jak by sie urwał to by roz....bał cały silnik.Być może że to gumki na zaworach. Tak czy siak trzeba rozebrać. Kurde jak chcesz to możesz mi pomóc go rozebrać bo ja to sie na tym silniku mało co znam i wtedy sie zobaczy bo tak to to kupie nowy silnik a wolałbym nie kupować . Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i powiedzieli mi że wymiana części będzie mnie kosztowało nowy silnik więc chyba poszukam nowego silnika. A może ktoś będzie chętny mi pomóc rozebrać ten silnik ?? bo u mechanika zapłace sporo szmalu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIT Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 I co nie spytałeś mechaników co może być ? Bo tu wszyscy już spięci czekają . BTW: wyluzujcie trochę z tymi wzajemnymi jazdami bo normalnie jakby się debatę polityczną czytało , wiadomo że to taka burza mózgów, a nie profesjonalna diagnoza, a Kapsel przecież też traktuję nasze wypociny jako sugestię, a nie prawdę objawioną . Skoro tak to na Twoim miejscu jeśli tylko masz kawałek garażu (albo wciągniesz silnik do salonu) to jeśli nawet nikt Ci nie będzie mógł pomóc to zaryzykował bym sam w zasadzie nic nie tracisz. Musisz tylko mieć wystarczająco dużo miejsca, żeby te wszystkie elementy segregować. Ponadto nie będziesz pewnie musiał rozbierać całego silnika. No i rób zdjęcia będzie gdzie zerknąć jak będziesz składał, a i my oko nacieszymy i zawsze ktoś coś dziwnego wymyśli i podpowie. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUBIANY Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 Zrób grila chłopcy przybędą i każdy po śrubce ci odkręci , gorzej będzie później ze złożeniem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.