mdfimage Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 WItam mam problem ze sprzęłem w minarelli am6, a mianowicie linke mam na maksa naciągnięta, ale po wbiciu biegu moto od razu gaśnie, jeśli juz wbije bieg to sprzęło strasznie ciągnie mimo że dżwignia na silniku jest na maksa popchnięta.Po zdjęciu pokrywy zawuważyłem że po naciśnięciu klamki odsuwają się tylko 2 tarcze, a 2 zostają.Dlaczego się tak dzieje? jest to kwestia regulacij? czy trzeba kupić nowe tarcze? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_Sob Posted May 16, 2014 Report Share Posted May 16, 2014 Jeśli regulacja nie pomaga(Jesli robisz to dobrze)to Sprzęgło do wymiany 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Massi Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 (edited) jeżeli moto długo stało to mogły Ci się tarcze skleić. Pamiętaj że regulacja sprzęgła nie odbywa się tylko przy klamce, przynajmniej w 90% sprzętów. Przejrzyj serwisówkę i zrób tak jak tam jest opisane. Jeśli moto stało i tarcze się skleiły to wystarczy odpalić i zostawić żeby się zagrzał i samo puści. Edited May 17, 2014 by Massi (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 (edited) zawuważyłem że po naciśnięciu klamki odsuwają się tylko 2 tarcze, a 2 zostają. Te dwie tarcze się sklejają, lub są nie do końca nie wysprzęglane. Nie naciągnięta linka, zwichrowane tarcze, coś podeszło pod nie itp. ale wspomniałeś że to masz dobrze, dziwne. A oleju na jakiś dziwny nie zmieniałeś ostatnimi czasy? Edited May 17, 2014 by michal_lc4 (see edit history) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdfimage Posted May 17, 2014 Author Report Share Posted May 17, 2014 Nie olej, jest dedykowany a sprzęgło poprawnie wyregulowane na koszu i manetce. Nie wiem co moge jeszcze zrobić. Jutro zdejme tarcze i zobacze czy nie są złużyte 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michal_lc4 Posted May 17, 2014 Report Share Posted May 17, 2014 Jeżeli są zużyte to by raczej sprzęgło się ślizgało. U mnie na przykład pod ostatnią tarczą jest duży oring, pewnego razu wziął i się zrolował pod tarczkę i tez mi nie wysprzęglało dobrze bo ją podpierał. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted May 18, 2014 Report Share Posted May 18, 2014 w am6 sprzęgło może się żużyć na 2 sposoby jeśli ciągnie to znaczy że tarcze już do kosza jesli ślizga to w 80% przypadków wystarczą mocniejsze spręzyny docisku 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdfimage Posted May 18, 2014 Author Report Share Posted May 18, 2014 Dodam jeszcze, że gdy już uda mi się wbić bieg tak żeby nie zgasł to od razu na sprzęgle jedzie do przodu i ciuć swąt palonego sprzęgła. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seb94 Posted May 20, 2014 Report Share Posted May 20, 2014 ciągnie definitywnie - o ile nie jest już dojechane to wystarczy zmiana tarcz sprzęgłowych Ale bardzo dobrej jakości kompletny (tarcze, spręzyny, przekłaki) zamiennik firmy Motoforce kosztuje z wysyłką 100 z groszem zł więc myślę że nie ma co kupować samych tarcz które jedyne sensowne NHC kosztują 40 + wysyłka a spręzyny drugie tyle wymiena komuś kto zna ten silnik to góra 30 min. Nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni. do nowego sprzęgła koniecznie Motul Transoil 10w40 - masz spokój na 15 tys conajmniej w przeciwieństwie do olei przekłądniowych które po niecałych 5000 zaczynają znowu ciągnąć lekko i kleić tarcze 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.